Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
harryhol
0
Eigenaardig genoeg wordt de DHT Stallion door Petrobras voor 2 jaar gecharterd tegen 41.800 per dag. Je zou toch kunnen veronderstellen dat dat een basistarief is voor 2 jaar vast, en dat spot vaarders voor een gedeelte dit tarief niet willen locken, omdat ze er van uitgaan gemiddeld meer te ontvangen in die twee jaar. Maar dit tarief vertaalt zich naar 1,70 EPS per jaar voor Euronav, voor in ieder geval 2 jaren (maw tot de grote scrapping/opruiming is begonnen). Dan lijkt me 8 dollar toch niet echt duur...
Mnie
0
Poly’dor
0
Hey Risky, heb me een tijdje afzijdig gehouden,maar nu zie je dat je dat boek zeker kan schrijven van de laatste 6 maanden. Door de coronauitbraak in februari werd de tankersector zwaar geshort, maar door de contango kwam er ongezien voordeel voor opslag, waardoor de putopties van 10 dollar eind juni niks meer waard werden, en de hegdefondsen zeer zwaar verlies leden. Door een gecoördineerde aanval met leugens en trollen zijn ze erin geslaagd een negatieve spiraal te creëren waardoor ze met de expiratie van gisteren dik verdiend hebben ipv te verliezen. Ik heb het gesignaleerd bij de FMSA, kreeg reactie dat ze het gingen bekijken, maar onderbemand waren, en tegen buitenlandse partijen (Amerika) weinig konden doen, dan een mail sturen naar de bevoegde diensten daar. Ik heb geen facebook, dus ben niet into complottheorieën, maar ieder kon de laatste tijd de onredelijkheid van de koersmanipulatie zien. Ik merkte in enkele Amerikaanse chatboxen, dat ze nu NAT verkiezen boven EURV. Vandaag weer normale handel. Uiteraard waren er ook echte feiten, maar die waren ondergeschikt bij de koersbepaling. Voila, het moest van mijne lever, mijn gevoel dat er iets niet klopte, zag ik vaak gedeeld in posts van de laatste weken, het fijne zullen we er nooit van weten.
[verwijderd]
0
Het is wel heel doorzichtig dat nu de tankers stijgen na het kwartaaleinde....maar prima voor ons! Omhoog met die koers en wellicht een shortsqueeze op sommige tankers ivm retail shorters die niet doorhadden dat er een reversal ging plaatsvinden.
Stefvl
0
Of zou de stoop aan het inkopen zijn?
En krijgen we weer die dip bij opening Amerikaanse beurs?
[verwijderd]
0
Lijkt me sterk dat hij bij alle tankers aan het inkopen is....ik denk een reversal in the making
dide
0
mijn gedacht
0
zoals ik gisteren opmerkte werd in de afwikkeling een blok van 915.000 aandelen verhandeld aan 1 prijs, 9,165 €. Wie kocht ? De aangekondigde De Stoop ? Of erger: vonden de shorters een hegde die op die prijs loste ?
Dat zou pas erg zijn: kunnen indekken aan 7,165 € en daardoor ruimte creëren om nog wat dieper te drukken...hoop dat ik ongelijk heb.
Poly’dor
0
Je hebt inderdaad ongelijk mijn gedacht, wat een onzin. De fixing kan je aan market of eender welke limiet invoeren, de fixing is echter de slotprijs voor alle partijen. Blijkbaar nog een paar verloren gelopen shorters vandaag.
[verwijderd]
0
Jawadde, lang geleden dat ik ze nog zo zien stijgen heb op de nyse ! Hoppaa geef maar gas ! Dat we tegen augustus een flesje champagne kunnen halen godverdikke
Luk J
0
Vanuit technisch oogpunt (MACD en RSI) ziet er ook wel naar uit dat we nog eens een koersopstoot kunnen krijgen.
Twoane
0
Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
[verwijderd]
0
quote:

Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
Ik heb er ook niet direct een concrete verklaring voor. Zou het graag eens op een vrije dag uitzoeken hoe het zit. Ik zie dat de vlcc vloot 89k per dag verdienden in het eerste kwartaal2020 en in 2007 toen de koers hoog boven de 20 stond de vlcc aan 44.6k verdienden. Er zijn wss nog veel factoren die ik mis... ben er niet zoveel mee bezig zoals sommigen hier maar ik zie wel dat de koers veel hoger zou moeten staan haha... ik zet me wel schrap voor een flinke stijging, de hoop is nog niet verdwenen... heb geen extra pakketjes aangekocht helaas . Zit nu aan 9,61 met mijn huidige positie. Groeten van een beginnende belegger
[verwijderd]
0
quote:

Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
Duizenden Robinhood gebruikers hebben de koers van NAT opgedreven.

Who Robinhood Is For

Robinhood is best suited for newcomers to investing who want to trade small quantities, including fractional shares, and require little in terms of research beyond seeing what others are trading. Robinhood's overall simplicity makes the app and website very easy to use, and charging zero commissions appeals to extremely cost-conscious investors who trade small quantities. That said, the offerings are very light on research and analysis, and there are serious questions about the quality of the trade executions.
www.investopedia.com/robinhood-review...

Voor beginners die met weinig geld (vanaf 1 cent) zelfs een fractie van een aandeel kunnen kopen, weinig data/analyse mogelijkheden nodig hebben, geen transactiekosten willen betalen,...

Dus het moment dat zij het nieuws over contango, floating storage, rates,... lezen, dan stoppen ze geld in het verkeerde bedrijf die te kleine schepen heeft om daarvan te kunnen profiteren.
www.freightwaves.com/news/robinhood-e...
Risky bets
0
NAT's 8k/dag:

- CEO heeft het dan alleen over OPEX, niet over financieringskosten/afschrijvingen/drydocks
- CEO overdrijft
- NAT heeft lage kostprijs, maar rapporteerd ook altijd een paar K/day minder dan peers aan TCE's.
Twoane
0
quote:

Risky bets schreef op 2 juli 2020 09:11:

NAT's 8k/dag:

- CEO heeft het dan alleen over OPEX, niet over financieringskosten/afschrijvingen/drydocks
- CEO overdrijft
- NAT heeft lage kostprijs, maar rapporteerd ook altijd een paar K/day minder dan peers aan TCE's.
Dan zijn die de afgelopen weken dus verlieslatend.
Vavli
0
19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 18,140
Verschil +0,490 (+2,78%)
Hoog 18,160
Laag 17,780
Volume 107.951
Volume gemiddeld 217.081
Volume gisteren 107.821

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront