AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Mailbox
5
quote:

Calendar schreef op 12 augustus 2023 17:58:

[...]

Thanks. Dat was ook mijn inschatting van de mogelijke bodem. Als we het halen maar weer eens wat puts bijschrijven.
Schei toch uit met die bodems. Het aandeel is al door 8 bodems gezakt de afgelopen 14 dagen. Waarom zijn het dan bodems?
Elke keer dat ik door de bodem van mijn boot zou zakken, dan zou deze gerepareerd moeten worden. Maar dat gebeurt maar één keer in de zoveel jaar. Al die verzonnen bodempjes die de zg technisch analisten opvoeren zijn er alleen maar ten faveure van hun eigen portemonnee. Dat hun verhaaltjes zelden uitkomen kan ze natuurlijk geen reet schelen. Ze verzinnen wel weer een nieuwe bodem. Als de abonnees het maar blijven geloven en vooral maar blijven betalen. Het is werkelijk lachwekkend. Bij AMG spelen zoveel andere zaken, dat kan ook helemaal niet middels lulkoek als bodemverhaaltjes worden verklaard.
boer
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 12 augustus 2023 16:06:

[...]

Jouw statement sneeuwt helemaal onder in dit debat..
Ik volg je.
Is AMG niet te snel omhooggegaan en dat er nu weer even lucht uit moet?
Grüsse aus Gersheim.
Dat kan wel kloppen ik heb mijn eerste gekocht 41 65 toen 37,22 en toen 35 en34
christo1
1
quote:

boer schreef op 12 augustus 2023 15:29:

Ikbpraat het aandeel niet naar boven en ook niet naar beneden. maar wat ik wel vervelend dat mensen AMG slecht maken terwijl dat niet zo is ze maken winst alleen minder dan verwacht er zijn steeds nog koersdoelen tussen 43 en 55 euro
Kijk een naar veel andere aandelen hun koersdoelen, die liggen ook gevoelig hoger dan de actuele koersen, ASML, basic-fit, Ageas Umicore en ga zo maar verder.

Ik wil zeker AMG niet slecht maken, heb er zelfs voor de dag van de resultaten voor 30.000 euro bijgekocht, gelukkig was mijn gemiddelde onder de 40 euro en er met kleine winst nog kunnen verkopen.

Maar het feit is nu wel dat de lithium prijzen gehalveerd zijn tov november 2022 toen ze hun prognoses afgeven voor 2023, en als mijn vermoeden uitkomt dat de prijzen nog gaan dalen op korte termijn dat dan de productieverhoging van hun spodumene deels tenietgedaan wordt door deze lage prijzen.

En op de koop toe zit China in een crisis wat ook op de vraag/sentiment zal wegen .

Mvg.
Fox WIld
1
Toen jij bijkocht vlak voor de cijfers waren de lithiumprijzen ook al gehalveerd en toch heb jij er toen nog 30K ingestoken...

Wat is er nu anders dan 3 weken geleden?
nine_inch_nerd
0
quote:

@monkeytail schreef op 12 augustus 2023 17:03:

Als het aandeel met de markt meebuigt, is er feitelijk niks aan de hand. Ik zie daarom nog geen reden dit aandeel van de hand te doen.Vrijdag ging AMG slechts down omdat de markt down ging. Dat terwijl de seinen voor de komende maanden op groen staan. .....

Die indruk had/heb ik ook.
We zullen zien maandag....
Calendar
2
quote:

christo1 schreef op 12 augustus 2023 18:36:

[...]

Kijk een naar veel andere aandelen hun koersdoelen, die liggen ook gevoelig hoger dan de actuele koersen, ASML, basic-fit, Ageas Umicore en ga zo maar verder.

Ik wil zeker AMG niet slecht maken, heb er zelfs voor de dag van de resultaten voor 30.000 euro bijgekocht, gelukkig was mijn gemiddelde onder de 40 euro en er met kleine winst nog kunnen verkopen.

Maar het feit is nu wel dat de lithium prijzen gehalveerd zijn tov november 2022 toen ze hun prognoses afgeven voor 2023, en als mijn vermoeden uitkomt dat de prijzen nog gaan dalen op korte termijn dat dan de productieverhoging van hun spodumene deels tenietgedaan wordt door deze lage prijzen.

En op de koop toe zit China in een crisis wat ook op de vraag/sentiment zal wegen .

Mvg.
Aan de andere kant moet je kopen als het nieuws slecht is, en dan het geduld opbrengen te wachten tot iedereen weer enthousiast is. TA kan dan behulpzaam zijn om je aankoop te timen.
de storm
0
komende weken ligt herstel meer voor de hand, ook een bod uit China zou een meester zet van ze zijn. Zodat wij ook "elektrisch" afhankelijk van ze zijn. Het is niet te hopen, maar ik verwacht rond dit niveau wel mogelijke bieders op AMG. De koers lokt het in mijn ogen uit. Voorzichtig zullen er hopelijk volgende week weer wat instappers komen, want de 30% daling is volgens mij niet kloppend met de afgegeven outlook wat als altijd te laag wordt weggezet door het management. Dit zijn de bedrijven welke zeer belangrijk gaan zijn en een verdere grote rol spelen in de duurzaamheidsplannen van binnen o.a. Europa. Buitenlandse investeerders volgen dit soort zaken. Ik zou zeggen voorzichtig weer wat gaan kopen en vooral geduld en vasthouden. Na de zomer komen de grotere spelers vast weer wel terug, meestal volgt er richting einde augustus een mooi herstel en zien we mogelijk dit jaar de 800 punten sneuvelen. Op 31 augustus zie je vaak een piek wat doorloopt tot half september.
Mailbox
1
quote:

TheSky schreef op 12 augustus 2023 19:30:

Steun 32,67 volgens ta
Ja, let vooral op dat je nog niet koopt op 32,68. Want dan is de bodem nog niet doorbroken. En als ie op 32,66 belandt moet je ook niet kopen, want dan gaat ie vermoedelijk naar de volgende bodem van 30,81 toe. Welterusten.
de storm
0
volgende week eerder de 36 her testen, mijn inziens succes met het wachten op jullie bodem!
Calendar
1
Dit is al een oud artikel maar de eerste die ik gezien heb met een vrij gedetailleerde voorspelling m.b.t. de overcapaciteit de komende jaren.

www.reuters.com/markets/commodities/l...
christo1
1
quote:

Thorgall schreef op 12 augustus 2023 15:54:

[...]Denk je werkelijk dat de EU in actie komt? Gaat niet gebeuren. Tot op heden is het vrijwel enkel de VS die China probeert te temmen. De EU laat zijn beleid vooral bepalen door de Franse en Duitse belangen. Nog meer marktaandeel op de automarkt in China verliezen wordt door de Duitsers niet geaccepteerd. Volkswagen ligt nu al op apengapen. Dat aandeel al eens bekeken? In ruim 2 jaar weer gehalveerd. K/W van nog geen 5. Zegt alles over het vertrouwen in dat merk. Duitsland was de motor van Europa. Als die tot stilstand komt, zakt Europa verder weg. De EU in actie gaat dus niet gebeuren. Duitsland zit al diep in het economisch moeras.

Duitsland heeft verkeerd gegokt. Met gas uit Rusland en met Dieselgate je auto-industrie overeind proberen te houden ipv te investeren in de toekomst.
Nu worden ze aan alle kanten door China en Tesla ingehaald en blijft er van de Duitse auto-industrie weinig meer over.

En verder heeft Europa er ook belang bij dat prijzen zo laag mogelijk blijven. Dat was ook zo met de zonnepanelen. De transitie moet tegen zo gering mogelijke kosten geschieden.
Toch een kanttekening bij maken, ik kan akkoord gaan met het feit dat de Duitse autofabrikanten het moeilijk gaan hebben en zelfs sommige naar het faillissement gedreven zullen worden als niet ingegrepen wordt, maar dat heeft de EU nu juist wel gedaan, zonnepanelen, batterijen, warmtepompen......zullen voortaan zoveel percentage in de EU moeten gebouwd worden, en als de batterijen in de EU moeten gemaakt worden zullen ook de auto's in de EU geproduceerd moeten worden dat is de logica zelve, of dit door de Duitse of andere westerse autofabrikanten zal gebeuren of door Chinese autoconstructeurs die fabrieken dan zullen moeten bouwen in de EU zal van minder belang zijn zolang de productie en dus arbeidskrachten gewaarborgd zijn, zal het voor vele EU landen niet uitmaken of de werkgelegenheid gebeurt door een chinese eigenaar of een westerse, natuurlijk in het meest favoriete scenario westerse fabrikanten.

Trouwens in de tijd hebben Japanse autoconstructeurs ook op termijn overal in de wereld fabrieken moeten opzetten toen ze de markt wouden inpalmen, zoals de Duitse merken en anderen ook over de hele wereld fabrieken hebben neergepoot.

Ze(VS/EU/Indië/Brazilië.......)gaan zeker niet toelaten dat op grote schaal in China gefabriceerde EV wagens worden geëxporteerd naar hun markten zonder dat in hun markten ter plaatse wordt geproduceerd.

Voor mij maakt het persoonlijk niet veel uit wie de wagen produceert, enkel dat ze op eigen terrein gemaakt worden en dus werkgelegenheid schept, en anders zware importtarieven instellen als de chinezen weigeren fabrieken neer te poten buiten China.

Mvg.
christo1
0
quote:

Fox WIld schreef op 12 augustus 2023 18:45:

Toen jij bijkocht vlak voor de cijfers waren de lithiumprijzen ook al gehalveerd en toch heb jij er toen nog 30K ingestoken...

Wat is er nu anders dan 3 weken geleden?
Zoals velen anderen vermoed ik, mij laten leiden door de 400+ EBITDA guidance die ze begin mei bij hun capitals markets dat niet hebben neerwaarts hebben bijgesteld en dit maar pas deden bij de laatste resultaten, dus ik dacht dat AMG zeker van hun stuk was, dat was een koude douche, AMG had gewoon begin mei een winstwaarschuwing moeten geven met de gegevens die ze tot hun beschikking hadden, ik ging ervan uit dat ondanks de lagere lithium prijzen AMG misschien de prijzen gehedged had tegen een daling omdat er geen winstwaarschuwing kwam+ een beetje verliefd worden op het aandeel.

Mvg
christo1
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 12 augustus 2023 18:46:

[...]

Die indruk had/heb ik ook.
We zullen zien maandag....
Welke seinen, verklaar u nader.

Mvg.
christo1
0
quote:

Calendar schreef op 12 augustus 2023 19:40:

Dit is al een oud artikel maar de eerste die ik gezien heb met een vrij gedetailleerde voorspelling m.b.t. de overcapaciteit de komende jaren.

www.reuters.com/markets/commodities/l...
Calendar, zou je dan in uw excel schema er niet beter vanuit gaan van 2200 dollar per ton ipv huidige 2700 dollar per ton voor spodumene.

Persoonlijk denk ik ook dat voor Q4 2023, die 2700 te hoog zal zijn, met de huidige evolutie.

Mvg.
nine_inch_nerd
1
quote:

christo1 schreef op 12 augustus 2023 19:50:

[...]

Welke seinen, verklaar u nader.

Mvg.
Seinen niet, maar de 'beweging' van AMG kwam ver overeen met het gedrag van alle fondsen en de AEX/AMX/AsCX.

Hier een visie van een drukke en vrij actieve trader:

Nog steeds geduldig wachtend op dé entry! Maar die lijkt komende week te komen! Weekly demandzone is bereikt (wie had dat gedacht vóór de earnings!), op de daggrafiek kan er eerst nog wat prijsdruk komen. Onder de 32,50 heb je € 1 risico en mogelijk vele euro's reward!
Bijlage:
Calendar
0
quote:

christo1 schreef op 12 augustus 2023 20:03:

[...]

Calendar, zou je dan in uw excel schema er niet beter vanuit gaan van 2200 dollar per ton ipv huidige 2700 dollar per ton voor spodumene.

Persoonlijk denk ik ook dat voor Q4 2023, die 2700 te hoog zal zijn, met de huidige evolutie.

Mvg.
Het staat iedereen vrij zijn eigen getallen in te vullen. Ik hanteer een simplistisch model waarin ik steeds de LC prijs van ongeveer 3 maanden geleden invul. Q4 staat daarmee al vast. In oktober vul ik de prijs voor Q1 2024 in. Dit onderdeel is zeker nog te verbeteren. Als iemand historische reeksen voor me heeft wil ik daar nog wel naar kijken.

docs.google.com/spreadsheets/d/1LRjUQ...
Take a sisi
0
quote:

christo1 schreef op 12 augustus 2023 14:28:

[...]

Prijzenoorlog nog steeds aan de gang in China, voor mij betekent dit dat er onvoldoende vraag is om al die EV merken hun productievolumes te behalen en daarom dat ze met prijsverlagingen elk het laken naar zich toe willen trekken.

Ben eens benieuwd naar de volgende verkoopscijfers van Tesla en co in China, zal dan al een indicatie geven of de lithium prijzen zullen herstellen of niet.

Mvg.
Ik denk dat als de verkoopcijfers van Tesla hoog zijn dit niets over de lithium prijs/ton hoeft te zeggen , die Musk heeft maar al te graag dat zijn benodigde batterijen goedkoper worden , hij heeft dus baat bij onderlinge concurrentie op de lithiummarkt , daarmee wordt de marge op zijn Tesla's alleen maar groter , waarmee hij als als marktleider weer mee kan spelen , Tesla's marktaandeel heeft dan meer kans om te groeien .
Met hoge Lithium prijzen of een afgeleide daarvan wordt zijn marge kleiner waardoor de ruimte om daarmee te spelen minder ruim is en dat kan dan mogelijk de winstgevendheid van Tesla weer in de weg staan .
bv een dure Tesla tov een goedkopere hybride kan mogelijk potentiële klanten anders doen besluiten .
Ook wetten en regelgevingen rondom elektrisch rijden zijn belangrijk in het spel richting de transitie .
In ieder geval denk ik dat de Prijs per Ton niet zo hoog meer zal oplopen omdat ik van mening ben dat , dat de transitie in de weg staat .
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 14:30
Koers 22,000
Verschil +0,120 (+0,55%)
Hoog 22,200
Laag 21,900
Volume 94.375
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 313.927

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront