GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

AND en Navitel versus kaart Canada/VS 2015

167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ik kocht ze een paar weken terug voor gemiddeld 5,30, ongelooflijk wat gaat dit hard.

Wel opmerkelijk dat tijdens de goede berichten stroom het aandeel nog steeds noteerde rond de 4 euro en nu eigenlijk vanuit het niets een gigantische opmars maakt.

Zijn dit dan allemaal particulieren die dit aandeel plots oppikken, zonder hele recente aanleiding? Misschien de grotere beleggingsclubs of een paar met heel veel centjes.
Of toch ook de kleinere fondsen die anticiperen op een notering in de ASCX.

De spread tussen bied en laat ziet er ook steeds normaler uit, de omzetten nemen toe. Straks kan je hier ook nog redelijk in handelen!
Kalloewase
0
Ik zit te denken om ook wat aandelen in AND te kopen.
Zou ik hiervoor al te laat zijn of raden jullie aan om ze nu gewoon te kopen ?
Spes
0
Ik denk dat je voor een koers onder de 8 euro nog steeds spekkoper bent. Denk dat de reële waarde op basis van de informatie nu tussen de 9 en 11 euro ligt en we dit niveau snel kunnen bereiken. Hierbij hou ik al rekening met een discount omdat AND een klein bedrijf is. Ik zou eerder AND aanschaffen dan TomTom omdat de winstgevendheid bij AND stukken beter is.
Plak een k/w van 15 (is normaal voor verschillende beursfondsen) op AND en op basis van 2013/2014 kom je op 11,25. Als je kijkt naar de verwachte winst voor 2016 zitten we slechts op een k/w van 7,5. TomTom doet een k/w van 40.
[verwijderd]
2
quote:

Spes schreef op 1 december 2015 11:20:

Ik denk dat je voor een koers onder de 8 euro nog steeds spekkoper bent. Denk dat de reële waarde op basis van de informatie nu tussen de 9 en 11 euro ligt en we dit niveau snel kunnen bereiken. Hierbij hou ik al rekening met een discount omdat AND een klein bedrijf is. Ik zou eerder AND aanschaffen dan TomTom omdat de winstgevendheid bij AND stukken beter is.
Plak een k/w van 15 (is normaal voor verschillende beursfondsen) op AND en op basis van 2013/2014 kom je op 11,25. Als je kijkt naar de verwachte winst voor 2016 zitten we slechts op een k/w van 7,5. TomTom doet een k/w van 40.
Tom2 is een stuk minder afhankelijk van een paar klanten. De winst zal volgend jaar en de jaren daarna hoger zijn, daar ligt niet veel onzekerheid in.
Ik denk dat je bij AND pas met hogere K/W dan 10 kan gaan rekenen als AND minder afhankelijk is van een paar grote klanten en een beter voorspelbare business / outlook heeft.
De koers gaat nu vooruit lopen / speculeren op nieuwe contracten en de koers stijgt dubbel zo hard omdat dan zowel hogere wpa als hogere k/w gaat gelden.
Spes
0
quote:

schreef:

Update 09:40 uur: AND
AND zit de laatste dagen in de lift. Vandaag stijgt het fonds +6,8% en het gemiddelde dagelijkse volume is er bijna doorheen. Gisteren steeg het fonds ook al +11% op ongeveer twee keer het gemiddelde dagelijkse volume.
www.iexprofs.nl/Column/Beurs-vandaag/...
jeff_cassius
0
Vind wel dat de doorlopende koersstijgingen ongefundeerd zijn. Er is geen enkel nieuws of wat dan ook.
Ben het met Wervel Wind eens. AND zal meerdere klanten moeten binnen harken en met een duidelijke outlook moeten komen.

Maar ik klaag niet hoor :).....koers mag naar de € 10 doorstijgen.
snowhmr
0
quote:

jeff_cassius schreef op 1 december 2015 13:32:

Vind wel dat de doorlopende koersstijgingen ongefundeerd zijn. Er is geen enkel nieuws of wat dan ook.
Ben het met Wervel Wind eens. AND zal meerdere klanten moeten binnen harken en met een duidelijke outlook moeten komen.

Maar ik klaag niet hoor :).....koers mag naar de € 10 doorstijgen.
Hoe bedoel je. De verwachte lage kant van de winst is 79 cent per aandeel dus kw verhouding rond de 10. De hoge kant is 1 euro per aandeel kom je op kw 7.xx. De koers staat wat mij betreft waar het hoort. Wat mij betreft is dit een correctie naar een evenwichtige kw verhouding.
Spes
0
quote:

snowhmr schreef op 1 december 2015 13:38:

[...]
Hoe bedoel je. De verwachte lage kant van de winst is 79 cent per aandeel dus kw verhouding rond de 10. De hoge kant is 1 euro per aandeel kom je op kw 7.xx. De koers staat wat mij betreft waar het hoort. Wat mij betreft is dit een correctie naar een evenwichtige kw verhouding.
Tel daarbij op dat de ECB monetair aan het verruimen is en geld niks meer oplevert en dan is dit waarschijnlijk een zeer goede investering.
Opstapelen
0
quote:

jeff_cassius schreef op 1 december 2015 13:32:

Vind wel dat de doorlopende koersstijgingen ongefundeerd zijn. Er is geen enkel nieuws of wat dan ook.
Ben het met Wervel Wind eens. AND zal meerdere klanten moeten binnen harken en met een duidelijke outlook moeten komen.

Maar ik klaag niet hoor :).....koers mag naar de € 10 doorstijgen.
Na tig jaren ellende met AND(zelf niet mee gemaakt) rolt het business model nu uit. Kaart US is klaar en eerste klant is daar plus Canada kaart is aanstaande. Extreem lage kosten en omzet zal flink toenemen en ik denk de nettowinst ook.

Klopt dat ze in 2016 nieuwe klanten moeten binnen harken maar roepen: 'Er is geen enkel nieuws', dat is juist ongefundeerd.
Er is juist wel veel nieuws waar AND zich mee bezig houdt.
Daarom de koersstijgingen.
Waar het stopt of gaat terug krabbelen weet niemand.
Afgelopen jaren fondesen mee gemaakt die van paar euro's naar boven de 50 gingen.
Dat was wel biotech maar AND kan best vanuit hier nog eens dubbelen komende jaar.
jeff_cassius
0
quote:

Opstapelen schreef op 1 december 2015 17:11:

[...]

Klopt dat ze in 2016 nieuwe klanten moeten binnen harken maar roepen: 'Er is geen enkel nieuws', dat is juist ongefundeerd.
Er is juist wel veel nieuws waar AND zich mee bezig houdt.
Je met veel nieuws bezig houden, is niet hetzelfde als een nieuwsbericht naar buiten brengen; DAT is wat ik bedoel. Normaal gesproken stijgen koersen, omdat er positieve berichten naar buiten worden gebracht.

Natuurlijk zijn ze met veel nieuws bezig (en dit geldt waarschijnlijk voor meerdere bedrijven...).
Opstapelen
0
met freeze de dag uit,,,

en jeff, lees trading update nog even.
Dat vind ik wel een good news show met zeer conservatieve uitspraken over winst.
Dit pikt de markt op en vandaar de stijgingen van de laatste tijd. Natuurlijk zitten daar gelukszoekers bij voor een korte rit.. Maar goed, we hebben hier allemaal dezelfde wensen denk ik.

www.and.com/news-all/trading-update-a...
jeff_cassius
0
quote:

Opstapelen schreef op 1 december 2015 17:28:

met freeze de dag uit,,,

en jeff, lees trading update nog even.
Dat vind ik wel een good news show met zeer conservatieve uitspraken over winst.
Dit pikt de markt op en vandaar de stijgingen van de laatste tijd. Natuurlijk zitten daar gelukszoekers bij voor een korte rit.. Maar goed, we hebben hier allemaal dezelfde wensen denk ik.

www.and.com/news-all/trading-update-a...
Bedankt voor deze tip, Opstapelen.
Dit is een update van 12 november jl. Er is toch geen fonds dat 3 weken later hier nog als een dolle op stijgt???

En het klopt, we hebben allen dezelfde wensen.
Fijne avond!
Opstapelen
0
quote:

Opstapelen schreef op 1 december 2015 09:13:

leuk voor jullie mannen, eind 2016 factor 5 in porto.
Waar ik naar kijk is een gezonde omzet per dag. Stijging is mooi maar wel met omzet.
Winstpakkers moeten er wel steeds uit kunnen.
Merk ook wel dat AND op iex steeds meer zichtbaar wordt. Zal een afspiegeling zijn van geheel.
Vandaag boven de 7 eindigen zou ik al geweldig vinden, met minimaal 50k omzet graag.
Op mijn wenken bediend,
86K omzet en op centje na euro erbij.

prima,
fijne avond heren
Spes
0
quote:

jeff_cassius schreef op 1 december 2015 17:37:

[...]
Bedankt voor deze tip, Opstapelen.
Dit is een update van 12 november jl. Er is toch geen fonds dat 3 weken later hier nog als een dolle op stijgt???

En het klopt, we hebben allen dezelfde wensen.
Fijne avond!

Wel als het betreffende fonds zeer ondergewaardeerd is. Een stijging van 200% in één dag is absurd dus die stijging zal over een maand lang moeten plaatsvinden.
167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront