AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Lepre Chaun
1
quote:

am1993 schreef op 5 mei 2023 17:27:

[...]
Wie AMG als cyclisch bestempeld, heeft dus m.i. niet door wat AMG nu eigenlijk doet. Cyclisch zou betekenen, dat AMG afhankelijk is van ontwikkelingen in haar markt en gevoelig zou zijn voor o.a. een recessie.
De "markt" van AMG is volop in ontwikkeling i.v.m. de energietransitie. Van benodigdheden voor EV tot energieopslag en daarin worden de komende jaren miljarden in geïnvesteerd. De EU heeft daar al 350 Miljard voor uitgetrokken en Duitsland al 100 Miljard en dan hebben we het niet eens over de overige landen. Ruimte om door te groeien de komende jaren is er dus genoeg.
AMG heeft een prachtige pijplijn van grondstoffen tot eindproduct en heel veel zaken in ontwikkeling, samen met grote partners als Shell, Aramco (zeer, zeer kapitaalkrachtig en bezig met een omslag van olie naar energie) en andere grote (invloedrijke) partners.
Sterker nog, ik denk, dat AMG volop kan profiteren als er een recessie komt.
Bij een recessie neemt de animo om te investeren enorm af. In een recessie houden veel investeerders de hand op de knip. Investeren in nieuwe mijnen? Even wachten maar. Investeren in start-ups? Even wachten maar. Dure productie? Gooi maar dicht.
Alle opportunistische praatjes van start-ups en ondernemingen die allerlei projecten (mijnen, fabrieken, accu's, e.d.) nog in ontwikkeling moeten nemen met trajecten van jaren, gaan dan (ook voor jaren) de la in. Gevolg: achterstand op AMG en soortgenoten die hun zaakjes nu al aardig voor elkaar hebben.
Voordeel van een recessie is ook, dat prijzen van materialen, vervoer en arbeid onder druk staan en dus afnemen. Gunstig voor AMG, haar toch al lage kosten worden lager en ze kan kennis die elders buiten wordt gezet aantrekken. Dat zie je nu al gebeuren.
Ik hoor bijna niemand praten over de know how, die AMG inmiddels al in huis heeft. Ik vind dat ook een van de pluspunten van AMG.
Ik heb hier wel eens geopperd, dat AMG wel eens de nieuwe ASML zou kunnen zijn.
Jaren heeft ASML heel laag gestaan. Niemand wou ze hebben. Ik hoor Nelie Smit-Kroes op een koers van 100 nog roeptoeteren, dat dit het techbedrijf van de toekomst was. Ze was er toen commissaris van, geloof ik. En ze werd weggehoond. Ja, ja. Dat was toen.
Nu is ASML wereldleider in haar technologie. Ik vind dat AMG er ook wel iets van weg heeft:).
Een pareltje. En wie er niet in belegt heeft zijn/haar huiswerk m.i. niet goed gedaan.
Mijn mening voor wat die waard is uiteraard.
AM1993
Voor een Beursfonds is het zeker ongelooflijk dat 98% van beleggend Nederland het niet kent.
En ja het bedrijf heeft zeker potentieel.
Fox WIld
0
Slotveiling van 65k met nog een plusje van 13 ct.
Het was een mooie week, vooral voor mijn turbo's.
JK Dutch
0
Boven de weerstand gesloten, mooi!

Maandag weer een groene candle en we gaan dan naar de oude top op 39,87, dat wordt een spannende of we ook boven de 40 gaan uitbreken.
spits
0
mooie week inderdaad. zeker met dit slot. dat word maandag toch nog weer wat bijkopen .
weekend
Fox WIld
0
twitter.com/shortsell_nl/status/16545...

Citadel maakt het nog gekker. Gisteren uitgebreid van 0,54% naar 0,69%!

Wat weten die wat wij niet weten?
Of anticiperen ze nu al op mindere Q2 cijfers? Dat lijkt me wat vroeg.
mmpm
2
quote:

am1993 schreef op 5 mei 2023 17:27:

[...]
Wie AMG als cyclisch bestempeld, heeft dus m.i. niet door wat AMG nu eigenlijk doet. Cyclisch zou betekenen, dat AMG afhankelijk is van ontwikkelingen in haar markt en gevoelig zou zijn voor o.a. een recessie.
De "markt" van AMG is volop in ontwikkeling i.v.m. de energietransitie. Van benodigdheden voor EV tot energieopslag en daarin worden de komende jaren miljarden in geïnvesteerd. De EU heeft daar al 350 Miljard voor uitgetrokken en Duitsland al 100 Miljard en dan hebben we het niet eens over de overige landen. Ruimte om door te groeien de komende jaren is er dus genoeg.
AMG heeft een prachtige pijplijn van grondstoffen tot eindproduct en heel veel zaken in ontwikkeling, samen met grote partners als Shell, Aramco (zeer, zeer kapitaalkrachtig en bezig met een omslag van olie naar energie) en andere grote (invloedrijke) partners.
Sterker nog, ik denk, dat AMG volop kan profiteren als er een recessie komt.
Bij een recessie neemt de animo om te investeren enorm af. In een recessie houden veel investeerders de hand op de knip. Investeren in nieuwe mijnen? Even wachten maar. Investeren in start-ups? Even wachten maar. Dure productie? Gooi maar dicht.
Alle opportunistische praatjes van start-ups en ondernemingen die allerlei projecten (mijnen, fabrieken, accu's, e.d.) nog in ontwikkeling moeten nemen met trajecten van jaren, gaan dan (ook voor jaren) de la in. Gevolg: achterstand op AMG en soortgenoten die hun zaakjes nu al aardig voor elkaar hebben.
Voordeel van een recessie is ook, dat prijzen van materialen, vervoer en arbeid onder druk staan en dus afnemen. Gunstig voor AMG, haar toch al lage kosten worden lager en ze kan kennis die elders buiten wordt gezet aantrekken. Dat zie je nu al gebeuren.
Ik hoor bijna niemand praten over de know how, die AMG inmiddels al in huis heeft. Ik vind dat ook een van de pluspunten van AMG.
Ik heb hier wel eens geopperd, dat AMG wel eens de nieuwe ASML zou kunnen zijn.
Jaren heeft ASML heel laag gestaan. Niemand wou ze hebben. Ik hoor Nelie Smit-Kroes op een koers van 100 nog roeptoeteren, dat dit het techbedrijf van de toekomst was. Ze was er toen commissaris van, geloof ik. En ze werd weggehoond. Ja, ja. Dat was toen.
Nu is ASML wereldleider in haar technologie. Ik vind dat AMG er ook wel iets van weg heeft:).
Een pareltje. En wie er niet in belegt heeft zijn/haar huiswerk m.i. niet goed gedaan.
Mijn mening voor wat die waard is uiteraard.
AM1993
Heel goed gesproken
Valt niks op af te dingen.
lanciared
0
@ am 1993 ; Eveneens, volmondig mee eens. ik zal het zo maar schrijven : Heel goed gesproken.
Maar, ....... waarom plaats je dit ook niet bij reacties van de Podcast van vandaag.
Je weet eigenlijk dus ook dat ( Arend niet, want hij begrijpt dit bedrijf niet. Zou hij wel Premium hebben ? Weet het zo niet, want daar, werd o.a. ook gisteren het één of ander wel uitgelegd. Wat ze doen bijvoorbeeld, ) Niels sprak, gelijk precies 2 jaar terug, toen was het ook hetzelfde, net als vandaag : "" zéééééér speculatief, zéééér risicovol, slechts bedoelt om maar voor een minieme fractie in je portefeuille te nemen "
Net gelijk een oude plaat, die blijft hangen.
Het kost ons niet veel moeite, maar wij moeten aldus proberen hem andere inzichten te laten krijgen.
( Nu niet dat het me veel kan schelen. Hij houdt niet van AMG)

Plaatsen ! Mag hoor. Zou het goed vinden. En dan plaats ik mogelijk ook nog wel even wat in vervolg.
GRRRRR
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 5 mei 2023 16:37:

[...]
AMG staat niet alleen hoor, Albemarle +4,75% Lithium America +4,65% Pilbara +6,5% SQM (Chili) + 3,6%
dus bijna de hele branche gaat omhoog.
Welk bedrijf hiervan is de grootste?
the accountant
6
Ik heb van de laatste 5-6 jaar de koers eens vergeleken met de ontwikkeling van de ebitda.
Hierbij valt op dat de koers van het aandeel de groei van de ebitda niet meer bijhoudt vanaf Q2-2022.
Daarnaast is wel overduidelijk, dat de ingezette groei van de ebitda structureel is, en nog wat beloofd voor de nabije toekomst, en dat de koers toch wel echt boven Eur.50 hoort te staan.
Bijlage:
Lepre Chaun
2
AMG is the Best

Kom erbij
Kom erbij zet je zorgen maar opzij
Dat geldt voor Mij zowel als Jij
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
t Is een AMG
t Is een AMG
die ons met haar komst verrast
Haal de wijn voor dit festijn
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
En de rest van t werk dat doen wij
En ineens sta jij hier
Nou, wij helpen met plezier
Laat de kaarsjes vrolijk branden
Jij bent hier in goede handen
Tot je gilt:
Ik kan niet meer
En als je naar je bed toe gaat
dan zingen wij
Wij hopen dat vanavond
jou de cifers van AMG aanstond
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
Kom er toch bij
DeZwarteRidder
2
quote:

am1993 schreef op 5 mei 2023 17:27:

[...]
Wie AMG als cyclisch bestempeld, heeft dus m.i. niet door wat AMG nu eigenlijk doet. Cyclisch zou betekenen, dat AMG afhankelijk is van ontwikkelingen in haar markt en gevoelig zou zijn voor o.a. een recessie.
De "markt" van AMG is volop in ontwikkeling i.v.m. de energietransitie. Van benodigdheden voor EV tot energieopslag en daarin worden de komende jaren miljarden in geïnvesteerd. De EU heeft daar al 350 Miljard voor uitgetrokken en Duitsland al 100 Miljard en dan hebben we het niet eens over de overige landen. Ruimte om door te groeien de komende jaren is er dus genoeg.
AMG heeft een prachtige pijplijn van grondstoffen tot eindproduct en heel veel zaken in ontwikkeling, samen met grote partners als Shell, Aramco (zeer, zeer kapitaalkrachtig en bezig met een omslag van olie naar energie) en andere grote (invloedrijke) partners.
Sterker nog, ik denk, dat AMG volop kan profiteren als er een recessie komt.
Bij een recessie neemt de animo om te investeren enorm af. In een recessie houden veel investeerders de hand op de knip. Investeren in nieuwe mijnen? Even wachten maar. Investeren in start-ups? Even wachten maar. Dure productie? Gooi maar dicht.
Alle opportunistische praatjes van start-ups en ondernemingen die allerlei projecten (mijnen, fabrieken, accu's, e.d.) nog in ontwikkeling moeten nemen met trajecten van jaren, gaan dan (ook voor jaren) de la in. Gevolg: achterstand op AMG en soortgenoten die hun zaakjes nu al aardig voor elkaar hebben.
Voordeel van een recessie is ook, dat prijzen van materialen, vervoer en arbeid onder druk staan en dus afnemen. Gunstig voor AMG, haar toch al lage kosten worden lager en ze kan kennis die elders buiten wordt gezet aantrekken. Dat zie je nu al gebeuren.
Ik hoor bijna niemand praten over de know how, die AMG inmiddels al in huis heeft. Ik vind dat ook een van de pluspunten van AMG.
Ik heb hier wel eens geopperd, dat AMG wel eens de nieuwe ASML zou kunnen zijn.
Jaren heeft ASML heel laag gestaan. Niemand wou ze hebben. Ik hoor Nelie Smit-Kroes op een koers van 100 nog roeptoeteren, dat dit het techbedrijf van de toekomst was. Ze was er toen commissaris van, geloof ik. En ze werd weggehoond. Ja, ja. Dat was toen.
Nu is ASML wereldleider in haar technologie. Ik vind dat AMG er ook wel iets van weg heeft:).
Een pareltje. En wie er niet in belegt heeft zijn/haar huiswerk m.i. niet goed gedaan.
Mijn mening voor wat die waard is uiteraard.
AM1993
Een vergelijking van ASML met AMG is belachelijk.

ASML is een monopolist, terwijl AMG tientallen (en tzt honderden) concurrenten heeft.

AMG is volledig afhankelijk van de grondstoffenprijzen en er zijn al talloze lithiumprojecten onderhanden.
Lithium is een commodity net zo als ijzererts.
Jason Voorhees
0
quote:

lanciared schreef op 5 mei 2023 18:55:

@ am 1993 ; Eveneens, volmondig mee eens. ik zal het zo maar schrijven : Heel goed gesproken.
Maar, ....... waarom plaats je dit ook niet bij reacties van de Podcast van vandaag.
Je weet eigenlijk dus ook dat ( Arend niet, want hij begrijpt dit bedrijf niet. Zou hij wel Premium hebben ? Weet het zo niet, want daar, werd o.a. ook gisteren het één of ander wel uitgelegd. Wat ze doen bijvoorbeeld, ) Niels sprak, gelijk precies 2 jaar terug, toen was het ook hetzelfde, net als vandaag : "" zéééééér speculatief, zéééér risicovol, slechts bedoelt om maar voor een minieme fractie in je portefeuille te nemen "
Net gelijk een oude plaat, die blijft hangen.
Het kost ons niet veel moeite, maar wij moeten aldus proberen hem andere inzichten te laten krijgen.
( Nu niet dat het me veel kan schelen. Hij houdt niet van AMG)

Plaatsen ! Mag hoor. Zou het goed vinden. En dan plaats ik mogelijk ook nog wel even wat in vervolg.
Niels Koerts is helemaal fan van dat fitnessclubje, dat begrijpt hij wat makkelijker, hoe meer clubs hoe meer winst en dan heel Europa door ;-)
Lepre Chaun
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 5 mei 2023 20:30:

[...]

Een vergelijking van ASML met AMG is belachelijk.

ASML is een monopolist, terwijl AMG tientallen (en tzt honderden) concurrenten heeft.

AMG is volledig afhankelijk van de grondstoffenprijzen en er zijn al talloze lithiumprojecten onderhanden.
Lithium is een commodity net zo als ijzererts.
Lithium is the hottest commodity around these days
Tjoenis
0
quote:

Jason Voorhees schreef op 5 mei 2023 20:36:

[...]
Niels Koerts is helemaal fan van dat fitnessclubje, dat begrijpt hij wat makkelijker, hoe meer clubs hoe meer winst en dan heel Europa door ;-)
En hij kakelt al sinds februari 2021 dat Signify naar 45+ gaat. Ook vandaag weer in de podcast.
Geldput
0
En Philips verkocht op ATL, vervolgens advies naar 'hold' opgetrokken (hoe dan als je ervoor met dik verlies hebt verkocht op zijn advies:)) en zodra Philips de boel weer op de rit heeft zal het advies ongetwijfeld 'strong buy' zijn.
weinigmazzel
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 mei 2023 20:19:

AMG is the Best

Kom erbij
Kom erbij zet je zorgen maar opzij
Dat geldt voor Mij zowel als Jij
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
t Is een AMG
t Is een AMG
die ons met haar komst verrast
Haal de wijn voor dit festijn
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
En de rest van t werk dat doen wij
En ineens sta jij hier
Nou, wij helpen met plezier
Laat de kaarsjes vrolijk branden
Jij bent hier in goede handen
Tot je gilt:
Ik kan niet meer
En als je naar je bed toe gaat
dan zingen wij
Wij hopen dat vanavond
jou de cifers van AMG aanstond
Kom erbij
Kom erbij
Kom erbij
Kom er toch bij
Arnol Kox is gereincarneerd.
AMG predikant momenteel
DeZwarteRidder
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 mei 2023 20:36:

[...]Lithium is the hottest commodity around these days
De aarde barst van de lithium.
Geldput
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 5 mei 2023 21:48:

[...]

De aarde barst van de lithium.
Goud ook alleen moet je dan erg diep graven
VLiTaNbase
4
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 mei 2023 20:36:

[...]

Lithium is the hottest commodity around these days
Voor een succesrijk AMG in de toekomst is van belang dat het bedrijf meer heeft dan mijnen, concessies, vergunningen en goede fabriek installaties, maar onder meer ook:
-(nog) meer doet aan (innovatieve) technische kennis- en productontwikkeling, al of niet met partners;
-op meerdere onderdelen een technologische voorsprong heeft en houdt;
-meer interessante en unieke patenten krijgt toegekend en daarop betaalde licenties kan afgeven;
-aandacht en een neusje heeft voor toekomstige (markt)ontwikkelingen;
-voorop loopt bij duurzaamheid, en bij goed personeelsbeleid, en bij interne bestuur en concern structuur, en (sociale) aandacht heeft voor de omgeving en regio.

Met recycling van Vanadium uit gebruikte raffinaderij katalysatoren, as en afval heeft men iets bijzonders.
Bepaalde type smelt ovens zijn bijzonder.
De in aanbouw en gepland zijnde Lithium raffinaderijen in Bitterfeld zijn voorlopig in de EU bijzonder en waardevol.
De verdere ontwikkeling, optimalisatie en verkoop van LIVA batterijen kan iets bijzonders en waardevols worden.
Het SA project kan iets bijzonders en waardevols worden.
Het recente meedoen (20 april 2023) aan een research project van Fraunhofer Instituut in Duitsland (met andere interessante partners) voor de ontwikkeling van (nieuwe generatie) vaste stof Lithium zwavel batterijen vormt een goed voorbeeld.
En er is vast meer om te vermelden.

Het zou goed zijn als over één en ander in berichtgeving (nog) meer en of beter wordt gerapporteerd en dat er nog meer aandacht komt voor goede PR. Een mooie winstontwikkeling en hogere kw verhouding kan één en ander bevestigen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 22,340
Verschil +0,460 (+2,10%)
Hoog 22,340
Laag 21,900
Volume 164.778
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 313.927

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront