Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Mr sponge
0
Tesla let 150 employees go out of a 230-person team based at the Las Vegas facility tasked with Model 3 deliveries to North America, according to a Reuters exclusive.

Logisch gevolg van de export naar europa en China. Als je ineens dik 50% van de productie gaat exporteren hoef je maar 50% minder auto's uit te leveren op de thuismarkt..
Mr sponge
0
Next one...
Tesla (TSLA) vice president of global recruiting Cindy Nicola is leaving the company, sources tell Business Insider
[verwijderd]
0
Je kunt het op manieren zeggen. Een BEV is na 4 jaar al CO2-zuiniger dan een brandstofauto en leeft natuurlijk nog een hele tijd door erna. Of, hij zorgt voor meer uitstoot bij fabricage, punt.
Ik zeg dat ook tegen de evangelisten, als je groen wilt zijn koop je een 2e hands BEV of een 2e hands whatever. Zeker als je maar een paar jaar in een auto rijdt. We hoeven niet zo snel mogelijk alle auto's voor BEVs te vervangen. Waar laten we de rest? Idealiter bouwen we heel de wereldwijde vloot om naar plugin hybrides. Kleine accu, 80-90% minder uitstoot, kleine uitgave.
Niet dat ik die CO2 verhalen geloof. Gewoon niet meer ontbossen en sowieso geen biodiesel verbouwen of rundvlees kweken.

Met een nieuwe BEV, jonger dan 3-4 jaar, en dat zijn de meesten, ben je niet groen aan het rijden. Degene die hem 2e hands van je overneemt rijdt groen. Jij bent gewoon een rijke yup die wilt doen oftie beter is dan een ander.

Een Model S of X is niet licht, maar ook amper zwaarder dan auto's in die klassen.
Een BMW X7 weegt 2436kg. Spaart niet echt mineralen uit tov Model X ofzo. Daarvan is immer 700kg accu.
De meeste Mercedes S-Class zitten ook boven de 2000kg.
[verwijderd]
1
Met nog 2 volle dagen voor we halverwege het kwartaal zijn staat de vaak vrij betrouwbare Bloombergtracker op 38.931 van die quasi betaalbare wagens. Best bemoedigend nadat ze nog geen 2 weken geleden telegrafeerden maar 360-400K wagens in totaal te gaan bouwen.
Er even van uit gaande dat ze toch geen Model S+X verkopen verliezen nu de instap een soort afgeprijsde 100D is geworden, 25.000 per kwartaal zoals gemiddeld over 2018, zijn ze op schema voor 80+5=105.000 wagens.
Hoeveel ze er leveren zal een ander verhaal zijn wellicht. Ik weet overigens nog steeds niet hoe ze met zo weinig gereed product het kwartaal konden afsluiten.
Het merendeel van de productie YTD is voor Europa en China. Als ze nog langer da een paar daagjes doorgaan met afvaarten voor export, vallen die wagens niet meer in de Q1 leveringen.

Voor goede window dressing zou ik nu weer overgaan op Model 3 voor USA/CA die snel uitgeleverd kunnen worden. De laatste 3 weken van maart louter voor Californië, laatste week alleen Fremont. En dan vanaf 1 april, geen grap, meteen weer de focus op export.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 13 februari 2019 02:37:

Voor goede window dressing zou ik nu weer overgaan op Model 3 voor USA/CA die snel uitgeleverd kunnen worden. De laatste 3 weken van maart louter voor Californië, laatste week alleen Fremont. En dan vanaf 1 april, geen grap, meteen weer de focus op export.
Ja dat zou je wel verwachten.
Maar dan moet er wel vraag zijn in de USA/CA...
Ik denk dat die vraag er even niet is. De mensen die er een wilde hebben, hebben hun Tesla wel een paar maanden eerder besteld. Het lijkt mij heel normaal dat het eerste jaar na het aflopen van een subsidie de vraag fors terug valt.
En Tesla heeft nu een wachtlijst meer met mensen in de USA die een Model 3 willen bestellen. Dus het komende jaar moet blijken hoeveel vraag er is (het aantal auto's waar de markt per kwartaal om vraagt).

Ik verwacht wel een flinke deuk in de vraag naar de Model S.
De Model 3 is nieuwer, goedkoper en op dit moment exclusiever. De S zie je hier in de omgeving van Tilburg echt overal rijden. Niets bijzonders alleen fijn voor de bijtelling.

Mr sponge
0
Chinese Media: Tesla Gigafactory 3 To Be Complete In Summer Of 2019

cleantechnica.com/2019/02/12/chinese-...

The first phase of the Tesla Gigafactory in Shanghai is only an estimated 10% of the total planned capacity of the plant and will be producing the first cars by the end of this year.

Dus ze bouwen nu slecht 10% van de fabriek?
Wat een gehype om niets.
Wat gaan ze daar doen? De geïmporteerde auto's poetsen en uitleveren? En dan ook 10% van de beloofde capaciteit. Ook dit verhaal klopt niet!
Je kan niet zomaar een halve productielijn neerzetten. Het is in principe een lange lopende band waarop gaandeweg verschillende werkstations gepasseerd worden die allemaal een bewerking uitvoeren. Je hebt toch echt alle werkstations nodig om een werkende auto te produceren. Dat ze niet meteen de accu's daar maken OK. Maar die productie lijn met de benodigde opslagruimte voor onderdelen heb je wel nodig! Of zetten ze er nog een paar tenten omheen?
[verwijderd]
1
Het bevalt je niet dat maar 10% van die vierkante kilometer gebruikt wordt voor een lijn, nadat ze het eerder in een tent op een binnenplaats in Fremont deden?
IN DRIE WEKEN TIJD.
Het nieuwe parts warehouse in Fremont stond overigens ook vrij snel. En copy/paste moet gewoon sneller zijn dan trial and error. Ze gaan dezelfde wagens maken. Het mág niet zo moeilijk zijn dit keer. Als ze heel gek willen, kunnen ze gewoon 1 productielijn uit Fremont op de boot zetten en aldaar een nieuwe bouwen naar nieuwe inzichten. In Shanghai is arbeid immers goedkoper, zonder om de hallen daar vol te zetten met Duitse Roboter tot ze qua parts supply klaar zijn er een miljoen per jaar te bouwen?

Met die vraag in de VS/CA komt het wel goed. Ze verkochten er makkelijk 90.000 in een herfst/winter kwartaal. De prijs van Model 3 is weer wat omlaag gegaan om de mats van Ome Sam wat te compenseren. En tot ze ineens gruwelijk veel meer 3's eruit krijgen zal er veel minder voor de thuismarkt overblijven nu er 3.000 per week op de boot naar Europa en China gaan. Er blijven er ipv 60.000 nog maar 39.000 per kwartaal over. En in de VS/CA is er de Mid Range.
Door mond op mond reclame(want geen marketing budget behalve een paar car shows) zal er toch wat vraag blijven. Er rijden nu 150.000+ van die dingen rond, en als er één ding zeker is, de Tesla rijders zijn de marketing afdeling van het merk. Geven toevallige passanten proefritten, ook achter het stuur. En vind voor mij maar eens een filmpje van iemand die proefreed en er niets aan vond. Het is heel modern, een talking point, en redelijk exclusief. Dat verkoopt wel. Zeker als niet heel de wereldproductie in Californië gedumpt wordt, maand na maand.

Hype? Jij trok graag zelf de lijn door dat een vierkante kilometer volbouwen meer kost dan een miljard ofzo vrije cash en niet in een jaar lukt. Maar je koppelt er zelf aan dat er pas 1 auto uit kan komen als alles af is. Je legt Tesla woorden in de mond terwijl je zelf zo afgeeft op speculatie door anderen? Wat wíl je nu precies?

Grappig, als ik op Electrek tegengas geeft aan de gelovigen heb ik nergens verstand van. Het is ook nooit goed :-D
Mr sponge
0
Wat een klets verhaal.
Een warehouse snel bouwen kan iedereen. Een productielijn zet je niet zomaar even op een boot. Zo'n lijn is enorm lang en bevat erg veel machines, robot's en aan en afvoerlijnen voor onderdelen. Dat moet allemaal worden geinstalleerd en op elkaar worden afgestel en ingeregeld. En ja van een productielijn komen pas auto's als deze klaar is. Je kan een auto importeren en er dan in een garage de ruitenwissers op schroeven. Maar dat is geen productielijn.
[verwijderd]
1
quote:

Mr sponge schreef op 13 februari 2019 22:43:

Wat een klets verhaal.
Een warehouse snel bouwen kan iedereen. Een productielijn zet je niet zomaar even op een boot. Zo'n lijn is enorm lang en bevat erg veel machines, robot's en aan en afvoerlijnen voor onderdelen. Dat moet allemaal worden geinstalleerd en op elkaar worden afgestel en ingeregeld. En ja van een productielijn komen pas auto's als deze klaar is. Je kan een auto importeren en er dan in een garage de ruitenwissers op schroeven. Maar dat is geen productielijn.
Leuk en aardig, maar die tent flansten ze heel snel in elkaar met machines die ze nog hadden staan. Nu hebben ze meer dan een jaar voorbereiding.
Hoeveel moeilijker is verschepen dan? Er is een hele industrie gespecialiseerd in het vervoeren van non standard items, popelend om een klusje als dit aan te pakken. Verdorie hele huizen kun je tegenwoordig verhuizen. In één stuk. Waar een wil is... De eerste Model 3 lijn werd meen ik zelfs groot materieel voor gevlogen om tijd te sparen. Kon dus ook gewoon.
Je leuke leuke starre ideeën over hoe iets volgens jou precies werkt. En zelfs als je daar gelijk in had, zijn er andere wegen dan de extreem exacte variant in jouw hoofd. Tesla stelt zichzelf een doel en lijkt nu belangrijker te vinden dat het lukt, dat HOE het lukt.
[verwijderd]
0
Bloomberg schrijft dat ze hun model flink hebben moeten aanpassen om rekening te houden met de veranderingen bij Tesla. Toch blijft de teller voor dit kwartaal op 5399/wk. 42.000 Model 3's gebouwd in net een half kwartaal. Leidt dit tot 80.000+?
Als dat stand houdt levert het een zeer royaal record op en zal de raming van 360-400.000 wagens totaal dit jaar dik verbeterd worden. 100.000 voor Model S&X ongeveer als de vraag een beetje stand houdt met alle veranderingen in weggeefregelingen en prijsbeleid. Voor S&X zullen na Q2 meer weten denk ik.
Plus, dan wordt er mogelijk al ingeschreven op Model Y wat mogelijk de vraag naar S3X zal kannibaliseren. Een kleine maar ruime SUV die zal beginning op $60-80K en zakken tot $40K, is de verwachting.
Mr sponge
0
Rare cijfers inderdaad.
Kijk je naar de wekelijkse productie dan loopt deze langzaam op van 4.500 per week tot 5.450 per week (gemiddeld dus 5K per week).
Maar neem je het totaal tot nu toe (in dit kwartaal) 44,158 / 7 weken = 6.300 per week....
Dus ergens gaat er iets niet goed in de berekeningen/schattingen. Een verschil van ca 1.300 auto's per week is wel erg fors.
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 18 februari 2019 16:15:

Rare cijfers inderdaad.
Kijk je naar de wekelijkse productie dan loopt deze langzaam op van 4.500 per week tot 5.450 per week (gemiddeld dus 5K per week).
Maar neem je het totaal tot nu toe (in dit kwartaal) 44,158 / 7 weken = 6.300 per week....
Dus ergens gaat er iets niet goed in de berekeningen/schattingen. Een verschil van ca 1.300 auto's per week is wel erg fors.
Note: We use a 13-week trailing average to assess the weekly production rate. The raw weekly data are subject to temporary fluctuations and don't represent our best estimate of current output. Source: Bloomberg

En je ziet dat hun onderliggende ruwe data veel hogere weken geeft. Maar dat soort groei zou Tesla ontzettend veel herrie over maken. En Bloomberg is, althans aan het eind van een kwartaal, een goede voorspeller gebleken.
Mr sponge
0
Tesla is replacing general counsel Dan Butswinkas with Jonathan Chang.

Butswinkas says he is returning to trial practice at a firm in Washington, D.C. after just two months on the job at the EV automaker.
[verwijderd]
1
Lekker wat slecht nieuws. Ook de Yankie consumentenbond raadt de 3 nu af wegens onbetrouwbaarheid. Meest geliefde auto onder eigenaren, minst betrouwbare (bijna). Dat Tesla rijders dolgraag een smoes hebben om de mensen op het service center te komen lastig vallen, wordt niet meegenomen. Een kwaaltje dat verholpen moet worden wordt gewoon geturft. En dan gaat de stopwatch in (cosmologische kalender erbij gehaald) om de doorlooptijd te meten.

Ondertussen blijft Bloomberg hoge productie zien en Tesla is opvallend stil. Geen gepoch, geen hoge ramingen. Net alsof de nieuwe Chairperson wat gezond verstand ingebracht heeft? Wat nu als Q1 toch een dik record oplevert en ze de timing goed kregen en dus geen cashflow misten door de helft van de productie de helft van het kwartaal op een boot te hebben staan? Door het kwartaal heen zal het vast wel cashflow kosten maar bij alsluiten kán het helemaal opgelost zijn, afhankelijk van hoeveel units de willen/kunnen douwen in Noord-Amerika.

Zelfs met een evenaring van Q4 qua productie, liggen ze perfect of schema voor 2019, nog zonder enige groei.
En bedenk je dat die eerste scheepsladingen Model 3 allemaal hoge spec gaan zijn. Ze zijn de eerste helft van het kwartaal vast amper aan Mid Range wagens toe gekomen. De gemiddelde verkoopprijs per Model 3 kan in Q1 bijna alleen maar stijgen, wellicht tot 18Q3 niveau. Dat gaat flink invloed hebben op de marge.
Een extra motor kost ze $500-1000 ofzo extra. De ~13kWh is maar $1300 in cellen.
De opties samen gebuldeld kosten echter de klant $7K. Bij performance betaal je $11K voor dezelfde spullen als Dual Motor Long Range, plus een carbon randje ergens.

Bij een echt goed Q1 en <$300, lijkt me het geen aandeel om short op te willen zitten.

En, midden Maart werd gedreigd dat we meer gingen horen over aanstaande modellen. Dat kon weer mensen doen kamperen voor God's service centers overal op aarde. Vlak voor de Q1 cijfers bekend worden gemaakt. "Ohja, de reserveringenlijst is weer 300.000 stuks gegroeid vorige week".

Vooral upside risico voor nu. Ookal zijn er dan elke dag wel zorgelijke dingen te melden. Wat telt is wat de klant doet en hoe snel ze die kunnen bedienen.
Mr sponge
1
Short Tesla gaan is een pure gok.
Maar hetzelfde geld voor een Long positie.
Kijk maar naar het nieuwe SEC gedoe.

Met Musk aan het roer weet je maar nooit.
Ik verwacht dat hij en Tesla ook nog voor de rechter komen te staan door de full self-driving verhaal.
Musk/Tesla belooft al jaren dat het beschikbaar wordt binnen een paar maanden.
Nu weet ik niet wat jullie verstaan onder "een paar maanden". Maar het duurt nu al jaren.
Wat me in de laatste statements wel opvalt is dat Musk het heeft over "will feature full self-driving technology".
Dat ze iets kunnen laten zien wil niet zeggen dat het ook gebruikt mag worden op de openbare weg.
Dan moet je met toestemming van de overheid testen op de openbare weg. En dat is waarom veel mensen beweren dat Tesla ver achter loopt op de rest. Al beweert Tesla het tegenovergestelde.
Ik kan nergens vinden dat Tesla ergens testen uitvoert in samenwerking met de autoriteiten.
Tesla zal vast bergen data verzamelen, dat geloof ik meteen. Maar als dat niet gebeurd in overleg met de instanties die toestemming moeten geven om ermee de weg op te gaan, dan heb je toch een probleem.

Er wordt enorm veel waarde toegekend aan full self-driving. Dat zie je wel aan de beurskoers. Maar of die waarde realistisch is? Ik krijg steeds meer twijfels.
[verwijderd]
0
Musk is de laatste tijd duidelijk, de tech zal veel eerder klaar zijn dan de regelgeving. Volgens hem althans.
Het kan ook zijn dat Waymo jaren eerder klaar is, bijvoorbeeld.
[verwijderd]
0
<$300 dus onderin het bereik van de laatste jaren.
Morgen eind van onze dag is er Tesla nieuws, we weten nog niet wat.
Kan Model Y zijn, dus weer een nieuwe goldrush met reserveringen. Kan zijn dat Model S en X hun refresh krijgen. Kan een filmpje over de Roadster zijn. Kan een overhyped Model 3 nieuwtje zijn, orderboek open voor de el cheapo uitvoering bijvoorbeeld.
Heeft iemand bijgehouden hoe het aandeel meestal op door Tesla zelf getimed nieuws reageert? Ik zou mijn hardnekkige shorts even aan de zijlijn zetten. Nee, onder $300 moet je die gewoon niet willen hebben goede insider trading. Echt geen goede gok.
löngterm
0
Morgen nieuws vanuit Tesla,
Wat gaat het worden de roadster? Pickup? model Y? Megapack? solarroofs? supercharger network? of toch de full autonimous cars? En oja misschien een update op gigafactory 3 in china waar de bedrijfigheid hevig is en honderden mensen druk in de weer zijn met funderingen en de eerste gebouwen.

Edit, een update over de tesla semi zou ook nog kunnen.
voda
0
Man sterft in vuurzee na crash met Tesla, uren later vliegt de auto nog drie keer in brand

Een Amerikaan is zondagmiddag in Florida omgekomen nadat zijn Tesla vlam vatte na een ongeval. Lang nadat de bestuurder het leven liet, had de brandweer nog steeds grote moeite om de brand te blussen. De batterij van de verbrande Model S vloog vele uren later maar liefst drie keer opnieuw in brand bij het bergingsbedrijf waar hij naartoe was gebracht.

HLN / Autoredactie 26-02-19, 19:33

De man die omkwam reed in de plaats Davie toen hij door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur verloor en tegen enkele palmbomen crashte. Er zou sprake zijn geweest van te hoge snelheid. Door de klap vloog de wagen onmiddellijk in brand en het vuur greep razendsnel om zich heen. De automobilist overleed ter plekke.

Lees ook
'Elektrische auto's onderdompelen na brand'

Lees meer
Tesla-batterijen vlogen vijf dagen na ongeval opnieuw in brand

,,We zijn erg verdrietig door dit ongeval”, stelt autofabrikant Tesla in een reactie. ,,Onze gedachten gaan uit naar iedereen die getroffen is door deze tragedie. Snelheid als mogelijke factor wordt onderzocht. Botsingen met hoge snelheid kunnen in elke auto brand veroorzaken, niet alleen bij elektrische wagens.”

Discussies
De reactie van Tesla verwijst overduidelijk naar eerdere discussies over het vermeende, extra brandgevaar van de elektrische auto's. Lithium-ion batterijen zoals Tesla en andere autofabrikanten die gebruiken, kunnen bij een crash in brand vliegen, waarna het vuur zich heel snel ontwikkelt. Dat is blijkbaar ook bij het ongeval in Florida gebeurd.

Daar rukte de plaatselijke brandweer vervolgens ’s nachts nog drie keer uit om de Tesla opnieuw te blussen. Uiteindelijk werd de hulp van een ander korps ingeroepen, om met speciaal materieel, bedoeld voor branden met chemische stoffen, het vuur te bedwingen. Vorig jaar vlogen bij twee ongevallen met Tesla’s in de VS eveneens de autobatterijen meerdere keren opnieuw in brand. In één geval zelfs vijf dagen later nog een keer.

Maar Tesla benadrukt al jaren dat het brandgevaar van hun elektrische motoren beduidend kleiner is dan dat van een klassieke verbrandingsmotor. ,,Mijn ervaring is dat het bij elektrische wagens wel degelijk om veel hetere en ook snellere branden gaat”, verklaart de brandweercommandant van Fort Lauderdale, Steve Gollan, in een reactie aan 7News. ,,Er is sprake van veel meer energie in zo'n auto.”

Op de website van Tesla staat in de ‘Emergency Response Guide’ dat het blussen van batterijbranden mogelijk 24 uur lang kan duren. Een andere waarschuwing in deze handleiding luidt: ,,Een Model S die betrokken is geweest bij een ongeval, een brand, of die in het water is beland en waarbij de hoogspanningsbatterij beschadigd is geraakt, moet vanwege brandgevaar in een open ruimte worden opgeslagen.”

Voor meer, zie link:

www.ad.nl/auto/man-sterft-in-vuurzee-...
voda
0
Dit is Volvo's antwoord op de Tesla Model 3

Volvo wil met de elektrische Polestar 2 de Tesla Model 3 te lijf gaan. De afmetingen en prestaties zijn vergelijkbaar en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de prijs, die rond de 50.000 euro zal liggen. Dit is het tweede model van Polestar, een naam die vroeger alleen werd gebruikt voor sportieve versies van Volvo's, maar tegenwoordig als apart merk voor (semi-) elektrische auto's in de markt wordt gezet.

Erik Kouwenhoven / Tweakers 27-02-19, 20:00 Laatste update: 20:12

Het eerste model, de grote Polestar 1, was nog een hybride, maar de compactere Polestar is volledig elektrisch. Volvo belooft een actieradius van 500 kilometer en een motorvermogen van 408 pk: goed voor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden.

De auto wordt vanaf begin volgend jaar in China gebouwd. Volvo mikt op 100.000 stuks per jaar, zo maakte Polestar-CEO Thomas Ingenlath vandaag bekend. China en Europa zijn de belangrijkste markten voor de auto. De Polestar 2 is gebaseerd op het onderstel van de compacte SUV XC40 van Volvo. ,,Polestar 2 is de eerste auto waarvan we grote aantallen willen verkopen", aldus Ingenlath. Nederland behoort samen met onder andere België, Duitsland en Noorwegen tot de eerste markten waar de Polestar 2 wordt geïntroduceerd. De auto bestellen kan straks alleen online, maar er komen wereldwijd zestig locaties waar hij bekeken kan worden en ook de mogelijkheid bestaat voor proefritten.

Twee motoren
De Polestar 2 krijgt twee elektromotoren, op elke as een. Het batterijenpakket bestaat uit 324 platte cellen die samen een capaciteit hebben van 78 kWh. De accumodules worden gekoeld met koelplaten. Laden op basis van gelijkstroom gaat met maximaal 150 kW en bij wisselstroom is dat 11 kW bij drie fasen.

Voor het infotainment werkt het bedrijf samen met Google: het 11 inch grote infotainmentscherm draait op Android. Eigenaren kunnen apps downloaden via de Play Store. Het bedrijf wilde eerst zelf een systeem ontwikkelen met spraakbesturing, maar kwam na diverse mislukte pogingen tot de conclusie dat het beter is om de assistent van Google te gebruiken.

Bluetooth
Starten van de auto gaat niet met een sleutel of een knop; als de bestuurder zijn of haar telefoon bij zich heeft en op de bestuurdersstoel plaatsneemt, start de auto automatisch. Het ontgrendelen van de auto gaat ook met de telefoon. De Polestar 2 heeft vier antennes om via bluetooth te kunnen meten waar de bestuurder zich bevindt. Is die binnen 1,5 meter van de auto, dan ontgrendelt de auto. Of er ook back-upsleutels geleverd gaan worden, is niet bekend.

Verder krijgt de auto led-koplampen die bij groot licht maximaal vijf auto’s kunnen herkennen en het lichtveld om die voertuigen heen kunnen laten schijnen. Zo kan de auto volgens Polestar continu met grootlicht rijden zonder dat andere automobilisten daar last van hebben. Om de grootte en daarmee de luchtweerstand van de spiegels te verkleinen, is het glas niet te verstellen. In plaats daarvan beweegt de hele spiegelunit mee. Daardoor kon volgens Polestar de behuizing kleiner gemaakt worden.

www.ad.nl/auto/dit-is-volvo-s-antwoor...

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 22:00
Koers 170,180
Verschil +8,050 (+4,97%)
Hoog 170,880
Laag 158,360
Volume 126.427.521
Volume gemiddeld 100.497.014
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront