Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

436 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Ron Kerstens
0
quote:

N audio schreef op 6 december 2023 15:54:

[...]

De k/w van de Duitse autobouwer buren is bijna 2x zo hoog als hier.
Lijkt me dan wel te verwachten dat ze niet meestijgen? Wij staan extreem ondergewaardeerd.
Over welke Duitse autobouwer heb je het dan ? VW doet grofweg een wpa van ca 30 terwijl de pref shares op 113 staan, een k/w < 4.
Ron Kerstens
3
Michael Burry, de man die miljarden met een juiste gok in de subprime crisis van 2007/2008 verdiende, heeft bijna 20% van zijn beleggingsfonds (Scion) in Stellantis zitten. Goed gezelschap dus.
mathijsjelle
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 6 december 2023 16:34:

Michael Burry, de man die miljarden met een juiste gok in de subprime crisis van 2007/2008 verdiende, heeft bijna 20% van zijn beleggingsfonds (Scion) in Stellantis zitten. Goed gezelschap dus.
Die kwam ik ook tegen. STellantis is gewoon een heel keurig dividend aandeel met een extreem lage KW
N audio
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 6 december 2023 16:19:

[...]

Over welke Duitse autobouwer heb je het dan ? VW doet grofweg een wpa van ca 30 terwijl de pref shares op 113 staan, een k/w < 4.
Voor ik in Stellantis stapte heb ik een rondje autobouwers gedaan. Dat is ergens begin dit jaar geweest.
Ik meen dat er toen een gemiddeld k/w van rond de 5.5 uitrolde bij de diverse fabrikanten. Toen was het hier ruim onder de 3. Mogelijk heb ik destijds een vergissing gemaakt?
Hoe doet vw een wpa van 30 vraag ik me af? Stellantis houd op Mercedes na, het meest over per gebouwde auto zo heb ik begrepen. Lijkt me een wpa van 30 wel heel veel.

Edit :
Ik heb vergeleken met BMW en Mercedes. Vw niet,
Altijd
0
quote:

N audio schreef op 6 december 2023 15:54:

[...]

De k/w van de Duitse autobouwer buren is bijna 2x zo hoog als hier.
Lijkt me dan wel te verwachten dat ze niet meestijgen? Wij staan extreem ondergewaardeerd.
Ik had het over VW, die met een KW van 4 wegkwijnt. Eerder stonden ze hoger, maar Dld zit in het slop, en VW kan z'n draai niet vinden met de EV's. Ik prefereer ook Stellantis.
N audio
0
quote:

Altijd schreef op 6 december 2023 21:15:

[...]

Ik had het over VW, die met een KW van 4 wegkwijnt. Eerder stonden ze hoger, maar Dld zit in het slop, en VW kan z'n draai niet vinden met de EV's. Ik prefereer ook Stellantis.
Die lage k/w van vw kan ook een teken zijn dat de markt gewoon weinig groei meer verwacht. Met andere woorden: een volwassen geworden onderneming ?
Maakt ook niet uit, we zitten prima hier.
Endless
1
quote:

'belegger'' schreef op 28 mei 2023 21:19:

[...]
Stellantis is gevestigd in Nederland, net als Exor. Daarom vallen ze (i.i.g.) voor het dividend onder het Nederlandse belastingregime. Mijn broker heeft voor Stellantis ook 15% dividendbelasting ingehouden. Voor mij heeft dit meegespeeld bij de keuze voor Stellantis i.p.v. Volkswagen.
@belegger je hebt me toen over streep getrokken Nog bedankt want heeft me geen windeieren gelegd. Nog steeds op de plank hoewel ik twijfel, nu dividend blijft aantrekkelijk. .
N audio
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 6 december 2023 16:34:

Michael Burry, de man die miljarden met een juiste gok in de subprime crisis van 2007/2008 verdiende, heeft bijna 20% van zijn beleggingsfonds (Scion) in Stellantis zitten. Goed gezelschap dus.
Dank Ron. Dat is prettig om te weten.
Gooss
1
vdMandele, heel interessante lectuur - thanks!
Sorry, het artikel van Kroffinvest bezit ik niet. Ik heb die info gelezen in De Tijd, bij een wrap-up over holdings op 21/10/2022 (ja, ik denk over langere termijn :-) ).

Als je nog een investerings-idee zoekt : wat denk je van een (midcap) bedrijf met 45% EBIT (55% EBITDA), en een bijna zekere omzetgroei van >25% de komende jaren...
Endless
0
Nooit meer aan de lader: zo vervangt Fiat je lege accu razendsnel
16:59, Vandaag Laatste update: 21:49
Autofabrikant Stellantis heeft een overeenkomst gesloten met het Amerikaanse Ample, om samen een systeem te bouwen waarbij batterijen van elektrische auto’s snel vervangen kunnen worden. Hiermee kan een leeggelopen auto binnen vijf minuten weer vol de weg op.
Ample en Stellantis gaan het batterijsysteem eerst maken voor een vloot aan gedeelde Fiat 500e-auto’s in Spanje, maar mettertijd hopen de bedrijven dat het ze dit kunnen uitbreiden naar heel Europa en de Verenigde Staten.
Elektrische auto’s hebben vaak lange tijd nodig om weer op te laden als de batterij leeg is. Het nieuwe systeem van Ample moet dat bij de Fiats oplossen. Door de auto in een speciaal station te rijden wordt hij omhooggetild en vervangt een robot de modulaire batterijen met een nieuwe, opgeladen modellen.
Precies de juiste accu's
De onderkant van de auto’s hangt vol met accu’s, maar het systeem weet precies welke daarvan leeg zijn en welke nog niet worden vervangen. Een leeggelopen auto zou binnen vijf minuten de weg weer op kunnen.
Door het systeem eerst in Spanje te testen, kunnen de autofabrikant en batterijvervanger zien hoe het op grotere schaal werkt. Zodra deze test bevalt kunnen ze uitbreiden naar andere steden en uiteindelijk ook meerdere landen
vdMandele
0
quote:

Gooss schreef op 7 december 2023 13:35:

vdMandele, heel interessante lectuur - thanks!
Sorry, het artikel van Kroffinvest bezit ik niet. Ik heb die info gelezen in De Tijd, bij een wrap-up over holdings op 21/10/2022 (ja, ik denk over langere termijn :-) ).

Als je nog een investerings-idee zoekt : wat denk je van een (midcap) bedrijf met 45% EBIT (55% EBITDA), en een bijna zekere omzetgroei van >25% de komende jaren...
Ik denk dat dat afhankelijk is van de multiple en de balans ;)

maar ik sta open voor veel, en dank voor je Peugeot Invest tip, was een hele goeie!
Gooss
2
Een teaser lukte niet. Dus gooi ik het "in the open" : GTT (Gaztransport et Technigaz SA). Veel leesgenot op de website - daar is enorm veel info en achtergrond te vinden.
(Jammer dat er geen forum bestaat voor GTT, want hier is het duidelijk off-topic)
N audio
0
Klinkt bemoedigend. Dank Endless.
Nu het gilde hier nog uitroken, was weer druk aan het uitleenloket voor aandelen gisteren en vandaag.
Maar we zijn goed gepositioneerd hier, veel merken, mogelijkheden en types onder dezelfde vlag.
Dat kostenverhaal heeft Stellantis uitstekend op orde.
N audio
0
quote:

'belegger'' schreef op 8 december 2023 14:11:

Je blijft maar druk met dat uitleenloket.
Valt inmiddels wel mee gelukkig. Maar vandaag en gisteren wilde het verloop voor geen meter, en een snelle blik leerde me dat het er ineens weer harstikke druk was. Zojuist (5min geleden), zag ik de eerste pluk terugkeren.
Gisteren was ook het shortvolume verhoogd, zojuist niet meer.
Wanneer het even haperend, blijft toch de verleiding groot om even te checken. Een oude gewoonte. En in dit geval kwam de drukte daar, volledig één op één samen met de stagnatie hier. Dat weten we dan ook weer.

Inmiddels lukt het me prima om door de plagerijen heen te kijken. Fundamenteel loopt het bij Stellantis meer dan uitstekend.
Gooss
2
N audio
0
Ik zag op Fintel zowel gisteren en vandaag een stevig stoelendans bij het uitleenloket voor aandelen.

Wat echter veel belangrijker lijkt, het aantal institutionele beleggers lijkt fors toegenomen ten opzichte van de vorige update. Helaas komt die info wel met een stevige vertraging, maar met een dergelijke ontwikkeling kan je alleen maar blij zijn. Vandaag begon het vanaf 15.30 opmerkelijk zuidwaarts te gaan.
mathijsjelle
1
Blijft rustig op dit forum. terwijl het een zeer goed aandeel is met stevig dividend. staan er goed voor mbt electrificatie en daarnaast goede positie in US.

Ik zeg kopen... en ja zit zelf Long. en voordelige kw verhouding tov peers
Altijd
0
quote:

mathijsjelle schreef op 17 december 2023 11:01:

Blijft rustig op dit forum. terwijl het een zeer goed aandeel is met stevig dividend. staan er goed voor mbt electrificatie en daarnaast goede positie in US.

Ik zeg kopen... en ja zit zelf Long. en voordelige kw verhouding tov peers
Meer is er ook niet over te zeggen qua richting van de koers. Ik heb veel aandelen van Stellantis en kijk er verder niet naar om. Geweldige beursprestatie, met ruim dividend. Exor is nog zo'n aandeel, laat ik ook met rust.
En vanuit het idee: 'lager kan het niet' heb ik VW callopties 2027 gekocht. Bedrijf in problemen, maar wel met een enorme cashflow per aandeel. En VW gaat reorganiseren, dat geeft nog een impuls.
436 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 19,974
Verschil -0,906 (-4,34%)
Hoog 20,735
Laag 19,910
Volume 7.315.334
Volume gemiddeld 2.439.810
Volume gisteren 6.746.835

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront