Forum: AMG » Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b. » Pagina: 13 | Belegger.nl

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Big Elephant
0
Beste Febo Ik denk dat de forumleden het eens zijn met de inhoud van de tekst die ik aangegeven heb,en dat rien ne va plus dat ook is. Ik dank je voor de suggestie van een nieuwe gmail account.op de opmerkingen van rien de va plus geef ik geen commentaar.
Topperke
2
amg-nv.com/release/?id=2244833&da...
AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. ANNOUNCES APPROVAL TO EXPAND ITS SPENT CATALYST RECYCLING CAPACITY

- Ohio 2 staat vast
- Ze zullen de $350mil capex financiëren met een volledig nieuw uitgegeven obligatie.
- Deze obligatie wordt eigenlijk uitgegeven door het ohio air quality instituut, het bedrag wordt uitgeleend aan AMG, dat dan op het einde van de looptijd het bedrag terugbetaald.
- AMG kan hiervoor (omdat het zo goed is voor't milieu) bovenop ook nog eens een volledige vrijstelling krijgen van de taxes geheven door de staat Ohio.

Discussiepunt: betaalt AMG hier wel rente voor??? De obligaties worden duidelijk uitgegeven door het instituut en er staat duidelijk dat deze 'geleend' worden aan AMG.
Betaalt het instituut dan ook niet de rentes?
Bio-marker
1
AMG betaalt de rente. Volgens mij is ook de rating van AMG belangrijk voor de coupon. Rating van Moody’s was vorig jaar B1. Ik ben benieuwd wat het nu wordt en of de constructie met Ohio State voor een uplift zorgt.
Topperke
0
quote:

Bio-marker schreef op 21 mei 2019 om 08:33:


AMG betaalt de rente. Volgens mij is ook de rating van AMG belangrijk voor de coupon. Rating van Moody’s was vorig jaar B1. Ik ben benieuwd wat het nu wordt en of de constructie met Ohio State voor een uplift zorgt.

Dan denk ik inderdaad dat er een soort 'deal' is zodat het instituut als soort onderpand werkt en de rente dus een pak lager is dan normaal.
Daarbij is die 100% tax reduction natuurlijk ook heel mooi meegenomen.
DeZwarteRidder
0
Weet iemand welke stoffen er zitten in gebruikte katalysatoren (behalve vanadium)en wat er met deze stoffen gebeurt...???

Ik neem aan dat er b.v. ook zwavel in zit.
herbie bel
1

V2O5 prices below $8 per lb; expansions less promising
On May 21, 2019 By Alice AgoosIn Uncategorized
V2O5 can be purchased for $7-7.50 per lb, according to market sources in Europe. This price translates to a FeV price of roughly $31-33 per kg. European FeV prices were $35-36 per kg last week.
Over the past 15 years, the support price for V2O5 has been $7 per lb when the market is in a surplus, according to Terry Perles of TTP Squared. Perles, however, has said that the current market is in a deficit, and the support price when consumption exceeds production is $15 per lb.
When V2O5 prices climb above $15 per lb, Perles noted, new production is sparked from a variety of sources.
In fact, when V2O5 prices rose from $9.75 per lb at the start of 2018 to just over $29 in mid-November 2018, uranium producers in the US looked at restarting byproduct vanadium production, Chinese stone coal operations were more viable, spent catalyst recovery operations including Gulf Chemical’s plant in Texas, became a potential restart candidate, and several established producers, including Largo Resources, Bushveld Minerals and AMG Vanadium announced expansion plans.
So far, Largo and Bushveld are proceeding with plans to boost production. AMG has not received Board approval to proceed with a project announced last October to more than double its capacity to produce vanadium from spent catalysts by replicating its existing Cambridge, OH, plant.
Following the completion of a feasibility study, AMG’s October announcement stated, its Board had given the go-ahead for engineering work for the twin facility, and “several potential locations within the operational vicinity of AMG Vanadium’s existing plant” were under final consideration.
“Subject to permitting, construction is expected to commence mid-2019 with a completion date in early 2021, resulting in over 35,000 tons of incremental spent catalyst processing capacity and over 6 million pounds of incremental vanadium production capacity,” AMG said.
Construction starting mid-year seems unlikely, said a market source. At the request of intherightvein.com, AMG is working on an update regarding construction of the new plant.
The proposed plan to construct of a second recycling facility replaced AMG’s previously announced $35-million, 30% expansion of the existing catalyst recovery plant by yearend 2019.
Topperke
0
quote:

herbie bel schreef op 21 mei 2019 om 16:13:


Construction starting mid-year seems unlikely, said a market source. At the request of intherightvein.com, AMG is working on an update regarding construction of the new plant.
The proposed plan to construct of a second recycling facility replaced AMG’s previously announced $35-million, 30% expansion of the existing catalyst recovery plant by yearend 2019.


Laten we hopen dat er niet te veel vertraging komt...
Komende maanden zou er toch mooie nieuws moeten komen.
Opstart Ohio 2 en nieuw lithium fase 1+.
En dan die Criterion deal... Daar moet nu toch ook wel iets concreter uit voortkomen?
DeZwarteRidder
0
quote:

Topperke schreef op 21 mei 2019 om 08:28:


amg-nv.com/release/?id=2244833&da...
AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. ANNOUNCES APPROVAL TO EXPAND ITS SPENT CATALYST RECYCLING CAPACITY

- Ohio 2 staat vast
- Ze zullen de $350mil capex financiëren met een volledig nieuw uitgegeven obligatie.
- Deze obligatie wordt eigenlijk uitgegeven door het ohio air quality instituut, het bedrag wordt uitgeleend aan AMG, dat dan op het einde van de looptijd het bedrag terugbetaald.
- AMG kan hiervoor (omdat het zo goed is voor't milieu) bovenop ook nog eens een volledige vrijstelling krijgen van de taxes geheven door de staat Ohio.

Discussiepunt: betaalt AMG hier wel rente voor??? De obligaties worden duidelijk uitgegeven door het instituut en er staat duidelijk dat deze 'geleend' worden aan AMG.
Betaalt het instituut dan ook niet de rentes?


Die nieuwe fabriek moet wel gigantisch zijn, want hij kost meer dan alle andere fabrieken en mijnen op de balans bij elkaar (ca 320 miljoen)...!!!
Sentiment
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2019 om 17:35:


[...]

Die nieuwe fabriek moet wel gigantisch zijn, want hij kost meer dan alle andere fabrieken en mijnen op de balans bij elkaar (ca 320 miljoen)...!!!
Betekend dit dat er een emissie komt?
Topperke
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2019 om 17:35:


[...]

Die nieuwe fabriek moet wel gigantisch zijn, want hij kost meer dan alle andere fabrieken en mijnen op de balans bij elkaar (ca 320 miljoen)...!!!

Het blijft een mooie investering.
Draagt een ebitda van $70mil aan huidige vanadiumprijzen bij. Dus men betaald er 5x de ebitda voor.
$50 van die $70mil ebitda zou van stabiele recycling fees moeten komen.
Zo'n stabiele inkomsten worden normaal aan ongeveer 10x de ebitda gewaardeerd, dus zal het echt wel veel aandeelhouderswaarde creëren op termijn.
Geduld is een schone zaak.
Topperke
1
quote:

Sentiment schreef op 21 mei 2019 om 21:53:


[...]Betekend dit dat er een emissie komt?

Helemaal. Met $300mil op de bank, een extra obligatie van $350mil en een positieve operationele cash flow.
Zucht...
holenbeer
0
quote:

Sentiment schreef op 21 mei 2019 om 21:53:


[...]Betekend dit dat er een emissie komt?

Lening is al geregeld.
En ze zijn 10 % van de aandelen aan het inkopen. Dus waarschijnlijk: nee.
Topperke
1
Hier nog eens het mooie rapport over Vanadium:
marketwirenews.com/news-releases/grow...

Belangrijke punten:
- Vanadium vraag zal stijgen met 5% CAGR de komende jaren. Is echt wel veel als je naar de historiek van de vanadiummarkt kijkt.
- De markt van vanadium redox batteries zal met 59% CAGR stijgen de komende jaren

Hopelijk een rebounce van de vanadiumprijs en een short squeeze van AMG.
IK heb mijn kostbasis alleszins vorige week verlaagd naar €33. (wat ik nog steeds enorm laag vind)
Delange1971
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 mei 2019 om 10:38:


Weet iemand welke stoffen er zitten in gebruikte katalysatoren (behalve vanadium)en wat er met deze stoffen gebeurt...???

Ik neem aan dat er b.v. ook zwavel in zit.


Zwavel wordt verkocht aan de kunstmest industrie bijvoorbeeld, zwavel van Pernis gaat o.a. naar BASF. Alleen gebruikt Pernis/Moerdijk hiervoor geen FeVa catalyst maar Palladium of Nickel (verwerkingskosten 3,5 euro per kilo). Wel Vadiumpentoxide (S096 van CRI) in hun low deNOx installaties (Uitlaatgassen van de stoomketels en kraakfornuizen in auto noemen ze het Adblue techniek). Paar weken eerder al de gevraag gesteld aan je welke catalyst FerroVanadium inzit. Werk nu 10 jaar bij Shell en in Europa ben ik het nog niet tegen gekomen.
Mischien dat ze in Amerika FeVa hiervoor gebruiken aangezien op de site ook powerplants (is stoomketel) wordt vernoemt.
herbie bel
0
bodem stilaan in zicht?

FeV sinks further
On May 23, 2019 By Alice AgoosIn Uncategorized
So much for European FeV prices bottoming out at $35 per kg. Prices this week fell as low as $31. 40 per kg compared to $35-36 the previous week.
With some traders believing prices had finally stabilized, inter-trade buying was reported at $33.50 per kg.
Prior to several consumer sales yesterday, suppliers pegged the market at $33.50-35.00.
Two mills were out, each for a truckload, and prices fell to $32-33 per kg, with indications that the market was going lower. A consumer sale of 7 mt for nearby delivery was reported at just under $31.50.
Many suppliers say that prices are close to the floor. They point out that a major producer, believed to have been the cheap seller, appears to have drawn down excess stocks. Even so, they caution that much depends on demand from European steel makers.
With auto production dropping and steel producers such as Arcelor announcing plans to renegotiate contract prices, demand from the steel sector does not look robust.
Also, FeV prices in China slipped this week to $36-37 per kg, causing some concern among Western sellers.
US FeV prices were unchanged with one consumer business done at $18.50 per lb. “US consumers are watching Europe,” said a trader, “and now they will expect to buy for $15.50.”
V2O5 traded in a narrow range of $7-7.20 per lb.
r66
2
Nog wel een aardige,
Edited Transcript of LGO.TO earnings conference call or presentation 15-May-19 4:00pm GMT

news.yahoo.com/edited-transcript-lgo-...

"So in summary, we do think we have a very opaque market here. It's very difficult to understand what's going on, and in this environment, rumor can take on a life of its own and we do believe that the perception that niobium will replace vanadium in high-strength rebar is causing the current weakness in the market. And we expect that very soon the market is going to wake up to the fact that the consumption of both vanadium and niobium are increasing dramatically in China."
Umi1
1
quote:

Delange1971 schreef op 22 mei 2019 om 08:08:


[...]

Zwavel wordt verkocht aan de kunstmest industrie bijvoorbeeld, zwavel van Pernis gaat o.a. naar BASF. Alleen gebruikt Pernis/Moerdijk hiervoor geen FeVa catalyst maar Palladium of Nickel (verwerkingskosten 3,5 euro per kilo). Wel Vadiumpentoxide (S096 van CRI) in hun low deNOx installaties (Uitlaatgassen van de stoomketels en kraakfornuizen in auto noemen ze het Adblue techniek). Paar weken eerder al de gevraag gesteld aan je welke catalyst FerroVanadium inzit. Werk nu 10 jaar bij Shell en in Europa ben ik het nog niet tegen gekomen.
Mischien dat ze in Amerika FeVa hiervoor gebruiken aangezien op de site ook powerplants (is stoomketel) wordt vernoemt.



Het gaat om Nickel-Molybdeen katalysatoren (al dan niet afkomstig van Criterion). Vanadium haalt men net uit de olie/Teerzanden, naast zwavel & andere onzuiverheden.
De nieuwe uitstoot-normen voor scheepvaart zorgen ervoor dat men ofwel gebruik moet maken van 'scrubbers' (reeds verboden door verschillende havens) ofwel van 'low-sulfer fuel'. Voor die laatste zal dus de vraag stijgen & dus ook voor de desbetreffende katalysatoren.
Delange1971
0
quote:

Umi1 schreef op 2 jun 2019 om 21:13:


[...]

Het gaat om Nickel-Molybdeen katalysatoren (al dan niet afkomstig van Criterion). Vanadium haalt men net uit de olie/Teerzanden, naast zwavel & andere onzuiverheden.
De nieuwe uitstoot-normen voor scheepvaart zorgen ervoor dat men ofwel gebruik moet maken van 'scrubbers' (reeds verboden door verschillende havens) ofwel van 'low-sulfer fuel'. Voor die laatste zal dus de vraag stijgen & dus ook voor de desbetreffende katalysatoren.


Bedankt UMI1. Deze catalyst ken Ik. Deze wordt door meer bedrijven geregenereerd. Ik meen dat Porocel de regeneratie voor Shell doet in Luxemburg. Is AMG wel zo uniek dan?
rendement_zoeker
0
quote:

Umi1 schreef op 2 jun 2019 om 21:13:


[...]
De nieuwe uitstoot-normen voor scheepvaart zorgen ervoor dat men ofwel gebruik moet maken van 'scrubbers' (reeds verboden door verschillende havens) ofwel van 'low-sulfer fuel'. Voor die laatste zal dus de vraag stijgen & dus ook voor de desbetreffende katalysatoren.


Voor meer info over scrubbers en 'low-sulphur-fuel':

gcaptain.com/shippings-2020-low-sulph...
herbie bel
0
in mijn "in the reight vein" wekelijks berichtje gelezen dat in China voor het eerste sinds lang hogere prijzen zijn betaald voor FeV. Is maar eerste week sinds lang en misschien van korte duur, maar het geeft mij weer wat meer hoop.
284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14-jun-19 17:35
Koers 25,020
Verschil -0,580 (-2,27%)
Hoog 25,920
Laag 24,950
Volume 467.173
Volume gemiddeld 545.069
Volume gisteren 290.367