TIE « Terug naar discussie overzicht

PERSBERICHTEN

1.709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
arreno
0
Vreemd dat niet heel de meute er opduikt net als bij Vivenda, Pharming Homburg Spyker enz.
[verwijderd]
0
quote:

arreno schreef op 30 januari 2013 09:36:

Vreemd dat niet heel de meute er opduikt net als bij Vivenda, Pharming Homburg Spyker enz.
Vergeet niet Nedsense
[verwijderd]
0
Maar, Arreno, je schrijft op verschillende fora's: Bij TIE HOLDING moet je zijn om je geld KWIJT te raken. Is dat omgekeerde psychologie, of denk je echt dat het goed nieuws is dat je bij omwisseling meteen 30 procent kwijt bent?
arreno
0
Ik stond versteld van de stijging met 70% bij de nettowinst en ik dacht bij mezelf ik zal op de andere pennystock topics even laten weten waar er misschien kansen liggen
ws belgie
0
quote:

arreno schreef op 30 januari 2013 09:53:

Ik stond versteld van de stijging met 70% bij de nettowinst en ik dacht bij mezelf ik zal op de andere pennystock topics even laten weten waar er misschien kansen liggen
blijkbaar is uw aanmoedigings campagne niet een echt succes geweest
Dinald
0
Als men "gewoon" 100 tegen 1 als keuze had gemaakt, was de reactie op de beurs denk ik beter geweest. Nu is het beeld toch wat : "nieuw konijn" uit de hoed van TIE Holding. De onzekerheid is er nu wat de koers gaat doen: naar nominale waarde van 7 euro? Of naar gewoon 100 keer de huidige waarde van 10 á 11 cent, dus 10 á 11 € ?
Eigenlijk zou de koers moeten stijgen naar € 15 (ik meen dat Marcello dat had uitgerekend in één van zijn door mij gewaardeerde, altijd positieve bijdrages).
Extra onzekerheid betekent bij TIE meestal weinig goeds qua koersontwikkeling. Zelfs als daar geen reden toe is.
Mijn verwachting is dat Q1 over 14 dagen de zaak positief beinvloedt, wat ook de keuze verklaart voor lagere nominale waarde en extra onzekerheid. Immers de cijfers zijn intern al bekend
arreno
0
quote:

ws belgie schreef op 30 januari 2013 11:58:

[...]

blijkbaar is uw aanmoedigings campagne niet een echt succes geweest
Inderdaad, wat dat betreft kan ik beter bij u les gaan nemen.

Maar ik blijf het vreemd vinden, de nettowinst is met 70% omhoog gegaan en de koers doet nagenoeg niets.

Bij andere pennystocks die u welbekend zijn zou zulke cijfers de koers met 25% doen stijgen
[verwijderd]
0
Arreno, deze cijfers waren 21 november vorig jaar al bekend. Toen steeg de koers met 15 procent.
voda
0
TIE Holding verwacht voor 2013 een omzet van EUR15 mln
TIE Holding verwacht voor 2013 een nettowinst van minimaal EUR0,7 miljoen

(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
arreno
0
quote:

voda schreef op 30 januari 2013 17:42:

TIE Holding verwacht voor 2013 een omzet van EUR15 mln
TIE Holding verwacht voor 2013 een nettowinst van minimaal EUR0,7 miljoen

(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

Mooie outlook.

Op het forum staat een bericht dat bij de R/S er waardeverlies zou zijn van 30%. Kan me niet voorstellen dat de aandeelhouders daar mee akkoord gaan.
Overigens maken diverse andere sites, daar geen melding van.
Wel van de R/S maar niet van 7 euro
voda
0
TIE ziet omzet 2013 EUR15 mln, nettowinst minimaal EUR0,7 mln


AMSTERDAM (Dow Jones)--TIE Holding nv (TIE.AE) voorziet voor 2013 een nettowinst van minimaal EUR0,7 miljoen op een omzet van EUR15 miljoen, meldt de softwareleverancier woensdag nabeurs.

Het nettoresultaat wordt daarbij gedrukt door een toename van de uitgaven bij de divisie Research & Development, in een poging een duurzame groei van de winst voor de toekomst te kunnen realiseren, meldt het concern in het persbericht.

Eerder op de dag maakte het concern bekend aan zijn aandeelhouders voor te stellen om bestaande aandelen samen te voegen en in ruilen voor nieuwe aandelen. Het softwarebedrijf kondigde tevens aan dat het de nieuwe naam TIE Kinetix nv wil aannemen.


- Door Patrick Buis; Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 00; patrick.buis@dowjones.com


marcello106
0
quote:

voda schreef op 30 januari 2013 18:08:

TIE ziet omzet 2013 EUR15 mln, nettowinst minimaal EUR0,7 mln


AMSTERDAM (Dow Jones)--TIE Holding nv (TIE.AE) voorziet voor 2013 een nettowinst van minimaal EUR0,7 miljoen op een omzet van EUR15 miljoen, meldt de softwareleverancier woensdag nabeurs.

Het nettoresultaat wordt daarbij gedrukt door een toename van de uitgaven bij de divisie Research & Development, in een poging een duurzame groei van de winst voor de toekomst te kunnen realiseren, meldt het concern in het persbericht.

Eerder op de dag maakte het concern bekend aan zijn aandeelhouders voor te stellen om bestaande aandelen samen te voegen en in ruilen voor nieuwe aandelen. Het softwarebedrijf kondigde tevens aan dat het de nieuwe naam TIE Kinetix nv wil aannemen.


- Door Patrick Buis; Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 00; patrick.buis@dowjones.com



TIE zal niet bij de eerste de beste guidance het achterste van de tong laten zien. Bij de bekendmaking van de Q3 cijfers (halverwege Q4) voorzag Sundelin een stijging van de omzet in Q4 van minimaal 10%. Dat werd uiteindelijk ruim 28%. Ik ben in de veronderstelling dat deze guidance erg conservatief is.
gkp2
0
The Netherlands, Amsterdam, 30 January 2013



TIE provides for the first time full year financial guidance



TIE Holding N.V. (“TIE”) announces forward looking statements for guidance in Annual Report 2012.



Further to the publication of the Annual Report 2012, TIE hereby announces that it has communicated in its Annual Report that management expects, barring unforeseeable circumstances and one-time expenses, to attain € 15mln in revenue and a net income of minimum €0.7mln for financial year 2013.

Factors giving reason to these expectations are founded in the transformation of TIE to a truly SaaS company, the increasing E-commerce in the Netherlands and Content Syndication in the United States, together with the acquisition of ascention GMBH. Net income will be restrained due to increasing spending in R&D expenses providing the means in order to realize sustainable profitability in future.



The Annual Report can be downloaded via the Company's corporate website (www.tieholding.com).



marcello106
0
quote:

Dinald schreef op 30 januari 2013 12:17:

Eigenlijk zou de koers moeten stijgen naar € 15 (ik meen dat Marcello dat had uitgerekend)
Ha, naar 15 cent, maar dat was voor gisteren...;-)

De rekensom blijft hetzelfde. Minimaal 700.000 euro netto winst gedeeld door 932.954 aandelen is precies 75 cent winst per aandeel. 20 Keer de winst is dan € 15.

Er zijn natuurlijk vele manieren om een bedrijf te waarderen. Een aantal maal de omzet komt hier ook regelmatig voorbij, maar voor bedrijven als TIE is m.i. maar 1 wijze van waarderen relevant. En als ik een toegevoegd doel voor 2013 in de jaarrekening lees, wordt de variant waar ik mee reken mogelijk zelfs snel actueel.

Toegevoegd aan de "Targets and Priorities for the coming financial year".

» Complete the Samar case.

TIE is momenteel buitengewoon laag gewaardeerd. Zo laag dat de vraag waarom TIE niet als overnamekandidaat wordt gezien alleen beantwoord kan worden met "TIE is momenteel nog in een rechtszaak verwikkeld waarvan de uitkomst onzeker is".

Het onvermogen van Samar om 250.000 euro retour te storten biedt echter de mogelijkheid om te schikken. TIE zal niets liever willen dan dit energie vretende hoofdpijndossier afronden om zich verder alleen te kunnen focussen op groei.

Het afronden van de Samar case neemt echter ook de belemmering weg voor mogelijk geinteresseerde partijen om TIE over te nemen.

En dan komt de vraag; wat is TIE waard in geval van een overname?

M.I. zijn er veel synergievoordelen te behalen. Alleen het opheffen van de beursnotering scheelt al tonnen per jaar. Daarnaast is TIE actief in markten die volgens verschillende onderzoeken nog enkele jaren zeer sterk zullen groeien.

Ik werk met modellen waarin ik op basis van de trend verschillende groeiscenario's heb vastgelegd. Zelfs in het meest conservatieve scenario zou daarbij in 2017 een koers van 1 euro gerechtvaardigd zijn.

Ik moet eerdaags eens aan de slag om de modellen om te bouwen. Eens kijken of er dan ook netjes 100 euro staat...;-)
marcello106
0
Leading German Office Furniture Manufacturer Seeks Comprehensive Business Intelligence
About Sedus Stoll AG


Sedus Stoll AG is a leading European manufacturer that produces high quality office furniture. The organization develops and sells office furniture to Europe and Asia with approximately 900 employees.

The Challenge
When Sedus first met with TIE Kinetix, they had SAP as their primary ERP system along with additional secondary systems. Sedus wanted to increase performance throughout the entire organization, break down data silos and create an easier user experience when accessing information.

The Result
After reviewing all the key points of the project, Sedus selected to move forward with automated data processing, SAP integration, multi-language support and several analysis options for sales.

The project’s success was based on three core essentials: data quality, speed of implementation and ease of use. Ingfried May, Head of IT Group, Sedus Stoll AG agrees all three of these were clearly met. “We felt very positive about ascention right from the beginning. After the proof-of-concept, we confirmed our earlier thoughts with smooth collaboration and, most importantly, a quick and successful end result. Everyone who uses the system really enjoys it.”

After implementation, data from Sales, Finance, Marketing and Production were all centrally organized and available. Users can simply access data in an easy to use dashboard, or can also query the system to perform their own custom analysis.
marcello106
0
Tablets enable Unique Online and In-Store Retail Experience.

Improve conversion by effectively linking online and retail business

Recently TIE Kinetix developed a new retail solution that enables its customers to effectively link their online and retail business by introducing tablets in their retail locations. This e-commerce solution is an answer to the growing need to increase sales in retail stores while leveraging the digital strategy. By connecting to their cloud-based E-Commerce platform provided by TIE Kinetix, they are able to easily integrate their physical and online storefronts. This new solution was first implemented with TIE’s Telecom customers. In the old situation cell phone collateral, plans and pricing were printed on paper. The average time it took per customer to convert to a sale in a store was approximately 20 minutes. In the new digital experience, the sales process on the retail floor flows much smoother.

Achieving a more efficient sales cycle

With direct access to pricing and rich product content like videos and reviews, shoppers inside the store can receive the full interactive product experience right alongside a knowledgeable sales representative to guide them through the buying process. Sales reps also have the ability to create a quote for a customer. This not only alleviates the pressure to buy for the customer, but it also helps sales reps close deals faster and more efficiently later in the sales cycle. If desired, retailers can also provide consumers access to their quotes online, giving them the opportunity to purchase online after visiting the store.

Improving the in-store shopping experience

When a shopper is ready to purchase, another helpful quality from the tablets is applied to the in-store shopping experience. Once restricted by their location’s stock level, sales reps are now connected to real-time inventories. Their location may be out-of-stock, but the sale can still be completed and everything purchased in-store will be easily shipped to the buyer’s home.

The internet alongside technology has progressively changed how shoppers interact with products in the world today. This new in-store tablet experience is simply another step forward in providing TIE’s customers with the best tools to market, sell and deliver their products faster and more efficiently.
marcello106
0
EDI Gateway
Geplaatst op 6 maart 2013 door Marlous de Klerk in Exact Globe Next
Exact heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met certified en development partner Optimizers. In de overeenkomst is vastgelegd dat de EDI Gateway van Optimizers voortaan wereldwijd verkrijgbaar is via Exact.
EDI Gateway is de opvolger voor de modules SE5333 E-EDI Factuur, SE5331 E-EDI Order, SE5332 E-EDI Pakbon. De Exact EDI modules gaan in maintenance mode. Dit betekent niet dat Exact stopt met het ondersteunen van de E-EDI modules, wel zal er niet meer verder ontwikkelt worden op deze modules.
Onze huidige EDI oplossing voldeed niet meer aan alle wensen en eisen van de huidige markt. Exact heeft de keuze gemaakt om niet zelf de oplossing te bouwen, om het feit dat er al mooie oplossingen in de markt beschikbaar waren. Na verkennend marktonderzoek heeft Exact samen met Optimizers een samenwerkingsverband afgesloten. Om te zorgen voor een optimale uitwisseling hebben er in Exact Globe Next de nodige product aanpassingen plaatsgevonden. Dit is verder toegelicht in deze release note.
EDI Gateway
EDI Gateway is een flexibele oplossing voor electronic data interchange (EDI), een standaard voor de uitwisseling van bedrijfsdocumenten om ketensamenwerking te optimaliseren. Met EDI Gateway kunnen onder andere orders, voorraadberichten, productgegevens, pakbonnen en facturen elektronisch worden uitgewisseld. Dit maakt het mogelijk om artikelen zonder papier te registreren, wachttijden bij distributiecentra te verlagen en ontvangsten van goederen sneller en beter af te handelen.
Berichtypes
Met EDI Gateway heeft u de beschikking over een uitgebreid aantal inkomende en uitgaande berichtentypes. De beschikbare inkomende berichttypes zijn:
ORDER
INVOIC
INVRPT
PRODAT
RECADV
OSTRPT
De beschikbare uitgaande berichttypes zijn:
APERAK
DESADV
INSDES
ORDER
INVOIC
marcello106
0
Woensdag 13 maart 2013

Investeringtrends in e-commerce land

Volgens een onderzoek door de e-commerce portal Internet Retailer geeft 70 procent van alle Amerikaanse online retailers dit jaar meer geld uit aan e-commerce technologie en diensten in vergelijking tot vorig jaar. Waarin investeren Nederlandse e-tailers? Drie leveranciers signaleren belangrijke trends.

Tekst: Arnoud Groot

‘Multichannel en ontsluiten winkelvoorraden’
Gertjan Schaefers, eigenaar van Eperium:
‘De belangrijkste ontwikkeling is de integratie van de winkel en daarmee het ontsluiten van de winkelvoorraad. Daar werd altijd al veel over gepraat, maar nu pakken veel klanten dat echt op. Aangezien er meestal veel geld gaat zitten in het aanhouden van een winkelvoorraad, is het ontsluiten daarvan goed uit te leggen als businesscase. Veel retailers leveren nog vanuit een centraal distributiecentrum. Als je je winkelvoorraad hierbij kunt betrekken, hoef je minder voorraad aan te houden in het distributiecentrum en hoef je ook minder vaak “nee” te verkopen bij acties. Terzijde: steeds meer online retailers houden acties zoals happy hours en shopping evenings en investeren daarvoor fors in hun servercapaciteit en flexibiliteit om in de juiste tijdvakken de juiste prijsstellingen door te kunnen voeren.
Het doorvoeren van een multichannelstrategie waarbij winkelvoorraad wordt betrokken, vergt de nodige inspanning. Belangrijke uitdaging is het behouden van inzicht in de verschillende goederenstromen. Er is een single point of truth nodig, waardoor de omvang en samenstelling van de gecombineerde voorraad op elk gewenst moment duidelijk is. Veel klanten investeren in software die dat mogelijk maakt, vaak gecombineerd met aanvullende diensten. Zo heeft onze klant Bouwmaat zijn winkel ingericht als afhaalpunt en heeft de doe-het-zelfketen ook geïnvesteerd in een systeem dat sms’jes verstuurd zodat de klant weet dat hij zijn spullen op kan halen - overigens ook na sluitingstijd. Je ziet trouwens vaak dat initiële investeringen op dit gebied vrij snel nieuwe behoefte creëren. Consumenten die kleding ophalen in een winkel willen bijvoorbeeld graag direct een pashokje in. Daar staat wel weer tegenover dat het verwerken van retouren in de winkel veel geld scheelt.’

‘Rijkere en beter geïntegreerde content en in-store iPads’
Jan Sundelin, CEO bij TIE Kinetix:
‘Goede productcontent is essentieel voor iedere webshop. Aantrekkelijke, prikkelende en relevante productbeschrijvingen en goed verzorgde fotografie kunnen de verkoop enorm verhogen. Wij zien daarom een sterk gestegen vraag naar systemen die efficiënte aanvulling en management van deze content mogelijk maken. Daarvoor zijn een aantal zaken belangrijk. De content moet van hoge kwaliteit zijn, maar ook zo actueel mogelijk. Aangezien je een uniforme uitstraling op je webshop wilt nastreven, moet er ook genoeg van zijn. Bovendien moet je er vervolgens voor zorgen dat bezoekers op al je kanalen zo veel mogelijk dezelfde content tegenkomen. Zelf alle die verschillende catalogi en kanalen voorzien van de meest up-to-date en relevante content is vaak ondoenlijk. In Amerika heeft het zogenaamde content syndication daarom al een hoge vlucht genomen.
Dit houdt in dat je afspraken maakt met contentpartijen om hun productcontent in webshops te gebruiken. Zelf werken wij ook met zes verschillende contentpartners, waaronder Sanoma en CNET, waardoor wij binnen achtenveertig uur over de meest actuele en relevante content kunnen beschikken. Ons online contentsysteem zorgt vervolgens dat deze content automatisch bij het juiste product terechtkomt. Door integratie van eigen informatiestromen zorgen we ook dat uitverkochte voorraden niet zichtbaar zijn en dat er bijvoorbeeld een juiste levertijd bijstaat. Uit diverse recente onderzoeken blijkt dat consumenten dit zeer belangrijk vinden en veel van onze klanten vragen hier dan ook naar.
Om te zorgen dat consumenten ook in winkels over de meest relevante content kunnen beschikken, zien wij ook een duidelijke toename van klanten die met iPads als in-store oplossing gaan werken. Daarmee kan de klant onder meer het gehele assortiment doorkijken, producten die niet in de winkel aanwezig zijn bestellen en uitleg over de werking van specifieke producten of diensten verkrijgen. Op die manier kun je dus ook tijd- of kennisgebrek bij je personeel opvangen. Recent onderzoek door T-Mobile toont aan dat klanten dankzij in-store aanwezige iPads binnen twaalf en een halve minuut, inplaats van twintig minuten, werden geholpen. Bovendien waren deze klanten gemiddeld genomen meer tevreden.’

‘Social shopping en klantprofilering’
Jan van Mierlo, customer support bij MijnWinkel:
‘De integratie met de verschillende social media-platforms is natuurlijk ongekend populair. Consumenten delen graag en veel; uiteraard wil je daar als webshop alle gelegenheid toe bieden. Het betekent immers gratis, waardevolle “word of mouth”-reclame van het meest waardevolle soort. Gekochte of favoriete producten, maar ook sites en pagina’s, moeten daarom gemakkelijk en snel naar de achterban kunnen worden gepost. Enkele maanden geleden introduceerde Bol.com de mogelijkheid voor zijn klanten om aankopen te delen via hun verschillende sociale netwerken. Sindsdien komen er hier ook vele verzoeken binnen om soortgelijke toepassingen.
Momenteel testen wij een toepassing waarin de belangrijkste wensen op het gebied van social zijn verwerkt. Naast een Facebook-shop is er ook een mogelijkheid pas verrichte aankopen te delen op Facebook. Natuurlijk zijn er ook opties voor Twitter en Hyves, maar Facebook is huizenhoog favoriet. In het verlengde daarvan zien we een duidelijk toegenomen wens om meer van de klanten te weten te komen en vast te leggen. In ons geval vertaalt zich dat in het upgraden naar een duurder abonnement, waarbij de consument een klantspecifieke log-in krijgt. Dat biedt onder meer de mogelijkheid om de orderhistorie en persoonlijke voorkeuren vast te leggen, waardoor bijvoorbeeld ook gepersonaliseerde aanbiedingen en nieuwsbrieven mogelijk zijn. Ook voor ander slim gebruik van data, zoals het geautomatiseerd vaststellen van aanbiedingen of op de homepage te plaatsen producten, is bovengemiddeld populair.’

____________________
Mobiele site: kijken, niet kopen
Mobiel is hot, en dus tonen veel klanten van zowel Eperium als MijnWinkel grote interesse in de mogelijkheden om hun webshop te optimaliseren voor mobiele devices. Er zijn zelfs regelmatig aanvragen van prospects die geen reguliere shop willen, maar zich direct richten op verkoop via tablets of smartphones, vertelt Jan van Mierlo van MijnWinkel. Maar tot grote investeringen leiden dergelijke, oriënterende verzoeken nog weinig. ‘Klanten zijn nog erg pragmatisch en voeren liever wat kleine aanpassingen door, waardoor de bestaande omgeving via mobiel redelijk goed meekan’, constateert Gertjan Schaefers van Eperium.
‘Ze laten bijvoorbeeld het storefront aanpassen voor diverse schermformaten', zegt Schaefers. ´Dan pak je doorgaans ook aardig wat traffic en ben je aanzienlijk minder duur uit. Bovendien is de iPad toch al vrijwel geschikt voor gewone webwinkels. Het daadwerkelijk overstappen naar de nieuwste technologie die alle mobiele formaten ondersteunt, gebeurt nog maar mondjesmaat. Dan gaat het ook meteen over forse investeringen, waarbij je ook nog al je software moet upgraden. De kosten wegen daarbij vaak niet op tegen de mogelijke meeropbrengsten.’
____________________

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 2-2013.
1.709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 16:18
Koers 1,410
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 1,420
Laag 1,410
Volume 896
Volume gemiddeld 2.851
Volume gisteren 1.221

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront