AMG « Terug naar discussie overzicht

September 2018: Verwacht minstens één sterke PB van AMG.

1.650 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 » | Laatste
[verwijderd]
0
Just lucky
0
De winst van AMG wordt grotendeels gegenereerd door Vanadium. AMG produceert ongeveer de helft van Largo. Dit moet binnenkort wel tot uitdrukking komen in de prijs, net zo als bij Largo.
Atoa
0
Largo en AMG produceren hun vanadium op een volkomen verschillende manier. Largo haalt het uit de grond waarvoor het als kosten volgende zaken heeft: operationele kosten zoals arbeid,afschrijving investeringen,belastingen + procentuele mining tax aan Brazilië. AMG heeft als kosten arbeid, afschrijving investeringen,belastingen + kosten voor de raw materials. Bij een stijging van de Vanadium prijs stijgen de kosten voor de raw materials ook (pricing van de raw materials is geen vaste prijs maar een formule net zoals de finale FeV prijs die AMG krijgt via een formule in de contracten wordt bepaald). Hierdoor heeft de prijsstijging van vanadium een veel kleiner effect op de bottomline van AMG dan op de bottomline van largo... De mining tax die Largo betaalt aan Brazilie stijgt natuurlijk ook maar dit heeft een kleiner effect.

De vanadium activiteit van AMG is basically een toll-manufacturer die enige prijsmarge heeft.... Hierdoor worden prijsstijgingen/dalingen op enige wijze afgeremd en dit is natuurlijk nadelig in een bullmarket.
Just lucky
0
quote:

Atoa schreef op 27 september 2018 19:58:

Largo en AMG produceren hun vanadium op een volkomen verschillende manier. Largo haalt het uit de grond waarvoor het als kosten volgende zaken heeft: operationele kosten zoals arbeid,afschrijving investeringen,belastingen + procentuele mining tax aan Brazilië. AMG heeft als kosten arbeid, afschrijving investeringen,belastingen + kosten voor de raw materials. Bij een stijging van de Vanadium prijs stijgen de kosten voor de raw materials ook (pricing van de raw materials is geen vaste prijs maar een formule net zoals de finale FeV prijs die AMG krijgt via een formule in de contracten wordt bepaald). Hierdoor heeft de prijsstijging van vanadium een veel kleiner effect op de bottomline van AMG dan op de bottomline van largo... De mining tax die Largo betaalt aan Brazilie stijgt natuurlijk ook maar dit heeft een kleiner effect.

De vanadium activiteit van AMG is basically een toll-manufacturer die enige prijsmarge heeft.... Hierdoor worden prijsstijgingen/dalingen op enige wijze afgeremd en dit is natuurlijk nadelig in een bullmarket.
Dank voor de toelichting, werpt een wat andere blik op de vergelijking.
PJ
0
Heb toch wat opties bijgekocht,op deze koers val je niet zo gouw een buil
Maar begin wel te twijfelen
Umi1
0
quote:

Snirp schreef op 21 september 2018 15:16:

Zojuist heb ik bevestigd gekregen dat AMG nog steeds het doel heeft om voor het eind van september uitgebreide informatie te verstrekken over de strategie omtrent de te ontplooien downstream lithium activiteiten(fase 3).

Ik ben erg benieuwd!
Deze post nog eens quoten (duurde even voor ik hem vond tussen al de nonsens)
strange
1
Volgens de laatste cc was dit effect beperkt: de inkoop prijs stijgt wel maar is beperkt.
Wat volgens mij meer speelt is dat AMG veel andere onderdelen heeft. Het is niet sec vanadium of lithium. Dus iemand die wil profiteren van vanadium of lithium kiest een bedrijf welke hoofdzakelijk dat materiaal delft.
Voor AMG heeft de ontwikkeling wel grote positieve invloed, zoals onlangs Umi1 nog heeft berekend.
[verwijderd]
0
quote:

Atoa schreef op 27 september 2018 19:58:

Largo en AMG produceren hun vanadium op een volkomen verschillende manier. Largo haalt het uit de grond waarvoor het als kosten volgende zaken heeft: operationele kosten zoals arbeid,afschrijving investeringen,belastingen + procentuele mining tax aan Brazilië. AMG heeft als kosten arbeid, afschrijving investeringen,belastingen + kosten voor de raw materials. Bij een stijging van de Vanadium prijs stijgen de kosten voor de raw materials ook (pricing van de raw materials is geen vaste prijs maar een formule net zoals de finale FeV prijs die AMG krijgt via een formule in de contracten wordt bepaald). Hierdoor heeft de prijsstijging van vanadium een veel kleiner effect op de bottomline van AMG dan op de bottomline van largo... De mining tax die Largo betaalt aan Brazilie stijgt natuurlijk ook maar dit heeft een kleiner effect.

De vanadium activiteit van AMG is basically een toll-manufacturer die enige prijsmarge heeft.... Hierdoor worden prijsstijgingen/dalingen op enige wijze afgeremd en dit is natuurlijk nadelig in een bullmarket.
Goed gezegd, maar overdreven.
Een prijsstijging van FeV heeft een veel groter effect op de winst van AMG dan dat jij hier beschrijft. Momenteel is dat grofweg berekend als de vanadiumprijs 1% stijgt, de ebidta van AMG 0,5% stijgt. De laatste maand heeft de prijsstijging dus voor meer dan 10%+ ebitda extra voor AMG gezorgd. Vrij groot, niet?
Daar waar Vanadium in 2015 nog niet voor 1/10 van de winst instond, komt vandaag de dag 50% van de winst uit vanadium. Een groot verschil, niet?
[verwijderd]
0
quote:

strange schreef op 27 september 2018 20:56:

Volgens de laatste cc was dit effect beperkt: de inkoop prijs stijgt wel maar is beperkt.
Wat volgens mij meer speelt is dat AMG veel andere onderdelen heeft. Het is niet sec vanadium of lithium. Dus iemand die wil profiteren van vanadium of lithium kiest een bedrijf welke hoofdzakelijk dat materiaal delft.
Voor AMG heeft de ontwikkeling wel grote positieve invloed, zoals onlangs Umi1 nog heeft berekend.
Op een conf. call ongeveer 2 jaar terug stond Heinz wat langer stil bij de FeV bussiness. Hij vertelde de analisten dat AMG 4 inkomstenstromingen rond FeV had, die hij niet allemaal onthulde, maar een van die inkomsten was afkomstig uit een fee die AMG van oliemaatschappijen ontving omdat AMG hun afgewerkte katalysatoren verwerkte op een milieuvriendelijke wijze. Win-win dus. Of dat nog steeds het geval is weten we niet want we kennen de inhoud van de contracten niet.

Over de afzet van FeV vertelde Heinz dat AMG nadrukkelijk "long" wilde zitten. Reden was dat dacht ik dat Evraz in SA op het randje van faillissement stond en Heinz dus tekorten en stijgende spotprijzen verwachtte. In het verleden zat Heinz er wel eens naast, maar hier zat hij dus helemaal goed.

Hoe het nieuwe 2 jarige supply contract in elkaar steekt weten we ook niet, maar aannemelijk is dat Heinz daar heel verstandig mee is omgegaan.
Umi1
0
quote:

Atoa schreef op 27 september 2018 19:58:

Largo en AMG produceren hun vanadium op een volkomen verschillende manier. Largo haalt het uit de grond waarvoor het als kosten volgende zaken heeft: operationele kosten zoals arbeid,afschrijving investeringen,belastingen + procentuele mining tax aan Brazilië. AMG heeft als kosten arbeid, afschrijving investeringen,belastingen + kosten voor de raw materials. Bij een stijging van de Vanadium prijs stijgen de kosten voor de raw materials ook (pricing van de raw materials is geen vaste prijs maar een formule net zoals de finale FeV prijs die AMG krijgt via een formule in de contracten wordt bepaald). Hierdoor heeft de prijsstijging van vanadium een veel kleiner effect op de bottomline van AMG dan op de bottomline van largo... De mining tax die Largo betaalt aan Brazilie stijgt natuurlijk ook maar dit heeft een kleiner effect.

De vanadium activiteit van AMG is basically een toll-manufacturer die enige prijsmarge heeft.... Hierdoor worden prijsstijgingen/dalingen op enige wijze afgeremd en dit is natuurlijk nadelig in een bullmarket.
Dat is niets nieuw hé. Maar je overdrijft een beetje met de impact, de impact is idd kleiner dan bij Largo, maar kijk naar de evolutie van de gross margin p.31. Dat zegt voldoende volgens mij.
amg-nv.com/investors/presentations/

ps Dat heet trouwens een competitief voordeel, low cost producer zijn!
Umi1
1
quote:

Bobo schreef op 27 september 2018 21:17:

[...]

Op een conf. call ongeveer 2 jaar terug stond Heinz wat langer stil bij de FeV bussiness. Hij vertelde de analisten dat AMG 4 inkomstenstromingen rond FeV had, die hij niet allemaal onthulde, maar een van die inkomsten was afkomstig uit een fee die AMG van oliemaatschappijen ontving omdat AMG hun afgewerkte katalysatoren verwerkte op een milieuvriendelijke wijze. Win-win dus. Of dat nog steeds het geval is weten we niet want we kennen de inhoud van de contracten niet.

Over de afzet van FeV vertelde Heinz dat AMG nadrukkelijk "long" wilde zitten. Reden was dat dacht ik dat Evraz in SA op het randje van faillissement stond en Heinz dus tekorten en stijgende spotprijzen verwachtte. In het verleden zat Heinz er wel eens naast, maar hier zat hij dus helemaal goed.

Hoe het nieuwe 2 jarige supply contract in elkaar steekt weten we ook niet, maar aannemelijk is dat Heinz daar heel verstandig mee is omgegaan.
Met die 4 stromen zou hij kunnen bedoelen;
Recycling-Fee & Vanadium+Nickel+Molybdeen-metaal?

Ik gok op Evraz Highveld steel & Vanadium ltd. (was een subsidiary van Evraz), Evraz had ook nog iets te maken met Mapochs denk ik?
Daarnaast ging Gulf Chemical iets later ook nog failliet in USA, Texas.

Gezien de huidige situatie verwacht ik niet dat Nucor veel korting heeft kunnen verkrijgen. & als dat wel zo zou zijn, is dat omdat het ook in AMG's voordeel is. Er is meer dan voldoende vraag voor FeV in USA, AMG heeft de klanten voor het uitkiezen...
USA Markt van zo'n 10 à 12.000 ton & AMG is de enige producer met 'maar' 3.000 ton.
[verwijderd]
0
quote:

Umi1 schreef op 27 september 2018 21:47:

[...]

Met die 4 stromen zou hij kunnen bedoelen;
Recycling-Fee & Vanadium+Nickel+Molybdeen-metaal?

Ik gok op Evraz Highveld steel & Vanadium ltd. (was een subsidiary van Evraz), Evraz had ook nog iets te maken met Mapochs denk ik?
Daarnaast ging Gulf Chemical iets later ook nog failliet in USA, Texas.

Gezien de huidige situatie verwacht ik niet dat Nucor veel korting heeft kunnen verkrijgen. & als dat wel zo zou zijn, is dat omdat het ook in AMG's voordeel is. Er is meer dan voldoende vraag voor FeV in USA, AMG heeft de klanten voor het uitkiezen...
USA Markt van zo'n 10 à 12.000 ton & AMG is de enige producer met 'maar' 3.000 ton.
De USA zou ook nog kunnen importeren, maar dat hebben ze duur gemaakt door importheffingen op Koreaans vanadium te gaan heffen. Overigens terecht, want uit onderzoek bleek dat dat een aantal jaren terug rond of onder de kostprijs gedumpt werd.

AMG zit in Noord Amerika op rozen.
Snelle Jaapie
0
Tom3
1
quote:

Bobo schreef op 27 september 2018 22:00:

[...]

De USA zou ook nog kunnen importeren, maar dat hebben ze duur gemaakt door importheffingen op Koreaans vanadium te gaan heffen. Overigens terecht, want uit onderzoek bleek dat dat een aantal jaren terug rond of onder de kostprijs gedumpt werd.

AMG zit in Noord Amerika op rozen.
Largo is nu ongeveer euro 100 miljoen meer waard dan AMG. Als Ohio2 wordt gerealiseerd, is hun vanadium outtput ongeveer gelijk. Krijg je de lithium en alle andere bu's er gratis bij.
Tom3
1
quote:

Tom3 schreef op 27 september 2018 22:58:

[...]

Largo is nu ongeveer euro 100 miljoen meer waard dan AMG. Als Ohio2 wordt gerealiseerd, is hun vanadium outtput ongeveer gelijk. Krijg je de lithium en alle andere bu's er gratis bij.
Bij de vergelijking van Largo Resources met AMG Vanadium zit het nog gekker in elkaar dan ik dacht. Largo produceert jaarlijks zo'n 10.000 ton vanadium- pentoxide. De prijs (in mei) van dat spul per kilo bedroeg zo'n 40% van de prijs van ferro vanadium. AMG produceert alleen ferro vanadium. Qua omzet komt 10.000 ton vanadium-pentoxide overeen met 4.000 ton ferro vanadium. Als AMG dus nu 3.000 ton ferro-vanadium maakt is zij met de reeds nu op de tekentafel liggende 30% capaciteitsuitbreiding al even groot dan Largo Resources. Jammer dat we alleen niet weten welke winstdelingsafspraken er zijn gemaakt met de leveranciers van de te verwerken oliedrab.
DeZwarteRidder
0
quote:

Tom3 schreef op 28 september 2018 08:02:

[...]

Bij de vergelijking van Largo Resources met AMG Vanadium zit het nog gekker in elkaar dan ik dacht. Largo produceert jaarlijks zo'n 10.000 ton vanadium- pentoxide. De prijs (in mei) van dat spul per kilo bedroeg zo'n 40% van de prijs van ferro vanadium. AMG produceert alleen ferro vanadium. Qua omzet komt 10.000 ton vanadium-pentoxide overeen met 4.000 ton ferro vanadium. Als AMG dus nu 3.000 ton ferro-vanadium maakt is zij met de reeds nu op de tekentafel liggende 30% capaciteitsuitbreiding al even groot dan Largo Resources. Jammer dat we alleen niet weten welke winstdelingsafspraken er zijn gemaakt met de leveranciers van de te verwerken oliedrab.
We zouden dus kunnen zeggen dat AMG en Largo ongeveer hetzelfde waard zijn en ongeveer dezelfde waarde aan vanadium produceren.

In feite betaal je dus bij AMG alleen voor het vanadium en krijg je 'de rest' er gratis bij..........

Dat komt er van als je geen Amerikaanse notering hebt...

AMG is dus een fantastische prooi voor hedgefunds.

Tom3
0
quote:

NewKidInTown schreef op 28 september 2018 08:33:

Pre-opening 39,76 zegt niets hoor.
Pilbara en Galaxy zijn tot 1,5% hoger gesloten vanmorgen. Verder moet de koersexplosie van Largo onderhand een keer zijn opgevallen.

Tom3
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 september 2018 08:14:

[...]
We zouden dus kunnen zeggen dat AMG en Largo ongeveer hetzelfde waard zijn en ongeveer dezelfde waarde aan vanadium produceren.

In feite betaal je dus bij AMG alleen voor het vanadium en krijg je 'de rest' er gratis bij..........

Dat komt er van als je geen Amerikaanse notering hebt...

AMG is dus een fantastische prooi voor hedgefunds.

Het feit dat Heinz geen openheid van zaken geeft over de productie, prijzen en marges is ook niet bevorderlijk voor een correcte prijsvorming. Bij Largo wordt elk onsje meer en elke halve cent opbrengstprijs- en kostenstijging(-daling) uitvoerig gerapporteerd.
1.650 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront