TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 9 januari 2017 09:59:

Ik verwacht later op de dag een daling vanaf het huidige niveau. Waarom ? Omdat dat heel vaak gebeurt bij TOM2 en zie niet in waarom het vandaag anders zal gaan, geen specifieke reden.
Merk wel, dat je het al een tijdje niet gevolgd hebt. De laatste tijd gebeurd juist het tegenovergestelde. Succes, en ga aub terug naar je MT hol. Succes daar!!!!!!!
[verwijderd]
0
Goedemorgen,

Het is ook nooit goed of het deugt niet.
Het staat nog niet eens op de Binck als aangepast.
UBS is meestal een zwaargewicht voor TT.

Niet zo voorbarig.

Tini
[verwijderd]
0
quote:

bert190 schreef op 9 januari 2017 09:45:

[...]
Klopt. Winstnemingen. Dit was het weer voor vandaag...........
Typisch voor day-trader.

Ik ben en blijf Long, succes
KaPeeN63
0
quote:

bert190 schreef op 9 januari 2017 10:00:

[...]
Blijft niets over van deze winst. Jammer van het goede UBS advies.
As we speak, 0,13 cent winst = +1,48%.
Winst is winst.
[verwijderd]
0
Nieuws vanuit Detroit autoshow kan nog wel eens voor een zeer aangename verrassing gaan zorgen .....
tatje
0
Zonder ander groot nieuws houd ik het vandaag nog een keer bij onze prins Constantijn.

Wat is u opgevallen?

‘Hier is me duidelijk geworden dat bijvoorbeeld TomTom, Nvidia en Delphi allemaal laagjes leveren van het eindproduct. De een levert hardware, de ander kaarten en data. Je moet dus als start-up ook bedenken welk laagje je gaat pakken, op zo’n manier dat niemand meer om je heen kan.

Tatje: je moet dus een laagje pakken, op zo n manier dat niemand meer om je heen kan.

Laat ik nu aan Tom Tom denken.

Prins Constantijn.

Die grote bedrijven nemen ook veel over omdat ze te veel geld hebben?

‘De toekomst is in de technologiesector zo onzeker. Je moet heel veel investeren om te voorkomen dat je wordt ingehaald. TomTom, Panasonic, Philips, ze hebben allemaal moeten omschakelen.

Tatje: veel investeren om te kunnen omschakelen, om te kunnen meedoen in de finale.
Dat waren ook woorden van Harold en Peter Wakkie op de AVA.

Iedereen succes met het dagelijkse koersgeklooi.

Ik ga toch voor de lange misschien wel heel lange termijn.

Heb ergens een uitspraak gelezen van beurspartijen.

We kunnen pas iets verdienen als er volatiliteit is :-)

Nou 8,94 - 9,13, dat is dus !

Doei.

KaPeeN63
0
quote:

tatje schreef op 9 januari 2017 10:11:

Zonder ander groot nieuws houd ik het vandaag nog een keer bij onze prins Constantijn.

Wat is u opgevallen?

‘Hier is me duidelijk geworden dat bijvoorbeeld TomTom, Nvidia en Delphi allemaal laagjes leveren van het eindproduct. De een levert hardware, de ander kaarten en data. Je moet dus als start-up ook bedenken welk laagje je gaat pakken, op zo’n manier dat niemand meer om je heen kan.

Tatje: je moet dus een laagje pakken, op zo n manier dat niemand meer om je heen kan.

Laat ik nu aan Tom Tom denken.

Prins Constantijn.

Die grote bedrijven nemen ook veel over omdat ze te veel geld hebben?

‘De toekomst is in de technologiesector zo onzeker. Je moet heel veel investeren om te voorkomen dat je wordt ingehaald. TomTom, Panasonic, Philips, ze hebben allemaal moeten omschakelen.

Tatje: veel investeren om te kunnen omschakelen, om te kunnen meedoen in de finale.
Dat waren ook woorden van Harold en Peter Wakkie op de AVA.

Iedereen succes met het dagelijkse koersgeklooi.

Ik ga toch voor de lange misschien wel heel lange termijn.

Heb ergens een uitspraak gelezen van beurspartijen.

We kunnen pas iets verdienen als er volatiliteit is :-)

Nou 8,94 - 9,13, dat is dus !

Doei.

Nieuwe beursgoeroe : Prins Constantijn.
tatje
0
Deze van onze prins Constantijn wil ik U niet onthouden.

U heeft hier starters gezien, en in een andere hal de nieuwe ontwikkelingen bij grote multinationals. Wat is uw indruk?

‘Het is geweldig om te zien waar we technologisch staan. Ik heb hier net in Las Vegas in een autonoom bestuurde auto meegereden. Dat ging zo vlekkeloos dat ik denk dat we al vrij snel op vrij grote schaal zonder menselijke interventie kunnen rijden.’

Ik denk toch dat de prins met WE , ons Nederlanders bedoelt :-)
[verwijderd]
13
quote:

NewKidInTown schreef op 9 januari 2017 09:59:

Ik verwacht later op de dag een daling vanaf het huidige niveau. Waarom ? Omdat dat heel vaak gebeurt bij TOM2 en zie niet in waarom het vandaag anders zal gaan, geen specifieke reden.
Henk, ga je echt diejen Kid weer toestaan om dit soort onzin te posten? Ik zou zeggen: gelijk afkappen die handel. Als hij zichzelf niet in de hand heeft ben jij misschien de aangewezen persoon om het dan maar met harde hand te doen. Ik dacht even dat hij braaf op zijn eigen draadje zou blijven. Maar daar krijgt hij kennelijk te weinig aandacht.

Alvast bedankt voor de moeite.
NewKidInTown
0
quote:

xynix schreef op 9 januari 2017 10:16:

[...]
Henk, ga je echt diejen Kid weer toestaan om dit soort onzin te posten? Ik zou zeggen: gelijk afkappen die handel. Als hij zichzelf niet in de hand heeft ben jij misschien de aangewezen persoon om het dan maar met harde hand te doen. Ik dacht even dat hij braaf op zijn eigen draadje zou blijven. Maar daar krijgt hij kennelijk te weinig aandacht.

Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ga maar geen waarde-oordeel geven over iemand die de mod vraagt om iemand anders "met harde hand" van het DISCUSSIE-forum te verwijderen omdat die een andere mening heeft.
Ketser
1
Nu op Binck

Beursblik: UBS verhoogt koersdoel TomTom
Koersdoel naar 10,40 euro.

(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft maandag in een rapport het koersdoel voor TomTom verhoogd van 9,00 naar 10,40 euro met een ongewijzigd koopadvies.

De analisten van de Zwitserse bank werden positiever over hardware en platforms binnen de Europese technologiesector. De marktvorsers verwachten dat het aantal overnames en acquisities in de markt zal groeien, maar mogelijk wel in een lager tempo. Bovendien zal er binnen de sector een belangrijke focus op margeverbetering liggen, aldus de analisten.

Binnen technologie zal volgens UBS net als in 2016 de aandacht uitgaan naar hardware voor de auto-industrie en lithografie-activiteiten, evenals naar de bredere discussie over 4.5/5G, OLED en toegevoegde realiteit.

Op een rood Damrak koerste het aandeel TomTom maandagochtend 1,8 procent hoger op 9,04 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

January 09, 2017 04:25 ET (09:25 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
NewKidInTown
0
quote:

Ketser schreef op 9 januari 2017 10:35:

De analisten van de Zwitserse bank werden positiever over hardware en platforms binnen de Europese technologiesector.

Binnen technologie zal volgens UBS net als in 2016 de aandacht uitgaan naar hardware voor de auto-industrie en lithografie-activiteiten, evenals naar de bredere discussie over 4.5/5G, OLED en toegevoegde realiteit.
Dacht dat T2 de HARDWARE-fase achter zich wilde laten en overschakelen naar software en services. Of hebben ze dat bij UBS niet goed begrepen ? Of ik niet, kan ook natuurlijk.......
hvasd2
0
[verwijderd]
0
vannacht terug van wintersport en wat zie ik nou... leunt tt weer op anderen, terwijl op ces totaal geen nieuws te bekennen is
ps geen messiah te bekennen en ach kd verhoging is weer zo verdampt!
Dutchy Ron
0
Even een paar Polen eea laten vertalen (deel 1)

Over the next 10 years in the automotive industry has changed more than in the past hundred - says Harold Goddijn, TomTom's founder. Every year, dozens of cars moving from Lodz base of the company on tour in Europe. They make millions of kilometers, scanning the road.

TomTom Lodz introduced precisely to a new office building at ul. Zeromskiego. The company is growing very fast. Her bosses have announced that in the course of this year to adopt the work another hundred specialists. The boat is the second largest center for the company. At the opening of the new headquarters he flew its founder - Harold Goddijn.

Michael Frak: Why samoprowadzacych cars is not yet on sale?

Harold Goddijn: This technology provides a myriad of technical challenges we are facing. But even if we can handle it, the rules remain an obstacle. The challenge is also on the side of the car manufacturers. The implementation of this technology will not be easy, but the potential is huge. I think that over the next 10 years in the automotive industry has changed more than in the past one hundred.

World of autonomous cars will be better?

- Comparing what day of what was 30 years ago, there is always subjective. Some will say that that world was better, others that prefer this. The technology is there to serve the people. If you do not want to use it, not necessarily. When in 2004 we made satellite navigation, we noticed that the number of road accident victims began to fall very fast. No safety technology, even the airbags did not give such clear results.

Why?

- Satellite navigation could gain market share faster than other solutions designed to improve the security used by vehicle manufacturers. If you just purchased a car, the next statistically you will have only seven years. And as this was not equipped eg. With an air bag, just seven years will be able to use this technology. Navigation was available for everyone and it's immediately.

In addition, people began to ride in a different way. It turned out that navigation is more relaxed. They do not worry about that miss a highway exit. And even if you miss, they know that, and so drive to the goal.

When I saw your new office, at one of the tables I saw the sentence: "The bulb was not invented by the evolution of the candles." What this technology is the biggest revolution?

- Contrary to appearances, not about technical solution. Legislation can dramatically delay the introduction of innovations. On the issue of autonomous cars can see it clearly. Regulators in Europe are very cautious. They may apply legal solutions that will prove to be very strict, but also can make we will be able to experiment and develop our vehicles. I'm afraid that we will go in favor of the former. And it will not be good. In the US rules are not so rigid, it will give the local businesses a much better start. Such an approach will certainly slow down the development of technology in Europe. We have solutions for cars, we created a safe enough self tracking bus. This is what stops us, then the regulations.

So you have safe solutions allow vehicles to move autonomously?

- We are ready at this, as other companies dealing with this issue. We have solutions and are still working on them. For example, the fact that they are cheaper and more accessible. We are still at the stage of solving the very complicated problems, which are very numerous.

TomTom in Lodz already has 700 employees. Branch is growing very quickly. Everywhere as you grow?

- We grow but not as fast as in Lodz. Now we employ a total of 4.6 thousand. humans. In Poland, 900 from the Lodz 700. When we started in the early 2000s, worked here for about 50 people. It means something.

Why such increases in Lodz?

- Thanks to your educational system.

Really?

- Yes. We get here to the company of many highly talented engineers. We managed to build good teams and bring their leaders. These are people who not only do what belongs to them, but they can lead and lead behind others.

It is in Lodz some IT companies with whom we compete for talent. We win this, we do not offer work on simple projects. We're here on real innovation and the latest technologies. When we start with a project and the need for its talented engineers, once the question is asked: "How many free people we have in Lodz?". And so it turns.

It's hard to find a good engineer?

- Like everywhere. But still they are. Technology is changing very quickly. And there is always a delay between what you want and what is available in the market. Universities takes a while to adapt to the new reality. Artificial Intelligence, a self-learning machines, image recognition is a very important issue in areas where we work. We need engineers who know them well and understand.

tatje
0
En toch heb ik serieus het idee, dat Justin naar de CES is geweest !

Is het zo, dan verwacht ik hem vandaag terug :-)
Dutchy Ron
1
deel 2

Cars and TomTom

Have you ever wondered where navigation knows that at a given location is limited to 50 km per hour., And in another, you can go 70 km per hour.?

Using satellite images, impossible to draw a road map, but he will not know what they stand with their signs. Maps loaded in TomTom contain much more information than just those of the characters. Before we begin to listen to the teacher, who directs us, saying: "for 300 meters keep to the left lane," the same way must pass a special car with the TomTom logo.

These vehicles are ordinary cars, purchased from the Lodz dealer. From the rest of the others on the roads they differ in that it has been mounted in them very complicated apparatus. One rear seat is removed, instead it attached a special floor (also produced by the company in Lodz). Her chest was attached to the computer. It all has to be quite large, because each car, driving, collects vast amounts of data. A day can gather them over a terabyte.

For the first measurement at the beginning of 2000 the company has used Fiat Palio Weekend. Then the apparatus was so large that it was necessary to disassemble all the rear seats to accommodate it. A computer and so the size of a refrigerator barely entered the trunk.

The currently used by TomTom cars on the roof, a special aluminum structure attached panoramic camera with high resolution with six lenses. Five directed horizontally, one to advance. Below is a device like a can of soda. This is called. lidar. Scans the area around the car and creates a three-dimensional image of reality surrounding the car. There are also very accurate GPS receivers.

TomTom such vehicles in Europe alone has tens. For all base and a place to equip the equipment is Lodz.

The crew of this car is two people - a driver plus an engineer who supports equipment. Annually, the vehicle travels about 120 thousand. kilometers. The season is from February to November, the car they drive non-stop. If, for example, will go to Sicily for four weeks measurements are one of the crew, then the plane arrives second and change. Thanks tomtomowe car from Lodz passing enormous distances. Only for the project autonomous cars last year, these vehicles defeated in the US and Europe, 11 million kilometers. It's like 28 times to beat a route from the Earth to the Moon. At the winter break cars flock to Lodz. Here undergo inspections, repairs and are prepared to take the next hundreds of thousands of kilometers.

Some road car with the TomTom logo scan each year. All this to create a map, which will be all the elements of the road infrastructure. In the future, thanks to just such maps, our streets will drive cars autonomous, that is, the samoprowadzace.

TomTom

The company was founded in 1991. Its head office is in Amsterdam. It employs more than 4.6 thousand. employees worldwide - 900 in Poland, including 700 in Lodz. Navigation created to help millions of people daily travel.

In addition, the TomTom engaged in construction of sports watches, cameras for athletes and fleet management systems
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 9 januari 2017 10:26:

[...]

Ik ga maar geen waarde-oordeel geven over iemand die de mod vraagt om iemand anders "met harde hand" van het DISCUSSIE-forum te verwijderen omdat die een andere mening heeft.
andere meningen zijn prima; maar irriteren is wat anders.

Get a life daar in Azie !
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil +0,065 (+1,17%)
Hoog 5,635
Laag 5,510
Volume 225.292
Volume gemiddeld 278.330
Volume gisteren 304.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront