AMG « Terug naar discussie overzicht

Koersdoelen AMG lagen in 2018 hoger dan in 2023

9 Posts
Gerard M.
2
Gemiddeld lagen de koersdoelen in 2018 hoger (66,70 dollar) dan dat ze ooit bij AMG geweest zijn (65,44 dit jaar). Leg het mij maar uit, waarom toen met dat ebitda, die omzet en die nettowinst, de koers, de bedrijfswaarde en de koersdoelen hoger lagen dan met de huidige cijfers.

"(ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft het advies voor AMG verlaagd van Kopen naar Houden en stelde het koersdoel neerwaarts bij van 56,00 naar 43,00 euro, volgend op de publicatie van de kwartaalcijfers van het bedrijf vorige week woensdag. De markt voorspelt voor 2023 een winst per aandeel AMG van 5,97 dollar. Berenberg zit daar met 4,88 dollar 18 procent onder."

Bij de verhoging hadden ze het volgende verhaal:

"Berenberg heeft woensdag het koersdoel voor AMG verhoogd van 41,00 naar 51,00 euro en handhaaft het koopadvies.

AMG is actief in drie aantrekkelijke segmenten en heeft volgens analist Oliver Grewcock ook nog eens een aantrekkelijk ESG-profiel. "Het kroonjuweel is AMG Lithium", meent de analist. De intrinsieke waarde van deze tak alleen levert al een opwaarts potentieel van 75 procent ten opzichte van de huidige marktkapitalisatie, aldus Grewcock."

AMG is nu grofweg 1,2 miljard waard. Evenveel als in 2018 bij de volgende resultaten:

Full year 2018 EBITDA was the highest in AMG`s history, increasing by 73% to $217.1 million, from $125.5 million in the prior year EPS.

Ter verduidelijking: De EBITDA van AMG dit jaar 2023 gaat uitkomen tussen de 350 & 380 miljoen dollar.

2024 zijn de uitbreidingen ook nog eens actief. Zeg het maar.
Klaas Vaak
0
Dus dan heeft AMG in de eerste helft van 2023 al een hoger ebitda behaald dan over heel 2018?

Ik kom voor de eerste helft van dit jaar namelijk al uit op 225,1 miljoen dollar ebitda.

Terwijl de koers en koersdoelen toen hoger stonden? Dat is inderdaad wel opmerkelijk...
jve2
1
Ach als het om de poen gaat kun je niemand vertrouwen.

Feiten:
Meerdere berichten over hoge koersdoelen van verschillende 'analisten'
Handelaren stappen in
De waarde v/h aandeel zakt met meer dan 30% (vrij onverwacht voor velen)

Conclusie: waarschijnlijk manipulatie door betrokkenen
r66
0
quote:

Gerard M. schreef op 2 augustus 2023 16:33:

Gemiddeld lagen de koersdoelen in 2018 hoger (66,70 dollar) dan dat ze ooit bij AMG geweest zijn (65,44 dit jaar). Leg het mij maar uit, waarom toen met dat ebitda, die omzet en die nettowinst, de koers, de bedrijfswaarde en de koersdoelen hoger lagen dan met de huidige cijfers.

"(ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft het advies voor AMG verlaagd van Kopen naar Houden en stelde het koersdoel neerwaarts bij van 56,00 naar 43,00 euro, volgend op de publicatie van de kwartaalcijfers van het bedrijf vorige week woensdag. De markt voorspelt voor 2023 een winst per aandeel AMG van 5,97 dollar. Berenberg zit daar met 4,88 dollar 18 procent onder."

Bij de verhoging hadden ze het volgende verhaal:

"Berenberg heeft woensdag het koersdoel voor AMG verhoogd van 41,00 naar 51,00 euro en handhaaft het koopadvies.

AMG is actief in drie aantrekkelijke segmenten en heeft volgens analist Oliver Grewcock ook nog eens een aantrekkelijk ESG-profiel. "Het kroonjuweel is AMG Lithium", meent de analist. De intrinsieke waarde van deze tak alleen levert al een opwaarts potentieel van 75 procent ten opzichte van de huidige marktkapitalisatie, aldus Grewcock."

AMG is nu grofweg 1,2 miljard waard. Evenveel als in 2018 bij de volgende resultaten:

Full year 2018 EBITDA was the highest in AMG`s history, increasing by 73% to $217.1 million, from $125.5 million in the prior year EPS.

Ter verduidelijking: De EBITDA van AMG dit jaar 2023 gaat uitkomen tussen de 350 & 380 miljoen dollar.

2024 zijn de uitbreidingen ook nog eens actief. Zeg het maar.
We zouden een kunnen vragen aan BerenBurg.
Dat je een waardering niet puur op EBIDTA kan doen lijkt me logisch.
Je ziet bij de EBIDTA de huidig rente-voet niet wat de PE ratio zal be-invloeden, en de kosten van gemaakte schulden.
Verder weet je niet wat voor schulden er op de balans staan voor deze EBIDTA, en hoe kapitaal intensief de gegenereerde EBIDTA is.
Je ziet ook niet of het kapitaal wat op de balans staat wel redelijk gewaardeerd is, en hoe snel het afgeschreven moet worden.
Verder kan je er natuurlijk ook niet de groei verwachting uit halen.
Just lucky
0
Het is logisch dat AMG nu veel lager gewaardeerd wordt, wat ik al vaker heb gezegd, waarderingen fluctueren sterk door de tijd. In 2018 werd AMG gewaardeerd op een forward kw van 20, dat is nu slechts 5. Dat zal vermoedelijk voor de hele sector gelden.
mmpm
3
quote:

Just lucky schreef op 6 augustus 2023 17:46:

Het is logisch dat AMG nu veel lager gewaardeerd wordt, wat ik al vaker heb gezegd, waarderingen fluctueren sterk door de tijd. In 2018 werd AMG gewaardeerd op een forward kw van 20, dat is nu slechts 5. Dat zal vermoedelijk voor de hele sector gelden.
Je zegt het zelf al vermoedelijk, jammer dat je slechts vermoedens uitspreekt zonder feiten te kennen.

KW verhouding van 5 is buitensporig laag in de sector, maar ook t.o.v vele andere fondsen die niet zoveel verdienen en mooie veruitzichten hebben als AMG

Die abnormale koersval is te bizar voor woorden en ruikt naar iets ( zal niet zeggen wat )
Just lucky
0
quote:

mmpm schreef op 7 augustus 2023 13:43:

[...]

Je zegt het zelf al vermoedelijk, jammer dat je slechts vermoedens uitspreekt zonder feiten te kennen.

KW verhouding van 5 is buitensporig laag in de sector, maar ook t.o.v vele andere fondsen die niet zoveel verdienen en mooie veruitzichten hebben als AMG

Die abnormale koersval is te bizar voor woorden en ruikt naar iets ( zal niet zeggen wat )
Nee hoor, alle sectorgenoten hebben een kw van tussen de 4 en 7.
N audio
1
quote:

mmpm schreef op 7 augustus 2023 13:43:

[...]

Je zegt het zelf al vermoedelijk, jammer dat je slechts vermoedens uitspreekt zonder feiten te kennen.

KW verhouding van 5 is buitensporig laag in de sector, maar ook t.o.v vele andere fondsen die niet zoveel verdienen en mooie veruitzichten hebben als AMG

Die abnormale koersval is te bizar voor woorden en ruikt naar iets ( zal niet zeggen wat )
Stinkt als een oude gierkar...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Just lucky schreef op 7 augustus 2023 13:47:

[...]Nee hoor, alle sectorgenoten hebben een kw van tussen de 4 en 7.
Kan zijn, maar de terugval van de kw bij AMG blijft voor mij onbegrijpelijk.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront