Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
0
Maar WINST is toch maar wat overblijft, dus inkomsten - de gemaakte onkosten.
Als uw onkosten verminderen door vol stil te liggen, kun je toch meer winst maken, niet. Uw transportkost mag dan ook lager zijn.
Erik007
0
Het Noorse beurshuis Pareto Securities heeft zijn koersdoel voor Euronav verhoogd van 6,34 tot 9,60 euro. Het advies blijft 'houden'
Risky bets
0
quote:

Pommeke schreef op 15 januari 2018 09:11:

Maar WINST is toch maar wat overblijft, dus inkomsten - de gemaakte onkosten.
Als uw onkosten verminderen door vol stil te liggen, kun je toch meer winst maken, niet. Uw transportkost mag dan ook lager zijn.
Inkomsten liggen momenteel onder de kosten, dus verlies.
joopie1980
0
[verwijderd]
0
Inkomsten liggen momenteel onder de kosten, dus verlies.

Waar haal je dat?
Of is dit een veronderstelling?
Risky bets
0
quote:

Pommeke schreef op 15 januari 2018 11:20:

Inkomsten liggen momenteel onder de kosten, dus verlies.

Waar haal je dat?
Of is dit een veronderstelling?

Rates zijn super slecht momenteel. Laatste pagina heeft wat dayrates:

www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...
[verwijderd]
0
OK, dit is algemeen
Ik lees dat het in Canada goed gaat.

Nu Euronav
Vergeet de langetermijncontracten niet.

Q3/2017

Euronav beschikt nog steeds over een sterke balans en over voldoende vaste inkomsten om doorheen periodes van lagere vrachttarieven te navigeren en/of om opportuniteiten voor verdere groei aan te grijpen.”

Intussen enkele schepen met winst verkocht dit om de nieuwe te betalen. Schepen verhandelingen hebben geen invloed op het dividend.
sip
0
quote:

Pommeke schreef op 15 januari 2018 12:36:

OK, dit is algemeen
Ik lees dat het in Canada goed gaat.

Nu Euronav
Vergeet de langetermijncontracten niet.

Q3/2017

Euronav beschikt nog steeds over een sterke balans en over voldoende vaste inkomsten om doorheen periodes van lagere vrachttarieven te navigeren en/of om opportuniteiten voor verdere groei aan te grijpen.”

Intussen enkele schepen met winst verkocht dit om de nieuwe te betalen. Schepen verhandelingen hebben geen invloed op het dividend.

De bestuurder noemde de kostprijs van de tankers gemiddeld circa 26000 per dag.
Een olieprijs boven de 70 euro is ongunstig voor Euronav.
De tarieven zijn nog niet de helft van de kostprijs.
Het eerste kwartaal 2018 wordt dramatisch als de prijzen zo blijven en dat nog straks bij
een vergrote vloot door fusie.
Tel uit je winst als de tarieven niet aantrekken.

[verwijderd]
2
quote:

sip schreef op 15 januari 2018 13:27:

[...]

De bestuurder noemde de kostprijs van de tankers gemiddeld circa 26000 per dag.
Een olieprijs boven de 70 euro is ongunstig voor Euronav.
De tarieven zijn nog niet de helft van de kostprijs.
Het eerste kwartaal 2018 wordt dramatisch als de prijzen zo blijven en dat nog straks bij
een vergrote vloot door fusie.
Tel uit je winst als de tarieven niet aantrekken.
Als het stormt kan je beter op het minst zinkbare schip zitten. En dat is euronav voor mij.
Tussentijds kan dat rocky zijn maar als de hemel uitklaart...
Met hun laatste deal bewees het management verdomd goed te weten waar ze mee bezig zijn. Gehaaid.
[verwijderd]
2
Is zo, ik zit al van in de jaren '80 met deze en vorige aandelen en ben er nog nooit slecht mee geweest. Enkel dan het van de beurs halen van CMB dan uitgezonderd. Ervaring en zicht op de gebeurtenissen. Ze halen altijd wel ergens voordeel uit. Op vorige AV zeiden ze dat het wel goed kwam. Als de Kapitein dat zegt, volgen we hem tot het tegendeel bewezen is. Dan krijg je muiterij, niet?
[verwijderd]
0
Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 19 januari 2018 hebben de analisten van Degroof Petercam hun beleggingsadvies voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338) herhaald. Het advies van Degroof Petercam voor Euronav blijft "houden".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 7,50 EUR naar 8,00 EUR.

Op 31 oktober 2017 publiceerde Euronav kwartaalcijfers. Op 25 januari 2018 komt Euronav met een trading update.
[verwijderd]
0
Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Euronav
23 jan 2018 om 09:28
(ABM FN) KBC Securities heeft dinsdag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 7,30 naar 8,10 euro bij een ongewijzigd Accumuleren advies.

Komende donderdag maakt de Antwerpse scheepvaartgroep de resultaten over het vierde kwartaal bekend. Analist Cedric Duinslaeger rekent op een EBITDA resultaat 75,8 miljoen euro, exclusief joint ventures. Onder de streep restte volgens KBC evenwel een nettoverlies van 11,8 miljoen dollar.

De marktvorser denkt dat de recente fusie met Gener8 het bedrijf in een betere positie heeft gebracht in een verzwakkende markt. De balans blijft bovendien sterk, wat Euronav in staat stelt om te profiteren van een marktherstel.

Het aandeel Euronav noteerde dinsdag op een groene beurs 1,1 procent in de plus op 7,33 euro.
Poelifinario
0
quote:

Aafje Aasgier schreef op 23 januari 2018 09:42:

Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Euronav
23 jan 2018 om 09:28
(ABM FN) KBC Securities heeft dinsdag het koersdoel voor Euronav verhoogd van 7,30 naar 8,10 euro bij een ongewijzigd Accumuleren advies.

Komende donderdag maakt de Antwerpse scheepvaartgroep de resultaten over het vierde kwartaal bekend. Analist Cedric Duinslaeger rekent op een EBITDA resultaat 75,8 miljoen euro, exclusief joint ventures. Onder de streep restte volgens KBC evenwel een nettoverlies van 11,8 miljoen dollar.

De marktvorser denkt dat de recente fusie met Gener8 het bedrijf in een betere positie heeft gebracht in een verzwakkende markt. De balans blijft bovendien sterk, wat Euronav in staat stelt om te profiteren van een marktherstel.

Het aandeel Euronav noteerde dinsdag op een groene beurs 1,1 procent in de plus op 7,33 euro.
Bizarre gang van zaken toch. 1 beursdag verwijderd van de bekendmaking van de resultaten van 2017 en KBC verhoogt zijn koersdoel. Als er geen nieuwe informatie beschikbaar is, waarom wachten ze zolang om het koersdoel op te trekken?
Gaan ze het koersdoel opnieuw verlagen na bekendmaking van slechtere cijfers dan verwacht?
Is dit misschien om mensen te overtuigen om in te stappen? Hoe meer transacties, hoe meer fees voor KBC?
[verwijderd]
0
Hier nog niets gelezen van de melding van gisteren.
Euronav is als enig Belgisch bedrijf lid van de nieuwe Bloomberg index.
[verwijderd]
0
ANTWERPEN, België, 23 januari 2018 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) maakt vandaag bekend dat zij als enige Belgische beursgenoteerde vennootschap binnen tien sectoren werd geselecteerd om deel uit te maken van de gloednieuwe 2018 Bloomberg Gender-Equality Index (“GEI”). Deze referentie-index werd gisteren gelanceerd in de Verenigde Staten en meet gendergelijkheid op basis van interne bedrijfsstatistieken, werknemersbeleid, externe ondersteuning en betrokkenheid en een genderbewust productaanbod.



Carl Steen, voorzitter van Euronav: “De opname in deze index weerspiegelt de werkelijke en aanhoudende vooruitgang in het ondersteunen en behouden van gendergelijkheid binnen Euronav. De erkenning daarvan door Bloomberg is een belangrijke mijlpaal in onze prestaties tot nu toe op dit belangrijke gebied.”



Peter T. Grauer, voorzitter van Bloomberg en stichtend voorzitter van de U.S. 30% Club: “Wij loven Euronav en de andere 103 vennootschappen die in de GEI 2018 zijn opgenomen voor hun inspanningen om een werkomgeving te creëren die gendergelijkheid ondersteunt in een breed scala van sectoren.”



Achtergrond Bloomberg Gender Equality Index

De 2018 GEI breidt zich wereldwijd uit en vertegenwoordigt 24 landen. De index omvat voor de eerste keer ook bedrijven gevestigd in België, Chili, Griekenland, Ierland, Italië, Singapore en Taiwan. De vennootschapen zijn actief in uiteenlopende sectoren, waaronder communicatie, consumentengoederen, energie, financiën, transport, materialen en technologie.



Euronav nam deel aan een enquête opgezet door Bloomberg in samenwerking met externe deskundigen, waaronder Women’s World Banking, Catalyst en Working Mother Media. De vennootschappen die dit jaar werden opgenomen, haalden of overtroffen een wereldwijde drempel opgesteld door Bloomberg inzake publicatie van bedrijfsinformatie en het behalen of aannemen van de beste statistieken en beleidslijnen. Zowel de enquête als de GEI zijn vrijwillig en deelname is kosteloos. De index is geen rangschikking.
[verwijderd]
0
The GEI is not for use as a financial benchmark. GEI is for informational use only and may not be used as the basis of any financial instrument, to measure the performance of an investment fund or for any other purpose absent Bloomberg’s express written consent.

Denk niet dat het veel impact zal hebben...
Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van morgen en natuurlijk hoe de koers zal reageren.
Zijn er mensen die voorspellingen durven doen?
[verwijderd]
0
quote:

helic schreef op 24 januari 2018 20:42:

Zijn er mensen die voorspellingen durven doen?
Bron: De Tijd, 23 januari 2018

KBCS trekt koersdoel Euronav op

Euronav komt donderdagmorgen met resultaten over het vierde kwartaal en die zullen niet bepaald schitterend zijn. De oorzaak zijn de lage vrachttarieven voor zowel VLCC's (supertankers van 200.000-320.000 ton) als Suezmax tankers (120.000-199.999). Normaal gezien is het vierde kwartaal een goede periode voor tankeroperatoren, maar door de sterke instroom van nieuwe tankers was er een onevenwicht tussen vraag en aanbod, met lage tarieven als gevolg.

Dat was trouwens het hele jaar het geval. Analist Cédric Duinslaeger van KBC Securities raamt het gemiddelde vrachttarief voor een VLCC over heel 2017 op slechts 17.794 dollar per dag tegen 41.488 dollar in 2016. Min of meer hetzelfde voor Suezmax: gemiddeld 12.829 dollar in 2017, minder dan de helft van het gemiddelde tarief in 2016 (27.567 dollar).

Nu slaagt Euronav er doorgaans in iets betere tarieven uit de brand te slepen, maar toch waren ze ondermaats in het vierde kwartaal. Duinslaeger komt tot 23.369 dollar per dag voor een VLCC en 16.507 dollar voor een Suezmax tanker. Dat is telkens onvoldoende om winstgevend te kunnen varen. Volgens een presentatie van mei vorig jaar lag het break-evenpunt voor een VLCC op 27.300 dollar en voor een Suezmax op 24.000 dollar. Het nettoresultaat zal dan ook rood kleuren (-11,8 miljoen dollar) en dat ondanks 36,5 miljoen dollar meerwaarden op de verkoop van drie schepen.

Er is echter hoop op beterschap. De wereldtankervloot zal dit jaar minder sterk aangroeien dan in 2017 - met iets meer dan 3 procent tegen 4,8 procent - en door de veroudering van de vloot en nieuwe milieuwetgeving zal er meer gesloopt worden, vooral daar de sloopprijzen momenteel goed zijn. Euronav van zijn kant heeft een nieuwe megastap gezet met de overname van Gener8 Maritime, waardoor de vloot niet alleen flink groter wordt maar ook jonger. De gemiddelde leeftijd zakt van 8,6 tot 7,4 jaar volgens de KBCS-analist.

Duinslaeger raamt de nettowaarde van Euronavs activa na de fusie op 1,975 miljard dollar of 9,02 dollar per aandeel. De fusie en de jongere vloot zullen Euronav echter in een sterkere positie plaatsen in de aankomende zwakke markt en toelaten betere vrachttarieven te bedingen. Daarom mag het aandeel met een premie van 10 procent noteren tegenover de geraamde pro forma netto-actiefwaarde, vindt de analist. Hij trekt dan ook zijn koersdoel op van 7,30 tot 8,10 euro. Zijn advies blijft 'bijkopen' .
Risky bets
0
Super resultaten. Deze gemiddelde TCE rates voor zowel dit kwartaal als Q1, gaan de rates van sectorgenoten (behalve GNRT waarschijnlijk) doen laten verbleken. Vooral Q1, hoe hebben ze dat gedaan? Heel ver boven benchmarks:

"So far in the first quarter of 2018, the Euronav VLCC fleet operated in the Tankers International Pool has earned about USD 22,252 and 35.6% of the available days have been fixed. Euronav’s Suezmax fleet trading on the spot market has earned about USD 14,347 per day on average with 45.4% of the available days fixed."

Maar verder natuurlijk niet veel om vrolijk over te worden. Door al die verkopen van oude schepen en boekwinsten daarop, lijkt het optisch een stuk beter dan dat het is natuurlijk.

Diegene die the Flandre heeft gekocht voor 45M moet per direct ontslagen worden. Minimaal 10 miljoen boven de huidige waarde van dat schip. Dus uiteraard dan ook een super verkoop van EURN.

Ben benieuwd hoe de market hierop gaat reageren.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:23
Koers 15,860
Verschil +0,340 (+2,19%)
Hoog 15,860
Laag 15,530
Volume 42.607
Volume gemiddeld 223.643
Volume gisteren 43.784

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront