Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
0
Geen idee. Was inderdaad rare zwakte gister. Ik denk not niet dat al het goede nieuws in de prijs zit. In de Runup naar Q4 cijfers en op cijfers (en dividend announcements) gaan tankers denk ik nog wel veel hoger. Ik denk dat veel mensen simpelweg het eerst eens moeten zien in de cijfers voordat ze bereid zijn om tanker aandelen verder omhoog te bieden.
seance
0
misschien is het ook het wantrouwen over het afnemende olieverbruik op termijn dat mensen er van weerhoud om in te stappen.
smith&jones
0
Misschien gewoon weinig volume door de scrubber-installatie hiccup: minder aanbod. Daardoor ook die hogere fixings, eigenlijk precies zoals voorspeld.

Mr Market calculeert kennelijk in dat het aanbod over een maand of 2-3 weer enorm zal toenemen als die hiccup genomen is.

EURN heeft het briljant gespeeld maar wordt daar niet echt voor beloond tot nu toe qua SP.

S&J.

Risky bets
0
www.tradewindsnews.com/tankers/daily-...

Voorlopig blijft wereld olieverbruik nog wel stijgen. Zijn natuurlijk ook heel veel 10+ en 15+ jaar oude tankers in de vaart. Mocht olieverbruik af gaan nemen, kan de industrie zichzelf makkelijk door schrappen als oud ijzer aanpassen.

Scrubber installaties lopen fors uit, en veel tankers hebben het uigesteld naar Maart-Juli door de hoge rates. Dus dat effect blijft voorlopig wel helpen.
Erik VG
0
FRO gaat lekker vandaag...jammer dat EURN ondanks goede slot gisteren in US niets doet.
Risky bets
0
Ja, nu ruim een procent onder de US close. Gek weer. Maar weer wat ingekocht. Vind het vaak raar hoe EURN in belgische uren handelt, lijkt wel totaal opzichzelf te handelen. Dan als US open gaat, meer in context met peers ineens. Denk dat dit komt omdat veel handel in EURN terwijl de US listing nog close is, gedaan wordt naar mensen die alleen naar EURN kijken en niet zozeer tanker/scheepvaart investeerders zijn.
Erik VG
0
Jan Frans B
0
Groot 100+ pagina's rapport over tankers.
gersemiresearch.com/wp-content/upload...
Even gelezen, dwz alg info voor sector en specifieke info ivm Euronav.
Er is duidelijk geen correlatie tussen deze info en de huidige waarde van het aandeel.
De raming van KBC van 13+,- voor de nabije toekomst lijkt erg voorzichtig, als dit rapport klopt
dan gaat het dividend binnen de 2 jaar naar 10%. Financiëel zit Euronav voor de komend jaren op rozen volgens wat zij schrijven. Hun liquiditeit zal hen toelaten van zowel een stevig dividend uit te keren alsook, ofwel de cash reserves stevig aan te vullen of zelf blijven aandelen inkopen.
Als ik de koers van vandaag zie dan hebben heel weinig beleggers dit rapport gelezen, of ze geloven het niet. Het is geleden van 2010 en 2015 dat de toekomst er zo goed uit zag. En ondertussen blijft de spot markt meer dan stevig op een niveau dat hoger ligt dan 100% winst bovenop de totale dagkost voor een VLCC en er zijn meer redenen om te geloven dat dit eerder rond die prijs zal stabiliseren dan dat ze terug zullen zakken naar de verlieslatende niveau's van het verleden.
Een raming voor een beurskoers van rond de 14-15 € voor nog minstens 2 jaar is perfect logisch, inclusief 2 maal een verdubbeling van het dividend (dat we dan ook nog eens per kwartaal gaan krijgen, wat het vertrouwen van Euronav in de toekomst alleen maar extra bevestigd.

Bruce13
0
@risky bets: bedankt voor de (zoveelste) nuttige info! Je hebt geen zin om het exmar-forum met zo een info te overladen?
Erik VG
0
Shipping number of the week: Most VLCCs delivered in 40 years
in International Shipping News 30/11/2019

The Very Large Crude Carrier (VLCC) fleet has grown at a staggering rate of 8% year to date in November. The 65 VLCCs delivered in the first 11 months of 2019 will mark the highest number of deliveries since 1976.
A total of 19m DWT has been delivered in the total VLCC fleet, whereas only four ships, equal to 1m DWT, has been demolished in the same period, setting the industry up for a hard supply and demand balance in the future.
The previous record, in the last four decades, was set in 2011 which saw the delivery of 62 VLCCs. With a month left of 2019, the record from 2011 is set to be broken by a fair margin with another 4 VLCCs scheduled for delivery in the final weeks of 2019. The all-time record remains the 116 VLCCs delivered in 1974.

Sky-high VLCC freight rates

The VLCCs freight rates skyrocketed on 11 October 2019 to record-breaking levels of USD 307,888 per day due to a combination of tensions in the Middle East, tightening of the US sanctions regime and the upcoming IMO 2020 Sulphur cap. However, anecdotal evidence suggests that all contracts above the USD 200,000 per day level fell through, once the market realized that the spike was only temporary. The freight rates have since come down but remain at high levels.
Although, the VLCC market is currently faring quite well with the average VLCC-rate set at USD 102,142 per day on 22 November 2019, the high fleet growth will certainly prove challenging and have negative consequences for the fundamental supply and demand balance.
BIMCO expects the crude oil tanker fleet to grow of around 1.6% in 2020 due to a combination of fewer deliveries and higher demolition activity.
IMO2020 is lurking just around the corner, which could bring a solid winter market around for the crude oil tanker market, as crude oil is in high demand for refineries around the world. However, BIMCO does not buy into the market hype and expects that this demand boost will not make up for the general VLCC oversupply.
Risky bets
0
Een commentaar op dat stuk van Bimco hierboven, is dat practisch het hele 2019 order book al afgeleverd is, en rates zijn sky high. Het is terugkijkend.

Dit is een goede (bullish) blog over de tanker markt fundamentals.
seekingalpha.com/instablog/44351856-c...
Vavli
0
Onbegrijpelijk dat de koers zo blijft sputteren. Moeten we wachten tot de resultaten van het vierde kwartaal bekend zijn? Zitten er shorters de boel te verpesten?
Kan iemand verklaren waarom de koers niet verder stijgt terwijl de winsten nu alle records breken?
Risky bets
0
Ik verwacht zowiezo nog wel een runup naar de cijfers toe vanaf mid januari en dan natuurlijk krijg je de cijfers met de dividend aankondiging. Ik verwacht dat dan wat ogen zeker wel geopend worden.

Tot dan is het onzeker. EURN schraapt een hoop cash flows binnen op het moment, in zo'n omgeving heb ik het gevoel dat ik geduldig kan blijven zitten.
Erik VG
0
He Risky, weet jij wat het toch is dat EURN tov de Peers zo underperformed? Nu ook weer in de US. Tankers lopen verliezen lopen terug behalve van EURN...die verliezen lopen op. En dat is niet de eerste keer...en dat terwijl EURN de sterkste balans heeft. Heel vreemd vind ik?
Risky bets
0
Opzich is het logisch dat het bedrijf met de sterkste balans (minste leverage), het minst omhoog gaat als de markt sterk verbeterd. Maar de laatste weken is het inderdaad opvallend. Het zou kunnen dat mensen meer naar scrubber bedrijven alloceren nu de spread toeneemt. Al kan EURN daar prima op inspelen door HSFO op te gaan slaan en dan in offseason Q2-Q3 2020 scrubber programma te gaan doen.

Maar wellicht is er gewoon een insitutional aan het verkopen en drukt dat de prijs.

Misschien snel een kans voor EURN om weer dagelijks aandelen terug te gaan kopen. Dat hebben ze sinds begin Juli niet meer gedaan en ze handelen nog steeds op korting van NAV (en hebben veel cashflow de laatste maanden).
Erik VG
0
U.S. blacklists six oil tankers in new Venezuela-related sanctions
in International Shipping News 04/12/2019

The Trump administration on Tuesday blacklisted six oil tankers involved in the shipment of Venezuelan oil to Cuba, the latest in a series of sanctions aimed at pressuring Havana to abandon its support for socialist Venezuelan President Nicolas Maduro.
Six vessels belonging to state-run oil company Petróleos de Venezuela SA, or PDVSA, were targeted, according to a statement from the U.S. Treasury Department.
“Cuba and the former Maduro regime continue trying to circumvent sanctions by changing the names of vessels and facilitating the movement of oil from Venezuela to Cuba,” said Treasury Deputy Secretary Justin Muzinich.
“The United States will continue to take necessary action to protect the people of Venezuela,” he added.
The Treasury Department also identified a vessel named Esperanza as property of blacklisted Caroil Transport Marine Ltd and said it was previously designated under the name Nedas.
The United States and more than 50 other countries have recognized Venezuelan opposition leader Juan Guaido as the legitimate president. Guaido invoked the constitution to assume a rival presidency in January, arguing Maduro’s 2018 re-election was a sham.
But Maduro retains the support of the military, runs the government’s day-to-day operations and is backed by Russia, China and Cuba.
Under the latest sanctions, Americans are prohibited from engaging in transactions that involve the blacklisted vessels.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 12:50
Koers 15,760
Verschil +0,040 (+0,25%)
Hoog 15,820
Laag 15,720
Volume 8.871
Volume gemiddeld 216.404
Volume gisteren 35.658

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront