TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
DerksVisie
0
quote:

Was here schreef op 8 januari 2018 20:21:

Dat klopt. Ze hebben ook nog geen outlook gegeven voor 2018.

[...]
Zelfs zonder outlook kan je nog steeds zeggen dat het voor dit jaar nog geen gevolgen heeft.
DerksVisie
0
quote:

Tomtom25 schreef op 8 januari 2018 20:22:

Verkoop sports?? Update orderboek 2017??
Goddijn koopt GoPro voor Corinne haar verjaardag.
Energy
1
Hoe concreet wil je het hebben??!!

Hd maps pre installed in Apollo.

Google mag niets in china en here moet nog aantonen wat ze in china kunnen aanbieden. Op deze wijze kunnen fabrikanten niet met 1 kaarten leverancier werken. Behalve met tt en baidu.

Tt en Baidu zetten de standaard voor alle belangrijke markten.

quote:

VanillaSky schreef op 8 januari 2018 20:19:

Mooie berichten vandaag, maar (helaas) weinig concreet. Toch een ruime 2 procent omhoog, meer zit er niet in tot dat er ooit eens bewijs word geleverd dat het geld op gaat brengen.
Neem aan dat dit het was voor de CES, morgen business as usual tot de Jaarcijfers?

VanillaSky
0
quote:

DerksVisie schreef op 8 januari 2018 20:26:

[...]

Goddijn koopt GoPro voor Corinne haar verjaardag.
Toch veel belovend die sport camera's
VanillaSky
0
quote:

Was here schreef op 8 januari 2018 20:27:

Hoe concreet wil je het hebben??!!

Hd maps pre installed in Apollo.

Google mag niets in china en here moet nog aantonen wat ze in china kunnen aanbieden. Op deze wijze kunnen fabrikanten niet met 1 kaarten leverancier werken. Behalve met tt en baidu.

Tt en Baidu zetten de standaard voor alle belangrijke markten.

[...]
concreet = wat voor knaken gaat het opleveren. Vooralsnog het trackrecord met een omzet EN winst die al 7 jaar krimpt terwijl het aantal FTE's maar blijft stijgen en men deal na deal sluit is nog niet veelbelovend. Eens zien of dat in Februari anders gaat worden.
Energy
0
Ja sommige beleggers vergelijken tt met Unilever en koninklijke olie.

Je lijkt me slim genoeg om iets genuanceerder te reageren.

quote:

VanillaSky schreef op 8 januari 2018 20:29:

[...]

concreet = wat voor knaken gaat het opleveren. Vooralsnog het trackrecord met een omzet EN winst die al 7 jaar krimpt terwijl het aantal FTE's maar blijft stijgen en men deal na deal sluit is nog niet veelbelovend. Eens zien of dat in Februari anders gaat worden.
[verwijderd]
0
eduardo3105
0
quote:

*JustMe* schreef op 8 januari 2018 21:00:

[...]

Ik heb helemaal niks met Wakkie. Maar zijn verhaal werd wel uit verband getrokken.

Er mag geen enkel misverstand over bestaan. Dan kun je de beurskoers managen. Straal je uit: ’Wij gaan hier geen seconde over nadenken, deze overname gaat echt niet gebeuren’, dan gaat je beurskoers ook niet ineens door het dak.”

Op de eerste mededeling dat een activist in een bedrijf stapt, stijgt de koers vaak al fors. Ik wil er geen moreel sausje over gieten hoor, maar je moet je wel beschermen. Die discussie moet je overigens niet voeren in zin van moraliteit, maar meer met de vraag: ‘Bescherm je je eigen bron voldoende?’”

Alleen uit deze 2 opmerkingen blijkt toch wel dat Wakkie niet wil dat de koers van TT stijgt want ja dan komen de hedgefondsen en ja die willen misschien wel wijzigingen in de top.
eduardo3105
0
AS VEGAS -- Robert Bosch is expanding its capabilities in two areas that will be crucial to autonomous vehicles: connected parking and high-definition mapping.

At a press event here at CES on Monday, Stefan Hartung, a Bosch board member, and Mike Mansuetti, president of Bosch in North America, said the supplier would extend its crowd-sourced parking service out of the pilot phase, to 20 U.S. cities, including Los Angeles and Boston.

The company also detailed its recent investment in mapmaker Here, and shorter-term updates on connected vehicle development.

"We'll make real-time information about on-street parking available to car manufacturers," Mansuetti said. "Drivers will be able to see on their navigation systems where there's a free space and drive directly to it -- which will save them time, fuel and stress, while reducing congestion and pollution in downtown areas."

Bosch's community-based parking approach uses cameras and sensors vehicles to detect and record open parking spaces, storing them on a shared cloud network. When a driver is in need of parking, the car can access that database to find the nearest spot.

Though a human driver is still required, such crowd-sourced platforms will serve as a base layer for autonomous vehicles to navigate when they have to drive and park on their own.

High-def mapping

Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

"We're working on a manufacturer-independent solution for cars to share traffic information collected by their sensors, which can be used to update maps in real time," Hartung said. "We'll also be working together on applications for this technology beyond the automotive domain."

Digital cockpit
Bosch also unveiled its human-machine interface concept at CES, using a voice-controlled assistant and artificial intelligence to keep drivers' eyes off the infotainment screen and on the road. The system attempts to address an issue that will increasingly plague automakers in the short-term: maintaining driver attention as autonomous and connected vehicle development loads the car with more distracting technology.

"The more complex the technology in modern vehicles, the simpler and more intuitive control systems need to be," said Steffen Berns, president of Bosch Car Multimedia.

Using deep-learning algorithms, Bosch's digital cockpit prioritizes information for the driver, placing necessary alerts, such as road warnings or speed limit changes, in his or her field of vision, and less important communications, such as radio station, on the infotainment screen.

The system also uses haptic feedback -- touch screens or gestures that vibrate or buzz -- to allow the driver to access controls that normally require them to take their eyes off the road, like air conditioning or radio controls.

"Car displays with haptic feedback are going to catch on," Berns said. "They allow easier operation of all manner of functionalities."

Bosch has also added a voice-controlled assistant that operates similarly to virtual assistants such as Amazon Alexa or Microsoft Cortana as another option for eyes-free control. The system initially responds to the name "Casey," though it can be changed to any preferred name, and can speak and understand American, British, Australian and New Zealand dialects of Englis
europe.autonews.com/article/20180108/...
[verwijderd]
0
....'ook niet ineens door het dak'.....

Maak me nou niet bepaald zorgen om de woorden van Wakkie en de timing.

Apple en Uber hebben denk ik wel geinformeerd of TT te koop was.

We weten wat het antwoord van Goddijn toen was.

Zegt iets over het verleden, zelfstandigheid in de toekomst in al dit overname- en ecosysteemgeweld, zou ik m'n geld niet op inzetten.
[verwijderd]
0

High-def mapping

Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

Dus als ik het nu goed begrijp heeft Bosch nu toch zijn kaarten op Here gezet?

Of laten we zeggen, het grootste deel van zijn kaarten? Heeft Bosch vandaag ook maar 1 keer de naam van TomTom genoemd?

[verwijderd]
1
Je moet 1 regel verder lezen. Staat dat ze onafhankelijk van leveranciers willen zijn. Wat volkomen logisch is vanuit commercieel oogpunt, want ze doen wel graag met alle OEM's zaken natuurlijk.
DerksVisie
0
quote:

Paulus29 schreef op 8 januari 2018 21:57:

High-def mapping

Another base technology currently under development that will be crucial for autonomous vehicle deployment is high-definition mapping. Bosch recently took a 5 percent stake in mapmaker Here, which is jointly owned by BMW, Daimler and Audi.

Dus als ik het nu goed begrijp heeft Bosch nu toch zijn kaarten op Here gezet?

Of laten we zeggen, het grootste deel van zijn kaarten? Heeft Bosch vandaag ook maar 1 keer de naam van TomTom genoemd?

Wat interesseert Bosch nou nog als je de grootste tech-bedrijven aan boord hebt: Microsoft, Qualcomm, Baidu, Nvidia, en ga maar door.
[verwijderd]
0
TomTom doet zaken met 20% van de OEM's.

Bosch doet zaken met 100% van de OEM's.

Vind het uitstekend dat Bosch nu de HAD-tech van TomTom onder eigen merk distribueert, want zo zal het gaan, enfin, genoeg over gezegd vanmiddag, lees Willem Strijbosch.
Vici
0
www.telegraaf.nl/financieel/1514823/t...

Mooie kop boven het artikel: Webreus China kiest TomTom

Navigatiebedrijf TomTom breidt zijn overeenkomst met het grootste Chinese internetzoekbedrijf Baidu en chipmaker Qualcomm uit voor batterijauto’s.
.........
Marcooo20
1
TomTom ligt volgens mij perfect op koers. Alle grote platformen voor autonoom rijden en locatie bepaling bieden inmiddels de TomTom producten aan. HD kaarten zijn belangrijk maar een klein onderdeel van de projecten. Deals worden op een ander niveau gepresenteerd. B.v. OEM met Tier1 of CPU leverancier.

TomTom wil niet alle deals direct bekend maken. Ook voor OEM'S is de leverancier keuze een zeer strategische beslissing. Ik verwacht veel van het orderbook dat TomTom tijdens de jaarcijfers gaat presenteren. Deze zouden zo maar eens veel hoger zijn dan nu verwacht. Vooral voor standaard maps zie ik op korte termijn veel contract potentie. CES is helaas niet de plek om nieuwe contracten voor standaard kaarten en navigatie bekend te maken.
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 15:29
Koers 5,670
Verschil +0,095 (+1,70%)
Hoog 5,705
Laag 5,600
Volume 241.187
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront