Oktober 2018

1.617 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 77 78 79 80 81 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Lucky-corner
4
Ik ga me ook maar eens uitspreken. Ik volg fora omtrent AMG al lange tijd en ik ben ook zeer positief gestemd over AMG. Zolang ik niet of onvoldoende inhoudelijks te melden heb hou ik mijn mond.

Dicall69, ik ben heel blij dat u zo positief bent over AMG. Op het septemberdraadje beloofde u nog openlijk dat u het wat rustiger aan zou doen (één post per dag werd gesuggereerd).

U gaat maar door en elke post heeft dezelfde strekking; koersspeculaties, verwachting dat de koers omhoog gaat, herhalen van nieuws dat allang bekend is.

Wat mij behoorlijk irriteert is dat u andere forumleden beticht van het posten van ongefundeerde berichten, terwijl u zelf haast niets anders doet.

U doet hier niemand een plezier mee, mag ik u verzoeken om u zich aan uw belofte van het septemberdraadje te houden?

Dan kunnen wij gewoon weer ons voordeel doen met de geweldige gefundeerde bijdrages van UMI1, Topperke en een aantal andere helden.

Alvast bij voorbaat dank.

-LV
Dicall69
0
quote:

Lucky-corner schreef op 3 oktober 2018 13:58:


Ik ga me ook maar eens uitspreken. Ik volg fora omtrent AMG al lange tijd en ik ben ook zeer positief gestemd over AMG. Zolang ik niet of onvoldoende inhoudelijks te melden heb hou ik mijn mond.

Dicall69, ik ben heel blij dat u zo positief bent over AMG. Op het septemberdraadje beloofde u nog openlijk dat u het wat rustiger aan zou doen (één post per dag werd gesuggereerd).

U gaat maar door en elke post heeft dezelfde strekking; koersspeculaties, verwachting dat de koers omhoog gaat, herhalen van nieuws dat allang bekend is.

Wat mij behoorlijk irriteert is dat u andere forumleden beticht van het posten van ongefundeerde berichten, terwijl u zelf haast niets anders doet.

U doet hier niemand een plezier mee, mag ik u verzoeken om u zich aan uw belofte van het septemberdraadje te houden?

Dan kunnen wij gewoon weer ons voordeel doen met de geweldige gefundeerde bijdrages van UMI1, Topperke en een aantal andere helden.

Alvast bij voorbaat dank.

-LV


Ga ik vanaf nu werkelijk doen, vergeet niet er zijn helemaal geen shortmeldingen geweest, dus .......
Just lucky
1
quote:

Dicall69 schreef op 3 oktober 2018 13:54:


Tot slot voor vandaag shortposities in AMG van 20 september tot 3 oktober niet veranderd, hopelijk begrijpt men nu door wie hier de koers geregisseerd/ gemanipuleerd wordt !!!

shortsell.nl/short/AMG/90/archived
Doe ajb niet zo naief. Ook als posities niet veranderen kunnen ze met tienduizenden tot honderdduizenden aandelen de koers alle hoeken van het speelveld laten zien zonder dat de shortpositie veranderd. Dergelijke partijen kopen en verkopen gedurende een dag; ze kunnen enorm dumpen en geleidelijk weer terugkopen met als resultaat een lagere koers. Ook kunnen ze ernaast een longpositie aanhouden, die niet gemeld hoeft te worden onder de 3%, genoeg munitie dus.
de bolle
0
quote:

lero schreef op 3 oktober 2018 13:45:


Zou mooi zijn als je mensen kan blocken op dit forum. Dat leest een stuk prettiger.

Dat kan. Hier de handleiding www.iex.nl/Forum/Topic/1345626/Koffie...
Dicall69
1
quote:

Just lucky schreef op 3 oktober 2018 14:05:


[...]Doe ajb niet zo naief. Ook als posities niet veranderen kunnen ze met tienduizenden tot honderdduizenden aandelen de koers alle hoeken van het speelveld laten zien zonder dat de shortpositie veranderd. Dergelijke partijen kopen en verkopen gedurende een dag; ze kunnen enorm dumpen en geleidelijk weer terugkopen met als resultaat een lagere koers. Ook kunnen ze ernaast een longpositie aanhouden, die niet gemeld hoeft te worden onder de 3%, genoeg munitie dus.


De dagvolumes en orderboek spreken dit volledig tegen en ik sta helemaal niet bekend als naief, maar als een opgeleid strategisch speculant, shorters gaan wel wat drastischer te werk !!!
Lucky-corner
2
quote:

de bolle schreef op 3 oktober 2018 14:21:


[...]
Dat kan. Hier de handleiding www.iex.nl/Forum/Topic/1345626/Koffie...


Toch triest dat dit nodig is. Triest dat een mens dermate weinig zelfreflectie heeft dat hij niet zelf inziet hoe hinderlijk zijn gedrag voor anderen is.

-LV
Umi1
0
Ik ken fora waar ze zulk gespuis 'bannen'...
Veel aangenamer. Spijtig van het lakse beheer hier


soit, on topic; Lithium
www.prnewswire.com/news-releases/the-...
rendement_zoeker
0
quote:

Lucky-corner schreef op 3 oktober 2018 13:58:


Ik ga me ook maar eens uitspreken. Ik volg fora omtrent AMG al lange tijd en ik ben ook zeer positief gestemd over AMG. Zolang ik niet of onvoldoende inhoudelijks te melden heb hou ik mijn mond.

Dicall69, ik ben heel blij dat u zo positief bent over AMG. Op het septemberdraadje beloofde u nog openlijk dat u het wat rustiger aan zou doen (één post per dag werd gesuggereerd).

U gaat maar door en elke post heeft dezelfde strekking; koersspeculaties, verwachting dat de koers omhoog gaat, herhalen van nieuws dat allang bekend is.

Wat mij behoorlijk irriteert is dat u andere forumleden beticht van het posten van ongefundeerde berichten, terwijl u zelf haast niets anders doet.

U doet hier niemand een plezier mee, mag ik u verzoeken om u zich aan uw belofte van het septemberdraadje te houden?

Dan kunnen wij gewoon weer ons voordeel doen met de geweldige gefundeerde bijdrages van UMI1, Topperke en een aantal andere helden.

Alvast bij voorbaat dank.

-LV


Ignore Diegy69
Tom3
0
quote:

Umi1 schreef op 3 oktober 2018 14:38:


Ik ken fora waar ze zulk gespuis 'bannen'...
Veel aangenamer. Spijtig van het lakse beheer hier


soit, on topic; Lithium
www.prnewswire.com/news-releases/the-...



Bedankt Umi1, we houden de moed er maar in als je dit artikel leest. Er zijn natuurlijk ook lieden die gokken op een omgekeerde beweging. Het leger dat nu short zit in Tesla bijvoorbeeld is niet te overzien. AMG is nu 20% van mijn port. Zou wel leuk zijn als Heinz gelijk krijgt met zijn statement op de AVA jegens mij: "keep them". Op mijn vraag wat hij van een Largo Resources als investering vond, gaf hij indirect aan dat je dat beter in AMG kon stoppen. Wat dat betreft zat Heinz er wel naast natuurlijk. Heinz wil graag wederom de prijs ontvangen van de grootste stijger in de AMX, dan moet hij onderhand wel opschieten natuurlijk.
strange
0
___





Mijn nieuws
Laatste nieuws
Krant
Dossiers
Beurs
Meer

AEX 552,86 +0,64%
DOWJ 26.931,21 +0,59%
S&P Future 2.939,00 +0,36%
EUR/USD 1,1532 -0,13%
Abonneren Inloggen
Meer FD.nl lezen? Registreer je nu en lees gratis 5 artikelen per maand.


53 min
Ria Cats
Europa
Europarlement eist 40% minder CO2-uitstoot van nieuwe auto's in 2030
Auto's en bestelbusjes moeten in 2030 40% minder CO2 uitstoten ten opzichte van het referentiejaar 2021. Daarmee stemde het Europees Parlement woensdag in. Het parlement gaat daarmee een stuk verder dan de Europese Commissie die eerder een vermindering van 30% van de CO2-uitstoot in 2030 voorstelde.

Een elektrische auto op de autoshow in Parijs maandag.Foto: Reuters/Benoit Tessier
Brancheverenigingen zijn niet blij met het plan. In een reactie zegt de vereniging van autofabrikanten in Europa (ACEA) zich grote zorgen te maken. Volgens secretaris-generaal Erik Jonnaert van de ACEA heeft de 'extreem agressieve doelstelling' van het Europees Parlement grote negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid in de hele auto-industrie. Die wordt hiermee gedwongen zich in een recordtempo heel drastisch te verduurzamen, meent hij.
Volledig elektrische auto's
Het Europarlement eist dat nieuw verkochte bestelbussen en auto's al in 2025 een vijfde minder CO2 uitstoten vergeleken met 2021. Dat percentage moet vijf jaar later al op 40% liggen. Daarmee wil een meerderheid van de Europarlementariërs niet zo ver gaan als haar leden in milieucommissie. Die stelden vorige maand nog een CO2-reductie van 45% in 2030 voor. De ACEA noemde dat destijds 'totaal onrealistisch'.
Voorts bepaalde het Europees Parlement woensdag dat de auto-industrie ervoor moet zorgen dat 20% van de nieuw verkochte auto's in 2025 volledig elektrisch of hybride moet zijn en slechts heel weinig CO2 mag uitstoten. In 2030 moet al 35% van het nieuwe wagenpark een volledig elektrische aandrijving hebben of CO2-arm zijn.
Onderhandelingen
Als fabrikanten hier niet aan alle bepalingen houden, riskeren zij een boete. Hieruit moet de EU de om- en bijscholing van overtollig geraakte werknemers in de 'oude' autoindustrie betalen, zo stelt het Europees Parlement voor. Het Europarlement moet nu gaan onderhandelen met de lidstaten en de Europese Commissie over de definitieve uitstootpercentages.
Volgende week bepalen de Europese ministers van milieu hun inzet. De Europese Commissie heeft al eerder voorgesteld om de CO2-reductie vast te pinnen op 15% in 2025 en 30% in 2030. Nederland, Frankrijk en een aantal andere EU-lidstaten reageerden meteen teleurgesteld, omdat zij meer ambities van de Commissie hadden verwacht. Maar eurocommissaris Miguel Arias Cañete (klimaat) zei destijds dat hij rekening moest houden met lidstaten 'die meer wilden en die minder wilden'.
Laadpunten
ACEA-voorman Jonnaert heeft zijn hoop gevestigd op de 'realiteitszin' van autoproducerende landen als Duitsland, die geen behoefte hebben aan een al te scherpe CO2-doelen. 'Je kunt immers consumenten niet dwingen elektrische auto's te kopen als de noodzakelijke infrastructuur van laadpunten niet beschikbaar is', aldus Jonnaert. Hij verwijst bovendien naar de 'krappe meerderheid' woensdag in het Europarlement: 389 voorstanders tegen 239 tegenstemmen en 41 onthoudingen.
Europarlementariër Bas Eickhout van GroenLinks hoopt dat de reductienorm van 40% in 2030 standhoudt in de onderhandelingen. 'We kunnen ons klimaat niet in gevaar brengen, omdat bepaalde regeringen en de Europese Commissie als lobbyisten voor de autoindustrie optreden. We weten dat we naar een nul-uitstoot in 2050 moeten om onze klimaatdoelen te halen,' stelt hij. De Europese Unie heeft zich in het klimaatakkoord van Parijs uit 2015 gecommitteerd haar emissies met zeker 40% te verlagen ten opzichte van 1990.
Superbatterijen
Onze wet houdt brandstofslurpers weg uit de showroom, zegt D66-Europarlementariër Gerben-Jan Gerbrandy. 'Autofabrikanten die investeren in schone modellen, zoals elektrische auto’s, worden beloond. Daar liggen natuurlijk ook de banen van de toekomst.'
Annie Schreijer-Pierik van het CDA ziet eveneens enorme kansen. Innovatieve Nederlandse technologiebedrijven kunnen superbatterijen en andere energieoplossingen bieden voor elektrische auto's, zegt ze. Auto's en bestelwagens zijn volgens haar momenteel goed voor ongeveer 15% van alle CO2-emissie in de EU en de autosector is de enige sector die meer uitstoot dan in 1990. 'Alle sectoren moeten bijdragen aan “Parijs”, ook de heilige koe'.
ADVERTENTIE




Learn more


volume is gedempt



×





Ria Cats

Meest gelezen

Verhuizing Unilever van Londen naar Rotterdam wankelt

Leaseplan zet weer vaart achter zijn beursplannen

Steeds dichter bij de stoel van de ceo


Laatste nieuws
17:07
Neelie Kroes naar medische start-up Social Medwork
17:00
Beleggers betalen de prijs voor de 'snor' van Aston Martin
17:00
Oog in oog met Sophia
16:19
Europarlement eist 40% minder CO2-uitstoot van nieuwe auto's in 2030
Lees al het laatste nieuws
FD Redactie
Twitter
Nogmaals bevestiging dat de electrische auto's de norm gaan worden.
Dicall69
1
MARKET AND SALES
Lithium carbonate sold in the June 2018 quarter totaled 3,596 tonnes, a 28% increase on the March quarter and Orocobre’s second highest quarterly production figure recorded to date. Lithium carbonate prices increased to US$13,653/tonne (FOB³) for the quarter, whilst cash costs for the quarter (on cost of goods sold basis4) were down 13% quarter on quarter to US$3,800/tonne as a result of increased production and sales volumes. View all the June 2018 Quarter – Key Highlights¹ here.

www.orocobre.com/the-markets/lithium/
Dicall69
2
AMG nummer 1 stijger, hopelijk zien we dit nog vaker tot 1 november, gezien AMG de sterk stijgende combinatie Ferro-vanadium en Lithium-concentrate met uitstekende vooruitzichten in hun gelederen heeft en waarschijnlijk hun eigen verwachtingen ook nog denkelijk gaat overtreffen gezien alle berichtgevingen !!!
Dicall69
1
Dieper spitten in bedrijven loont
Door THEO BESTEMAN

39 min geleden in FINANCIEEL

Nu het beste rendement stilaan van Amerikaanse aandelen af gaat, kijken beleggers naar Europese bedrijven. Daarvan lijken er velen spotgoedkoop en ondergewaardeerd tegenover hun groeikansen. Maar de zoektocht zit vol valkuilen.

Daarvoor waarschuwt Amundi, een van Europa’s grootste vermogensbeheerders.

Beleggers die de markt afgrazen naar rendement kijken volgens Andreas Wosol, hoofd European Value Equity, naar recente koersontwikkeling, kwartaalrapporten en bedrijfsnieuws.

Veel te weinig kijken ze naar hoe het bedrijf intern draait, hoe dat gefinancierd wordt en hoe markten waarin de onderneming werkt een risico kunnen vormen.

Dat lukt alleen door diep in de bedrijven te duiken en een koersspurt even te laten lopen totdat het naar alle criteria een degelijke belegging voor de lange termijn blijkt. Dat kan soms jaren duren.

Vergissing
Op beleggingssites zijn rijen met ’ondergewaardeerde’ bedrijven te vinden, waarvan de koers achterblijft bij de zogeheten intrinsieke waarde, dus hoe het concern werkelijk draait. Zo’n getal of symbool geplakt op een beursfonds lijkt simpel voor een snelle winstzoeker, maar die vergist zich danig, stelt Wosol.

Zijn fonds heeft enig recht van spreken, meent onderzoeker Morningstar, dat het fonds vier van de vijf kwaliteitssterren toebedeelt. De laatste drie jaar troefde dit fonds de markt af, bij een relatief laag risico op verlies.

Het fonds is in Nederland bijvoorbeeld bij Binck Bank verkrijgbaar, het investeert in onder andere Randstad en Philips. Opvallend is dat het fonds op winst bij relatief veel financiële fondsen rekent.

Ogenschijnlijk duur
Amundi merkt dat de belangstelling voor de aanpak recent is gestegen. De aandelen lopen vooruit op de economische groei, en die koelt af: beleggers moeten wel dieper zoeken naar de waardering van ondernemingen.

In Europa neemt de groei af, maar zeker tot eind 2019 halen beleggers nog winst van tafel, aldus de Franse vermogensreus met €1,46 biljoen onder beheer.

Wosol voegt volgens kenners iets toe omdat hij er ook in slaagt aandelen die ogenschijnlijk duur zijn toe te voegen: ze blijken bij nader onderzoek nog veel meer waarde te hebben.

In de illustratie van de zaterdageditie stond bij dit fonds de share-class die niet in Nederland wordt aangeboden. Het fonds dat in Nederland beschikbaar is met LU1311314618 heeft lagere kosten: 0,72% in plaats van de vermelde 172%, en een totale kostenratio van 97 basispunten.
1.617 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 77 78 79 80 81 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 feb 2020 17:06
Koers 20,500
Verschil -0,040 (-0,19%)
Hoog 20,820
Laag 19,655
Volume 437.849
Volume gemiddeld 426.765
Volume gisteren 660.083