TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Koos99
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 april 2017 10:58:

Ook ABN ziet de herwaardering van HERE bij Daimler dus als gevolg van waardestijging en niet als gevolg van deelname Intel (verkoop 5%)
Afgaand op de rest van de update (is PDF en ik kan niet plakken, knippen) heeft de herwaardering impliciet wel plaatsgevonden door de deelname van Intel (15) en Navinfo/Tencent/GIC (10%)
Dutchy Ron
0
Impact of following earnings effects are included in the above mentioned EBIT and RoS figures for the first quarter 2017:
•Positive Valuation effect in connection with new partners/investors in HERE €183 million
•Gain from the sale of real estate at MFTBC (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation) €267 million
•Reversal of impairment of investment in BAIC Motor €240 million

www.fox34.com/story/35125872/daimler-...
harrysnel
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 april 2017 09:42:

Wat is het verschil met de verwachtingen van Q1 vorig jaar en de reden van de daling de dagen daarna? Ik zit pas in TT vanaf eind juli 2016 ;-)
Vorig jaar steeg TT iets van 2,5% op een volume van nog geen 3,2 mln aandelen (= weinig voor cijferdag) bij Q1 cijfers. Ter vergelijking: vorige week haalden we nog 3,5 miljoen aandelen op "geen nieuws". Koers ging vorig jaar zelfs even iets boven de E9 nav Q1 en sloot op niveau waar we nu ook zo ongeveer staan.

De dagen/weken daarna zakten de beurzen (AEX/AMX heb ik nog even naar gekeken) zo'n 6%. TomTom zakte terug van rond de E8,5 naar E7,5.

Daarna herstelden de beurzen deels van die daling en TT zelfs even terug naar bijna E8,50 op 8 juni toen Volvo deal bekend werd gemaakt.

Daarna kwam Brexit en AEX/AMX stonden grof gezegd maximaal zo'n 15% lager dan 19 april eerder dat jaar toen TT met Q1 cijfers kwam. Bij TomTom werd de daling m.i. vergroot door het naar beneden bijstellen van verwachting bedrijfsresultaat met gemiddeld iets van 70% voor de jaren 2016-2018 door Den Drijver in rapport.

Dat rapport van Den Drijver was eigenlijk de aankondiging dat PND markt aan het inzakken was. Kwam ook nog bij dat bedrijven als TT tijdens Brexit extra afgestraft werden tov stabiele (dividend) fondsen met grote marketcap (Unilever, Shell etc.). Switch van "groei" naar "veilig" op beurzen.

Samenvattend: het wegzakken na de Q1 cijfers vorig jaar zie ik als meebewegen met de algemene beurs. In het geleidelijk dalen van E8,5 naar E7,5 in de maand na Q1 lag het volume maximaal net boven de 2mln stuks. Heel weinig handel dus. Herstel naar E8,5 door oa Volvo nieuws. Daarna daling op meer volume m.i. door rapport Den Drijver + Brexit.

Nu is de situatie heel anders als je kijkt naar het handelsvolume van de afgelopen maanden. Dat ligt beduidend hoger dan rond de Q1 vorig jaar.
Dutchy Ron
0
quote:

Koos99 schreef op 18 april 2017 11:08:

[...]

Afgaand op de rest van de update (is PDF en ik kan niet plakken, knippen) heeft de herwaardering impliciet wel plaatsgevonden door de deelname van Intel (15) en Navinfo/Tencent/GIC (10%)
Dan is het vreemd dat ABN spreekt over 20% toename bovenop het bedrag van de investering in HERE vind ik.
Dutchy Ron
0
@HarrySnel, thx voor de terugblik! Het is een dubbeltje op z'n kant en het algehele sentiment kan nu ook draaien vanwege die hersenlozen in Noord Koreaan en US
Dutchy Ron
0
trend follower
0
quote:

Koos99 schreef op 18 april 2017 11:08:

[...]

Afgaand op de rest van de update (is PDF en ik kan niet plakken, knippen) heeft de herwaardering impliciet wel plaatsgevonden door de deelname van Intel (15) en Navinfo/Tencent/GIC (10%)
Je kan het PDF document toch gewoon toevoegen als bijlage?
Ketser
0
quote:

Koos99 schreef op 18 april 2017 11:08:

[...]

Afgaand op de rest van de update (is PDF en ik kan niet plakken, knippen) heeft de herwaardering impliciet wel plaatsgevonden door de deelname van Intel (15) en Navinfo/Tencent/GIC (10%)
Ik snap er weinig van.

BAD boys kopen Here voor 2.8 mld, ofwel 933 mln elk. Daarna kopen twee andere partijen samen 25% (=700 mln). Nu heeft Daimler nog 25% ipv 33% (bij aankoop), en dan zou dit belang ook nog eens 183 mln MEER waard zijn geworden? Dat is geen 20% verhoging, zoals ABN berekent, maar meer dan 60%. Here zou dan nu ongeveer (933+183)x 4 = 4.5 mld waard zijn.....

Ik ga er vanuit dat er wat geld terug is gevloeid naar de BAD partijen. En dan is de 183 mln knap weinig.... Ga maar na, BAD boys verkochten 25% en verdeelden de inkomsten over de drie BAD partijen. Bij gelijke verdeling (?) over de BAD partijen zou er dus 183 mln naar iedere partij zijn gegaan. De totale verkoop van 25% leverde dus 3x183 = 550 mln op. Here is dan dus maar 2.2 mld waard, een daling van 600 mln, ruim 20%.

Er zal wel complexer sommetje achter zitten, het ABN verhaal lijkt mij te simpel.
[verwijderd]
1
Dit is wel het scenario dat ik had voorzien. De beurzen doen een stap of op z'n gunstigst een stapje terug. TT gaat gewillig mee. Cijfers zijn matig. Consumer is weer K** met Peertjes. Verder geen nieuws over deals. Koers naar onder de 7.
Iedereen blij op 24 april.
[verwijderd]
1
tsja, de personeelsopties moeten eerst weer ingeladen worden natuurlijk

En dan...beurzen dalen en hebben de gewone aandeelhouders weer een x jaar niets en dan exit of overname...dus nog x jaar geduld mensen..!

Uiteindelijk zal het goed komen, toch ?
hvasd2
0
quote:

Stille vennoot schreef op 18 april 2017 12:23:

tsja, de personeelsopties moeten eerst weer ingeladen worden natuurlijk

En dan...beurzen dalen en hebben de gewone aandeelhouders weer een x jaar niets en dan exit of overname...dus nog x jaar geduld mensen..!

Uiteindelijk zal het goed komen, toch ?

De meeste experts zeggen kopen dus dan zal het wel goed komen !
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 18 april 2017 12:25:

[...]

De meeste experts zeggen kopen dus dan zal het wel goed komen !
Als dat gebeurd begin ik me meestal juist zorgen te maken...
[verwijderd]
1
Dutchy Ron
0
Het sentiment sucks en voor degene die niet vol de cijfers in wil gaan is dit de laatste dag (een deel) te verkopen. Gebruikelijke koersverloop indien de verwachtingen laag zijn. Niets nieuws, same shit different day.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 april 2017 13:13:

Het sentiment sucks en voor degene die niet vol de cijfers in wil gaan is dit de laatste dag (een deel) te verkopen. Gebruikelijke koersverloop indien de verwachtingen laag zijn. Niets nieuws, same shit different day.
Is deels waar maar de daling van 2%, bij een positief bericht van hedenochtend en gezien de niet al te hoge verwachtingen, slaat weer werkelijk nergens op. Ik verwacht vanmiddag nog een stijging en een kleine plus als het algemene sentiment meewerkt.
mjmj
0
quote:

de speurneus schreef op 18 april 2017 13:07:

Waarom daalt de koers eigenlijk? Er was toch goed nieuws vanochtend.
Shorters zetten hem lager, mensen die long zitten willen eruit omdat ze het risico van een daling van morgen niet willen lopen, daghandelaren, optiehandelaren die risico's anders inschatten, optiehandelaren die puts verevenen, enzovoort.
Dutchy Ron
0
The 17th International Automobile & Manufacturing Technology Exhibition (Auto Shanghai 2017) will be held at National (Shanghai) Center for Exhibition and Convention from April 21 - 28, 2017.

April 19 and 20, 2017 will be the media days when only domestic and overseas media can attend the trade show. Thus, on these days, it will be easier for journalists to generate coverage, conduct one-on-one interviews and get a detalied insight into all new developments. In 2015, more than 10,493 journalists attended Auto Shanghai
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil +0,065 (+1,17%)
Hoog 5,635
Laag 5,510
Volume 225.292
Volume gemiddeld 278.330
Volume gisteren 304.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront