TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
2
Als Goddijn niet snel komt met een positieve tussenstand van het Telematics verkoopproces dan kakt de hele boel weer in
Die biedingen zijn toch binnen dan mag je verdorie toch een tussenstand van zaken horen als aandeelhouder
gvanmaarsum
2
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 14,50 naar 9,50 euro, maar handhaafde het koopadvies.

Reden voor de koersdoelverlaging is dat het duopolie van TomTom en Here is verstoord door de marktintrede van Google. "Een erg bekwame" speler, aldus de analisten.

Die toetreding heeft de toekomst van TomTom meer onzeker gemaakt. Maar dat betekent niet dat de kaarten van TomTom waardeloos zijn geworden, benadrukte ING.

De analisten werkten verschillende scenario's uit en in het slechtste scenario is er toch slechts heel weinig neerwaarts potentieel voor het aandeel. Het basisscenario biedt "significant" opwaarts potentieel, aldus de bank, terwijl het meest positieve scenario zelfs een verdubbeling van koers belooft.

ING ziet een aantal mogelijke aanjagers voor de koers nu Google TomTom dwingt om zijn toekomst te heroverwegen.

Het aandeel TomTom won vrijdag 2,2 procent op 7,66 euro.

ING gaat dus nog steeds uit van EUR 15,00, in het positieve scenario. SOTP.
ketchup
2

Eva , ken het lijstje

je ziet dat BNP nog altijd een groot deel in beheer heeft onder Management, er is wel flink gereduceerd geweest door BNP voor customer account, dat gaat nu tegenwoordig eenmaal zo met ook de aangepaste MIFID regels, zit je bij investment banking dan moet men je waarschuwen als je een security ,( ETF of anders ) bezit welke meer dan 10% tegen je ingaat , het is dan aan jezelf of je aktie wenst te ondernemen, of niet
de account Managers komen wel met suggesties, hoe je binnen je risico profiel kunt blijven.

tijdens de crisis zijn er fortuinen verloren door mensen die dachten dat hun belangen redelijk behartigt werden bij investment Banking, maar dat bleek achteraf vies tegen te vallen

recent wat TT betreft
heb hier toen ook geschreven dat ik niet mee heb gedaan om, of te reduceren, liquideren of hedgen via aandelen verkoop of derivaten, anderen hebben dat wel gedaan, op die Google dump van onder de 7 richting de 6 waren Banken in ieder geval bij de verkopers voor hun klanten en Barclays klanten bij de kopers.

wat we echter niet weten wie wat in derivaten neerzet aan short posities aan de andere kant van Longs, dat kan uitgeleend worden via aandelen, maar kan ook puur met opties of andere afgeleide produkten die de Banken en market makers aanbieden, verder maakt de handel op verschillende platforms de zaak ook niet overzichtelijker, want de print op het scherm van de beurs gebruikt men wel voor prijssetting, maar we hebben geen idee wie wat schuift.

situatie zoals thans met de huidige informatie:
- zou nu niet meer veel aandacht geven aan de koersdoelen van analisten, deze zijn niet langer objectief
- alles draait nu om waardebepaling

het is best wat angstig dat HG nu openlijk aangeeft dat de "markt" TT niet juist weet te "waarderen" daarom hoop ik echt dat JdM een afvallige is en er bovenop zit, want mocht om welke reden dan ook Telematics niet geven wat wij verwachten en hopen en het aandeel staat over 6 maand nog aan 10 euro of verdampt weer, dan vrees ik het ergste dat HG dit als excuus zal gebruiken het te privatiseren

en DIT is WAT men absoluut NIET uitsluit bij Kepler/RABO en wij kunnen dit dan allemaal krankzinnig vinden, ik vind veel idioter dat ING aan 9.50 zit, nu het echt gaat beginnen , na 3 jaar compleet out of wack te zitten met een koersdoel van 14-15 euro

laten we hopen dat alles above board gaat, clean en fair.
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 november 2018 10:59:

Als Goddijn niet snel komt met een positieve tussenstand van het Telematics verkoopproces dan kakt de hele boel weer in
Die biedingen zijn toch binnen dan mag je verdorie toch een tussenstand van zaken horen als aandeelhouder
Misschien schrik je wel heel erg.
De Roze Ridder
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
NewKidInTown
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 5 november 2018 11:07:

je ziet dat BNP nog altijd een groot deel in beheer heeft onder Management, er is wel flink gereduceerd geweest door BNP voor customer account.....

Heeft BNP de aandelen als hedge voor de uitstaande turbo's long ? Of het saldo van de turbo's long en short ? Kan me niet voorstellen dat BNP de turbo's long kaal heeft uitstaan.
Benjamin G.
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 5 november 2018 11:07:

Eva , ken het lijstje

je ziet dat BNP nog altijd een groot deel in beheer heeft onder Management, er is wel flink gereduceerd geweest door BNP voor customer account, dat gaat nu tegenwoordig eenmaal zo met ook de aangepaste MIFID regels, zit je bij investment banking dan moet men je waarschuwen als je een security ,( ETF of anders ) bezit welke meer dan 10% tegen je ingaat , het is dan aan jezelf of je aktie wenst te ondernemen, of niet
de account Managers komen wel met suggesties, hoe je binnen je risico profiel kunt blijven.

tijdens de crisis zijn er fortuinen verloren door mensen die dachten dat hun belangen redelijk behartigt werden bij investment Banking, maar dat bleek achteraf vies tegen te vallen

recent wat TT betreft
heb hier toen ook geschreven dat ik niet mee heb gedaan om, of te reduceren, liquideren of hedgen via aandelen verkoop of derivaten, anderen hebben dat wel gedaan, op die Google dump van onder de 7 richting de 6 waren Banken in ieder geval bij de verkopers voor hun klanten en Barclays klanten bij de kopers.

wat we echter niet weten wie wat in derivaten neerzet aan short posities aan de andere kant van Longs, dat kan uitgeleend worden via aandelen, maar kan ook puur met opties of andere afgeleide produkten die de Banken en market makers aanbieden, verder maakt de handel op verschillende platforms de zaak ook niet overzichtelijker, want de print op het scherm van de beurs gebruikt men wel voor prijssetting, maar we hebben geen idee wie wat schuift.

situatie zoals thans met de huidige informatie:
- zou nu niet meer veel aandacht geven aan de koersdoelen van analisten, deze zijn niet langer objectief
- alles draait nu om waardebepaling

het is best wat angstig dat HG nu openlijk aangeeft dat de "markt" TT niet juist weet te "waarderen" daarom hoop ik echt dat JdM een afvallige is en er bovenop zit, want mocht om welke reden dan ook Telematics niet geven wat wij verwachten en hopen en het aandeel staat over 6 maand nog aan 10 euro of verdampt weer, dan vrees ik het ergste dat HG dit als excuus zal gebruiken het te privatiseren

en DIT is WAT men absoluut NIET uitsluit bij Kepler/RABO en wij kunnen dit dan allemaal krankzinnig vinden, ik vind veel idioter dat ING aan 9.50 zit, nu het echt gaat beginnen , na 3 jaar compleet out of wack te zitten met een koersdoel van 14-15 euro

laten we hopen dat alles above board gaat, clean en fair.

@Wies, het lijkt erop dat je alle scenario's openhoudt, ook na de uitspraak van Goddijn met betrekking tot waardering TomTom. Waarom hink je op twee gedachten?

De scenario's lijken elkaar uit te sluiten (?). Als Goddijn wil verkopen dan is een hogere koers van het aandeel gewenst. Eerdere plaatste je het bericht van Goddijn (niet emotioneel verbonden, markt ziet waarde TomTom niet goed) in die hoek.
Echter bij privatisering lijkt een lage koers aantrekkelijk te zijn.

ketchup
0

@ Kid, handel zelf niet in turbo's
doe enkel aandelen en opties

maar ga ervan uit dat de aanbieders van produkten gewoon hedgen, ze maken geld op het aanbieden van een service, ze gokken niet op de richting van het fonds.

weet wel dat je expliciet moet vermelden voor elk aandeel dat je niet wenst dat ze uitlenen, als jij normaliter je aandelen in beheer hebt bij een Bank staat het hun vrij deze aandelen uit je porto gebruiken
betalen voor wat men vroeger "bewaarloon" noemde is bij de meeste niet meer aan de orde

ik zelf heb die instructie niet gegeven, heb geen probleem als mijn aandelen gebruikt worden, ik zie short spelers niet als een 'pest' , zie het als een 'zegen' in tijden dat als iedereen Long zit en een aandeel onderuit komt als een
vangnet onder het aandeel

heb wel een probleem met bear-raiders , die specifiek een moment uitzoeken ( vaak bij weakness) om een aandeel de goot in te trappen, maar short fondsen die scale-up verkopen en scale-down kopen heb ik geen probleem mee.
marathon 11
0
Even wat koersdruk en de vertwijfeling slaat weer toe.
Dat is nou precies wat men voor ogen heeft. Controle en de koers zetten waar het progje hem zonder teveel kosten kan zetten zodat er toch de nodige stukken onderweg kunnen worden opgepikt. Tsja nou maar wachten op TTT berichten.
Eva1960
0
Dank Wies,

HG zal echt wat moeten doen om meer vertrouwen terug te winnen bij beleggers en analisten. Als hij een privatiseringstruc wil uithalen, dan had hij de uitspraak vrijdag niet gedaan denk ik.

Ik ben er juist positief op dat RaboK en Ing een lage waarde aangeven, want daarmee is HG opnieuw onder druk gezet om het vertrouwen nu eens echt terug te winnen.

Als hij extra tijd wil en echt streeft naar verkoop/participatie dan zou hij hij nu een aandeleninkoopprogramma moeten starten. En als hij dat niet doet weten we hoe laat het is, de toko als geheel ligt dan al onder bieding.

Dat wordt dus duimen voor een goede afloop, maar de ultravoorzichtige HG kennende, wordt Telematics zeker geen tegenvaller. Ik ga voor een koers van 20 of meer binnen een half jaar.

ps Heb zojuist HG een mail gestuurd met een vraag, maar of er ook antwoord komt....

Grtz Eva

quote:

ketchup of catch-up schreef op 5 november 2018 11:07:

Eva , ken het lijstje

je ziet dat BNP nog altijd een groot deel in beheer heeft onder Management, er is wel flink gereduceerd geweest door BNP voor customer account, dat gaat nu tegenwoordig eenmaal zo met ook de aangepaste MIFID regels, zit je bij investment banking dan moet men je waarschuwen als je een security ,( ETF of anders ) bezit welke meer dan 10% tegen je ingaat , het is dan aan jezelf of je aktie wenst te ondernemen, of niet
de account Managers komen wel met suggesties, hoe je binnen je risico profiel kunt blijven.

tijdens de crisis zijn er fortuinen verloren door mensen die dachten dat hun belangen redelijk behartigt werden bij investment Banking, maar dat bleek achteraf vies tegen te vallen

recent wat TT betreft
heb hier toen ook geschreven dat ik niet mee heb gedaan om, of te reduceren, liquideren of hedgen via aandelen verkoop of derivaten, anderen hebben dat wel gedaan, op die Google dump van onder de 7 richting de 6 waren Banken in ieder geval bij de verkopers voor hun klanten en Barclays klanten bij de kopers.

wat we echter niet weten wie wat in derivaten neerzet aan short posities aan de andere kant van Longs, dat kan uitgeleend worden via aandelen, maar kan ook puur met opties of andere afgeleide produkten die de Banken en market makers aanbieden, verder maakt de handel op verschillende platforms de zaak ook niet overzichtelijker, want de print op het scherm van de beurs gebruikt men wel voor prijssetting, maar we hebben geen idee wie wat schuift.

situatie zoals thans met de huidige informatie:
- zou nu niet meer veel aandacht geven aan de koersdoelen van analisten, deze zijn niet langer objectief
- alles draait nu om waardebepaling

het is best wat angstig dat HG nu openlijk aangeeft dat de "markt" TT niet juist weet te "waarderen" daarom hoop ik echt dat JdM een afvallige is en er bovenop zit, want mocht om welke reden dan ook Telematics niet geven wat wij verwachten en hopen en het aandeel staat over 6 maand nog aan 10 euro of verdampt weer, dan vrees ik het ergste dat HG dit als excuus zal gebruiken het te privatiseren

en DIT is WAT men absoluut NIET uitsluit bij Kepler/RABO en wij kunnen dit dan allemaal krankzinnig vinden, ik vind veel idioter dat ING aan 9.50 zit, nu het echt gaat beginnen , na 3 jaar compleet out of wack te zitten met een koersdoel van 14-15 euro

laten we hopen dat alles above board gaat, clean en fair.

NewKidInTown
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 5 november 2018 11:34:

@ Kid, handel zelf niet in turbo's
doe enkel aandelen en opties

maar ga ervan uit dat de aanbieders van produkten gewoon hedgen, ze maken geld op het aanbieden van een service, ze gokken niet op de richting van het fonds.

Eens, denk daarom ook dat we niet teveel belang moeten hechten aan een positie van BNP.
ketchup
1
quote:

Benjamin G. schreef op 5 november 2018 11:32:

[...]

@Wies, het lijkt erop dat je alle scenario's openhoudt, ook na de uitspraak van Goddijn met betrekking tot waardering TomTom. Waarom hink je op twee gedachten?

De scenario's lijken elkaar uit te sluiten (?). Als Goddijn wil verkopen dan is een hogere koers van het aandeel gewenst. Eerdere plaatste je het bericht van Goddijn (niet emotioneel verbonden, markt ziet waarde TomTom niet goed) in die hoek.
Echter bij privatisering lijkt een lage koers aantrekkelijk te zijn.


dit is wat Kepler denkt en ik kan wel volgen in die gedachte-gang
ben zeker positief dat HG nu het aandeel promoot en dat is nieuwe insteek en 15 euro nogmaals lijkt mij fair-value en bij een volle biedstrijd kan 20 ook bij een blue-sky-scenario

... maar IN CASE dat het aandeel zwak blijft en daarmee bedoel ik dat zelfs na de verkoop van Telematics de koers niet brengt wat verwacht, of het feest helemaal niet doorgaat omdat de prijs niet goed genoeg is ( kan me dat trouwens niet voorstellen ), dan denk ik wel dat HG denkt ... wat moet ik in godsnaam nog met een beursnotering als HERE het als privé bedrijf wel lukt investeerders naar het aandeel te trekken basis 3-3.5 miljard euro en wij staan voor onze Maps plus ( inclusief een berg cash) te ploeteren aan een 2.0 miljard waardering ?

nood gedwongen zou hij dan als excuus kunnen aanvoeren, we worden niet begrepen door de markt, dit heeft geen zin, laat mijn bedrijf niet verdampen omdat men het aandeel in de vernieling gaat rijden, ik haal het van de Beurs

en wat dan ? dan moet 5% niet afleveren en dan hebben we toch echt een JdM hard nodig.

nogmaals, ik verwacht dit niet meer, maar ik sluit het niet uit, want bij TT is echt alles nu mogelijk/

DerksVisie
2
quote:

streber schreef op 5 november 2018 11:01:

Indicative TomTom peer valuation € 15,73 volgens Stock Watcher: twitter.com/WatcherStock/status/10593...
Volgens mij is dit gewoon accuboer, dus tja als we nieuwsberichten van Twitter halen waar dezelfde forumgebruikers met andere aliassen zitten. Dan komen we een beetje in een vicieuze cirkel terecht.
Banks
0
Lang geleden dat ik weer zo een positief gevoel bij TT heb gehad.
Het doet me vooral goed dat HG zegt dat ze ervoor open staan dat.
Dit heeft hij nog nooit zo letterlijk gezegd, dus aan de hand daarvan zit ik er weer vol in.
Ben heel benieuwd wie allemaal gaat happen en tot hoever ze ervoor durven te gaan.

Nu vooral wachten op...
Benjamin G.
1
Dank Wies, overigens ook voor een eerdere duiding van het tempo waarop dit zich kan gaan voltrekken.

Bij niet privatiseren hou ik rekening met een hogere waardering dan 20 euro. Het kan best zijn dat Telematics voor 1,4 miljard gaat en de Maps + Licensing voor circa 4 miljard. Gelet op de investeringen die TomTom heeft gedaan en het belang van een aantal partijen omdat machinetje te willen hebben. Wat dat betreft werkt tijd in het nadeel van een aantal bedrijven. Geen mogelijkheid hebben om voor 2021 zelf een werkende kaartenfabriek te hebben.

Komt op 5 à 5,5 miljard euro, oftewel rond de 23 euro per aandeel.
Jopie1962
1
quote:

streber schreef op 5 november 2018 11:01:

Indicative TomTom peer valuation € 15,73 volgens Stock Watcher: twitter.com/WatcherStock/status/10593...
Mijn tante geeft als waarde 19.25 euro, maar Simply geeft 8.45 zijnde de waarde gebaseerd op de cashflow.
Bijlage:
tatje
0
quote:

Gira Freeze schreef op 2 november 2018 13:09:

Hij zei dat hij ervan overtuigd was dat de verkoop van automotive-software voor TomTom de komende drie jaar zal blijven groeien, maar sluit een overname of een verreikende samenwerking met een autofabrikant of een groter technologiebedrijf niet uit.

Goddijn en de drie andere oprichters van TomTom hebben een belang van 44 procent in het Nederlandse bedrijf, wat sommige beleggers vrezen dat het bedrijf nooit een deal zou aangaan die betekende dat effectieve zeggenschap moest worden ingeleverd.

"Er is altijd iets belangrijks aan oprichters en emotionele gehechtheid en wat heb je." Ik wil het verhaal rechtzetten, "zei Goddijn.

"We zullen doen wat goed is voor het bedrijf en de mensen en de belanghebbenden en de klanten zoals elk ander bedrijf, en we zullen kijken naar hoe het zal evolueren. We zullen zien."
Ik zie geen beren :-)

Automotive blijft de komende 3 jaar groeien.

Tatje:
En dan komt pas de omzet uit autonomous rijden.

Zou je TTT niet verkopen, dan gaat de ebitda van TTT naar 80 90 miljoen.

Consumer blijft die 70 miljoen ebitda wel houden.

Automotive en Enterprise blijft de komende 3 jaar groeien en heeft al een ebitda van een kleine 90 in 2018
Zal naar 100 miljoen groeien in 2019 en volgend.

2019
Automotive en Enterprise 100
TTT 90
Consumer 70

ebitda 2019 minimaal 260.

Tja, ik zal nog eens kijken, maar zie gewoon geen beren.

De Mol aandelen in prive
Founders aandelen in prive

Als je aandelen in prive hebt, betaal je over de stand per 1 jan 2019 VRH van 1,6%

Bij de founders praat je over 103 miljoen aandelen.

103 miljoen maal 10 euro is 1,03 miljard 1,6% heffing is zeg 16 miljoen.

Is er al een bod op het geheel of de rest van 30, dan betaal je bijna 50 miljoen aan VRH.

34 miljoen is hebben of niet, zelfs voor de founders.

In mijn optiek, TTT kan voor 1 jan 2019, maar een bod op de rest of het geheel, zal pas na 1 jan 2019 komen.

"Ons ben zuunig" en "

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront