TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2023

1.040 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
vreemdvermogen
8
De laatste maand van het jaar. Geen onbewogen jaar. Veel gebeurd en niet al te positief, Q3 cijfers redelijk tot goed en toch een verschrikkelijke afstraffing. Aandelen inkoopprogramma zet ook al niet te veel hoop op betere koersen. Of december wel wat positiefs brengt moet maar blijken. TomTom heeft voor mijn gevoel de afgelopen jaren door stijfkoppig beleid vele vele miljoenen ( of miljarden) laten verdampen. De founders hebben daar geen last van. De kleine begger wel. Hoop dat er een eindejaarsrally komt wat een beetje recht doet aan de aandeelhouders in de freefloat
JustRevisited
0
Gezellige opening :-)

Ik hoop dat iedereen deze maand fijne feestdagen beleeft!

Zou TT nog iets uit de doeken doen dit jaar over de eerste nieuwe Overture klanten? Ze zeiden dat wel te kunnen doen, maar het jaar is nog maar kort.

Anywayz, happy december en GL met TomTom en je andere aandelen.
win some...
2
En zouden we nog een persbericht krijgen over een klant voor de Digital Cockpit? Het is vandaag op de kop af 2 jaar geleden dat Harold in een gelikt filmpje met een Fiat over de Herengracht scheurde om daarmee 'a new age of software and IVI development' in te luiden. Sindsdien niets meer over gehoord. De aandacht is nu naar Overture verschoven. Gaan we hier wel nieuws over horen of wordt 2024 het jaar van de 'next big thing'?
marique
0
quote:

vreemdvermogen schreef op 29 november 2023 20:39:

De laatste maand van het jaar. Geen onbewogen jaar. Veel gebeurd en niet al te positief, Q3 cijfers redelijk tot goed en toch een verschrikkelijke afstraffing. Aandelen inkoopprogramma zet ook al niet te veel hoop op betere koersen. Of december wel wat positiefs brengt moet maar blijken. TomTom heeft voor mijn gevoel de afgelopen jaren door stijfkoppig beleid vele vele miljoenen ( of miljarden) laten verdampen. De founders hebben daar geen last van. De kleine begger wel. Hoop dat er een eindejaarsrally komt wat een beetje recht doet aan de aandeelhouders in de freefloat
Allemaal waar. Maar vraag je af wat er zou zijn gebeurd als TT niet enkele malen van strategie was veranderd. Zou je dan als LT aandeelhouder beter af zijn geweest? Zou TT dan nog bestaan?
Het enige wat op dit moment wel heel duidelijk is, is dat het vertrouwen van beleggers ver te zoeken is.
Spoorstudent
1
beursbeurs
1
Analisten moeten het ook doen met de informatie die beleggers krijgen en zien dat in 2022 het orderboek van TomTom met 500 mio is gestegen en dat het orderboek van HERE in 2022 met 2.000 mio is gestegen. Bij TT komt de groei voornamelijk uit verlenging en uitbreiding contract met Stellantis en een nieuw contract met Hyundai (100% take rate). Bij HERE denkt men verlenging contracten met BMW en Mercedes maar dat zou minder moeten bijdragen aan de groei bij TT met Stellantis en Hyundai. Want deze laatste 2 OEMs zijn groter dan BMW en Mercedes.

Dus zonder onderbouwingen zien analisten en investeerders bij HERE een 4 X hogere groei van het orderboek dan bij TT in 2022. Dit roept natuurlijk veel vraagtekens op in de markt.
JustRevisited
4
Als je kijkt naar HERE dan is hun cumulatieve orderboek 4,9 miljard euro. Dat is voor Automotive + Enterprise.

TomTom heeft een 2,4 miljard orderboek in Automotive (7x jaaromzet) en tel daar nou eens 600 bij op voor Enterprise (o.a Microsoft). Dan heeft TomTom een orderboek van 3 miljard. Dit Enterprise orderboek is momenteel niet groot en onbekend bij TT omdat de oude maps zijn uitgefaseerd en TT de komende jaren dat orderboek gaat vullen voor de nieuwe maps. De Overture partners (Meta en Amazom) zijn targets, maar ook booking.com, Uber Eats (naast drive), Just Eat, Lyft, enzovoort.

Dit betekent dat in termen van orders HERE 50% groter is dan TomTom. Kijk je echter naar omzet, dan is HERE momenteel bijna 2x groter. Dus op basis van hun relatieve omvang is het orderboek van TomTom groter, wat een marktaandeel groei suggereert.

Verder ben ik helemaal niet bezorgd dat HERE ineens 2 miljard aan orders had en TomTom 500 miljoen.

Uit HERE’s jaarverslag is namelijk op te maken dat ze een sterke concentratie hebben van klanten. Een van hen is 40% van de omzet. Dat moet dan Volkswagen zijn. Dit betekent dat het trio Duitse eigenaren meer dan 50% van de HERE omzet doen. Hierdoor is een afhankelijkheidsrelatie ontstaan. Als zij bij HERE weg gaan, dan is HERE’s hele toekomst op het spel. Daarom willen de drie Duitsers nu ook van HERE af en waren er geruchten over een IPO.

Wat we vanuit HERE ook hebben kunnen lezen is dat zij verlies op verlies stapelden en dat banken alleen een extra noodfinanciering wilde verstrekken als er committments zouden komen vanuit de eigenaren dat zij bij HERE blijven. Die hebben dus langjarig verlengd om op eis van banken in te gaan — en als klanten die meer dan de helft van je omzet doen meerjarig verlengen dan is het ook niet gek dat je orderboek met 50% toeneemt.

Tot slot de vraag hoe het kan dat HERE negatieve cashflow heeft vN 90 miljoen op 900 miljoen omzet uit hetzelfde product als tomtom met 500 miljoen omzet positieve cashflow haalt.

Ten eerste levert tomtom maps en traffic vanaf de plank als een standaard product via de cloud, met 90% marge. HERE doet ook aan ‘custom engineering’ het bij de autofabrikanten inbouwen. Daar verdien je niks aan, je verdient op de content. Dat verklaart waarom HERE lagere marges heeft en ook waarom als er over marktaandelen gesproken wordt in rapporten, HERE niet 2x zo groot is als TomTom, maar ietsje groter. Het aantal klanten van HERE is dus niet exceptioneel groter dan van TomTom, maar wel wat ze voor die klanten doen. Bij TT komt dit neer op 500 mio omzet met 90% marge en bij HERE op 900 mio omzet bij 70% brutomarge.

Dan nog zou HERE financieel beter moeten draaien (500x90% = 450 en 900x 70% = 650) maar HERE maakt ook veel meer kosten aan kaarten onderhoud, dat bij TomTom verregaand geautomatiseerd is met AI en schaalbaar is. Daarnaast heeft HERE rentelasten op haar schuld (financial expenses = 42 mio)

Zeker nu met Overture — zie het YouTube interview met Goddijn — kan tomtom klanten aannemen die ze voorheen niet konden aannemen. Door de combinatie van toegang tot data en artificial intelligence is het economisch vatbaar geworden om de ‘long tail’ te bedienen, een lange staart (long tail) van klanten die allemaal net iets anders of specifieks willen in een bepaald deel van de wereld, waar vroeger de schaal voor ontbrak (te weinig klanten die samen hetzelfde willen) om dat winstgevend te doen. Dat is iets waar HERE mee zal blijven kampen en wat TT met het Overture initiatief heeft willen doorbreken. Daarnaast bieden de maps mogelijkheid tot ‘bring your own data’, je mag er je eigen lagen aan toevoegen en je eigen custom maps maken. Dat is nieuw in de industrie. Bij Google kan dat zeker niet.
JustRevisited
2
quote:

beursbeurs schreef op 1 december 2023 08:38:

Analisten moeten het ook doen met de informatie die beleggers krijgen en zien dat in 2022 het orderboek van TomTom met 500 mio is gestegen en dat het orderboek van HERE in 2022 met 2.000 mio is gestegen.

Dat zie ik echt heel anders, zie mijn post hierboven

Bij TT komt de groei voornamelijk uit verlenging en uitbreiding contract met Stellantis en een nieuw contract met Hyundai (100% take rate).

TT meldde ook een nieuwe global OEM, start productie eind 2024

Bij HERE denkt men verlenging contracten met BMW en Mercedes maar dat zou minder moeten bijdragen aan de groei bij TT met Stellantis en Hyundai. Want deze laatste 2 OEMs zijn groter dan BMW en Mercedes.

Zie mijn post hierboven in relatie tot garanties geven aan banken om HERE trouw te blijven

Dus zonder onderbouwingen zien analisten en investeerders bij HERE een 4 X hogere groei van het orderboek dan bij TT in 2022. Dit roept natuurlijk veel vraagtekens op in de markt.

Nou dat vind ik een boude bewering. Je moet sowieso nominaal kijken. Hoe verhoudt het orderboek van tomtom zich tot haar huidige omzet. Dat was op 1/1/23 al 7x de jaaromzet. (!) En daar komt nog een en ander bij, er is volgens TT een goed gevulde sales funnel voor deals te sluiten in 2023 en/of 2024 met daarin bestaande klanten en nieuwe merken. Dan gaat daarnaast TT haar orderboek Enterprise vullen op basis van de nieuwe maps. Zie daarnaast het belang van winstgevende groei met hoge marges, TT heeft lagere kosten (dan HERE) en heeft Microsoft als haar AI partner.
beursbeurs
2
quote:

JustRevisited schreef op 1 december 2023 10:28:

Uit HERE’s jaarverslag is namelijk op te maken dat ze een sterke concentratie hebben van klanten. Een van hen is 40% van de omzet. Dat moet dan Volkswagen zijn. Dit betekent dat het trio Duitse eigenaren meer dan 50% van de HERE omzet doen. Hierdoor is een afhankelijkheidsrelatie ontstaan. Als zij bij HERE weg gaan, dan is HERE’s hele toekomst op het spel. Daarom willen de drie Duitsers nu ook van HERE af en waren er geruchten over een IPO.

Het trio Duitse eigenaren van HERE bestaat uit Audi, Mercedes en BMW. Nu suggereer jij dat de Automotive klantenkring van HERE voor bijna 100% bestaat uit deze 3 OEMs plus VW, dit lijkt mij onjuist
tatje
0
Nu we het toch over here hebben.

AVA 2022

Harold Goddijn

Ja, hartelijk dank, meneer Jorna. Ik zal proberen het allemaal in volgorde te beantwoorden, maar
dat ook zo scherp mogelijk te doen. Waar zit het duurzame voordeel ten opzichte van HERE. Er
zijn een aantal elementen waarin we nadrukkelijk verschillen. Ik denk één van de belangrijkste,
als bedrijf, is dat we veel efficiënter kunnen werken dan HERE voor het produceren van
geografisch materiaal en database. Maar ook onze applicaties, die we boven op onze database
draaien, zijn van een hogere kwaliteit dan van HERE. Dat komt omdat we heel veel auto's hebben
rondrijden. We verzamelen heel veel informatie uit die voertuigen en die informatie gebruiken
we weer om onze diensten te verbeteren. Dus je krijgt een soort vliegwieleffect wat daar gaat
spelen en dat geeft ons een duidelijk onderscheidend vermogen in de markt. En dat
onderscheidend vermogen is vooral belangrijk in het Enterprise gedeelte. Tegelijkertijd in het
auto segment is dat onderscheidend vermogen minder makkelijk tot uitdrukking te brengen,
omdat autofabrikanten vaak twee leveranciers willen hebben die hetzelfde moeten kunnen. Dus
er zit een soort natuurlijke grens in je onderscheidend vermogen daar, maar we verwachten dat
dat zal veranderen in de toekomst. En dan komt daar straks nog even terug als we over het
partner model gaan praten.

Dan het partner model. Het partner model is belangrijk, omdat dat ook veel beter aansluit bij de
manier waarop je op een efficiënte manier software kunt ontwikkelen. De gebruikelijke methode
voor automobielfabrikanten was om een groot document samen te stellen met een pakket van
eisen en dan verschillende leveranciers te vragen om daarop te bieden en degene met de laagste
prijs krijgt het dan. Maar dat leidt niet tot eindgebruikers ervaringen die competitief zijn en die
goed afsteken bij wat consumenten inmiddels gewend zijn op de telefoon. Als je dat wilt
benaderen, die kwaliteit, dan moet je op een andere manier samenwerken. Dan werkt zo'n pakket
van eisen op voorhand niet meer, omdat je van tevoren al weet dat die eisen zullen veranderen.
Je moet dus een model ontwikkelen waarbij je snel op die eisen in kunt springen. Dat je samen
met je klant kan leren van de gebruikers ervaringen en in een continue stroom van innovatie je
producten en diensten kan verbeteren. Dat is ook een model wat we met Volkswagen hebben
ontwikkeld. Het verdienmodel verandert niet heel veel. Het blijft een rekening per verkochte
auto, maar je gaat wel veel meer gezamenlijk het avontuur aan. De uitkomst wordt veel meer
gemeten op basis van ervaring van eindgebruikers en tevredenheid dan te voldoen aan de vooraf
opgestelde specificaties.
Onze onafhankelijkheid, zoals u terecht zegt, is van belang voor ons. We zijn een beetje het
Zwitserland van de locatie technologie en dat blijft ook zo. We hebben goede contacten met
Microsoft, maar die staan niet in de weg dat wij ook zaken kunnen doen met allerlei andere
bedrijven in het Tech ecosysteem. Ik zie daar geen tegenstrijdigheid in. Dank u wel.

Het nieuwe platform was bijna klaar, denk ik dan maar.

Ben het eens met de stelling van JR. ( IPO )

TT 2023 600

Here 2023 ?

Misschien hebben de duitsers een langere termijn aan de orders gegeven.
Andermans boeken zijn duister te lezen.
Is de opzet van het 1ne orderboek hetzelfde als het andere !
Maar hebben ook miz een ontsnappingsmogelijkheid.
tatje
0
INKOOP

Na deze week zal het gemiddelde 6 zijn .

50 miljoen a 6 zijn 8.333.333 aandelen
50 miljoen a 6,50 zijn 7.692.307 aandelen
50 miljoen a 7 zijn 7.142.857 aandelen.

Ik ga voor gem 6,50
tatje
0
Wereldbelegger haalde het al aan !

Aandelen structure 15 nov 2023

Treasury shares 3.985.613

Data as of 15 November 2023
*Treasury shares are related to TomTom's share buyback program. Shares purchased as part of the 2023 program are intended to be canceled, subject to shareholder approval.

Vertaling van "intended" in Nederlands

bedoeld
bestemd
beoogd
voorgenomen
gericht
geschikt
bedoeling
doel
bestemming
intentie

Zoals het hier staat kan TT 2 kanten op

1) voor de schrap
2) coveren RSU

Alle aandelen ingekocht tot 15 november van de aandelen inkoop 2023 staan onder Treasury shares
JustRevisited
0
quote:

beursbeurs schreef op 1 december 2023 11:08:

[...]

Het trio Duitse eigenaren van HERE bestaat uit Audi, Mercedes en BMW. Nu suggereer jij dat de Automotive klantenkring van HERE voor bijna 100% bestaat uit deze 3 OEMs plus VW, dit lijkt mij onjuist
Ik schreef dat HERE rapporteert dat ze 1 klant hebben die 40% omzet doet. Dat moet dan Volkswagen (incl Audi) zijn. BMW (een klein merk) en Daimler tillen het dan naar >50%.

En de deelneming die Audi in HERE heeft komt terug op de jaarrekening van de Volkswagen group. Dus als banken garanties willen dan praten ze met Volkswagen.

2022 jaarverslag Volkswagen group

There Holding
Together with the BMW Group, Mercedes-Benz Group (formerly: Daimler AG) and other companies, Volkswagen holds an equity investment in There Holding B.V., Rijswijk/the Netherlands, an investment company. In turn, There Holding B.V. held around 60% of the shares of HERE International B.V., Eindhoven/the Netherlands, as of the end of fiscal year 2022. HERE International B.V. is one of the world’s largest producers of digital road maps for navigation systems. Since the interest held does not grant control in accordance with IFRS 10, HERE International B.V. is included in the financial statements of There Holding B.V. as an associate using the equity method.
JustRevisited
1
Bovenstaande én de post van Tatje gekopieerd uit de AvA sluiten precies aan op hoe het account Volkswagen nu verdeeld wordt.

HERE levert de maps aan Volkswagen group en dat lijkt zo te blijven als dit soort ‘garanties’ vanuit de bank vereist waren.

Vervolgens biedt TT allerlei diensten len software waar HERE niet in aanwezig is of niet sterk in is. Dan praat je over verkeersinformatie, wat tomtom al jaren aan de VW group levert, EV services die TT gaat leveren aan de hele VW group via VW-dochter CARIAD, de innovatie trajecten van TT+Cariad in lane-based traffic en ook het TT-product ‘navigatiesoftware’. In het product portfolio van TT is de digital cockpit bij gekomen. Dat lijkt me het meest kansrijke product om de relatie met VW te verbreden en verdiepen.

Je ziet ook dat HERE zich positioneert als ‘maps in navigatie’ en tomtom als ‘software, services en maps’. Dingen als een digital cockpit vind je niet bij HERE, goede traffic ook niet. HERE is dus meer een ‘pure play’.

Ik heb wel zo mijn theorieën waarom HERE werd overgenomen. Let op, dat is een estimated guess. Er was ooit een persbericht dat later werd ingetrokken, dat tomtom Volkswagen binnen had voor maps. Als dat was gebeurd, dan zou dat einde HERE kunnen betekenen. Met afstand hun grootste klant. Ook was VW al bezig met TT rondom HD maps en was ze ontevreden over ontwikkelingen bij HERE (hoorde ik via-via)

Ik denk dat VW ervan schrok dat als zij bij HERE zouden weggaan, dit HERE in problemen kon brengen dat het toenmalige duopolie tussen TT en HERE dan uit elkaar zou kunnen vallen, wat VW afhankelijk zou maken van TomTom TENZIJ ze zich aan big tech zouden uitleveren. Dat was Volkswagen toch ook weer iets teveel van het goede. Zeker omdat er destijds een grote hype was rond zelfrijdende auto’s.

Ze hebben toen met twee partners HERE gekocht om orde op zaken te stellen én het duopolie in stand te houden én om te zorgen dat HERE hun projecten prioriteert boven projecten van andere klanten.

Dat kan ook het laatste zetje geweest zijn dat nodig was om Microsoft van HERE naar TomTom te laten overstappen. En dat UBER zich bij TT meldde als klant. HERE kreeg op papier eigenaren op afstand maar de vraag is of dat in de praktijk ook gebeurde, want zij benoemden ook bestuurders. Zo kwam ook de HERE CFO bij Daimler vandaan. Die aansturing door verschillende eigenaren met elk hun eigen belangen heeft tot veel gedoe geleid hebben we afgelopen jaren kunnen lezen en ook de CEO is nu weg.

Disclaimer: is dus een theorie.

Een beursgang van HERE zou voor iedereen het beste zijn. Dan is Volkswagen vrij om te kiezen met wie ze zaken doen en is ook de waardering van tomtom makkelijker te spiegelen aan die van HERE. Het zou mooi zijn als VW niet voor al te lang haar maps contract bij HERE heeft verlengd.
win some...
3
quote:

JustRevisited schreef op 1 december 2023 10:28:

Als je kijkt naar HERE dan is hun cumulatieve orderboek 4,9 miljard euro. Dat is voor Automotive + Enterprise.

TomTom heeft een 2,4 miljard orderboek in Automotive (7x jaaromzet) en tel daar nou eens 600 bij op voor Enterprise (o.a Microsoft). Dan heeft TomTom een orderboek van 3 miljard. Dit Enterprise orderboek is momenteel niet groot en onbekend bij TT omdat de oude maps zijn uitgefaseerd en TT de komende jaren dat orderboek gaat vullen voor de nieuwe maps. De Overture partners (Meta en Amazom) zijn targets, maar ook booking.com, Uber Eats (naast drive), Just Eat, Lyft, enzovoort.

Dit betekent dat in termen van orders HERE 50% groter is dan TomTom. Kijk je echter naar omzet, dan is HERE momenteel bijna 2x groter. Dus op basis van hun relatieve omvang is het orderboek van TomTom groter, wat een marktaandeel groei suggereert.

-Orderboek (4,9 -3)/3= 63% en geen 50%.
-Omzet TT in 2022 = 536 mio, omzet Here in 2022 = 928 mio. (928-536)/536 = 73% en geen 100%
En ja, ik reken de Consumeromzet van TT mee, want daar zit ook omzet van apps en automotive hardware in, net als bij de HERE omzet.
-Verder is de keuze van 600 mio voor orderboek TT Enterprise vrij arbitrair en zien we dit jaar dat een andere omgang met IFRS bij TT ook zomaar 40 mio extra omzet oplevert. Oftewel, de suggestie dat het orderboek van TT relatief gezien groter is, is niet hard te maken op basis van de gegevens die we hebben.


Ik lees in het HERE directors report over 2022 ook:
Beyond automotive, in 2022 we also strengthened our partnership with Amazon Web Services through a five year strategic collaboration agreement to help companies improve their supply chain visibility, run their fleets and operations safely and efficiently.
NIet te snel rijk rekenen lijkt me.


Verder ben ik helemaal niet bezorgd dat HERE ineens 2 miljard aan orders had en TomTom 500 miljoen.

Uit HERE’s jaarverslag is namelijk op te maken dat ze een sterke concentratie hebben van klanten. Een van hen is 40% van de omzet. Dat moet dan Volkswagen zijn. Dit betekent dat het trio Duitse eigenaren meer dan 50% van de HERE omzet doen. Hierdoor is een afhankelijkheidsrelatie ontstaan. Als zij bij HERE weg gaan, dan is HERE’s hele toekomst op het spel. Daarom willen de drie Duitsers nu ook van HERE af en waren er geruchten over een IPO.

In het jaarverslag van Here over 2022 staat net sales: 653 mio, net sales related parties: 275 mio. Totaal 928 mio. Van de omzet is dus zo'n 30% aan related parties. Dat zijn VW, BMW, Mercedes, Bosch Contnental, Nippon, Mitsubishi, Pioneer, Intel gezamenlijk. 40% van de omzet voor VW klopt dus niet.

Wat we vanuit HERE ook hebben kunnen lezen is dat zij verlies op verlies stapelden en dat banken alleen een extra noodfinanciering wilde verstrekken als er committments zouden komen vanuit de eigenaren dat zij bij HERE blijven. Die hebben dus langjarig verlengd om op eis van banken in te gaan — en als klanten die meer dan de helft van je omzet doen meerjarig verlengen dan is het ook niet gek dat je orderboek met 50% toeneemt.

Tot slot de vraag hoe het kan dat HERE negatieve cashflow heeft vN 90 miljoen op 900 miljoen omzet uit hetzelfde product als tomtom met 500 miljoen omzet positieve cashflow haalt.

De 90 mio negatieve casfflow van HERE is gebaseerd op 2022. Dan moet je voor TT ook naar 2022 kijken. En dan niet naar de gecorrumpeerde FCF-definitie van TT, maar naar het verschil in cash tussen einde en begin van het jaar, zoals dat op de balans staat. Dit is 356-304 = -/-52 mio. Dus ook geen positieve cashflow voor TT in 2022

Ten eerste levert tomtom maps en traffic vanaf de plank als een standaard product via de cloud, met 90% marge. HERE doet ook aan ‘custom engineering’ het bij de autofabrikanten inbouwen. Daar verdien je niks aan, je verdient op de content. Dat verklaart waarom HERE lagere marges heeft en ook waarom als er over marktaandelen gesproken wordt in rapporten, HERE niet 2x zo groot is als TomTom, maar ietsje groter. Het aantal klanten van HERE is dus niet exceptioneel groter dan van TomTom, maar wel wat ze voor die klanten doen. Bij TT komt dit neer op 500 mio omzet met 90% marge en bij HERE op 900 mio omzet bij 70% brutomarge.

-Bij HERE is in 2022 de omzet 928 mio, de brutowinst 697 mio. Dit levert een brutomarge op van 75% en geen 70%
-Bij TT zien we voor 2022 een brutomarge van 84% en geen 90%.


Dan nog zou HERE financieel beter moeten draaien (500x90% = 450 en 900x 70% = 650) maar HERE maakt ook veel meer kosten aan kaarten onderhoud, dat bij TomTom verregaand geautomatiseerd is met AI en schaalbaar is. Daarnaast heeft HERE rentelasten op haar schuld (financial expenses = 42 mio)

Zeker nu met Overture — zie het YouTube interview met Goddijn — kan tomtom klanten aannemen die ze voorheen niet konden aannemen. Door de combinatie van toegang tot data en artificial intelligence is het economisch vatbaar geworden om de ‘long tail’ te bedienen, een lange staart (long tail) van klanten die allemaal net iets anders of specifieks willen in een bepaald deel van de wereld, waar vroeger de schaal voor ontbrak (te weinig klanten die samen hetzelfde willen) om dat winstgevend te doen. Dat is iets waar HERE mee zal blijven kampen en wat TT met het Overture initiatief heeft willen doorbreken. Daarnaast bieden de maps mogelijkheid tot ‘bring your own data’, je mag er je eigen lagen aan toevoegen en je eigen custom maps maken. Dat is nieuw in de industrie. Bij Google kan dat zeker niet.
tatje
0
JR kan het beter duiden.

Since the interest held does not grant control in accordance with IFRS 10, HERE International B.V. is included in the financial statements of There Holding B.V. as an associate using the equity method.

TT moet zich als beursgenoteerd bedrijf houden aan de IFRS 10 regels, Here niet ?
Spoorstudent
1
Ik denk dat ik op een andere trein zit of trekker.
Maar Here? Wat is daar zo interessant aan.
Hooguit een partij voor een fusie.
Om de handen ineen te slaan tegen Google.
Maar die Goddijn … dat lijkt me een ongelofelijke eigenheimer.
Jaap
0
Eigenheimers zijn de lekkerste aardappelen, zei mijn vader.

TomTom blijft scherp omdat ze vol in de concurrentie zitten.
Bij HERE zijn ze volgens mij meer geneigd om achterover te leunen omdat hun klantenkring verzekerd is, denken ze.
1.040 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront