TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

TromDom schreef op 27 april 2017 11:53:

[...]

Tis alweer groen, wel opletten Rabo. ...range 9/10 zal het wel gaan worden denk ik....even de Rabo bellen....
Ook een verheffende bijdrage.
Lol
Juun
0
quote:

Koos99 schreef op 27 april 2017 11:36:

Gezien de vele kritiek op HG had ik verwacht dat er wel meer tegen stemmers zouden zijn, maar nee dus.

Anderzijds:
Je weet dat de stemming niets uithaalt. Achter de tafel hebben ze meer stemmen dan aan onze kant van de zaal, dus alle stemmingen zijn bij voorbaat al beslist, het is niet meer dan een formaliteit.

Viel het je op dat Peter Wakkie even "wankelde" toe hij de notaris voorstelde die de stemming zou controleren? "niet notaris, maar kandidaat-notaris" zei de beste jonge man. Hij had voor dit event dus even de waarneming gekregen, aangevraagd door zijn baas, en verleend door de rechtbank. Omdat de notaris waarschijnlijk meer kan verdienen door gewoon op kantoor te blijven werken. Een kandidaat is dan goedkoper in te zetten voor een controle op een stemming die niets om het lijf heeft.
relpinda
0
quote:

Koos99 schreef op 27 april 2017 11:36:

Op de AVA werd gestemd over het opnieuw aanstellen van HG als CEO. Ik was verbaasd over het geringe aantal nee stemmer. Er stemden 130,000 aandelen tegen en zo'n 144,000,000 voor.

Van die 130,000 tegenstemmen nam ik persoonlijk al meer dan de helft voor mijn rekening, dus bleven er niet veel andere nee stemmers over.

Ik heb groot respect voor HG, maar ik vind het tijd dat iemand anders het stokje overneemt.

Van iemand als Wies is bekend dat hij niet naar een AVA toegaat, maar het is vrij simpel om te stemmen als je niet naar de AVA gaat, en dat heeft hij ook niet gedaan. @Wies (als je dit leest), wat is de reden dat je niet tegen de aanstelling van HG hebt gestemd?

Gezien de vele kritiek op HG had ik verwacht dat er wel meer tegen stemmers zouden zijn, maar nee dus.

Hoi Koos,
Helemaal juist. Vind ook dat dit echt de laatste termijn voor HG moet zijn en hij een opvolger zou kunne gaan inwerken. Kan HG zich meer wijten aan zijn technische hobby.
Ik was te laat 5min. En kreeg dus geen stemkastje meer. Was het aantal al meer geweest.
Maar al jaren ontvang ik geen stem formulieren meer per post of digitaal. Vroeger wel en toen vulde ik die ook altijd in. Soms zat er een toelichting van de VEB bij.
Ik heb het ook wel eens aan de abn gevraagd, maar krijg geen duidelijk antw.

Heb jij daar info over om toch te kunnen stemmen? Ben nooit te oud om te leren.

Thnks.
LZA
[verwijderd]
5
quote:

Koos99 schreef op 27 april 2017 11:36:

Op de AVA werd gestemd over het opnieuw aanstellen van HG als CEO. Ik was verbaasd over het geringe aantal nee stemmer. Er stemden 130,000 aandelen tegen en zo'n 144,000,000 voor.

Van die 130,000 tegenstemmen nam ik persoonlijk al meer dan de helft voor mijn rekening, dus bleven er niet veel andere nee stemmers over.

Ik heb groot respect voor HG, maar ik vind het tijd dat iemand anders het stokje overneemt.

Van iemand als Wies is bekend dat hij niet naar een AVA toegaat, maar het is vrij simpel om te stemmen als je niet naar de AVA gaat, en dat heeft hij ook niet gedaan. @Wies (als je dit leest), wat is de reden dat je niet tegen de aanstelling van HG hebt gestemd?

Gezien de vele kritiek op HG had ik verwacht dat er wel meer tegen stemmers zouden zijn, maar nee dus.

ja, heb je gelijk in
geen excuus voor

mijn positie is grotendeels omheind en mijn interesse in TT is gedaald tot puur koersverloop, ik ben gebaat bij een koers die aan 9 euro of beter staat over 12 maand en loop dan uit mijn positie aan 12 euro equivalent

mocht het geluk meezitten en over 12 maand de koers aan 10 euro of beter staan , herhaal ik de exercitie voor mijn rest-positie en hoop dat aan 10, 11 of 12 euro voor strike-prijs te kunnen doen, hoe hoger-hoe beter, loop dan helemaal uit TT, wellicht aan 15 euro, indien ik wederom 3 euro premie kan pakken

zal verder hier uit de rapporten quoten die ik krijg, voor zover anderen dat niet doen, maar mijn interesse in TT is enkel nog om uit het aandeel te lopen

het bedrijf heeft voor aandeel qua koersontwikkeling een te hoog 'stinker' gehalte, nogmaals een bedrijf met veel potentie en een paar geweldige divisies, maar doodziek voor mentaliteit wat aandeelhouderswaarde returns betreft

het Bestuur/Founders/groot-aandeelhouders zijn bezig met de brand TT die voor hen veel waarde kan opleveren en dat is haast nog belangrijker dan de focus te leggen op wat qua bedrijfsontwikkeling belangrijk is, daarom is het qua aandeel ( en nogmaals dat is iets anders als het Bedrijf ) een beursnotering onwaardig, men gebruikt de beurs omdat het uitkomt, zowel vroeger als nu, het uitgeven van oa aandelen is daardoor mede betaald door de reguliere aandeelhouders , ook komen deze nieuwe aandelen als Golden Hello bij personen die via overname van hun toko nu onder het TT dak komen.

TT is voor mij een aandeel dat uitermate slecht presteert, temeer daar de sector zo gevraagd is, dat is eigenlijk een schande
iedereen die hier TT de hemel inschrijft daar waar de beurswaarde net een klein plusje over 2 miljard aantikt, leeft in koekoek-land
als iemand TT wil kopen , hebben de grote Tech Bedrijven dit als kleingeld beschikbaar, ook al zouden ze 4 miljard neertellen.

er is een reden dat men TT niet koopt en er is ook een reden dat de Founders zo vasthouden aan consumer en de brand TT
de brand kan meer opbrengen, het verdienmodel van TT is onbewezen.

zit nu voor het 4e jaar in TT heb goede jaren gehad en slechte, overall ben ik er niet veel mee opgeschoten, indien mijn optie-positie uitbetaald is het toch nog een leuke investering geworden, zo niet is het niks, "dood-geld" en een complete verspilling, van tijd, geld en energie geweest

succes

Koos99
0
quote:

relpinda schreef op 27 april 2017 12:05:

[...]
Hoi Koos,
Helemaal juist. Vind ook dat dit echt de laatste termijn voor HG moet zijn en hij een opvolger zou kunne gaan inwerken. Kan HG zich meer wijten aan zijn technische hobby.
Ik was te laat 5min. En kreeg dus geen stemkastje meer. Was het aantal al meer geweest.
Maar al jaren ontvang ik geen stem formulieren meer per post of digitaal. Vroeger wel en toen vulde ik die ook altijd in. Soms zat er een toelichting van de VEB bij.
Ik heb het ook wel eens aan de abn gevraagd, maar krijg geen duidelijk antw.

Heb jij daar info over om toch te kunnen stemmen? Ben nooit te oud om te leren.

Thnks.
LZA
Via Binck kon je ook elektronisch stemmen, echter dat kan via een portal van ABN AMRO. Wellicht staat deze tool alleen ter beschikking aan klanten van ABN AMRO Clearing (en geloof het of niet ABN AMRO retail is geen klant van ABN AMRO Clearing).
Royall
1

Inloggen
Regio
Algemeen
Sport
Binnenland
Buitenland
Politiek
Economie
Show
Gezond
Bizar
Wetenschap
Auto
Digitaal
Lifestyle
Reizen

Steven Nelemans, oprichter en directeur van Amber Mobility op zijn stand op de Hannover Messe.
Steven Nelemans, oprichter en directeur van Amber Mobility op zijn stand op de Hannover Messe. © Haver
Eindhovense zelfrijdende auto van Amber krijgt vleugels
EINDHOVEN - Reed daar nou een lege auto over de Vestdijk? Het zal wennen zijn volgend jaar als Amber Mobility zijn plan doorzet om dan al zelfrijdende auto’s in Eindhoven te introduceren.

Harrie Verrijt 27-04-17, 10:09
1
0 Reacties
Een auto zonder bestuurder die door de Eindhovense binnenstad rijdt, en waarvan iedereen gebruik kan maken. Het is geen beeld meer voor de verre toekomst, er is grote kans dat het volgend jaar al gebeurt. Het plan van Eindhovenaar Steven Nelemans (21) trekt deze week volop de aandacht op industriebeurs Hannover Messe.

Bij de Holland High Tech stand staat Nelemans dan ook breed te glunderen. Zijn aankondiging om zelfrijdende auto’s al in 2018 in Eindhoven te introduceren is zelfs overgenomen door de website Techcrunch. Het miljoenenpubliek van deze site over de nieuwste hightech deelde het bericht met nog meer miljoenen. Nelemans mobieltje staat dan ook geen moment stil. „De wereld kijkt mee inderdaad. Dat was ook de bedoeling want we wilden graag reacties en adviezen. Want zoiets doe je niet alleen.”

Luchtfietserij
Dat laatste is ook de reden dat het plan niet wordt afgedaan als luchtfietserij van een klein startend bedrijfje. Niet de geringste partijen als TomTom, KPN, TNO, NVIDIA, Microsoft, en de gemeenten Eindhoven en Helmond hebben zich eraan verbonden. Nelemans: „We hebben goed afgesproken dat we het plan hier in Hannover zouden lanceren. Ze staan erachter omdat we samen alle technologie beschikbaar hebben om het te laten slagen. Ook vinden ze het belangrijk dat deze snel op de openbare weg tot ontplooiing komt. Dat levert zeer waardevolle informatie op voor nieuwe stappen in de technologie.”

Het plan is dat het publiek straks een abonnement kan nemen voor 33 euro per week. De klant kan met een app op de mobiele telefoon een auto bestellen. Een vrije auto begint dan te zoemen en rijdt automatisch naar de klant toe. Deze maakt zijn rit naar een ander deel van de stad, stapt uit en laat de lege auto weer gaan.

Over de vraag of het allemaal juridische wel mag maakt Nelemans zich niet druk. „We hebben Eindhoven en Helmond achter ons om het op basis van een proef in hun steden te gaan doen. TNO is met de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) in overleg om toestemming te krijgen. Dat ziet er goed uit. Verder is het wel zo dat we voorlopig de auto’s alleen zelfstandig laten rijden als ze leeg zijn. De klant die vervolgens zijn rit maakt moet zelf rijden. Dat moet voorlopig om redenen van aansprakelijkheid.”

Sneuvelen
Maar is Nelemans dan niet bang dat het mooie plan bij een ongeluk in het prille begin zal sneuvelen? „Nee, want we hebben een heel zorgvuldig plan om het stapje voor stapje uit te rollen. We beginnen ’s nachts met weinig verkeer op de weg en mogelijk ook gebruik van de busbaan. Dan breiden we het uit op rustige dagen, tot we continu onze auto’s op de weg hebben. Voorlopig zijn dat elektrische BMW i3’s, maar we hebben ook plannen om later eigen auto’s voor dit doel te ontwikkelen.”

Hoe snel de uitrol zal gaan kan Nelemans moeilijk voorspellen. „We doen dit nu al op afgesloten terreinen en gaan met klanten aan de slag, waarbij zelfstandig rijden later komt. Zo leveren we volgende week vijf auto’s aan ABN Amro in Eindhoven en op 1 september aan Flight Forum en op de High Tech Campus. Op 1 januari hopen we al 300 auto’s te hebben rijden. Die zijn deels al voorbereid voor het zelfstandig rijden en kunnen in de loop van 2018 en daarna worden ingezet als zelfrijdende auto.”

Hoe kan het toch dat Nelemans met zijn bedrijf giganten als Google, Daimler en Tesla voorbij lijkt te streven? „We zijn klein en daardoor veel flexibeler dan die giganten. Als je bereid bent om met veel partijen de krachten te bundelen, dan liggen zelfrijdende auto’s veel minder ver in de toekomst dan je denkt.”

Juun
0
[verwijderd]
0
trap er nu weer niet opnieuw in. De koers wordt binnenkort gewoon weer on der de 9 euro gezet door de shorters. Dus verkoop nu en stap gewoon weer op de 8.50 in. Kun je ook lekker winstjes maken.

quote:

TKR schreef op 26 april 2017 23:49:

[...]
Jij zit er gewoon flink naast met je hele jaar pendelen tussen de 8 en 9 euro..
[verwijderd]
0
@ W
Als ze de brandname TT willen uitponden..
Mogen ze toch doen met consumer en de naam houden...
Verkoop dan Telematics en maps zonder naam..
van mij mag t ...ha
[verwijderd]
1
quote:

Rabo. schreef op 27 april 2017 12:19:

trap er nu weer niet opnieuw in. De koers wordt binnenkort gewoon weer on der de 9 euro gezet door de shorters. Dus verkoop nu en stap gewoon weer op de 8.50 in. Kun je ook lekker winstjes maken.

[...]
Ik hoef geen advies van iemand die al jaren met een gigantisch verlies in TomTom zit..
Zou hele jaar pendelen tussen de 8 en 9 maar staat gewoon ruim boven de 9 dat zie je toch zelf ook wel..
[verwijderd]
1
de trein staat in zijn achteruit, voldoende mensen er weer in gestonken en we gaan de trein weer terugzetten onder de 9

quote:

TromDom schreef op 27 april 2017 12:20:

De trein is vertrokken, u kunt nog instappen....
[verwijderd]
1
dat mag je blijven herhalen en herhalen maar wij zitten al jaren niet meer in verlies door dit pendelen tussen 2 koersen. HG beste CEO die er is en hij wordt er ook rijk van.

quote:

TKR schreef op 27 april 2017 12:30:

[...]
Ik hoef geen advies van iemand die al jaren met een gigantisch verlies in TomTom zit..
Zou hele jaar pendelen tussen de 8 en 9 maar staat gewoon ruim boven de 9 dat zie je toch zelf ook wel..
[verwijderd]
0
koers gaat gewoon weer terug zijn hok in en dan kan iedereen incl. wij weer bijkopen en vervolgens gaan we in de repeat mode.
[verwijderd]
0
ik heb vorige week 40 % van mijn positie , met kleine winst verkocht.
Ik dacht als het daalt koop ik bij, als het stijgt heb ik een mooie winst.

Toch knaagt er iets nu de koers stijgt (ik had die koerswinst ook kunnen hebben over die 40 %), is dat hebzucht? :)

[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
[verwijderd]
0
nee hoor is goede taktiek, koers zakt binnenkort weer onder de 9 dus genoeg mogelijkheden om weer bij te kopen.

quote alias=Lord of the flies id=10011486 date=201704271236]
ik heb vorige week 40 % van mijn positie , met kleine winst verkocht.
Ik dacht als het daalt koop ik bij, als het stijgt heb ik een mooie winst.

Toch knaagt er iets nu de koers stijgt (ik had die koerswinst ook kunnen hebben over die 40 %), is dat hebzucht? :)

[/quote]
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront