AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Stork 49
0
quote:

Alpen schreef op 2 april 2023 12:10:

[...]
www.zinnwaldlithium.com/investors/sig...
Ganfeng Lithium Co., Ltd. is a company that produces lithium, lithium products, other metals, and batteries in mainland China and globally.
DeJef
0
Bio-marker
0
Just lucky
0
quote:

Bio-marker schreef op 2 april 2023 13:34:

Voor Financial Times abonnees:

Lithium shortages threaten Europes electric car transition.

on.ft.com/3M9oeqc
Denk dat de meesten geen abonnement hebben op ft, kan je de tekst hier plaatsen.
Lalande
0
Ik heb het vertaald :

" Lithiumtekorten bedreigen Europa's transitie van elektrische auto's "
Ja, je leest het goed. Lithium tekorten.
Komt uit een artikel van de Financial times.
Vermoed dat de journalist wel weet wat en waarover hij het heeft.

Kan het ganse artikel ook niet lezen, maar hoeft niet.
Kop zegt genoeg. Lijkt me duidelijk positief.
Lalande
0
www.letsroar.nl/analyse/wat-is-er-mis...

Ja, Artikel beslist te lezen. Het gaat over Ordina. Doet er nu niet toe. Maar is wel een voorbeeld voor zovele bedrijven.

..."en elk bedrijf en haar management die minder dan 12 keer EBITDA is gewaardeerd zou zich
redelijk moeten schamen"...

Ja, jammer om zoiets te moeten lezen.
Ceo, en directie hoeven zich eigenlijk niet te schamen. lieten het bedrijf groeien. Maakten de juiste beslissingen.
Deden gewoonweg niets verkeerds. Niets mis mee.
Maar .... dan bovenstaande quote te lezen : Auw, pijnlijk.

Wat zou de oorzaak nu ervan kunnen zijn ?
- Koers gewoonweg veel te laag. Onnoemelijk laag. Mag gewoonweg verdubbelen , en .... dan blijven we nog veel en veel te laag genoteerd.

- 12 x de EBIDTA ; moet er gewoon niet aan denken. Wie zet toch die koers van dit aandeel steeds maar weer naar omlaag ?
Kruimeldief
0
Tja, als er zo gedacht zou worden door “de markt” die de koers bepaalt en zogenaamd altijd gelijk heeft, dan heb je het over het nieuwe ASML of zoiets.
Zouden wij hier wel lekker vinden.
Goudmijn64
0
quote:

Kruimeldief schreef op 2 april 2023 18:02:

Tja, als er zo gedacht zou worden door “de markt” die de koers bepaalt en zogenaamd altijd gelijk heeft, dan heb je het over het nieuwe ASML of zoiets.
Zouden wij hier wel lekker vinden.
als dat zo zou zijn dan hadden we de 40 euro al definitief achter ons gelaten en was het koersdoel van ING een lachertje

komende week eerst maar weer eens door de 40 euro gaan.. moet kunnen (naar mijn idee)
Lovaro
0
Voor de goede orde, en natuurlijk lezers! Ik zit er natuurlijk ook nog vol in. Weet waar ik het over heb, ben een belegger voor lange termijn. Dus kijk zo af en toe, deed ik met asml ook. Heeft me geen windeieren gelegd!! Grtz
Blanco rolling
0
Het is een beetje als dat programma met de koffers op de TV.
Alleen hier neemt de kans alleen maar af met het trekken van een fatale koffer.
[verwijderd]
0
Heinz zit dus spot on met zijn waarde van 10 tot 15 x de EBITDA. Maar ja... zolang de shorters/algo's dit aandeel kapot blijven maken...
PJF
3
Roondom AMG zijn de afgelopen 5 weken louter positieve berichten naar buiten gekomen. De dag voor investeerders afgelopen donderdag bracht ook veel duidelijkheid, vooral m.b.t de winstgevendheid van AMG. Het lijkt me dat daarmee een hoop onzekerheid rondom het fonds is weggenomen.
Het kan niet anders dan dat AMG op de radar verschijnt van steeds meer beleggers. Als je dan bedenkt dat AMG in 2024 een WPA gaat realiseren van ergens tussen $9 en $11, dan mogen we toch verwachten dat daar andere waarderingen aan toegekend worden.
Ik heb al eerder gezegd dat het mij voor analisten lastig lijkt, om koersdoelen aan te passen. AMG noteert €39,00 en de weg naar de koersdoelen van gemiddeld €53- €57 geeft al zicht op 50% renedement als deze gerealiseerd worden.
De eerste horde die nu genomen moet worden is €40,00. Als deze barierre is geslecht, kan het snel richting €45,00 lijkt me. Ik blijf bij min voorspelling dat AMG in 2028 of 2029 een EBITDA van $800 miljoen kan realiseren.
wesmail
0
quote:

Lalande schreef op 2 april 2023 16:07:

Ik heb het vertaald :

" Lithiumtekorten bedreigen Europa's transitie van elektrische auto's "
Ja, je leest het goed. Lithium tekorten.
Komt uit een artikel van de Financial times.
Vermoed dat de journalist wel weet wat en waarover hij het heeft.

Kan het ganse artikel ook niet lezen, maar hoeft niet.
Kop zegt genoeg. Lijkt me duidelijk positief.
De gebruikelijke tekorten-verhalen en vooral veel aandacht voor Vulcan, waar nogal wat geld naar toe moet voordat ze in 2025 wat Lithium kunnen oppompen.
Aandachtige lezer
0
quote:

DeJef schreef op 2 april 2023 13:25:

Hoort ook bij China strategie: inkopen in buitenlandse grondstofproducenten
Krijgen we straks dat China ook een significant deel van de aandelen in AMG in bezit krijgt, of via investeringsmaatschappijen misschien al heeft?
Kruimeldief
0
quote:

Blanco rolling schreef op 2 april 2023 19:51:

Het is een beetje als dat programma met de koffers op de TV.
Alleen hier neemt de kans alleen maar af met het trekken van een fatale koffer.
Ik begrijp je beeldspraak/vergelijking niet: volgens mij worden onze koffers alleen maar voller de komende jaren. Of trekt volgens jou iemand de Lithiumkoffer eruit?
Blanco rolling
0
quote:

Kruimeldief schreef op 2 april 2023 20:39:

[...]
Ik begrijp je beeldspraak/vergelijking niet: volgens mij worden onze koffers alleen maar voller de komende jaren. Of trekt volgens jou iemand de Lithiumkoffer eruit?
Goed lezen, dan begrijp je het
Hopper58
1
Uit een artikel over Solvay in De Standaard dit WE. Meer bepaald over Natriumbicarbonaat, het oerproduct van Solvay(er staat eerst soda = Natriumcarbonaat) :

'Bovendien merkt Udeshi op dat tegenover een groter aanbod de komende jaren ook een grotere vraag naar soda staat, om lithium - een essentieel goedje in de goedkope LFP-autobatterijen waar Tesla-CEO Elon Musk bij zweert - te ontginnen. De hipsterfactor van natriumbicarbonaat is sinds deze week helemaal off the charts, nu in de aanloop naar Vlaanderens mooiste flink wat renners al eens een portie Solvay bij het ontbijt blijken in te nemen.'
Geeninspiratie
0
AMG 20222 Annual Finance report

Balance at January 1, 2021 28,457,498
Share issuance 3,136,742
Shares repurchased (32,557)
Re-issuance of treasury shares 32,557
Treasury shares delivered for share-based
compensation 276,551
Treasury shares delivered to Supervisory Board 7,543
Balance at December 31, 2021 31,878,334
Shares repurchased (41,953)
Treasury shares delivered for share-based
compensation 107,737
Treasury shares delivered to Supervisory Board 7,374
Balance at December 31, 2022 31,951,492
Geeninspiratie
4
Met een prijs van 39.3 EUR (42.5 dollar) x 32M shares kom je dan op 1.36 miljard bedrijfswaarde.

Met een EBITDA van 500M, staan we nu gewaardeerd op 2.7X EBITDA. Extreem laag.
Bio-marker
0
Gebeurt vaker dat bedrijven aan heel lage ebitda multiple staan. Maar dat geld niet voor bedrijven aan vooravond structurele omzet en winstgroei.
Lagere lithiumprijzen zullen vanaf q2 enige impact hebben maar AMG heeft aangegeven dat dit verhoging van ebitda guidance niet in de weg staat
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 17:37
Koers 22,640
Verschil -0,760 (-3,25%)
Hoog 23,800
Laag 22,640
Volume 300.221
Volume gemiddeld 242.014
Volume gisteren 371.078

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront