BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM februari 2018

3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Struin schreef op 23 februari 2018 22:25:

Heijmans zit meer in de woningbouw en dat is makkelijker geld verdienen, bam zit meer in high end projecten met meer risico-analyses.
ze hebben 2192 huizen verkocht in 2017. Ze maakten totaal 9.000.000 verlies (2% marge van 450 miljoen).
Dat zijn ca 1600 huizen die ze extra zouden hebben moeten verkopen in 2017 om op 0 te komen. Wordt nog een hele opgave om 2018 huizen bouwend in Nederland succesvol door te komen, los van infra en utiliteit.
gpjf
0
Wat weer een enorm tendentieus artikel vandaag in de Telegraaf over Bam. Bam prijsstunter bij herstel Afsluitdijk
gpjf
0
Ik krijg steeds meer de overtuiging dat bij de media ruimte wordt gekocht door partijen om de koers te manipuleren, het valt gewoon op. Hetzelfde is het geval bij SBM, steeds weer komt m.n. De Telegraaf met van die artikelen om de koers te bashen.
€d_Modus Vivendi
0
gpjf, allemaal kinnesinne bij de verliezers 'een bron rondom de aanbesteding'

riooljournalistiek om op voorhand een 'diepteonderzoek' te doen: "in de markt zoemt rond". Dat is weer een kwaliteitsartikel door Yteke de Jong.
NIBC analist Edwin de Jong, haar broer zeker, vindt het ook apart.

Volgens ’s lands grootste bouwer is op de Afsluitdijk ingeschreven volgens de geldende norm van ’marge boven volume’. „Deze inschrijving vormt daarop géén uitzondering”, aldus de BAM-zegsman. „Onze prioriteit bij het implementeren van de lessen van IJmuiden, in met name ontwerp, inkoop en werkvoorbereiding.”
[verwijderd]
0
Vreemd is het wel...denk dat zelfs de meest doorleefde BAM belegger bij iedere klus denkt....ojeee...toch niet weer te laag ingeschreven...of...zou het project nu wel in een keer goed aflopen.

Er zit angst in de markt. En die heeft BAM aan zichzelf te danken.
€d_Modus Vivendi
0
MEER dan 200 appartementen en kantoorruimte voor 5.000 mensen gaan door nadat de gemeenteraad van Cork de planning voor een plan van 160 miljoen € aan Horgan's Quay heeft goedgekeurd.

Go ahead for major Docklands redevelopment
Kevin O'Neill

MORE than 200 apartments and office space for 5,000 people is set to go ahead after Cork City Council approved planning for a €160 million scheme at Horgan's Quay.

A 136-bed hotel and three public plazas are also included in the plans from HQ Developments, which will revamp a 6.1-acre site next to Kent Station.

Senior officials at City Hall say they believe the proposal will be a further catalyst for development in the east of the city, with more projects potentially following suit shortly.

Planners yesterday signed off on the proposals for HQ Developments, an ambitious joint-venture from Clarendon Properties and BAM Ireland.

It includes almost 37,000 sq m of offices in three blocks, as well as 237 apartments over four blocks. A 136-bed hotel with a rooftop restaurant and some 2,285 sq m of retail and restaurant space are also included in the mixed-use development, which finally draws a line under the two-decade long saga surrounding the site which was once the proposed home to an events centre, as well a technology park and more than 1,000 apartments.

Pat Ledwidge, Deputy Chief Executive of Cork City Council, welcomed the decision to approve planning.

"It is a welcome development in the context of the National Development Plan and the Planning Framework," he said.

"Despite all the positive activity in the city centre, there is still a shortage of high-quality office space in Cork city centre.

"This is welcome in the context of the other developments happening in the city too, including the finished One Albert Quay, the South Mall plan and the work at Navigation Square. As we see the steel rising above Navigation Square, we see the potential.

"I hope that when the first blocks of Navigation Square are ready for fit-out this time next year that Horgan's Quay will be at the same stage Navigation Square is now."

HQ Developments is the first step in the regeneration of the Kent Station lands, which have been idle for quite a number of years. Mr Ledwidge said he hopes that some more of the area will be made available for similar works.

"Those that aren't required by Irish Rail for operational purposes are ideal for development," he said.

"There is no real flooding issues, the infrastructure is there; there is no limit on what could be achieved there.

"It is the next step in revitalising that whole eastern end of the city."

The planning decision is now open to a four week window of appeal. If this passes without objection, it is understood that developers are keen to begin work as soon as possible.

It is the latest in a series of major developments in the city centre, following office projects at One Albert Quay, Navigation Square and the South Mall, as well as hotel and student accommodation builds throughout the city.

Mr Ledwidge said he is optimistic that further activity will follow suit.

"There are a number of other plans in the pipeline," he said.

"There is a major planning permission in place at the Trinity Quarter already that we would like to see progressed and, of course, there is a major shortage of housing.

"That is why this development is so welcome: there is a hotel, there are offices, there is apartments and there are some very nice public plazas too."

Het planningsbesluit staat nu open voor een beroepstermijn van vier weken. Als dit zonder bezwaar voorbijgaat, is het duidelijk dat ontwikkelaars graag zo snel mogelijk aan het werk willen.

Tordan
0
quote:

Luizenmoeder schreef op 24 februari 2018 09:17:

Vreemd is het wel...denk dat zelfs de meest doorleefde BAM belegger bij iedere klus denkt....ojeee...toch niet weer te laag ingeschreven...of...zou het project nu wel in een keer goed aflopen.

Er zit angst in de markt. En die heeft BAM aan zichzelf te danken.
Precies, dat heb ik ook. Elk moment vrees je weer een lijk uit de kast. Moeten mensen op de AVA maar eens duidelijk maken lijkt me.
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 24 februari 2018 08:05:

Wat weer een enorm tendentieus artikel vandaag in de Telegraaf over Bam. Bam prijsstunter bij herstel Afsluitdijk
Laten we eerlijk zijn, BAM en grote projecten is geen succesnummer!
Ik hoop dat ze het dit keer wel tig keer gecontroleerd hebben voordat ze de offerte de deur uit hebben gedaan.
aandeeltje!
0
quote:

lucky14 schreef op 24 februari 2018 10:06:

[...]

Precies, dat heb ik ook. Elk moment vrees je weer een lijk uit de kast. Moeten mensen op de AVA maar eens duidelijk maken lijkt me.
Precies de reden waarom de koers slechts geleidelijnk aan omhoog zal gaan. Pas bij geen lijken uit de kast zal het vertrouwen toenemen. Vandaar dat koersdoelen op dit moment boven laten we zeggen de 5 eigenlijk nergens op slaan.
snipper
0
quote:

Luizenmoeder schreef op 24 februari 2018 09:17:

Vreemd is het wel...denk dat zelfs de meest doorleefde BAM belegger bij iedere klus denkt....ojeee...toch niet weer te laag ingeschreven...of...zou het project nu wel in een keer goed aflopen.

Er zit angst in de markt. En die heeft BAM aan zichzelf te danken.
correcte constatering..verwacht ook op korte termijn wéér een strop, je kunt alle positieve dingen noemen, maar als je 50 dingen goed doet en één misstap word Bam idg keihard afgerekend..en terecht..je moet het ijzer smeden wanneer het heet is, en dat lukt ze niet eens..een falend management, ook onder de huidige Ceo
€d_Modus Vivendi
0
HenkdeV
0
Wanneer je geen vertrouwen in BAM hebt moet je er niet in beleggen. Heb je aandelen BAM, doe ze weg. Hoef je je ook niet meer te ergeren. Er zijn andere aandelen genoeg. BAM is en blijft een bedrijf dat met regelmaat risicovolle en hele grote werken aanneemt en uitvoert. Vroeg of later zal BAM best wel weer tegen een strop aanlopen. Daarom moet de marge naar een hoger niveau dan 2% om tegenvallers beter op te kunnen vangen.
Tordan
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 24 februari 2018 10:12:

noem buiten de sluis en busbaan nog eens een groot project?
Je kent het trackrecord van BAM dus niet?? De parkeergarage bijv. Bovenstaand artikel, de tramlijn Utrecht en zo zijn er nog wel meerdere. In het verleden werden ze niet eens bij naam genoemd, maar was het weer een last uit de periode van te lage inschrijvingen. Wel objectief blijven bij BAM. Ook ik heb aandelen en opties BAM. Kan me in bovenstaande posts goed vinden, omdat het nu éénmaal zo is. Daar komt de belabberde outlook van amper 2% bij en dan kun je toch niet meer staan te juichen lijkt me?? Heymans heeft op 2 onderdelen zelfs 4-5% marge. Daar mag BAM van dromen. Management is de grote loser in deze en ik moet nog zien of ze de komende jaren duidelijke margegroei zullen laten zien.
€d_Modus Vivendi
0
Parkeergarage is geen 'groot' project. Uithof is niets mis mee. Het verleden, de crisis, betreft een periode waar de bouw nagenoeg volledig op zijn gat lag. Toch bleef de tent draaien in tegenstelling tot bv. BallastN. Heijmans heeft WEL 9 miljoen verlies geleden in 2017 ondanks marge.
En idd ik ken de trackrecords van Bam niet, daarvoor loop ik te kort mee.
Er gingen 6400 bouwbedrijven failliet gedurende de crisis.
[verwijderd]
0
quote:

éénling schreef op 24 februari 2018 11:24:

BAM , deze zal nog knallen .
vandaar de naam eenling..

Jackpot68
0
quote:

Diegy schreef op 23 februari 2018 08:31:

[...]
Dat is behoorlijk. Shorters gaan ook vandaag weer de koers drukken. Misschien iets hogere opening. Maar daarna onder de 3,50
Sorry, Maar wat ben jij DOM zeg. Je probeert elke keer weer zaken te vertellen waar je totaal geen idee van hebt wat bedoelt wordt. Ook praat je andere personen na. Je hebt geen eigen visie en lult maar gewoon in het lucht ledige. Zo DOM ben je dat je het niet eens zelf ziet.
Doe mij een plezier en beeindig aub je medewerking aan dit forum.

mvg, Jackpot68
3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 3,492
Verschil +0,034 (+0,98%)
Hoog 3,516
Laag 3,454
Volume 909.065
Volume gemiddeld 1.591.511
Volume gisteren 539.255

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront