TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 5 augustus 2017 09:51:

Baidu, tja.....super toch!!!!

Een stukje uit het pb van baidu:

Qi Lu, COO, Baidu, commented: “Autonomous driving is a paradigm shift for the automotive industry, and engineering and testing the systems to make it a reality is much less effort when those systems are globally identical. Our collaboration with TomTom creates a uniform global component in the form of a single HD map service, and further advances our open source self-driving car programme, Apollo.”
Ja, de COO van Baidu - niet de eerste de beste debiel - begint zelf over haar samenwerking met TomTom als key onderdeel van hun strategie om een rol te spelen in autonoom rijden. Einde jaar kunnen ze 10% belang nemen, 5% uit de markt en 5% die TT heeft binnengeharkt met een share buyback (o nee, die was bedoeld als hedge voor personeelsbeloningen :))

[verwijderd]
2
quote:

tatje schreef op 5 augustus 2017 11:23:

Ja Holenbeer, je kunt zomaar gelijk hebben.

Eind 1e helft 2017 82 miljoen cash.

Ondanks aandeleninkoop eind 2017 meer cash dan 82 zeg 90 miljoen.

Verkoop sports 25 miljoen.

Of bedoelt Taco, eind 2017 meer dan 82 miljoen, al de opbrengst sports !!

Zo niet !

Dan heb je eind 2017 115 miljoen cash en 50 miljoen treasure aandelen voor je optieplan.

Wil je of moet je dan nog een strategische alliantie van 10% die op 9 euro 212 miljoen gaat opleveren.

Je gaat geen dividend uitkeren !!

Wat zou je dan met die cash moeten 115 miljoen en 212 miljoen is 327 miljoen.

bedrijven kopen voor telematics of nog heel veel R en D .

Je kunt ook iemand een strategische belang geven van 10% op 9 euro.

Dan heeft die partij, als die al aan HET BOD mee zou doen, een voorsprong op andere partijen bij 50 van 23,5 miljoen aandelen maal 50 min 9 is 41 = 963 miljoen of te wel 1 miljard.
Bij 100 is de voorsprong 2 miljard :-)

Als het zo zou zijn, dan denk ik aan Bosch ( RRS ) Baidu ( apollo ) Apple ( dates voor traffic ).

Maar de spanning loopt op, wat ook te merken is aan gooi en smijtwerk tussen forumleden onderling.

De strijd wordt keihard, een teken dat we de eindfase gaan naderen.

En even vooruit kijkend....

Het lijkt er op dat TomTom dit jaar cash-wise (dus omzet + deferred omzet) ongeveer 200-220 miljoen omzet gaat realiseren uit automotive. In Q1 was het ongeveer 40 miljoen omzet + 10 miljoen deferred en in Q2 ongeveer 50 miljoen omzet en 10 miljoen deferred.

In deze presentatie zie je op slide 4 de cash instroom van afgelopen kwartaal vanuit automotive (omzet + deferred)
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Voor 2018 zul je omzet krijgen die in 2015 is geboekt, toen was er voor 300+ miljoen aan orders. Ik verwacht dus dat TomTom alleen al uit Automotive komend jaar 60 miljoen meer cash gaat genereren dan dit jaar.

Verder zal het laten gaan van sports een positief cash effect hebben (minder productontwikkeling en marketing in Consumer) en zal Telematics ook verder groeien. PND blijft gewoon cash generative, met een paar leuke niches (motor navigatie en truck navigatie).

Als je weet dat dit najaar TT inderdaad voor EUR 50 miljoen aandelen inkoopt en desondanks cash aanwas ziet, dan is de positieve cash stroom die volgend jaar te verwachten is ruim. Genoeg voor zowel de benodigde R&D, investeringen en mogelijk kleine acquisities. Dan blijft er zelfs cash over, bijvoorbeeld om het aandelen inkoop programma ook volgend jaar te continueren, maar dan met het primaire doel aandeelhouders renumeratie en niet alleen voor het incentive program. Of voor een wat meer bolde move qua acquisities.
[verwijderd]
0
De opties voor sports worden bekeken. Omdat 200 miljoen omzet nodig is voor BE kan een overname ook een optie zijn lijkt me
holenbeer
0
quote:

*Justin* schreef op 5 augustus 2017 15:00:

[...]

Ja, de COO van Baidu - niet de eerste de beste debiel - begint zelf over haar samenwerking met TomTom als key onderdeel van hun strategie om een rol te spelen in autonoom rijden. Einde jaar kunnen ze 10% belang nemen, 5% uit de markt en 5% die TT heeft binnengeharkt met een share buyback (o nee, die was bedoeld als hedge voor personeelsbeloningen :))

Ja, zou mooi zijn, eerst TT 5 % uit de markt en dan nog een Baidu 5 % erachteraan. Met deze free float gaan we dan je befaamde 17,50 wellicht zien. Van mij mag het, ook een jaartje later. Cash ik de helft en rol de andere helft door.

Ik zit ook op de lijn van Dutchy: waarom teveel werken als je je geld voor je kan laten werken. Genoeg workaholics die te veel willen werken.

Wat tips voor anderen die ook op die lijn zitten maar ook niet alles op TT zetten:
AMG: nu batterijen en andere toepasssingen van metalen en geavanceerde materialen booming lijken is AMG een mooie kans. Prachtige track record laatste tijd, dit jaar verdubbeld.
Umicore kan ook, maar die is volgens mij al een stuk verder gestegen.

Galapagos: uiteraard speculatief en hoog risico, maar als een van hun moleculen goed uit de pijplijn komt, kunnen ze keihard gaan. In Gala is al een belang genomen door Gilead en dat kan zomaar nog een keer. Ze hebben ruim een miljard cash om te verbranden en willen de grootste pharmaceut van Europa worden. Beginnen nu aardig goedkoop te worden, misschien zelfs bodemen.

NVidia uiteraard, heb al vaker gezegd, als je in TT gelooft moet je in Nvidia zitten. Ook al staan ze erg hoog, ik denk nog genoeg potentieel. Daarnaast zijn opties Nvidia behoorlijk duur, dus je kan prima premie melken en intussen een positie opbouwen en uitbouwen. Heb continu geschreven puts en die lopen continu waardeloos af of ik sluit ze met flinke winst.

ASML, steady omhoog, redelijk monopolie en EUV is het point of no return wel voorbij.

Tesla puts. Elke 50 euro koersstijging putjes bijkopen. Kans dat Musk een keer in het stof bijt is aanzienlijk. Hij lijkt genoeg model 3 te. verkopen, maar gaat hij verdienen op een auto die veel goedkoper is dan model S, waarop hij al verlies lijdt?Gaat model 3 ook voor road kill zorgen, zonder dat Mobileye de schuld kan krijgen?

TT puts kopen op toppen. Hoef je geen winst te nemen en heb je toch wat bescherming voor als we nog eens naar 8, 7 of zelfs 6 gaan. Als het zover kom, de dan dure puts omzetten in dan goedkope calls.

PHarming voor een leuke gok. Kost nu geen drol, paar 1000 aanschaffen en niet meer naar kijken komende 5 of 10 jaar. Kan zomaar naar 0 maar kan ook zomaar naar 5 of 10 euro. Of gekkere koersdoelen zoals hier ook wel genoemd worden.

Disclaimer: heb zelf bovenstaander posities en nog wat andere
[verwijderd]
0
Als ik het goed heb de komende week The Billionaires Regatta: Bora Bora- Guam vv.
Een soort van "Rondje Texel" maar dan met zeilboten langer dan een voetbalveld, zeker geen PBs komende week, alles "on hold" op de Ruiterkade.

Ben wel benieuwd hoe ze dat inkoop eigen aandelen traject gaan weergeven, ze mogen natuurlijk niet koersturend inkopen.
Ik schat in op max 100K stuks inkoop per handelsdag(=10% dag-volume)..10-12 weken lopend dus!

Die onzekerheid blijft boven het aandeel hangen terwijl de CEO de sleutel in handen heeft, hoe groot zal de irritatie bij de kleine aandeelhouder zijn als ze starten op koers €12,50?

Hoe blij zal iedereen zijn als ze op €7,50 beginnen met inkopen, de CEO heeft een machtig wapen in handen, zal de man zich dat realiseren?
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 5 augustus 2017 12:56:

[...]
Nog nooit gestemd? Nog nooit boos geweest? Lekker joch ben jij.
Je weet ook het verschil niet tussen m3 en m2.
Ik ging ooit van 1500 m2 (incl. tuin) naar 90 m2. Tja, ben 65+

Politieke analfabeten zijn voor mij kleuters die maar wat fröbelen.
Tot ziens op een feestje. Ik zal me koest houden, en me intussen rot lachen. Ga door met het internet afschuimen, zonder enige analyse.

Maar op een officiële receptie maak ik je af. Believe me.
Ik heb dat al vaker gedaan. Bij de NPO bijvoorbeeld.
Maar ook lul van Vollenhove vind ik te gemakkelijk. Goedkope kritiek van de zijlijn.
Jullie zg. jongeren lullen maar wat. De wereld van TT ken ik echt.
Die laatste alinea was wat te fel, sorry. Ik bedoel, als het mooie Hildesheim onderloopt, dan treur ik mee. Hildesheim was het standort van Blaupunkt (nu Bosch). Er zaten/zitten nog steeds medewerkers van TT. Enkelen kende ik persoonlijk.
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 5 augustus 2017 09:51:

Baidu, tja.....super toch!!!!

Een stukje uit het pb van baidu:

Qi Lu, COO, Baidu, commented: “Autonomous driving is a paradigm shift for the automotive industry, and engineering and testing the systems to make it a reality is much less effort when those systems are globally identical. Our collaboration with TomTom creates a uniform global component in the form of a single HD map service, and further advances our open source self-driving car programme, Apollo.”
1 wereldwijde standaard!!!!!!!

Baidu is de meest strategische deal ever voor TomTom!!!!

En Baidu is de grootste deal ever voor TomTom. China is goed voor zo'n 35-40% van de wereldmarkt SDC en Electric.
En dan te bedenken dat Baidu echt alle kennis en expertise qua Maps zelf heeft. En de grootste AI-partij is op deze aardbol. Toch zet men de eigen technologie aan de kant en kiest men vol voor de TomTom-technologie.

[verwijderd]
0
'Audi ook in fraudezaak VW'
Volkswagen-dochter Audi is door het Openbaar Ministerie in Duitsland toegevoegd aan de fraudeaanklacht wegens manipulatie van uitstoot bij zijn dieselauto's.

Gaat tomTom geen goed doen
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 augustus 2017 19:38:

'Audi ook in fraudezaak VW'
Volkswagen-dochter Audi is door het Openbaar Ministerie in Duitsland toegevoegd aan de fraudeaanklacht wegens manipulatie van uitstoot bij zijn dieselauto's.

Gaat tomTom geen goed doen
Was min of meer al bekend, en heeft toch helemaal niets met maps/traffic gemalen? ??
viermeiden
0
quote:

Edhv schreef op 5 augustus 2017 19:25:

Van wanneer is dit PB? Of is dit de pb van de 14de oid?
Even knippen en plakken Edhv,

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

viermeiden
Edhvvvvv
0
@viermeiden. ik weet het. Maar kan hier niet (bijna) internet krijgen. Net genoeg om de pagina van iex/t2 te laden (in tekst format).
Maar idd ging het om het 'oude' bericht.
[verwijderd]
0
Tesla is binnen!!!

5:34 "The navigation data including speed limit has been replaced by a Map provider, I do not remember the name" LOL

Nou en nu maar zien of TT met een persbericht komt.....
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 5 augustus 2017 23:09:

Tesla is binnen!!!

5:34 "The navigation data including speed limit has been replaced by a Map provider, I do not remember the name" LOL

Nou en nu maar zien of TT met een persbericht komt.....

Dat wisten we verleden jaar al ;-) Maar Tesla en TT bepalen wanneer dat bekend wordt gemaakt.
www.participaties.nl/forum/Topic/1337...

Even zo belangrijk is het feit dat TT via Baidu in China kan opereren.

Dus gewoon je aandelen op de plank leggen, rustig slapen en morgen gezond weer op.
tatje
0
quote:

Nait Soesen schreef op 5 augustus 2017 22:44:

Zie tweet van Jelle.

twitter.com/JelleBrinkhuis/status/893...
Lijkt inderdaad binnen.
Ik test gedurende de nacht, werkt ie in de nacht, dan zal overdag geen probleem zijn.
Ik ga nog in regen testen.

Dassss Toch Tom Tom met road dna en ook zeker RRS.

RRS simpel gezegd is, road dna onder alle omstandigheden.

Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

WITH BOSCH

“The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel.

MILESTONE
AT ALL TIMES

Ik denk dat Bosch bijna alles heeft betaald, maar RRS in opdracht van Tom Tom is.

Bosch heeft het patent en uiterlijk zal het op de markt zijn in 2020 in Europa en de VS.

China lijkt me misschien wel eerder ( apollo )

Vooralsnog heeft Bosch betaald, Bosch heeft het patent en Bosch wil dat iedereen het gaat gebruiken.

Maar Tom Tom is eigenlijk de opdrachtgever, waren op zoek naar de ontbrekende schakel in road dna.

Hoe nu verder.

Blijft Bosch eigenaar om het speelveld met Tom Tom te waarborgen !

Bosch heeft het ontwikkeld voor Tom Tom als ontbrekende schakel in road dna.

Maar Bosch met het patent voor RRS, dus als eigenaar, dan heb je bosch ook altijd nodig.

Dus Baidu ( apollo ) kiest voor Tom Tom, maar dan kan je dus niet zonder Bosch RRS.

Blijft Bosch eigenaar van RRS en gaat er dus ook de revenuen voor krijgen, dan zie ik geen stategische alliantie met Bosch.

Alleen een strategische alliantie met Bosch als het patent van RRS ook naar Tom Tom gaat.

Als ik al aan strategische allianties denk, dat toch meer ivm met Apple en Baidu.

Baidu omdat Baidu bepalend is in het project ( Apollo ) en wie er mee doet.
Apple omdat ze ( mijn mening ) de data uit de phones ter beschikking stellen aan Tom Tom voor live traffic.

Kan niet lang meer duren voor de apen uit de mouwen komen.

Zo ben weg, zondag en maandag super mooi weer, maar dan ............

Alles is gewoon mijn mening.

1700 uur weer thuis, want WE moeten dan naar de meisjes kijken :-)
tatje
2
Cynisme viert hoogtij op dit forum.

Een aantal door mij gewaardeerde posters, worden vaak door nonos op een voetstuk geplaatst voor hun posten.

Soms komen hun posten NOG niet uit, omdat o.a de tijdspanne tegen zit.

Daarna maken ze die posters op een cynische wijze met de grond gelijk.

Jammer, daar doe ik dus niet aan mee.

Bij mij krijgt niemand een buitenaardse status, maar wel heel veel waardering, voor de vele krenten.

Zo jammer, want zo jaag je krenten weg.

Neem Jelle, ik heb niet mee gedaan, dus niet getekend.
Kan, ik zag niets in tekenen, maar ik kan wel waarderen, dat iemand zijn hoofd uitsteekt, ook voor ons.

Sommige forumleden zetten die persoon op een voetstuk, maar halen hem er net zo makkelijk weer af.

Rara snuiters vind ik dat.

Ik heb dat niet, naar 100, maar even makkelijk naar 0, ben meer van ROND de 50 als iemand een duidelijk mening heeft en ja natuurlijk heeft niemand altijd gelijk :-)

Doei :-)

Cynische mensen, dassss niet aan mij besteed :-)
[verwijderd]
1
Dus we weten Tesla is binnen en "commercieel gevoelig"...dat gevoelige is, nu het eigenlijk bekend is, niet meer van toepassing dus kan er net zo goed een persbericht komen..nu weet 50 % van de aandeelhouders het...de andere 50% niet officieel...@AFM

Opel is binnen...weten we, kan er ook net zo goed een persbericht komen
GM ? Wellicht...
En anderen ...?

Kortom: WAAROM geen persberichten, als het al min of meer bekend is...
HG wil dat niet, dus wil (nog) geen hogere koers ? Belastingtechnische reden ? Is hij zo zuinig..?
Waarom geen grote spelers die volop inkopen..ik snap het af en toe echt niet, ze wachten op....doorpakken van HG op sports...is dat het teken...?
Royall
0
Tesla forum

Tesla uses tomtom now?
Submitted by Dokus on June 30, 2017
So is it true that Tesla now uses TomTom?

Can anyone verify this?

BigD0g | June 30, 2017
Confirmed.

EVRider | June 30, 2017
I think the use of Tom Tom started with a particular firmware version, most likely 17.24.28 based on reports of speed limit and geofencing issues that started with that version. However, I am not certain about this.

metabletica | June 30, 2017
@BigD0g, how can you be so sure? Would surprise me if TomTom is involved. Do you have a screenshot or something else maybe?

jan.vandermeulen | June 30, 2017
This would be a substantial change. Bosch might also be involved (remember the RSS technology invented by Bosch en Tomtom).

Could you take a picture of the central screen with the Tomtom logo?

Thanks guys

BigD0g | June 30, 2017
I'm sure because user Verygreen has root on his Tesla and reported it on the TMC forums. I also spoke to my local Tesla ranger who confirmed it as well. Also, if you call the SC they will also confirm it.

BigD0g | June 30, 2017
And yes, it started with 17.24.28 and to be clear 17.24.30 is just a fix for the air suspension issue on model x ( Displaying a service your air suspension warning, even though everything is fine )

metabletica | June 30, 2017
Thank you @BigD0g ! Appreciated.

minervo.florida | June 30, 2017
Tesla has sent me an email to contact Tom Tom for the issues I am having. I spoke with the TT engineer and Tesla is using ( maybe testing) TT on some cars at this time. 100%

henkvancalker | June 30, 2017
Hopefully they will use TomTom's HDmaps ( &RoadDNA) for autopilot as well. Looks like a great product:

automotive.tomtom.com/products-servic...

patsssssss | June 30, 2017
@ minervo.florida: wondering, could you share that email? Leave out the personal stuff of course...

Haggy | June 30, 2017
I used 17.24.28 on a road trip through and around Yosemite and had not problems with optimal routes. I have no idea how or whether this data is used with respect to the trip planner, but I did find that the prediction of remaining battery for when I got home was accurate to a percent or two, which I hadn't seen in the past. Does anybody know how that relates?

dknisely | June 30, 2017
Any idea whether the right turn/left turn instruction bug is fixed? Mine gets right/left reversed about 95% of the time now, but not enough that I can just count on reversing what she says since she is sometimes correct. So, I have to completely ignore verbal navigation instructions. Crazy.

Made in CA | June 30, 2017
I assume you are talking about the route guidance map shown in the driver's instrument panel?

Tesla has always used two mapping providers - one for the big display (Google) and one for the route guidance map in the driver's instrument panel. I thought Tom-Tom always provided the info on the driver's screen. If not, what was it previously?

The big map display still shows the Google logo and the traffic info is consistent with Google's.

UnshodBob | June 30, 2017
@Made in CA - I think it was Garmin. Now TomTom is in there somewhere. Not sure if Garmin is out, though. Google is still on the big screen.

BigD0g | June 30, 2017
Garmin is out.

Offline | June 30, 2017
On 17.22.46 the navigation told me to drive down a hiking trail instead of the road right in front of me - so I don't think the directions can get worse than they were.
mjmj
0
Als HG aan het zeilen is gebeurt er niets op PR gebied. En ook niet 2 weken daarvoor en 2 weken daarna. Dat zijn de signalen die shorters voeren aan hun algoritmes en die lusten daar wel pap van.
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront