AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Take a sisi
0
quote:

christo1 schreef op 16 augustus 2023 22:05:

[...]

Ja, maar de trend is nu LFP meer en meer door de autoconstructeurs, kan volgend jaar weer anders zijn maar toch.

Mvg.
Ja LFP technologie heeft een flinke sprong voorwaarts gedaan

Hier nog wat meer daarover .

LFP batteries accounted for 65.81% of China’s total battery output in the first six months of 2023, while NCM batteries made up 33.91%. This compares with the same period last year, when LFP accounted for 61.10% of total production and NCM 38.77%, according to CABIA.

LFP batteries are well known for their stable and safe performance, despite their overall low energy density compared with NCM batteries. The higher the energy density an electric vehicle (EV) battery has, the greater the driving range of the vehicle on a single charge.

LFP batteries are made of lithium carbonate and iron phosphate, with lithium carbonate considered the expensive raw material.
moneypocket
4
quote:

am1993 schreef op 16 augustus 2023 20:17:

[...]
Ja. Jammer is dat. Ik ben een jaar jonger dat Tippie (74), maar in tegenstelling tot hem beleg ik geen 15 jaar, maar >40 en sla ik me niet op de borst, door te beweren dat ik weet hoe beleggen in elkaar zit. En het bedrag wat hij noemt is peanuts vergeleken met wat ik met beleggen heb verdiend. EN VERLOREN. In het begin via de telefoon met de bank en zomaar 1 of 2% provisie en een vermogen aan transactiekosten! Ik had ooit een eigen handelaar op de beurs. Gaat tegenwoordig wat sneller met veel meer info via internet.
En dan dit forum. Leuk. Veel info en vaak veel respect voor wie die ander is, wat diens mening is en het maakt niet uit of je een positieve visie hebt of een negatieve. Beide visies houden je (mij in ieder geval) scherp. Dus respect voor de ander is m.i. het belangrijkste. daarom kom ik ook niet meer op het Flow - forum ofschoon FT ook een van mijn favorieten is.
Als je belegt spelen er veel emoties een rol en ik ken geen belegger die die kan uitschakelen, dus ik vind emoties en bijbehorende reacties prima. Het wordt alleen vervelend als posters gaan doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Die hebben ze namelijk niet.
De beurzen zijn een gek fenomeen en om daar ook nog winst te maken vraagt veel van je.
Dus respect voor eenieder.
Mijn mening voor wat die waard is uiteraard. AM1993
am1993; volledig eens met jouw posting! Respect voor elkaar is de basis. Qua beleggen, ben gestart op mijn 16de verjaardag via de welbekende Robeco fondsen en ben nu 54...dus...zo'n 38 jaar met vallen en opstaan. In de tussentijd heb ik geleerd dat ik van eenieder iets kan leren. Daar doe ik mijn voordeel mee.

Zelf heb ik de helft van mijn stukken AMG verkocht op 40 euro maar peins er niet over om meer stukken te verkopen ondanks het papieren verlies. Waarom? Mijn visie is dat op lange termijn de lithium behoefte zal gaan toenemen, ondanks de tijdelijke mindere vraag. Voor mij is het de vraag wanneer de economie in China weer gaat groeien. Verder zijn de Chinezen meester in het manipuleren van de grondstoffenprijzen, maar indien de behoefte daadwerkelijk zal toenemen zal ook de koers van het AMG aandeel weer gaan stijgen.

De uitspraak dat "de beurs altijd gelijk heeft", moet je met een korreltje zout nemen. Niemand weet wanneer de prijzen weer gaan stijgen. Ook de analisten weten dit niet.

Voor nu wens ik jullie allen het beste toe vanuit het verre Portugal, waar ik geniet van mijn welverdiende vakantie voor een 4 tal weken.

Moneypocket.
am1993
0
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 22:14:

[...]
Die Nio zit nu onder de 30mil in Ned dus wat de prijs betreft ligt deze zeer gunstig in de markt 't.o.v. andere EV's
Opleving kan omwille van de prijs merk gerelateerd zijn .
Bovendien kan je een tijdelijke opleving verwachten als de prijs goedkoper wordt , het concurentie verhaal , hoe overleef je en wat wordt er uit de markt gedrukt , het zegt mij in ieder geval niet zo veel .

Sorry even bijsturen nio zit op 70mil
Ik haal ze door de war

BYD dolphin zit op 30mil
Klopt, maar ZO kan ik het ook:).
www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8
Duurzame Harrie
2
De kans is klein na de ebitda verlaging zou je zeggen, maar wat als AMG wel nipt 400 miljoen ebitda haalt ipv 350-380?
Take a sisi
0
StartendeBelegger
0
quote:

am1993 schreef op 16 augustus 2023 23:13:

[...]
Klopt, maar ZO kan ik het ook:).
www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8
Dit blijkt fake te zijn. Is ergens deze week een video van gemaakt. Niet alles geloven op het wereldwijdenweb.
Goudmijn64
2
Opnieuw mijn stokpaardje op dit forum….
Koersverloop identiek aan alle vorige dagen…. Day high wordt in begin vd handel gezet om daarna af te glijden naar top 5 positie dalers binnen de amx.

Alfen komt met winstwaarschuwing en herstelt grotendeels zelfde dag.
Tkh na afstraffing de volgende de grootste stijger binnen amx.

Je kan er de klok op gelijk zetten.

Wordt koers amg geregiseerd?

Concurrenten liggen ook slecht, maar amg spant de kroon

Waarom herstellen alle aandelen na slechte cijfers en/of outlook dezelfde dag of de volgende dag en amg niet? Zijn nu : weken verder…. 1 rechte lijn omlaag.
am1993
9
quote:

moneypocket schreef op 16 augustus 2023 23:02:

[...]

am1993; volledig eens met jouw posting! Respect voor elkaar is de basis. Qua beleggen, ben gestart op mijn 16de verjaardag via de welbekende Robeco fondsen en ben nu 54...dus...zo'n 38 jaar met vallen en opstaan. In de tussentijd heb ik geleerd dat ik van eenieder iets kan leren. Daar doe ik mijn voordeel mee.

Zelf heb ik de helft van mijn stukken AMG verkocht op 40 euro maar peins er niet over om meer stukken te verkopen ondanks het papieren verlies. Waarom? Mijn visie is dat op lange termijn de lithium behoefte zal gaan toenemen, ondanks de tijdelijke mindere vraag. Voor mij is het de vraag wanneer de economie in China weer gaat groeien. Verder zijn de Chinezen meester in het manipuleren van de grondstoffenprijzen, maar indien de behoefte daadwerkelijk zal toenemen zal ook de koers van het AMG aandeel weer gaan stijgen.

De uitspraak dat "de beurs altijd gelijk heeft", moet je met een korreltje zout nemen. Niemand weet wanneer de prijzen weer gaan stijgen. Ook de analisten weten dit niet.

Voor nu wens ik jullie allen het beste toe vanuit het verre Portugal, waar ik geniet van mijn welverdiende vakantie voor een 4 tal weken.

Moneypocket.
Leuke reactie Moneypocket. Dank. AB.
Allereerst nog een hele leuke vakantie in Portugal gewenst. Ik hoop dat het niet te heet wordt of te veel regen. Kan daar heftig zijn in sommige gebieden heb ik gelezen.
Ander punt is, dat je, als u al zo'n 38 belegt, dan ook de crash van 1987 hebt meegemaakt. Ik had een paar jaar daarvoor, als Hoofd Financiën (heette toen nog niet CFO) van een héél groot bedrijf, wegens reorganisatie, een enorme gouden handdruk ontvangen en besloot maar eens te gaan beleggen in opties met een deel daarvan. Toen had je alleen nog het blad Beleggersbelangen en teletekst en je bank met een effectenrekening. Later ook nog een eigen handelaar op de beurs met een vrije rekening. Dat pakte heel goed uit en soms kon je op Teletekst zien dat wij bezig waren geweest. Er waren dagen bij dat mijn vrouw en ik (aan de stampot) zaten te kijken naar Teletekst en dan zeiden: Oh, vandaag 80K verdiend, of 60K verloren. Een vermogen voor die tijd, maar geld zat. Groot huis, vette Mercedes en vlak voor de crash in 1987 een porto van zowat 3Miljoen. Ik was toen dus een typische speculant.
In de week van de crash verloor ik zowat 1,5 miljoen, want mijn handelaar op de beurs had mijn puts op de AEX (ter afdekking van mijn porto) die maandagochtend verkocht en belde enthousiast hoeveel winst hij daar op had gemaakt. Ik was heel boos, maar we waren in de veronderstelling, dat het met een dag of twee wel bekeken zou zijn. NOT.
Opvallend was wel, dat nadien iedereen enorm liep te klagen over de verliezen, maar er één bedrijf was, dat op het moment van de crash helemaal cash zat. Volgens mij was dat Intertrust in Rotterdam. Daar zat namelijk een mevrouw, die zich bezig hield met statistiekjes en die had de crash zien aankomen. Voor Nederland beleggingsland was dat een sensatie.
Kortom: ben me dus later meer bezig gaan houden met zowel FA (fundamentele analyse, dus balansen e.d. Dat was tenslotte mijn vak), maar ook TA (Technische analyse. De statistiek) en KA (Kwantitatieve analyse. De indicatoren).
Met veel wisselend succes, want vaak veel te vroeg ingestapt en veel te laat uitgestapt:). Allemaal emoties en denken dat je het beter weet dan de markt.
Tegenwoordig let ik wat beter op en handel ik wat sneller, want ik heb niet meer de tijd om grote blunders (onverwachte koersdalingen/niet goed opletten) te herstellen door "te wachten tot het goed komt." En in optiepremies betalen heb ik ook geen zin meer. Dus schrijf ik ze liever.
Daarom tegenwoordig dus alleen aandelen en pas na zorgvuldige selectie via voornoemde FA, TA en KA. En geen gespreide porto, want met een goede analyse en aandelen die behoorlijk volatiel kunnen zijn, kan je ook veel verdienen als je geduld hebt. Mijn persoonlijke mening uiteraard, dus ik zit alleen in Flow Traders en AMG. Beide aandelen hebben m.i. veel potentie en ook een lage, redelijke, KW in verhouding tot de rest van de markten.
In Flow Traders zit momenteel weer wel, omdat de reactie op de Q2-cijfers, waarvan ik wist dat ze slecht zouden zijn, me erg meeviel en m.i. de markten klaar zijn voor een periodieke en heftige dip. Komt zo eens in de paar jaar langs. Zo niet, dan is dat ook goed, want FT heeft een dividend van circa 5% en dat is meer, dan dat ik bij de bank krijg.
In AMG had ik een aardige porto opgebouwd, maar toen ik zag , dat de koers van zowat medio juni tot ongeveer eind juli tegen de 50 aan zat te hikken en de beurzen ook niet lekker spoorden, heb ik, zoals hier gemeld, op mijn hele porto calls december 44 geschreven (met een vette premie van € 3 vanwege de hoge volatiliteit), omdat ik dacht, dat die 44 wel zowat de bodem zou kunnen zijn van de koersreactie, want de cijfers over het 2e kwartaal zouden ook niet best zijn, was mijn mening. Ook TA en KA gaven aan, dat wegwezen het beste was, maar ik wilde ze eigenlijk niet kwijt. Vandaar.
Toen AMG bleef doorzakken heb ik (gelukkig met een klein verlies) alles verkocht en sta nu (heb ik natuurlijk ook gemeld) langs de kant te kijken naar de m.i. vreemde ontwikkeling van de koers.
Ik heb AMG, qua potentie van het bedrijf in haar sector, hier al een paar keer vergeleken met ASML en dat idee heb ik nog steeds.
Ik voorzie alleen, dat ik nog een aantal maanden geduldig moet wachten om weer in te stappen en dat zie ik tegen die tijd dan wel weer aan de marktontwikkelingen, hetgeen dan ook wel weer bevestigd zal worden door zowel FA, TA en KA.
En als ik er dan weer VOL inkleun (hetgeen ik hier uiteraard ook netjes zal melden) pak ik gewoon die stijging mee en dat gaat bij AMG altijd in Euro's en niet in dubbeltjes en kwartjes. En dat is precies waar ik op zit te loeren.
De beurs is een geldmachine die er voor kan zorgen, dat mijn vrouw en ik een zo leuk/goed mogelijke "oude dag" (we betalen nu al alle extra's zelf en dat zal in de toekomst - ik wil graag 120 worden - alleen maar meer worden. Vandaar.) hebben en zo kijk ik er naar. Zij het met enige nuance, want ik beleg bijvoorbeeld niet in wapens, e.d.
Voor het nastreven van mijn overige idealen en het bijdragen aan een betere wereld om mij heen is de beurs niet geschikt.
Dat doe ik wel op andere manieren.
Mijn mening voor wat die waard is uiteraard. AM1993.
am1993
0
quote:

StartendeBelegger schreef op 16 augustus 2023 23:31:

[...]

Dit blijkt fake te zijn. Is ergens deze week een video van gemaakt. Niet alles geloven op het wereldwijdenweb.
Dat bleek toch geen fake, want kijk maar naar het onkruid tussen de auto's. Dat staat behoorlijk hoog. En zo zet je ze als fabriek niet weg.
De video's van de Chinese spooksteden (nieuwbouwsteden waar niemand woont) bleek ook geen fake.
Maar: geen probleem als we van mening verschillen. Alle goeds.
Fox WIld
0
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 21:44:

[...]

:-)))

Cisco Earnings Are Coming.
Expect Slow Growth in 2024

Aftermarket .... let op
En?
christo1
0
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 22:38:

[...]

Ja LFP technologie heeft een flinke sprong voorwaarts gedaan

Hier nog wat meer daarover .

LFP batteries accounted for 65.81% of China’s total battery output in the first six months of 2023, while NCM batteries made up 33.91%. This compares with the same period last year, when LFP accounted for 61.10% of total production and NCM 38.77%, according to CABIA.

LFP batteries are well known for their stable and safe performance, despite their overall low energy density compared with NCM batteries. The higher the energy density an electric vehicle (EV) battery has, the greater the driving range of the vehicle on a single charge.

LFP batteries are made of lithium carbonate and iron phosphate, with lithium carbonate considered the expensive raw material.
En AMG heeft op korte termijn geen lithium carbonaat in zijn gamma enkel binnenkort (9 maanden)lithium hydroxide waarvan het marktaandeel verliest tov LFP technologie die lithium carbonaat vereist.

De markt kan wel weer veranderen zoals solid state technologie en anderen, maar voorlopig is LFP technologie de marktleider en dus lithium carbonaat als ik het allemaal goed begrijp.

Dus kan goed zijn dat bitterfield raffinaderij minder snel op nieuwe modules gaat draaien als er minder lithium hydroxide nodig is?.

Mvg
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 17 augustus 2023 06:43:

[...]

En AMG heeft op korte termijn geen lithium carbonaat in zijn gamma enkel binnenkort (9 maanden)lithium hydroxide waarvan het marktaandeel verliest tov LFP technologie die lithium carbonaat vereist.

De markt kan wel weer veranderen zoals solid state technologie en anderen, maar voorlopig is LFP technologie de marktleider en dus lithium carbonaat als ik het allemaal goed begrijp.

Dus kan goed zijn dat bitterfield raffinaderij minder snel op nieuwe modules gaat draaien als er minder lithium hydroxide nodig is?.

Mvg
Ben eens benieuwd wat het management van AMG over evolutie lithium carbonaat en lithium hydroxide te zeggen heeft wat niet onbelangrijk is qua strategie mbv hun hydroxide bitterfield raffinaderij.
Take a sisi
0
quote:

christo1 schreef op 17 augustus 2023 06:43:

[...]

En AMG heeft op korte termijn geen lithium carbonaat in zijn gamma enkel binnenkort (9 maanden)lithium hydroxide waarvan het marktaandeel verliest tov LFP technologie die lithium carbonaat vereist.

De markt kan wel weer veranderen zoals solid state technologie en anderen, maar voorlopig is LFP technologie de marktleider en dus lithium carbonaat als ik het allemaal goed begrijp.

Dus kan goed zijn dat bitterfield raffinaderij minder snel op nieuwe modules gaat draaien als er minder lithium hydroxide nodig is?.

Mvg
Ja het marktaandeel van hydroxide is gedaald en wellicht is LFP de betere van de twee de rede die daar achter steekt is belangrijk om de cijfers juist te lezen .
Is de rede :

Beter product tav
Veiligheid of houdbaarheid

Goedkoper in de aanschaf

Was het aanbod de afgelopen jaren groter

Wat ik bedoel te zeggen als je antwoord hebt op die vragen ( dus wat heeft de doorslag gegeven ) kun je daar de toekomst van de hydroxide beter uit herleiden
HaBe
0
geldmaker
0
quote:

Goudmijn64 schreef op 16 augustus 2023 23:31:

Opnieuw mijn stokpaardje op dit forum….
Koersverloop identiek aan alle vorige dagen…. Day high wordt in begin vd handel gezet om daarna af te glijden naar top 5 positie dalers binnen de amx.

Alfen komt met winstwaarschuwing en herstelt grotendeels zelfde dag.
Tkh na afstraffing de volgende de grootste stijger binnen amx.

Je kan er de klok op gelijk zetten.

Wordt koers amg geregiseerd?

Concurrenten liggen ook slecht, maar amg spant de kroon

Waarom herstellen alle aandelen na slechte cijfers en/of outlook dezelfde dag of de volgende dag en amg niet? Zijn nu : weken verder…. 1 rechte lijn omlaag.
Je slaat de spijker op zijn kop Goudmijn, het aandeel lijkt in de greep van een groep criminelen die dagelijks de koers bespelen...
Alsof een maffia groep erachter zit. Genadeloos neerhalen van de koers. Geen onkomen aan het enige lijkt mij - helaas roepende in de woestijn- het invoeren van de TOB zoals de Belgen...Dan worden hun winsten afgeroomd en kunnen we eindelijk herstellen...........het gaat tijd worden...een meer reële koers..
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 17 augustus 2023 06:43:

[...]

En AMG heeft op korte termijn geen lithium carbonaat in zijn gamma enkel binnenkort (9 maanden)lithium hydroxide waarvan het marktaandeel verliest tov LFP technologie die lithium carbonaat vereist.

De markt kan wel weer veranderen zoals solid state technologie en anderen, maar voorlopig is LFP technologie de marktleider en dus lithium carbonaat als ik het allemaal goed begrijp.

Dus kan goed zijn dat bitterfield raffinaderij minder snel op nieuwe modules gaat draaien als er minder lithium hydroxide nodig is?.

Mvg
Ik weet wel dat Umicore HLM batterijen heeft ontwikkeld of althans de technologie en die zou goedkoper zijn dan LFP technologie, weet iemand als die dan lithium carbonaat of lithium hydroxide zal gebruiken?

Mvg.
christo1
1
quote:

christo1 schreef op 17 augustus 2023 07:45:

[...]

Ik weet wel dat Umicore HLM batterijen heeft ontwikkeld of althans de technologie en die zou goedkoper zijn dan LFP technologie, weet iemand als die dan lithium carbonaat of lithium hydroxide zal gebruiken?

Mvg.
Hierbij het artikel.

Umicore gaat zich toeleggen op batterijmaterialen met een hoog lithium- en mangaangehalte (HLM) voor elektrische wagens. De Belgische materialengroep wil ze vanaf 2026 in auto’s krijgen.

Momenteel zijn kathodes op basis van nikkel, mangaan en kobalt (NMC) en lithiumijzerfosfaat (LFP) gangbaar. Umicore is een van de wereldwijde marktleiders wat NMC betreft, maar de jongste jaren kenden vooral LFP-batterijen een opmars. Die laatste zijn goedkoper en gaan ook langer mee.

Zo opteert de leider op de markt van de elektrische auto’s, het Amerikaanse Tesla, voor LFP-batterijen. Ook bij onder meer nog de Chinese marktleider BYD en de Duitse autoreus Volkswagen kreeg LFP de voorkeur.

In december 2021 had Umicore al toegeven dat kathodematerialen met een hoog nikkelgehalte sneller dan het had verwacht ‘de voorkeursoplossing van de auto-industrie’ waren geworden. Daardoor stelde de Belgische groep haar verkoopverwachtingen voor NMC-kathodes bij.

Umicore wil nu inzetten op HLM-technologie, als een ‘optimaal alternatief in het segment van de goedkope batterijen voor elektrische voertuigen’. Die wil het bedrijf tegen 2026 commercialiseren en in elektrische auto’s gebruiken. ‘HLM wint aan terrein bij auto- en batterijcelfabrikanten en onderscheidt zich als kostenefficiënte en duurzame batterijtechnologie met hoge energiedensiteit’, licht Umicore toe. De kathodes bieden een groter rijbereik, houden hun lading langer en zijn beter te recycleren.

Fout opgemerkt of meer nieuws?
Meld het hier
Take a sisi
0
quote:

christo1 schreef op 17 augustus 2023 07:46:

[...]

Zo opteert de leider op de markt van de elektrische auto’s, het Amerikaanse Tesla, voor LFP-batterijen.
Dat klopt dan waarschijnlijk gedeeltelijk want Tesla kiest zeker ook voor NCA batterij ( nikkel-kobalt-aluminiumoxiden ) met lithium hydroxide .

Voorbeeld: de Model S P85 heeft een accupakket van 90 kWh. Dit pakket bestaat uit zestien modules met 444 18650-accucellen per module. In totaal gaat het dus om 7104 batterijen.
Contract met Panasonic
christo1
0
quote:

Take a sisi schreef op 17 augustus 2023 07:58:

[...]

Dat klopt dan waarschijnlijk gedeeltelijk want Tesla kiest zeker ook voor NCA batterij ( nikkel-kobalt-aluminiumoxiden ) met lithium hydroxide .

Voorbeeld: de Model S P85 heeft een accupakket van 90 kWh. Dit pakket bestaat uit zestien modules met 444 18650-accucellen per module. In totaal gaat het dus om 7104 batterijen.
Contract met Panasonic
Ik denk dat Tesla LFP technologie gebruikt voor model Y en model 3.

Mvg.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 22,340
Verschil +0,460 (+2,10%)
Hoog 22,340
Laag 21,900
Volume 164.778
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 313.927

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront