TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Mojo schreef op 2 oktober 2018 17:21:

Waar is Camilla Sky?

Milly vanilly bedoel je denk ik. :)
mjmj
1
Wie geeft een advies over een optieconstructie voor de korte termijn gegeven het idee dat TT nog substantieel gaat stijgen t/m 3Q cijfers?
[verwijderd]
0
Hebben ze nog meer in de pijp zitten? Zou geweldig zijn. De grote Amerikaanse autobouwer? Tesla?
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 2 oktober 2018 17:55:

[...]

Even zomaar een vraagje tussendoor, zijn wij via IEX traceerbaar of op te sporen ?

;-)
Laat maar komen, make my day!!!
Lust ze rauw!!
DerksVisie
0
Zo waar blijven de analisten dat de deal met Daimler Trucks en nu met BMW afgesloten zijn voor de overname van HERE? Iedereen kan wel roepen op het forum dat er nog meer bekend moet worden gemaakt. Maar je slaat stijl achterover als je de persberichten afgelopen 2 jaar achter elkaar zet. TomTom Traffic is langzamerhand niet meer te stoppen, en straks wil iedereen hier gebruik van maken voor de SDC. Want wat heb je nou aan een zelfrijdende auto in de file?
Dutchy Ron
0
Benieuwd wat er in de 3e generatie Mercedes B kasse zit die in Parijs is/wordt gepresenteerd. ;-)
Dutchy Ron
0
Hyundai Completes First Domestic Autonomous Truck Journey
www.forbesmiddleeast.com/en/hyundai-c...

Wat te denken van Hyundai

The data collected by each sensor is synchronized with the HD map, which relays information to the electronic control module for localization. The module makes accurate decisions for each situation, controlling the speed, steering, and braking accordingly.

HD-map van wie?
NewKidInTown
0
quote:

RickBreda schreef op 2 oktober 2018 19:44:

Laat maar komen, make my day!!!
Lust ze rauw!!
En ik ga op honkbal, zet m'n knuppel bij de deur !!

(en m'n vrouw is altijd thuis, weet waar je aan begint !!!)
Willem77
0
quote:

Accuboor schreef op 2 oktober 2018 18:52:

[...]
Haha wat een zure lui!

Kunnen niet tegen hun verlies!
Het is inderdaad wel een raar artikel met weinig tot geen nieuwswaarde.

Nait Soesen
0
quote:

NewKidInTown schreef op 2 oktober 2018 17:07:

[...]

Nait soezen !
Nou? Wat wolst nou zeggen, of waist doe t ook nait! :)
Moneyball
1
quote:

martinmartin schreef op 2 oktober 2018 18:13:

De markt heeft altijd gelijk.

Eerst een doodschop omdat Google bekend maakt dat zij het infotainment gaan verzorgen voor Renault over 3 jaar.
Geen reactie op de deal met Daimler.
Een schuchtere reactie op de bekendmaking dat Telematics in de etalage staat.
Vandaag bevestiging dat Tomtom goed bezig is met bekendmaking contracten met BMW en PSA.

Per saldo schat de markt dit in als een verlies aan waarde van 1 euro per aandeel van 8,50 naar 7,50.

Veel intrigerender is het dat de markt bij deze prijs van 7,50 euro heel hard roept: OH NEEN TOMTOM ONDER LEIDING VAN GODIJN GAAT ZELF TRACHTEN GELD TE VERDIENEN AAN AUTOMOTIVE EN ENTERPRISE.

De markt is er van overtuigd dat hij gaat proberen om Automotive en Enteprise op de kaart te zetten.
En men houdt daarbij zijn hart vast getuige de waarde die men aan het nieuwe Tomtom toekent tw 700 mio.
De markt durft het niet aan om in te zetten op de kapitalisatiewaarde ad 3,5 a 4,5 miljard.

De beurs zegt in deze tegen HG :jij bent een minkukel; jij weet even goed als wij dat de waarde van de maps bij verkoop nu 3,5 a 4,5 miljard opbrengen en wij denken dat jij in jouw onnozelheid niet doorhebt dat je met een zelfstandig scenario deze waarde zal verkwanselen en bieden daar nu nog 700 mio voor.

Ik denk dat deze beurs een grote misvatting maakt inzake de kwaliteiten van HG, hij komt bij mij over als een intelligent persoon met strategische visie maar daarnaast in de dagelijkse praktijk heel goed weet waar abraham de mosterd haalt en zijn ogen niet sluit voor risico's en gevaren die op het pad van Tomtom kunnen komen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat HG zoveel common-sense bezit dat op het moment dat hij in de gaten krijgt dat Tomtom zelfstandig geen potten kan breken hij kiest voor kapitalisatie.
Velen hier op het forum gaan ervan uit dat die beslissing al is gevallen.
Ik stel vast dat de beurs daar anders over denkt door het aandeel zoveel af te waarderen tov de huidige kapitalisatie waarde.
Er is geen enkel vertrouwen tav kapitalisatie enerzijds maar ook geen enkel vertrouwen in de CEO HG. Men vreest voor een kapitaalvernietiging.

Cijfers moeten aantonen dat dat wantrouwen misplaatst is.


Daimler, Telematics, BMW en Peugeot vs. de Google deal met RNM alliance. Uitslag: min 1 euro ( oftewel bijna 15%).

De automotive deals lijken significant en in combinatie met Telematics waarvan analisten de waarde op pakweg 4 tot 6 euro per aandeel schatten, mogelijk meer (ridiculous valuations) vind ik de koersuitslag moeilijk te plaatsen.

De Google deal met RNM is vanaf 2021 en T2 heeft niet meer dan 10% omzet van 1 klant (gaf HG aan dacht ik). Of de markt verwacht dat Google een groot deel vd rest vd markt zal pakken. Of men denkt inderdaad dat HG de rest compleet vernaggeld. Ik zie daar met de groei in automotive en mede bevestigd door deze deals vooralsnog geen aanleiding toe. Bijkomend is dat het voor ons onduidelijk is welke impact de Google’s deal met RNM exact op TT gaat hebben.

Het lijkt mij logisch dat elke auto straks meerdere ecosystemen kan draaien. Car Inc tenslotte heeft geen belang bij 1 systeem en Big tech zie ik niet snel zelf miljoenen auto’s produceren. Iedereen kan dan straks zijn favoriete ecosysteem draaien. En TomTom als API voor verschillende services en dus samenwerking met Microsoft, Apple, Baidu, etc.

Telematics kapitaliseren, hopelijk tegen een mooie prijs, en dan kan iedereen opnieuw bepalen of hij/zij vertrouwen heeft in HG om TT niet alleen technisch leading te maken, maar daar ook een aantrekkelijk revenue model aan kan koppelen. High risk high return.

NewKidInTown
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 2 oktober 2018 19:46:

Benieuwd wat er in de 3e generatie Mercedes B kasse zit die in Parijs is/wordt gepresenteerd. ;-)
Ik vind de vorige generatie al heel prima, wat zou je je nog meer moeten wensen ? Nou ja, dat weet je pas als je de nieuwe ziet en ermee rijdt. Boordevol gadgets, heb er thuis al moeite mee ;-)
[verwijderd]
1
Versteeg, waar blijf je nou met je eeuwige zure en negatieve onzin over TomTom?!
Ik zou me kapot schamen na alle onzin die je hebt uitgekraamd!!!
Dutchy Ron
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 2 oktober 2018 19:48:

Hyundai Completes First Domestic Autonomous Truck Journey
www.forbesmiddleeast.com/en/hyundai-c...

Wat te denken van Hyundai

The data collected by each sensor is synchronized with the HD map, which relays information to the electronic control module for localization. The module makes accurate decisions for each situation, controlling the speed, steering, and braking accordingly.

HD-map van wie?
Bericht van maart-2018
internetofbusiness.com/tomtom-brings-...

TomTom brings connected car services to Kia and Hyundai

Navigation specialist TomTom will be providing connected car services to two Korean car manufacturers.

TomTom has announced a deal with Hyundai to provide connected car services, such as its On-Street and Off-Street Parking, Electric Vehicle (EV) Charging Locations, and Fuel Price Service.

TomTom will also provide the same services to Kia drivers in Europe. This is an expansion from a previous offering that originally included TomTom Traffic, TomTom SpeedCams, Local Search, and Weather services.

For Hyundai drivers, the services will be delivered via Hyundai’s Live Services connected infotainment system and will be available on all new Hyundai cars produced for Europe, starting from November 2018.
NewKidInTown
0
quote:

Nait Soesen schreef op 2 oktober 2018 19:51:

Nou? Wat wolst nou zeggen, of waist doe t ook nait! :)

bin de weg hailmaol kwiet, waist doe nog wat, ikke nait
Energy
0
Tt heeft zuid korea ge hd mapt(bron bnr interview Willem). Zou goed kunnen dat dit idd tt hd maps zijn.

quote:

Dutchy Ron schreef op 2 oktober 2018 19:48:

Hyundai Completes First Domestic Autonomous Truck Journey
www.forbesmiddleeast.com/en/hyundai-c...

Wat te denken van Hyundai

The data collected by each sensor is synchronized with the HD map, which relays information to the electronic control module for localization. The module makes accurate decisions for each situation, controlling the speed, steering, and braking accordingly.

HD-map van wie?
ketchup
1
Denk eerder clumsy voor ongelukkige tijds release dan opzettelijk als voor informatie
Flauwekul wat mij betreft

Verder is dit goed voor TT, maar zoals ik al eerder schreef het aandeel heeft serieuze schade opgelopen en mensen die zijn uitgestopt op de weg naar beneden vertrouwen het nu even niet

Voor de LT houder die gewoon in de onderwaardering gelooft is het gewoon afwachten wat Telematics opbrengt en voor die tijd kan op ondersteunend nieuws en goede cijfer outlook terug naar 8.50 euro, maar de echte game-changer voor het aandeel is zodra we weten waar Barclays mee gaat komen

Nogmaals het heeft er wat dat betreft nog nooit zo goed uitgezien voor ons de laatste jaren , dus nu moet je geduld opbrengen, 10 euro einde jaar is weer in beeld
Willem77
1
quote:

Moneyball schreef op 2 oktober 2018 19:52:

[...]

Daimler, Telematics, BMW en Peugeot vs. de Google deal met RNM alliance. Uitslag: min 1 euro ( oftewel bijna 15%).

De automotive deals lijken significant en in combinatie met Telematics waarvan analisten de waarde op pakweg 4 tot 6 euro per aandeel schatten, mogelijk meer (ridiculous valuations) vind ik de koersuitslag moeilijk te plaatsen.

De Google deal met RNM is vanaf 2021 en T2 heeft niet meer dan 10% omzet van 1 klant (gaf HG aan dacht ik). Of de markt verwacht dat Google een groot deel vd rest vd markt zal pakken. Of men denkt inderdaad dat HG de rest compleet vernaggeld. Ik zie daar met de groei in automotive en mede bevestigd door deze deals vooralsnog geen aanleiding toe. Bijkomend is dat het voor ons onduidelijk is welke impact de Google’s deal met RNM exact op TT gaat hebben.

Het lijkt mij logisch dat elke auto straks meerdere ecosystemen kan draaien. Car Inc tenslotte heeft geen belang bij 1 systeem en Big tech zie ik niet snel zelf miljoenen auto’s produceren. Iedereen kan dan straks zijn favoriete ecosysteem draaien. En TomTom als API voor verschillende services en dus samenwerking met Microsoft, Apple, Baidu, etc.

Telematics kapitaliseren, hopelijk tegen een mooie prijs, en dan kan iedereen opnieuw bepalen of hij/zij vertrouwen heeft in HG om TT niet alleen technisch leading te maken, maar daar ook een aantrekkelijk revenue model aan kan koppelen. High risk high return.

Die meerdere ecosystemen lijken mij ook de toekomst. De consument wil zelf kiezen. Zo heeft Peugeot net de deal verlengd tot 2025 en die samenwerking is precies zo ingericht. In mijn Peugeot 5008 heb ik de I-Cockpit met Android Auto en Apple Car functionaliteit.

Zo kan ik navigeren met Apple maps, Google Maps en TomTom via de originele navigatie van Peugeot. Maar.. de traffic is in alle opties volgens mij wel weer van TomTom. Hier heb ik namelijk separaat een abonnement voor afgesloten (althans, zit de eerste drie jaar gratis bij de auto excl. flitsers en gevaarlijke zones).

Combineren is de toekomst en daar is TomTom prima op voorgesorteerd!
[verwijderd]
2
quote:

martinmartin schreef op 2 oktober 2018 19:00:

Hedge-fonds short-long zijn altijd op zoek naar paartjes.
Een zeer kleine short doet geen schade aan het bedrijf en zelfs de grootste shortpartij in tomtom zit niet echt SHORT.

Dat er op enig moment een totaal netto shortpostie is van 8% zegt mij niet zoveel zonder de netto longpositie te kennen die er bij andere hedgers tegenover staat.
Wees blij dat er traders zijn die het aandeel in leven houden op dagen dat er geen nieuws is.
Op een gemiddelde dag zonder uitgesproken nieuws blijft het verhandelde aanbod onder de 1 mio stuks.
Ik schat in dat minimaal 80% daarvan voor rekening komt van de algoritme traders.


Hedge funds richten zich op ondernemingen aan een kleine beurs, gefaciliteerd door een zwakke toezichthouder, waardoor posities letterlijk onder de radar blijven.
Ze zijn kapitaalkrachtig en kunnen samenwerken met belanghebbenden bij een lagere koers of bij degenen die voor het uitlenen extra rendement kunnen behalen.

De grote klappen naar beneden, volgend op of voorafgaand aan slecht nieuws en de constante druk op het aandeel zouden voor iedereen toch een teken aan de wand moeten zijn?
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 11:50
Koers 5,605
Verschil +0,025 (+0,45%)
Hoog 5,620
Laag 5,560
Volume 31.883
Volume gemiddeld 274.570
Volume gisteren 283.415

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront