AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Alpen
7
Nog even over het eerder aangehaalde "ontbrekende rendement" van de aandeelhouder i.c.m. de managementvergoeding inclusief bonus, berekend op 197% van de target, dus min of meer de maximaal ingestelde grens van 200%.
Verstrekt basissalaris + bonus = meer dan aanzienlijke remuneratie. Prima als het bedrijf veel beter dan verwacht presteert, en alle aandeelhouders daar vervolgens in meedelen. Het punt is dat de bonus van het management team voor 70% gebaseerd is op financiële KPI's te weten EBITDA (35%) en operationele cash flow (35%), waarbij e.e.a. ook gerelateerd is aan een peer group, maar bij AMG blijkt in de praktijk dat het significant overtreffen van financiële KPI's zich om wat voor reden dan ook slecht vertaald in rendement voor de kleinaandeelhouder.
Ook koersaanwas zou gedeeltelijk kunnen worden gekoppeld aan een KPI ter bepaling van de managementbonus. Dat is, zo begrijp ik, bij beursgenoteerde bedrijven niet ongebruikelijk.
En zou in de praktijk tevens het startschot kunnen zijn om serieus aandacht te besteden aan PR activiteiten die het bedrijf daadwerkelijk op de kaart zetten en houden, het opzetten van een professionele IR afdeling*), de organisatie tegen het licht houden waarbij aan "de markt" duidelijkheid wordt verschaft t.a.v. eventuele desinvestering van non-core bedrijfsonderdelen en/of IPO van bedrijfsonderdelen, niet noodzakelijkerwijs op de beurs in Amsterdam, i.p.v. deze hete aardappel jaar na jaar vooruit te blijven schuiven onder het mom van "we blijven het evalueren".

Volgens het remuneratierapport is de aandelenkoers trouwens van 31-12-2019 t/m 31-12-2022 ondanks COVID "met 58% gestegen". Dat lijkt een beetje op cherry picking want afhankelijk van de startdatum is die stijging t/m 31-12-2022 aanzienlijk lager: 31-12-2018: 22%, 31-12-2020: 40%, 31-12-2021: 22%. Daarnaast deed van 31-12-2018 t/m 31-12-2019, zonder COVID impact dus, de koers -22%.

In webcasts presenteert Heinz AMG als "lithium" bedrijf, m.i. terecht gezien het lithium gerelateerde EBITDA deel. Hij referereert daarbij dan aan Albemarle, een ander "lithium" bedrijf en regelrechte peer gezien de lithium gerelateerde activiteiten ervan. Maar in AMG's peer group is Albemarle in geen velden of wegen te bekennen. Misschien omdat op basis van verwachtingen bij dát bedrijf een vergelijking wat minder gunstig uitpakt, wie zal het zeggen. Het lijkt er trouwens op dat zich in die peer group van 17 bedrijven zowiezo geen enkel bedrijf met significante lithium activiteiten bevindt.

Al met al kijk ik qua koers niet teveel naar de waan van de dag/week/maand. EV op basis van lithium batterijen is voor mij de toekomst, er wordt grootschalig op ingezet door industrie en overheid en gaat hand-in-hand met het opzetten van bijbehorende infrastructuur. Die tanker keert niet zomaar, zeker niet bij gebrek aan afdoende alternatieven. Er wordt wereldwijd aanzienlijk in lithium geïnvesteerd en AMG is wat dat betreft redelijk gepositioneerd. Op termijn wordt vervolgens overgegaan op veiliger solid-state lithiumbatterijen met hogere capaciteit/lagere laadtijd.

Waterstof heeft m.i. verschillende voordelen maar met name ook nadelen waaronder ontbrekende infrastructuur, brandgevaarlijk goedje, productie vereist aanzienlijke hoeveelheid energie, beperkingen v.w.b. transport naar distributiepunten in gas- of vloeibare vorm, de gasdruk in de brandstoftank van het voertuig kan oplopen tot 700 bar, zal dus om veiligheidsredenen een aanzienlijk hogere druk moeten kunnen weerstaan om uiteindelijk een handvol kilo's ervan te kunnen meenemen, en dat staat op gespannen voet met algemene eisen voor een brandstoftank: laag gewicht, compact, duurzaam, veilig en goedkoop. Even ervan uitgaande dat vervoer in vloeibare vorm in een personenvoertuig kan worden uitgesloten vanwege de vereiste constante temperatuur van maximaal circa -253 °C.

*) De "Vice President Investor Relations", officieel aanspreekpunt voor investeerders, is voor mij zo goed als onzichtbaar en lijkt van weinig toegevoegde waarde. Nimmer reactie gehad op verschillende in de afgelopen maanden en meermalen verzonden mails. Dat lijkt op bewust beleid. Ik vraag me af op basis van welke vooraf gestelde doelen de activiteiten van deze "medewerker" periodiek door de verantwoordelijke manager worden beoordeeld. Ik mag toch aannemen dat dat niet uitsluitend op basis zal zijn van het aankondigen van panelleden tijdens die paar webcasts.
beleggertje2020
0
quote:

Just lucky schreef op 17 april 2023 17:44:

Vandaag een identieke dag als afgelopen vrijdag: bij opening omlaag, hele dag flink binnen harken en bij de slotveilig nog een mooie pluk binnen.
Tja als jij nog vet cash genoeg over hebt na deze koop , geef ik je zeker geen ongelijk !
beleggertje2020
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 17 april 2023 18:35:

Dat zal die shorters leren B20, 5k in de bied tegen een veel lagere koers. Ik denk dat de paniek in Londen dan snel toeslaat.
Tja joh ik heb gewoon ook een vette sik van al die shorters ! Tja ik zet bijna altijd tegen flink lagere dagkoers de bied er pas in . Maar goed voordat ik terug bijkoop moeten zowel FLOW als AMG beiden wel redelijk wat verder gezakt zijn en dan ook nog es nog voor hun Q1-cijfers . Bij FLOW nog een paar dagen de tijd daarvoor ! Bij AMG duurt het nog wat langer ! Feit is wel dat als deze beide aandelen FLOW/AMG verder dalen totaan de laatste dag voor hun Q1 dat het m.i voor beiden zeer onterrecht is . Juist dan stap ik heel graag terug verder in !
beleggertje2020
0
Mochten FLOW en AMG weer terug gaan verder stijgen of niet ver genoeg dalen t.o.v van waarvoor ik ze voor de helft verkocht heb , dan blijf ik gewoon es effe met de rest lekker veilig cash aan de wal .
beleggertje2020
0
quote:

de schaatser schreef op 17 april 2023 19:05:

Dank voor het delen Alpen. Een hele klus!
Tja Joh lekker in het ongewisse totaan de Q1 cijfers ! Mooi voor shorters die zorgen dat ik weer goedkoper AMG bij kan kopen ! Het blijft mooi dat AMG , zolang er maar beweging in zit en dat doet dit aandeel prima !
Lepre Chaun
3
HaBe
2
Zit nu in zo’n triest Duits hotel vlak voor Hannover,. Echt DDR stijl en wist niet dat zoiets nog bestond. Morgen naar onze SIemens stand in hal 9 met een relatie. De helft van de stand bestaat uit batterij productie. Van grondstof tot gedragsimulatie in auto’s. Minister kom ook naar onze stand. Goed voor imago Nederlandse bedrijven op dit gebied.
Just lucky
1
quote:

Hopper58 schreef op 17 april 2023 19:32:

AMG stijgt weer een beetje na 19:00. Nu op 33,75 € Bid en Ask
Dat is kneuzenhandel, zegt 0,0
beleggertje2020
0
quote:

HaBe schreef op 17 april 2023 19:46:

Zit nu in zo’n triest Duits hotel vlak voor Hanover,. Echt DDR stijl en wist niet dat zoiets nog bestond. Morgen naar onze SIemens stand in hal 9 met een relatie. De helft van de stand bestaat uit batterij productie. Van grondstof tot gedragsimulatie in auto’s. Minister kom ook naar onze stand. Goed voor imago Nederlandse bedrijven op dit gebied.
Te gek Joh ! Kan ik tenminste nog winst maken met 5K stuks AMG in de porto !
HaBe
1
Tip kijk ook wie deelnemen aan The Battery Show Stuttgart. Het spel is pas begonnen in EU
PJF
2
Ik heb toch bijna iedere dag het idee dat er een lachende derde is gezien de grote volume's die er verhandeld worden tussen 17.30 en 17.35. Er worden grote plukken verhandeld, zo ook vandaag weer. Ik hou er een beetje een wrang gevoel aan over.
JH1988
0
quote:

Kruimeldief schreef op 17 april 2023 16:00:

Welke maand/serie heb je geschreven, JH1988?
Juni kruimeldief. Wel maar een kleine speler hoor ik. Dus 2 contracten geschreven.
Andre S.
9
Belangrijkste lithiumhydroxide van Europa. Overal in het nieuws spreken ze over hoe belangrijk het is dat de EU deze fabrieken zelf krijgt.

AMG is de eerste. Hij staat er eind dit jaar. Beste cijfers uit de geschiedenis. Prachtige vooruitzichten inclusief opvoeren ohio2 en lithium brazil.

Waar is de koers?
JK Dutch
1
Bodemvorming bezig, 33,40 belangrijke weerstand.
Vandaag getest en gehoude, morgen weer een dag en kijken of we bouncen.
De Stochastic is nog niet aan het kruisen maar gaat wel langzaam richting koopsignaal die nadert.
Kan zomaar morgen omslaan en eerste signaal daarvoor, macd is nog niet zover en moet eerst meer stijging op het bord komen.
Stochastic is voor mij een belangrijke om in te stappen en uit te stappen voor de korte termijn qua timing.
Geldput
1
quote:

Andre S. schreef op 17 april 2023 21:45:

Belangrijkste lithiumhydroxide van Europa. Overal in het nieuws spreken ze over hoe belangrijk het is dat de EU deze fabrieken zelf krijgt.

AMG is de eerste. Hij staat er eind dit jaar. Beste cijfers uit de geschiedenis. Prachtige vooruitzichten inclusief opvoeren ohio2 en lithium brazil.

Waar is de koers?
Dit is de kans en hij is ons gegund.
Tippie
1
quote:

Alpen schreef op 17 april 2023 18:48:

Nog even over het eerder aangehaalde "ontbrekende rendement" van de aandeelhouder i.c.m. de managementvergoeding inclusief bonus, berekend op 197% van de target, dus min of meer de maximaal ingestelde grens van 200%.
Verstrekt basissalaris + bonus = meer dan aanzienlijke remuneratie. Prima als het bedrijf veel beter dan verwacht presteert, en alle aandeelhouders daar vervolgens in meedelen. Het punt is dat de bonus van het management team voor 70% gebaseerd is op financiële KPI's te weten EBITDA (35%) en operationele cash flow (35%), waarbij e.e.a. ook gerelateerd is aan een peer group, maar bij AMG blijkt in de praktijk dat het significant overtreffen van financiële KPI's zich om wat voor reden dan ook slecht vertaald in rendement voor de kleinaandeelhouder.
Ook koersaanwas zou gedeeltelijk kunnen worden gekoppeld aan een KPI ter bepaling van de managementbonus. Dat is, zo begrijp ik, bij beursgenoteerde bedrijven niet ongebruikelijk.
En zou in de praktijk tevens het startschot kunnen zijn om serieus aandacht te besteden aan PR activiteiten die het bedrijf daadwerkelijk op de kaart zetten en houden, het opzetten van een professionele IR afdeling*), de organisatie tegen het licht houden waarbij aan "de markt" duidelijkheid wordt verschaft t.a.v. eventuele desinvestering van non-core bedrijfsonderdelen en/of IPO van bedrijfsonderdelen, niet noodzakelijkerwijs op de beurs in Amsterdam, i.p.v. deze hete aardappel jaar na jaar vooruit te blijven schuiven onder het mom van "we blijven het evalueren".

Volgens het remuneratierapport is de aandelenkoers trouwens van 31-12-2019 t/m 31-12-2022 ondanks COVID "met 58% gestegen". Dat lijkt een beetje op cherry picking want afhankelijk van de startdatum is die stijging t/m 31-12-2022 aanzienlijk lager: 31-12-2018: 22%, 31-12-2020: 40%, 31-12-2021: 22%. Daarnaast deed van 31-12-2018 t/m 31-12-2019, zonder COVID impact dus, de koers -22%.

In webcasts presenteert Heinz AMG als "lithium" bedrijf, m.i. terecht gezien het lithium gerelateerde EBITDA deel. Hij referereert daarbij dan aan Albemarle, een ander "lithium" bedrijf en regelrechte peer gezien de lithium gerelateerde activiteiten ervan. Maar in AMG's peer group is Albemarle in geen velden of wegen te bekennen. Misschien omdat op basis van verwachtingen bij dát bedrijf een vergelijking wat minder gunstig uitpakt, wie zal het zeggen. Het lijkt er trouwens op dat zich in die peer group van 17 bedrijven zowiezo geen enkel bedrijf met significante lithium activiteiten bevindt.

Al met al kijk ik qua koers niet teveel naar de waan van de dag/week/maand. EV op basis van lithium batterijen is voor mij de toekomst, er wordt grootschalig op ingezet door industrie en overheid en gaat hand-in-hand met het opzetten van bijbehorende infrastructuur. Die tanker keert niet zomaar, zeker niet bij gebrek aan afdoende alternatieven. Er wordt wereldwijd aanzienlijk in lithium geïnvesteerd en AMG is wat dat betreft redelijk gepositioneerd. Op termijn wordt vervolgens overgegaan op veiliger solid-state lithiumbatterijen met hogere capaciteit/lagere laadtijd.

Waterstof heeft m.i. verschillende voordelen maar met name ook nadelen waaronder ontbrekende infrastructuur, brandgevaarlijk goedje, productie vereist aanzienlijke hoeveelheid energie, beperkingen v.w.b. transport naar distributiepunten in gas- of vloeibare vorm, de gasdruk in de brandstoftank van het voertuig kan oplopen tot 700 bar, zal dus om veiligheidsredenen een aanzienlijk hogere druk moeten kunnen weerstaan om uiteindelijk een handvol kilo's ervan te kunnen meenemen, en dat staat op gespannen voet met algemene eisen voor een brandstoftank: laag gewicht, compact, duurzaam, veilig en goedkoop. Even ervan uitgaande dat vervoer in vloeibare vorm in een personenvoertuig kan worden uitgesloten vanwege de vereiste constante temperatuur van maximaal circa -253 °C.

*) De "Vice President Investor Relations", officieel aanspreekpunt voor investeerders, is voor mij zo goed als onzichtbaar en lijkt van weinig toegevoegde waarde. Nimmer reactie gehad op verschillende in de afgelopen maanden en meermalen verzonden mails. Dat lijkt op bewust beleid. Ik vraag me af op basis van welke vooraf gestelde doelen de activiteiten van deze "medewerker" periodiek door de verantwoordelijke manager worden beoordeeld. Ik mag toch aannemen dat dat niet uitsluitend op basis zal zijn van het aankondigen van panelleden tijdens die paar webcasts.
Wellicht moeten we de VEB eens inschakelen !
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 13:06
Koers 23,300
Verschil +1,180 (+5,33%)
Hoog 23,740
Laag 22,200
Volume 132.962
Volume gemiddeld 237.158
Volume gisteren 101.402

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront