TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

Ron50 schreef op 17 oktober 2017 12:46:

Waarom geloven de "grote jongens" nog steeds niet in TomTom met al deze goede vooruitzichten? Dit beangstigd mij steeds meer.
Wie kan mij gerust stellen?
ze geloven wel in TT als bedrijf, maar hebben geen smul (extra) te investeren in een beursgenoteerd bedrijf gemanaged als een privé-club door de founders voor the happy few

vandaar dat je ook ziet dat de analisten gebaseerd op de potentie van het bedrijf TT voor consensus advies tot kopen of houden geven, maar de account Managers of fonds Managers die het in de porto nemen of bij klanten aanbevelen zijn behoudend.

daarbij noteert TT ook aan de AMX en da's nou ook niet bepaald intrek bij grote investeerders, dat is eerder een visvijver voor hedge fondsen om te shorten.

goed, ik heb me ook ongelofelijk vergist in dit aandeel, niet qua potentie of onderliggende waarde, wel voor koersontwikkeling ... toch wat niet is kan zeker nog komen

neerwaarts risico lijkt echt beperkt, opwaarts plenty, vraag is enkel ga je dat zien in 1, 3, of 5 jaar.... in te vullen door HG.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 17 oktober 2017 12:55:

Als je naar zo'n Baidu bericht kijkt, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat alles -getest!- klaar staat voor implementatie in productiemodellen. NVidia met de Xavier voor Level 3, Bosch/NVidia met hun SDC-computer in 2019-2020 voor level 5, Bosch met Accu's en eAxles voor korte ontwikkeltijden / lage break even aantallen van nieuwe modellen en uiteraard TomTom met steeds verder wereldwijde met HD-maps.

Het enige verontrustende is dat het steeds duidelijker wordt dat de taxibots de lead gaan nemen, zoals ik altijd al verwacht heb. En daarvoor ben ik niet zo zeker dat de HD-kaarten niet buiten TomTom kunnen. Het gaat dan om relatief kleine geografische gebieden. TomTom is vooral sterk in "nation-wide".
Eens, maar je gaat niet per gebied een andere kaart c.q. andere technologie inzetten.
Als je in de Chinese steden (plus alle wegen; dekking zal een stuk sneller gaan) en op Amerikaanse en Europese hoofdwegen TomTom-inside gebruikt, waarom dan ook niet voor de Amerikaanse en Europese steden?

Overigens zullen die taxibots eerder level 5 bereiken dan de gewone auto, maar juist die gewone auto is een stuk interssanter voor TomTom. Daar zal men vanaf level 3 (en mogelijk zelfs de lagere levels) af-fabriek gaan kiezen voor extra veiligheid van de HD-maps en RoadDNA/RRS. Klanten zoals Volvo bijvoorbeeld (vanaf 2019 in alle modellen).
boem!
0
quote:

xynix schreef op 17 oktober 2017 12:55:

Als je naar zo'n Baidu bericht kijkt, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat alles -getest!- klaar staat voor implementatie in productiemodellen. NVidia met de Xavier voor Level 3, Bosch/NVidia met hun SDC-computer in 2019-2020 voor level 5, Bosch met Accu's en eAxles voor korte ontwikkeltijden / lage break even aantallen van nieuwe modellen en uiteraard TomTom met steeds verder wereldwijde met HD-maps.

Het enige verontrustende is dat het steeds duidelijker wordt dat de taxibots de lead gaan nemen, zoals ik altijd al verwacht heb. En daarvoor ben ik niet zo zeker dat de HD-kaarten niet buiten TomTom kunnen. Het gaat dan om relatief kleine geografische gebieden. TomTom is vooral sterk in "nation-wide".
AB @Xynix

Helemaal eens met je observatie. Ook vwb de taxibots met die aantekening dat OEM' s bij hun aanbod richting de particulier niet achter kunnen blijven.
[verwijderd]
0
vrijdag dan maar ook gelijk een stortvloed van persberichten mbt deals?

de laatste maand in ieder geval erg karig
12/9 IAA Frankfurt
4/10 App Michelin
en een paar interne over aandeleninkoop, benoeming Leukert en Boheemen en 157 man eruit.

Hit van de dag (speciaal voor Corine): www.youtube.com/watch?v=8iwBM_YB1sE
NewKidInTown
0
quote:

tatje schreef op 17 oktober 2017 12:58:

Dus ik zeg, ze zijn super schaars.

Dat vind ik erg overdreven om zo te stellen, op dit niveau zijn ze zeker niet schaars. Bijna 400k verhandeld vandaag sofar.
[verwijderd]
1
Wat een vies, laf angstaandeel is dit toch geworden zeg. Bijna een 100% aftreksel van de uitstraling van het bedrijf (lees HG & friends).
Hoe kun je daar nu trots op zijn en je keer op keer laten feteren op 'start-up'-feestjes. De transitie naar modern open communicerend bedrijf richting aandeelhouders is zeker nog geen budget voor?
[verwijderd]
0
er lijkt wel erg veel angst te zijn voor de cijfers, links en rechts posten er allerlei afbouwers.
maar met hele slechte cijfers was TT nog niet met het inkoopprogramma begonnen, en met hele goede cijfers hadden ze er nu een schepje bovenop gedaan.
Dus gematigde cijfers, bovendien heeft TT nu belang bij een stabiele koers, dus als het tegenvalt komt er een mooie toelichting en valt het mee dan zwakt HG het af in de toelichting.

dus ik verwacht een vlake dag
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dokus_ schreef op 17 oktober 2017 09:46:

tja... het kan zomaar weer eens de standaard -5% worden aanstaande vrijdag.
...
Standaard -5%? Het kan alle kanten op.
Dit waren de koersuitslagen op de laatste 15 cijferdagen:

2014 : – 14,4% (bij 2013-Q4 en jaarcijfers over 2013), + 9,3%, + 4,0%, – 4,5%

2015 : + 18,0% (bij 2014-Q4 en jaarcijfers over 2014), + 4,2%, – 8,7%, – 1,8%

2016 : – 3,9% (bij 2015-Q4 en jaarcijfers over 2015), + 2,5%, + 3,5%, – 1,7%

2017 : – 8,2% (bij 2015-Q4 en jaarcijfers over 2015), + 2,8%, + 9,3%, ...

Je kunt overigens nog t/m donderdag meedoen met het spelletje voor a.s. vrijdag!

NewKidInTown
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 17 oktober 2017 15:46:

Waar heb jij rekenen geleerd?
Ik kom op +0,7% gemiddeld.

Sorry, ik had het over de Q4. Rekenen heb ik geleerd vooral op de LS, later op de HBS-B.
NewKidInTown
0
Ja, vond en vind ik ook, ik heb er nog elke dag plezier van, ook al dacht ik indertijd wel eens, wat hebben we aan dat soort kennis, daar doen ik nooit iets mee. Later ben ik er achter gekomen dat niet alleen de kennis belangrijk was, maar ook vooral de weg er naar toe en de basis die het je gaf voor verdere stappen. Maar het allerbelangrijkste vind ik nog, de nieuwsgierigheid en honger die je had of kreeg, naar nog meer. Nature or nurture, daar ben ik soms nog niet helemaal achter.
NewKidInTown
1
Sprak vandaag nog een UBER-driver/partner, heel interessant hoe mensen vanuit de praktijk tegen zaken zoals autonomous-driving aankijken, weer wat geleerd en hij ook, denk ik.

Off-topic, zit met een scheef oog ook even naar Fugro te kijken, nog dik in de verliezen, het is de vraag hoe lang het gaat duren voor er een turnaround gaat plaats vinden, zit me nu in te lezen, eerste indruk lijkt positief, grootste valkuil zou kunnen zijn om er te vroeg in te stappen. Andere valkuil kan zijn om te lang te wachten, zo is er altijd wel wat om het leven gecompliceerd maar ook spannend te maken. Komen vanaf de 55 en staan nu op 12........
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 17 oktober 2017 16:30:

Sprak vandaag nog een UBER-driver/partner, heel interessant hoe mensen vanuit de praktijk tegen zaken zoals autonomous-driving aankijken, weer wat geleerd en hij ook, denk ik.

Off-topic, zit met een scheef oog ook even naar Fugro te kijken, nog dik in de verliezen, het is de vraag hoe lang het gaat duren voor er een turnaround gaat plaats vinden, zit me nu in te lezen, eerste indruk lijkt positief, grootste valkuil zou kunnen zijn om er te vroeg in te stappen. Andere valkuil kan zijn om te lang te wachten, zo is er altijd wel wat om het leven gecompliceerd maar ook spannend te maken. Komen vanaf de 55 en staan nu op 12........
voor een aandeel om te pieken is een kwestie van dagen
voor een aandeel om te bodemen is een kwestie van maanden, soms jaren

wat niet wil zeggen dat een aandeel geen herstel-rally kan laten zien uit over-verkochte omstandigheden, maar dat is geen bodemvorming, dat is een opluchtingsrally die kunnen hevig zijn, maar zijn vaak zo weer voorbij.

NewKidInTown
0
quote:

cave canem schreef op 17 oktober 2017 16:58:

voor een aandeel om te pieken is een kwestie van dagen
voor een aandeel om te bodemen is een kwestie van maanden, soms jaren
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Maar dan andersom, begrijp ik ?
[verwijderd]
5
quote:

NewKidInTown schreef op 17 oktober 2017 17:11:

[...]

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Maar dan andersom, begrijp ik ?
geen kwestie van vertrouwen
is human nature

winst nemen kunnen we allemaal, verlies is een stuk moeilijker
dus op de weg naar boven zodra een aandeel piek-verschijnselen begint te tonen zijn we er als de kippen bij om te kapitaliseren, want winst is winst, van winst is nog nooit iemand armer geworden enz... allemaal bekende uitspraken

op de weg naar beneden, da's een stuk moeilijker, dan is het van ... komt wel terug, dit is belachelijk, veel te laag, ik ben geen handelaar - maar investeerder...enz...

dat gaat op voor iedereen, ervaring of niet
we zijn allemaal handelaar als er gescored kan worden en we zijn allemaal investeerder als er geparkeerd moet worden, de meeste parkeerplaatsen worden echter bezet, niet uit luxe, doch uit noodzaak.

is bij mij niet anders, gelukkig met deze topjaren aan de beurzen, staat er bij mij met een goed gespreide porto bijzonder weinig in de parkeerstrook en dat gaat op voor iedereen die gespreid zit, kan niet anders.
maar ook ik ontkom er niet aan er staan er bij mij ook een paar in de parkeerstrook, daar doe ik wel wat aan, kost zeker klauwen geld en gaat nooit een schoonheidsprijs verdienen met hak en hedge werk, maar breng die discipline wel op, laat niet het resultaat uit mijn goede aandelen verzieken door een stel winkeldochters en het is ook mij overkomen dat uithakken soms aan de low van het aandeel gaat.

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront