Beter Bed « Terug naar discussie overzicht

Koersverloop Beter Bed

1.511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 72 73 74 75 76 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

83M schreef:

shit, wou kopen in de slotveiling maar te laag ingezet..
Geluk bij een ongeluk, je kan nulager aanschaffen. Vreemde moves in het fonds de laatste paar dagen en bijna alweer op 1-year's low!!
Staat in de financ. telegraaf van vandaag een stukje over hoe de kleinere fondsen de grote verslaan. En de beheerder van Teslin benoemde Beter Bed als een mooi voorbeeld van een "crisisbestendig" aandeel.
[verwijderd]
0
Gaat een pluk van 60K op 14.17. Volgensmij is die koper spekkoper over een tijdje..
[verwijderd]
0

AMSTERDAM (Dow Jones)--De omzet van online thuiswinkelen in Nederland is in de eerste helft van 2011 gestegen naar EUR4,25 miljard. Dit is 10% hoger dan in de eerste helft van 2010. Dat blijkt uit het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research en GfK Retail & Technology in opdracht van Thuiswinkel.org.
Het totaal aantal bestellingen in de eerste helft van 2011 bedraagt 36,5 miljoen, een stijging van 13% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. "Dit betekent dat er iedere dag zo'n 200.000 online bestellingen worden geplaatst. Consumenten doen steeds vaker en makkelijker ook kleinere bestellingen via internet", aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.
De gemiddelde orderwaarde per bestelling daalde met 3% tot EUR116. In de eerste helft van 2011 waren er 8 miljoen online kopers, ongeveer gelijk aan het aantal kopers in de tweede helft van 2010.
De online omzet in reizen was met EUR1,83 miljard het grootst en steeg 8%. Daarna volgt het segment telecom met EUR540 miljoen, waar de omzet met 23% steeg. De online halfjaaromzet in kleding steeg met 11% naar EUR300 miljoen.
Nieuwe segmenten fietsen, speelgoed en optiek zijn sterk in opkomst. Thuiswinkel.org verwacht dat in heel 2011 de online omzetgrens in consumentenbestedingen van EUR9 miljard gepasseerd zal worden.
- Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
September 22, 2011 03:42 ET (07:42 GMT)
© 2011 Dow Jones & Company, Inc.
harrysnel
0
8 sep AFM-melding van Ameriprise, hadden toen nog ruim 1 mln aandelen over. Gemiddelde handel in Beter Bed ligt net onder de 30k. Afgelopen 9 handelsdagen na deze melding zijn er zo'n 500k "extra" aandelen verhandeld. Zou m.i. betekenen dat Ameriprise op de helft is met het verkopen van de laatste pluk..
83M
0
gaat helemaal nergens over op de beurs. Dat de banken en grondstof fondsen dalen, a la.. maar een solide retailer als beter bed, onbegrijpelijk. doe er je voordeel mee.
[verwijderd]
0
Ik vind Beter Bed momenteel een heel interessant aandeel met een een stabiel dividentrendement inmiddels boven de 10%... met een koers-winst verhouding rond de 10!!!

Want fundamenteel kan het bedrijf hun 'agressieve strategie' komende jaren waarschijnlijk voortzetten door onder druk staande vastgoed prijzen. Echter, bij een verder dalende AEX zou het aandeel wel eens een nieuwe bodem kunnen gaan zetten rond de 12 euro.

Kortom, het aandeel staat hoog op mijn 'verlanglijstje' - want fundamenteel lijkt het bedrijf een nieuwe krisis goed te kunnen doortstaan. Immers, vanaf 2007 heeft Beter Bed ieder jaar weer een omzet stijging weten te realiseren, en vanaf 2008 ieder jaar een stijgende winst & cashflow!

Tenslotte, volgens mij zijn er erg weinig bedrijven met een dergelijke stabiel positief 'track-record' tijdens de crisis van afgelopen jaren.
83M
0
Jij snapt het Martijn. Wie er nu aandelen dumpt is kortzichtig en kijkt helemaal niet naar de prestaties van Beter Bed de afgelopen jaren en de exposure aan de crisis landen en afhankelijkheid van banken.
Prima aandeel, goede kaspositie, ze maken winst, hoog dividend rendement, wat wil je nog meer?
Slapen moeten we toch!
[verwijderd]
0
Dag 83M,

Helemaal mee eens! Want mensen zullen inderdaad altijd goede bedden willen blijven kopen... en het is typisch een product dat lang meegaat en waarop mensen dus niet gemakkelijk zullen gaan bezuinigen - tenzij de werkeloosheid komende jaren hard gaan oplopen in Duitsland en Nederland.

Alleen, technisch gezien lijkt het aandeel in een vrije val te zitten. En het licht voor de hand dat deze trend zich zal doorzetten bij een verder dalende AEX (vooral omdat dit nou eenmaal het lot is van aandeeltjes waarin relatief weinig word gehandeld).

Wellicht is het ook wachten op een nieuw 'Koop advies' (die wellicht gaan volgen na de 3de kwartaal cijfers) voordat het aandeel een opwaartse correctie kan maken.

(Ik hoop ze nog voor de 3de kwartaal cijfers te kunnen aanschaffen)
83M
0
waarom niet nu al kopen? Als je de tijd hebt (> 3 jaar) ga je er echt geen last van krijgen..
Diegy
0
Waarom nu al kopen als beter bed in een vrije val zit? Verwacht dat er nog zeker wel 1 euro vanaf kan gaan en misschien zelfs wel meer. Begrijp me niet verkeerd, ik vind beter bed zeker een goed aandeel en zal ze zelf ook kopen maar nu nog even niet. Laten we eerlijk zijn als je ze 1 euro of meer goedkoper kan krijgen dan is dat toch mooi meegenomen.
[verwijderd]
0
quote:

Diegy schreef:

Waarom nu al kopen als beter bed in een vrije val zit? Verwacht dat er nog zeker wel 1 euro vanaf kan gaan en misschien zelfs wel meer. Begrijp me niet verkeerd, ik vind beter bed zeker een goed aandeel en zal ze zelf ook kopen maar nu nog even niet. Laten we eerlijk zijn als je ze 1 euro of meer goedkoper kan krijgen dan is dat toch mooi meegenomen.
K koop nu ook al, maar wel gestaffeld naar beneden. In sommige lokale fondsen staan belachelijk lage koersen. En natuurlijk als de beurs verder zakt gaan deze koersen ook mee, maar ik heb altijd geleerd dat je de laagste koers nooit betaald en de hoogste nooit maakt.
Diegy
0
Dat is zeker zo, sommige koersen zijn echt belachelijk laag. wat vind je bijvoorbeeld van Dockwise? Stond 5 weken geleden nog op 15 euro en nu slechts op 9,80. Zit te denken ook daar ook een aantel van aan te schaffen.
[verwijderd]
0
quote:

Diegy schreef:

Dat is zeker zo, sommige koersen zijn echt belachelijk laag. wat vind je bijvoorbeeld van Dockwise? Stond 5 weken geleden nog op 15 euro en nu slechts op 9,80. Zit te denken ook daar ook een aantel van aan te schaffen.
Heb ik net wat aangeschaft op het 9.85 niveau. Wel zouden ze mogelijk bij een recessie problemen krijgen met hun bankconvenanten.
Diegy
0
Dat had ik inderdaad gelezen ja, maar in korte tijd zoveel van de koers af is ook wel een beetje te heftig. Ik heb ze net ook aangeschaft op 9,77. We zullen wel zien, koers heeft nog nooit zo laag gestaan als nu.
[verwijderd]
0
Dag 'soepkip' & 'diegy',

Ik weet niet wat jullie zojuist beneden de 10.00 euro hebben gekocht... maar het was zeker geen Beterbed, want voor een dergelijke koers moeten we terug gaan naar eind 2008 / begin 2009.

Het aandeel Beterbed zit ook vandaag tot op dit moment nog steeds boven de 13 euro.

;-)
Diegy
0
Hoi Martijn van m, we hebben het over het aandeel Dockwise, staat ook in de ascx onder beter bed. Stond 2,5 maand geleden nog op 19 euro. Is dus aardig afgestraft zou je denken. Maar dat zijn de meeste aandelen natuurlijk.
[verwijderd]
0
Dag Diegy - ok, dank voor de uitleg.

(Ik hoop dat je dergelijke discussies over willekeurige andere aandelen in het vervolg zult voeren in 'de Koffiekamer')
83M
0
Daar sluit ik me bij aan. Hier hebben we het over Beter Bed.
Zag vandaag weer een vrachtwagen bij een flat staan van Beter Bed.
Weer lager, het lijkt wel een bank!
1.511 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 72 73 74 75 76 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront