AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
rene66
1
Hopper58
1
Jammer genoeg vind ik geen webcast of audio opname van de Capital Markets Day. Komt misschien nog?
rene66
0
quote:

Hopper58 schreef op 31 maart 2023 15:26:

Jammer genoeg vind ik geen webcast of audio opname van de Capital Markets Day. Komt misschien nog?
Je hebt wel een kans dat er nog een audio opname komt. Een replay van de webcast zeer waarschijnlijk niet. Ik vond de kwaliteit van de stream gisteren ook niet perfect op bepaalde momenten, maar wellicht was dat hier een lokaal probleem bij de ontvangst. De presentatie is in ieder geval wel duidelijk.

Ik hoop dat het Liva systeem ook goed gaat werken tegen een concurrerende prijs. Er zijn heel veel partijen bezig met dit soort systemen maar het gaat erom of het product goed is en goed blijft werken op termijn. De markt zal steeds en steeds groter en belangrijker worden. Ik vind het ook positief dat AMG hiermee begonnen is. Bij het begin had ik eerlijk gezegd twijfels aan deze nieuwe tak van sport voor AMG.
Hopper58
0
quote:

rene66 schreef op 31 maart 2023 15:41:

[...]Je hebt wel een kans dat er nog een audio opname komt. Een replay van de webcast zeer waarschijnlijk niet. Ik vond de kwaliteit van de stream gisteren ook niet perfect op bepaalde momenten, maar wellicht was dat hier een lokaal probleem bij de ontvangst. De presentatie is in ieder geval wel duidelijk.

Ik hoop dat het Liva systeem ook goed gaat werken tegen een concurrerende prijs. Er zijn heel veel partijen bezig met dit soort systemen maar het gaat erom of het product goed is en goed blijft werken op termijn. De markt zal steeds en steeds groter en belangrijker worden. Ik vind het ook positief dat AMG hiermee begonnen is. Bij het begin had ik eerlijk gezegd twijfels aan deze nieuwe tak van sport voor AMG.
Ah ik was dus niet de enige met problemen bij de webcast. Slecht beeld en soms de verbinding volledig verbroken. 1 keer moest ik volledig opnieuw opstarten.

Over die LIVA. Ik vrees dat het te langzaam gaat. Ze zouden een industriële partner moeten vinden zoals Siemens of Bosch (zijn misschien wel wat te groot). Zet een jv op poten.
Lalande
0
quote:

Hopper58 schreef op 31 maart 2023 15:26:

Jammer genoeg vind ik geen webcast of audio opname van de Capital Markets Day. Komt misschien nog?
Heb naar Mrs Fischer gemaild. Mail adres wel te vinden op AMG site.
Laat er nog een paar mailen, meer aanmoediging om het te posten, of enigzins vlugger te posten.

Verder geen problemen met ontvangst vanaf hier, bij me thuis.
Lalande
1
En dit stond / staat vandaag bovenaan, als eerste te lezen op de beleggerssite van KBC ; Bolero.be - Analyse en Inzicht

BEURSNIEUWS BELGIE EN NEDERLAND :

AMG Advanced Metallurgical Group toonde zich op zijn analistendag erg enthousiast

AMG Advanced Metallurgical Group liet gisteren op zijn analistendag in zijn lithiumlaboratorium weten dat het de site wil uitbouwen tot een productiecentrum voor lithiumhydroxide. Dat is een belangrijke grondstof voor herlaadbare autobatterijen. Tegen 2024 wil AMG Lithium er jaarlijks 20.000 ton lithiumhydroxide produceren, voldoende om een half miljoen elektrische auto’s van batterijen te voorzien. Tegen 2030 moet de productie stijgen tot 100.000 ton. Opvallend is deze quote: “onze lithiumstrategie zal resulteren in buitengewoon hoge rendabiliteit”.

( Lijkt wat ( veel) op artikel, eerder verschenen bij de Tijd.be ( Zakelijke krant)
Ziet er naar uit , dat ze dergelijke berichten dan ook gewoon inkopen.
Geeninspiratie
0
AMG INVESTOR DECK – OCTOBER 2022,

slide 5 werd nog gemeld dat Module 4 en 5 gescheduled waren voor 2027/2028. In de call van gisteren werd 2030 genoemd. Vanwaar deze vertraging, is er voorrang gegeven aan een ander project?
gerrit graaier
0
quote:

Lalande schreef op 31 maart 2023 16:28:

En dit stond / staat vandaag bovenaan, als eerste te lezen op de beleggerssite van KBC ; Bolero.be - Analyse en Inzicht

BEURSNIEUWS BELGIE EN NEDERLAND :

AMG Advanced Metallurgical Group toonde zich op zijn analistendag erg enthousiast

AMG Advanced Metallurgical Group liet gisteren op zijn analistendag in zijn lithiumlaboratorium weten dat het de site wil uitbouwen tot een productiecentrum voor lithiumhydroxide. Dat is een belangrijke grondstof voor herlaadbare autobatterijen. Tegen 2024 wil AMG Lithium er jaarlijks 20.000 ton lithiumhydroxide produceren, voldoende om een half miljoen elektrische auto’s van batterijen te voorzien. Tegen 2030 moet de productie stijgen tot 100.000 ton. Opvallend is deze quote: “onze lithiumstrategie zal resulteren in buitengewoon hoge rendabiliteit”.

( Lijkt wat ( veel) op artikel, eerder verschenen bij de Tijd.be ( Zakelijke krant)
Ziet er naar uit , dat ze dergelijke berichten dan ook gewoon inkopen.
Of gewoon het zelfde persbericht gebruiken…..
Alpen
2
quote:

Geeninspiratie schreef op 31 maart 2023 14:33:

Hoe komt berenberg dan ook ineens aan een 588M outlook? Toch een enorme toename die niet geconfirmeerd is door management.
Vreemd inderdaad. Schimmelbusch gaf plots tussen neus en lippen door aan dat de laatst afgegeven 5-jaars $500+ mln EBITDA outlook vermoedelijk reeds in 2024 wordt bereikt, en dat was m.i. voor de meesten een volkomen onverwachte positieve verrassing. Na wat vakkundig gehutsel in de cijferballenbak plakt Berenberg daar een paar uur later gewoon nog eens een extra $88 mln bovenop.

- Bij een 2022 EBITDA van $343 mln was de EPS $5,73. Bij een 2024 EBITDA van $588 mln kom ik dan, net als Berenberg bij gebrek aan details, en voor het gemak al extrapolerend, uit op een EPS van circa $10. Maar dat strookt vrij slecht met het onveranderde koersdoel van €55 wat al was afgegeven vóór gisteren.

- Wat gebeurt er als AMG in de toekomst de meest fantastische 2024 EBITDA cijfers presenteert van zeg $520 mln. Ongekend. Resulteert dat dan in een zware afwaardering? Voor wat een afwaardering van Berenberg waard is uiteraard.
Geeninspiratie
0
Die hebben al met elkaar gepraat, dat kan niet anders. Maar waarom dan een enorme EBITDA van 88 boven de 500M te gaan zitten vind ik verrassend, gevaarlijk en ik ben er niet blij mee.

Desondanks, mocht Schimmelbusch deze outlook stiekem verklapt hebben dan is dat briljant. Staan we nu zelfs op iets meer dan 2x EBITDA te boek, dan is er gigantisch veel upside op korte termijn in verhouding met bv Albemarle recht te trekken.
Alpen
0
quote:

Hopper58 schreef op 31 maart 2023 16:04:

[...]

Ah ik was dus niet de enige met problemen bij de webcast. Slecht beeld en soms de verbinding volledig verbroken. 1 keer moest ik volledig opnieuw opstarten.

Over die LIVA. Ik vrees dat het te langzaam gaat. Ze zouden een industriële partner moeten vinden zoals Siemens of Bosch (zijn misschien wel wat te groot). Zet een jv op poten.
Om coherent te zijn met het verleden neem ik aan dat de Capital Markets Day van gisteren gewoon beschikbaar zal/zou moeten zijn als video. Net als de Capital Markets Day van 11 januari 2022 onder amg-nv.com/investors/media/

Alles bij elkaar was de kwaliteit voor mij redelijk.
In ieder geval genoeg detail om Den Drijver op de achtergrond duidelijk te zien morren waarom hij slechts één vraag mocht stellen en dat figuur van ING drie ;-)
[verwijderd]
0
Gelukkig een positieve slotdag.

Twee interessante posts van Hopper58 en Geeninspiratie. Ik vraag mij sinds de call van gisteren ook al af waarom de modules 4 en 5 waren gepland voor 2027/2028 en nu ineens tegen 2030 wordt genoemd. Iemand enig idee? Of moeten we die tegen (!) 2030 maar opvatten als 2028?

Wat Hopper58 schrijft vraag ik mij ook al langer af. Worden al die 5 modules niet te traag opgezet en zou het niet beter zijn deze met een partner (JV) te versnellen? Op zich is het ook mooi dat deze modules kunnen worden gefinancierd met de over de jaren beschikbare cash, maar als het de kip met de gouden eieren is graag zoveel mogelijk en versneld plannen (met een partner).
Geeninspiratie
0
Partner is niet nodig, gewoon een lening dan. Maar het probleem zat m in de aanvoer van critical componenten om te bewerkstelligen dacht ik. Ga dat nog eens opzoeken.
[verwijderd]
1
Ja, kan natuurlijk ook met een lening. Qua aanvoer meen ik dat men 6 a 8 vergunningen heeft verkregen om van andere mijnen in Brazilië lithium te verkrijgen of iets dergelijks. Dan zou er toch genoeg aanvoer zijn, maar goed, misschien kunnen deze mijnen pas over een aantal jaren leveren.

Overall, we moeten erop vertrouwen dat Heinz veel beter dan wij weten wat kan en verstandig is.
Geeninspiratie
0
Zo is het Frankie. Ongeacht het verleden, het momentum is er nu en er wordt vol gebruik van gemaakt met goed beleid en slimme keuzes zo lijkt dus ben tevreden.
VLiTaNbase
1
quote:

Frankie12 schreef op 31 maart 2023 19:19:

Ja, kan natuurlijk ook met een lening. Qua aanvoer meen ik dat men 6 a 8 vergunningen heeft verkregen om van andere mijnen in Brazilië lithium te verkrijgen of iets dergelijks. Dan zou er toch genoeg aanvoer zijn, maar goed, misschien kunnen deze mijnen pas over een aantal jaren leveren.

Overall, we moeten erop vertrouwen dat Heinz veel beter dan wij weten wat kan en verstandig is.
Het gaat in Brazilië niet alleen om de productie uit mijnen, maar vervolgens ook om toekomstige productie aldaar van 'technical-grade' Lithiumcarbonaat in een Technical Grade Li Precursor Plant.
Zo'n productie installatie van AMG moet in Brazilië eerst nog gaan komen en vervolgens is de vraag hoe snel de opschaling daarvan zal gaan.

Vooralsnog zal de grondstof technical-grade Lithiumcarbonaat voor de AMG module(s) in Bitterfeld nog elders ingekocht moeten worden, om er vervolgens battery-grade Lithiumhydroxide van te maken.
Wat betekent dat voorlopig het verschil in inkoopprijs van technical-grade Lithiumcarbonaat en verkoopprijs van battery-grade Lithiumhydroxide van direct belang is.
am1993
2
Even een stukje TA van ons "geliefde" aandeel.
Al eerder meldde ik, dat het er op leek, dat de koers van AMG van negatief naar positief aan hetdraaien was.
Dat wordt nu door alle signalen bevestigd.
BB: koers boven het midden met een top van de BB op 40.64. MACD en TRIX staan nog onder de 0 en krullen naar boven. RSI pas op circa 60 en zowel momentum als OBV krullen ook naar boven. Geen negatieve signalen. Alleen maar positieve.
Volgens mij kan dit heel leuk gaan worden.
Disclaimer: AMG zit voor 50% (qua aantallen en 60% qua geld) in mijn porto.
Over porto gesproken: Mijn lieve echtgenote en ik zitten weer lekker aan de port. Terecht:). Prettig weekend.
Aandachtige lezer
0
quote:

Frankie12 schreef op 31 maart 2023 18:32:

Gelukkig een positieve slotdag.

Twee interessante posts van Hopper58 en Geeninspiratie. Ik vraag mij sinds de call van gisteren ook al af waarom de modules 4 en 5 waren gepland voor 2027/2028 en nu ineens tegen 2030 wordt genoemd. Iemand enig idee? Of moeten we die tegen (!) 2030 maar opvatten als 2028?

Wat Hopper58 schrijft vraag ik mij ook al langer af. Worden al die 5 modules niet te traag opgezet en zou het niet beter zijn deze met een partner (JV) te versnellen? Op zich is het ook mooi dat deze modules kunnen worden gefinancierd met de over de jaren beschikbare cash, maar als het de kip met de gouden eieren is graag zoveel mogelijk en versneld plannen (met een partner).
Van een extra aandelenemissie om kapitaal te vergaren wordt ik niet blij. Gaat ook niet gebeuren, dit is behoudender en wat mij betreft beter.
rene66
0
quote:

Frankie12 schreef op 31 maart 2023 19:19:

Ja, kan natuurlijk ook met een lening. Qua aanvoer meen ik dat men 6 a 8 vergunningen heeft verkregen om van andere mijnen in Brazilië lithium te verkrijgen of iets dergelijks. Dan zou er toch genoeg aanvoer zijn, maar goed, misschien kunnen deze mijnen pas over een aantal jaren leveren.

Overall, we moeten erop vertrouwen dat Heinz veel beter dan wij weten wat kan en verstandig is.
Op pagina 18 van de presentatie die ik op het forum plaatste vanmiddag vind je een kaartje van 18 locaties in Brazilië waar AMG bezig is om te kijken of er voldoende interessante grondstoffen aanwezig zijn. Dat is dus de presentatie van gisteren. Als je die nog niet hebt gezien is het een aanrader om te bekijken.

Overal zit lithium aan de oppervlakte. Op 9 plaatsen zijn ze bezig met proefboringen. Uit die proefboringen moet blijken of er voldoende materiaal aanwezig is om het uit de grond te halen. De rest van de locaties zal ook nog wel onderzocht worden met proefboringen. Een van die locaties bevindt zich in de buurt van de bestaande mijn.
Hopper58
0
quote:

Frankie12 schreef op 31 maart 2023 18:32:

Gelukkig een positieve slotdag.

Twee interessante posts van Hopper58 en Geeninspiratie. Ik vraag mij sinds de call van gisteren ook al af waarom de modules 4 en 5 waren gepland voor 2027/2028 en nu ineens tegen 2030 wordt genoemd. Iemand enig idee? Of moeten we die tegen (!) 2030 maar opvatten als 2028?

Wat Hopper58 schrijft vraag ik mij ook al langer af. Worden al die 5 modules niet te traag opgezet en zou het niet beter zijn deze met een partner (JV) te versnellen? Op zich is het ook mooi dat deze modules kunnen worden gefinancierd met de over de jaren beschikbare cash, maar als het de kip met de gouden eieren is graag zoveel mogelijk en versneld plannen (met een partner).
Ik had het niet over de modules. Dat is een kernactiviteit van AMG. Ik had het over de LIVA-batterijen. Neemt AMG niet teveel hooi op de vork? Enfin ik denk dat ze eerst willen bewijzen dat ze daar iets te bieden hebben en dan een partner zoeken. Misschien geen slechte tactiek. Je kunt dan meer voorwaarden stellen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2024 13:30
Koers 21,280
Verschil -0,220 (-1,02%)
Hoog 21,560
Laag 21,240
Volume 71.547
Volume gemiddeld 242.217
Volume gisteren 462.986

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront