AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Lamsrust
3
quote:

Mrs. Smith schreef op 14 juni 2023 15:18:

www.linkedin.com/posts/dr-volker-k%C3...

De CEO van LIVA is vol vertrouwen zo te zien.
Wat ook niet onderschat moet worden is dat de CEO's van de diverse business units van AMG full speed ahead kunnen met hun investeringsplannen nu AMG een gigantische FCF genereert. LIVA, de vanadium elektrolyte plant en de SSB ontwikkeling zijn allemaal "projectjes" die nu uitgevoerd kunnen worden omdat er genoeg cash is. Dat was zo'n twee jaar geleden nog heel anders.
Zoals ik hier vaker heb gezegd zit er heel veel waarde in de verzamelde know how bij AMG. Ik zou me verbazen indien daar - nadat de lithium concentratie productie uitbreiding in Brazilie, Ohio II en een lithiumhydroxide module in Duitsland perfect draaien - geen interesse van een multinational voor komt. De vigerende koersontwikkeling zorgt er in ieder geval voor dat biedingen onder de E 60 geen enkele kans maken, zodat AMG niet voor een koopje opgepikt kan worden.
Mrs. Smith
0
Waar blijven de nieuwe koersdoelen van de analisten of zullen ze wachten op de 2e kwartaalcijfers.
Mrs. Smith
0
quote:

Lamsrust schreef op 14 juni 2023 15:46:

[...]

Wat ook niet onderschat moet worden is dat de CEO's van de diverse business units van AMG full speed ahead kunnen met hun investeringsplannen nu AMG een gigantische FCF genereert. LIVA, de vanadium elektrolyte plant en de SSB ontwikkeling zijn allemaal "projectjes" die nu uitgevoerd kunnen worden omdat er genoeg cash is. Dat was zo'n twee jaar geleden nog heel anders.
Zoals ik hier vaker heb gezegd zit er heel veel waarde in de verzamelde know how bij AMG. Ik zou me verbazen indien daar - nadat de lithium concentratie productie uitbreiding in Brazilie, Ohio II en een lithiumhydroxide module in Duitsland perfect draaien - geen interesse van een multinational voor komt. De vigerende koersontwikkeling zorgt er in ieder geval voor dat biedingen onder de E 60 geen enkele kans maken, zodat AMG niet voor een koopje opgepikt kan worden.
Helemaal mee eens Lamsrust het vliegwiel is momenteel pas net gestart.
florida7
0
Tjoenis
0
quote:

Mrs. Smith schreef op 14 juni 2023 15:53:

[...]

Helemaal mee eens Lamsrust het vliegwiel is momenteel pas net gestart.
Niemand heeft een glazen bol, maar waar gaat dit heen? Ik ben vanaf eind 2020 AMG aandelen aan het " verzamelen". Lang niet zoveel als Blanco Rolling, maar inmiddels (voor mij) een flinke waarde. Denken jullie dat we in 2030 boven de 100 staan?
Kruimeldief
1
Nee, eind 2025. Bitterfeld is dan al minstens één grote stap verder en Zinnwald is dan twee jaar verder in ontwikkeling. Dat is al voldoende volgens mij om de koers (ebitda is dan al veel hoger) flink omhoog te krijgen, los van wat de andere andere
Lamsrust
0
quote:

Tjoenis schreef op 14 juni 2023 16:05:

[...]Niemand heeft een glazen bol, maar waar gaat dit heen? Ik ben vanaf eind 2020 AMG aandelen aan het " verzamelen". Lang niet zoveel als Blanco Rolling, maar inmiddels (voor mij) een flinke waarde. Denken jullie dat we in 2030 boven de 100 staan?
Dat zou een IRR van 10% zijn. Gezien alle geplande investeringen lijkt me dat conservatief.
Lepre Chaun
0
quote:

Tjoenis schreef op 14 juni 2023 16:05:

[...]Niemand heeft een glazen bol, maar waar gaat dit heen? Ik ben vanaf eind 2020 AMG aandelen aan het " verzamelen". Lang niet zoveel als Blanco Rolling, maar inmiddels (voor mij) een flinke waarde. Denken jullie dat we in 2030 boven de 100 staan?
We kunnen net zo snel weer op 22 EUR staan.
mmpm
0
quote:

Blanco rolling schreef op 14 juni 2023 15:43:

[...]

Beetje zoals ik. Bezocht de diepste troggen.
Inmiddels heb ik een fantastische winst en heb nog steed 10 k stuks.
Ik ga ze niet verkopen, omdat ik hier het ASMI verhaal in herhaling zie.

Dan heb ik gisteren mijn Shell ADR positie nog belanrijk uitgebreid en dat legt mij vandaag gren windeieren
Neem aan 10K aan waarde en geen 10K aan stukken :)
mmpm
3
quote:

Lepre Chaun schreef op 14 juni 2023 16:13:

[...]

We kunnen net zo snel weer op 22 EUR staan.
Heyy zo kennen we je weer als vanouds :) :)
Just lucky
5
quote:

Lepre Chaun schreef op 14 juni 2023 16:13:

[...]

We kunnen net zo snel weer op 22 EUR staan.
Net zoals B2020: gruwelijk naast de pot gepist....Oorzaak: gokken
Lamsrust
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 14 juni 2023 16:13:

[...]

We kunnen net zo snel weer op 22 EUR staan.
Ultimo 2023 is de intrinsieke waarde van het aandeel al E 22. Met nauwelijks goodwill en ander immaterieel actief in de boeken lijkt me dit de absolute ondergrens, tenzij er een mega crisis uitbreekt.
Calendar
0
quote:

Just lucky schreef op 14 juni 2023 16:23:

[...]Net zoals B2020: gruwelijk naast de pot gepist....Oorzaak: gokken
Dat geldt dan voor iedereen die zijn winsten heeft veilig gesteld. Gezien de koersontwikkeling van AMG in het verleden, vind ik dat wel een hard oordeel.
Calendar
0
Toyota has revealed plans for a next-generation electric vehicle battery capable of delivering close to 1,500 kilometers (932 miles) of range.

The Japanese automotive giant said it aims to produce the commercial solid-state battery by 2027, claiming that it will have a charge time of just 10 minutes.

“With the evolution of the vehicle’s operating system, the next-generation battery EV will also enable customization of the ‘driving feel,’ with a focus on acceleration, turning and stopping,” the company said in a technology briefing.

The company said that several recent breakthroughs with battery technology meant it was ready to move from the research stage to production of solid-state batteries, which offer a number of advantages over lithium-ion batteries that are currently used in commercial electric cars.

Despite range and charging limitations of lithium-ion batteries, they have been favoured over solid-state batteries due to cost and durability issues.

Toyota claimed that a “technological breakthrough” had overcome these issues, though did not specify which.

The company said it would continue to push forward development of lithium-ion batteries, with plans for a more efficient battery capable of 1,000km of range – nearly double that of the long-range version of Tesla’s Model Y.

Lithium-iron phosphate (LFP) batteries will also be developed as a lower cost alternative to lithium-ion and solid-state batteries, Toyota said.

Other innovations unrelated to batteries that were detailed in the briefing included aerodynamic technology “based on rocket hypersonic aerodynamics”, as well as manufacturing upgrades designed to reduce costs.

Among these is a production process called Giga casting, which was pioneered by Tesla in order to streamline the manufacturing of electric vehicles.

Toyota President Koji Sato has previously said that the company had fallen behind in the EV sector and was forced to play catch up.

The latest announcement saw Toyota’s share price jump to its highest level since last August.
mmpm
1
quote:

Calendar schreef op 14 juni 2023 16:39:

[...]

Dat geldt dan voor iedereen die zijn winsten heeft veilig gesteld. Gezien de koersontwikkeling van AMG in het verleden, vind ik dat wel een hard oordeel.
Koersontwikkeling in het verleden is geen garantie voor de toekomst :)

Ik zie in het verleden ook koersen van 50 Euro voorbij komen maar ook hele diepe dalen.
Heb er zelf ook meegemaakt op geheel onverwachte momenten, en daar soms flink verlies op gehad.

Maar als we naar de historische cijfers van AMG kijken, is de situatie het laatste 1.5 jaar geheel veranderd.
Die verandering rechtvaardigd de huidige koers ontwikkeling en is geen herhaling van de grillige koersen in het verleden veroorzaakt door speculanten.
mmpm
0
quote:

Calendar schreef op 14 juni 2023 16:47:

Toyota has revealed plans for a next-generation electric vehicle battery capable of delivering close to 1,500 kilometers (932 miles) of range.

The Japanese automotive giant said it aims to produce the commercial solid-state battery by 2027, claiming that it will have a charge time of just 10 minutes.

“With the evolution of the vehicle’s operating system, the next-generation battery EV will also enable customization of the ‘driving feel,’ with a focus on acceleration, turning and stopping,” the company said in a technology briefing.

The company said that several recent breakthroughs with battery technology meant it was ready to move from the research stage to production of solid-state batteries, which offer a number of advantages over lithium-ion batteries that are currently used in commercial electric cars.

Despite range and charging limitations of lithium-ion batteries, they have been favoured over solid-state batteries due to cost and durability issues.

Toyota claimed that a “technological breakthrough” had overcome these issues, though did not specify which.

The company said it would continue to push forward development of lithium-ion batteries, with plans for a more efficient battery capable of 1,000km of range – nearly double that of the long-range version of Tesla’s Model Y.

Lithium-iron phosphate (LFP) batteries will also be developed as a lower cost alternative to lithium-ion and solid-state batteries, Toyota said.

Other innovations unrelated to batteries that were detailed in the briefing included aerodynamic technology “based on rocket hypersonic aerodynamics”, as well as manufacturing upgrades designed to reduce costs.

Among these is a production process called Giga casting, which was pioneered by Tesla in order to streamline the manufacturing of electric vehicles.

Toyota President Koji Sato has previously said that the company had fallen behind in the EV sector and was forced to play catch up.

The latest announcement saw Toyota’s share price jump to its highest level since last August.
Wat wil je met dit uitvoerige epistel zeggen in relatie tot AMG ?
Calendar
0
quote:

mmpm schreef op 14 juni 2023 16:56:

[...]

Wat wil je met dit uitvoerige epistel zeggen in relatie tot AMG ?
Vond ik wel informatief. Naast de andere artikelen die eerder over Toyota zijn gedeeld gaat deze wat dieper in op de batterijtechnologie.
Calendar
0
quote:

mmpm schreef op 14 juni 2023 16:55:

[...]

Koersontwikkeling in het verleden is geen garantie voor de toekomst :)

Ik zie in het verleden ook koersen van 50 Euro voorbij komen maar ook hele diepe dalen.
Heb er zelf ook meegemaakt op geheel onverwachte momenten, en daar soms flink verlies op gehad.

Maar als we naar de historische cijfers van AMG kijken, is de situatie het laatste 1.5 jaar geheel veranderd.
Die verandering rechtvaardigd de huidige koers ontwikkeling en is geen herhaling van de grillige koersen in het verleden veroorzaakt door speculanten.
De basis is anders al 2 jaar of zelfs langer geleden gelegd. Eerst zag de markt de potentie, daarna weer langere tijd niet.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 22,680
Verschil -0,740 (-3,16%)
Hoog 23,480
Laag 22,600
Volume 168.706
Volume gemiddeld 236.376
Volume gisteren 239.094

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront