Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
totoo
0
Kan iemand mij uitleggen waarom deze prima Q2 resultaat zo lauw ontvangen wordt gezien de koers van het aandeel?

volger_DS
0
't is toch verdomd een verwend belegger die Euronav aandeelhouders. begrijpe wie begrijpe kan, met zulke resultaten, dividend en oorlogskas

Yes we can
0
quote:

volger_DS schreef op 6 augustus 2020 09:09:

't is toch verdomd een verwend belegger die Euronav aandeelhouders. begrijpe wie begrijpe kan, met zulke resultaten, dividend en oorlogskas

Doe er gewoon je voordeel mee zou ik zeggen. Doe ik ook
Gummbah
0
Het is toch duidelijk dat de toekomst voor de tankers uiterst onzeker is. Er komen magere jaren. Dat vertaalt zich helaas in de koers.
Yes we can
0
quote:

Gummbah schreef op 6 augustus 2020 09:11:

Het is toch duidelijk dat de toekomst voor de tankers uiterst onzeker is. Er komen magere jaren. Dat vertaalt zich helaas in de koers.
Goed geprobeerd hoor
Vavli
1
Ik had op een hoger dividend gerekend. Maar met een reserve van een miljard reken ik er op dat,ze ook tijdens slechte kwartalen nog een dividend uitkeren.
Zeggen dat je 80 procent van de winst uitkeert als dividend en dan buy backs definiëren als winstuitkering vind ik niet correct.
Risky bets
0
quote:

Vavli schreef op 6 augustus 2020 09:18:

Ik had op een hoger dividend gerekend. Maar met een reserve van een miljard reken ik er op dat,ze ook tijdens slechte kwartalen nog een dividend uitkeren.
Zeggen dat je 80 procent van de winst uitkeert als dividend en dan buy backs definiëren als winstuitkering vind ik niet correct.
Dit is altijd hun definitie geweest. 80% van eps naar divs en/of buybacks.
volger_DS
0
ik zie wel geen reden tot paniek. ik hou ze koppig vast. zit op winst en krijg nog dividend. dat aandeel betaalt zichzelf terug

Risky bets
0
quote:

totoo schreef op 6 augustus 2020 09:09:

Kan iemand mij uitleggen waarom deze prima Q2 resultaat zo lauw ontvangen wordt gezien de koers van het aandeel?

Omdat dit Q2 resultaat al gewoon de verwachting was.

Sommigen zijn wellicht teleurgesteld over het lagere dividend.

Tevens zijn de markt vooruitzichten voor de komende tijd matig.

De gerapporteerde Q3 gemiddelde rates zijn wel erg sterk, en wat mij betreft boven verwachting. Lijkt erop dat ze nog wat demurage hebben gehad uit de sterkte tijd.
volger_DS
0
denk dat voor de amerikaanse belegger deze oplossing van buy-backs interessanter is dan dividend
[verwijderd]
0
KBC Securities verlaagt het koersdoel voor Euronav van 12,50 naar 11,25 euro bij een ongewijzigd “Kopen”-advies.
[verwijderd]
0
Het gekste aandeel uit mijn bescheiden portefeuille.
Nuja als we elk kwartaal 5pct dividend krijgen ga ik niet klagen hoor.

Olie = bad goods. Vermoed dat het aandeel hierdoor slecht noteert. Weinig fondsen die dit aandeel in portefeuille willen?
Dit en een mogelijke groene omslag waar landen mogelijk op gaan inzetten.
Jan Frans B
0
Had den Hugo recentelijk niet gezegd dat het overgrote deel van de winst zou uitbetaald worden in cash ? NIET DUS, 100 M gaat naar zijn buyback potje, en slechts 96 M krijgen wij.

Wat ik al vreesde is helaas uitgekomen, schitterend kwartaal en wat krijgen we,een dividend dat bijna de helft is van Q1. Hoe dikwijls heb ik hier niet voor gewaarschuwd dat winst absoluut niet gelijk staat met dividend. Jammerlijk genoeg heb ik gelijk gekregen, en geloof me ik had veeeel liever ongelijk gehad.

Maar eens Hugo geld in zijn klauwen heeft laat hij het niet graag meer los.

En voor diegene die nog dromen dat ze door buybacks een stevige koers gaan krijgen zodat ze met winst wat stock kunnen verkopen, kijk naar de koers van vandaag en keep on dreaming.

Oh, en voor diegene die altijd zitten te jammeren over de 30% RV zie ze moeten afstaan , 70% van iets is nog altijd een hoop meer dan 100% van niets. En er is TOTAAL geen garantie dat de buybacks een merkelijk positieve invloed op de koers gaan hebben tenzij je tevreden bent met de zielige koers van minder dan 8.5.

Hier staan er dan ook nog een deel forum leden te jammeren dat de reêle waarde van EURN 11,- of nog veel meer is en dat het godgeklaagd is dat het aandeel zo ondergewaardeerd is.
Misschien is het wel omdat mensen geen interesse hebben in een rijk bedrijf dat zijn aandeelhouders een aalmoes uitreikt ipv ze mee te laten genieten van de unieke winst.

Kan niet zeggen dat ik enorm teleur gesteld ben want ik heb hier maanden geleden al voor gewaarschuwd. Wat ik vreesde is gewoon uitgekomen, Q.E.D.
Gummbah
0
quote:

Yes we can schreef op 6 augustus 2020 09:13:

[...]
Goed geprobeerd hoor
Eehhm, ik zit zelf long in Euronav met een GAK van 8,77 maar ik sluit mijn ogen niet voor de toekomst. En dat doet de beurs ook niet. Het gaat tijd kosten om tot een balans in de olie/tanker markt te komen.
volger_DS
0
ik kan KBC volgen in zijn conservatieve benadering. de fair prijs ligt momenteel belachelijk laag.

BRUSSEL (Trivano.com) - Op 6 augustus 2020 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor Euronav (EURN; ISIN: BE0003816338) herhaald. Het advies van KBC Securities voor Euronav blijft "kopen".

Het koersdoel wordt door KBC Securities verlaagd van 12,50 EUR naar 11,25 EUR.

Op 6 augustus 2020 publiceerde Euronav kwartaalcijfers.
Risky bets
1
quote:

Jan Frans B schreef op 6 augustus 2020 09:34:

Had den Hugo recentelijk niet gezegd dat het overgrote deel van de winst zou uitbetaald worden in cash ? NIET DUS, 100 M gaat naar zijn buyback potje, en slechts 96 M krijgen wij.

Wat ik al vreesde is helaas uitgekomen, schitterend kwartaal en wat krijgen we,een dividend dat bijna de helft is van Q1. Hoe dikwijls heb ik hier niet voor gewaarschuwd dat winst absoluut niet gelijk staat met dividend. Jammerlijk genoeg heb ik gelijk gekregen, en geloof me ik had veeeel liever ongelijk gehad.

Maar eens Hugo geld in zijn klauwen heeft laat hij het niet graag meer los.

En voor diegene die nog dromen dat ze door buybacks een stevige koers gaan krijgen zodat ze met winst wat stock kunnen verkopen, kijk naar de koers van vandaag en keep on dreaming.

Oh, en voor diegene die altijd zitten te jammeren over de 30% RV zie ze moeten afstaan , 70% van iets is nog altijd een hoop meer dan 100% van niets. En er is TOTAAL geen garantie dat de buybacks een merkelijk positieve invloed op de koers gaan hebben tenzij je tevreden bent met de zielige koers van minder dan 8.5.

Hier staan er dan ook nog een deel forum leden te jammeren dat de reêle waarde van EURN 11,- of nog veel meer is en dat het godgeklaagd is dat het aandeel zo ondergewaardeerd is.
Misschien is het wel omdat mensen geen interesse hebben in een rijk bedrijf dat zijn aandeelhouders een aalmoes uitreikt ipv ze mee te laten genieten van de unieke winst.

Kan niet zeggen dat ik enorm teleur gesteld ben want ik heb hier maanden geleden al voor gewaarschuwd. Wat ik vreesde is gewoon uitgekomen, Q.E.D.
EURN heeft peers flink geoutperformed sinds die buybacks. In koerswinst heb je een veelvoud van die 75M aan dividend al lang gehad.

Onbegrijpelijke visie over dividenden versus buybacks. Op grote kortingen van NAV zijn buybacks enorm superieur.
Risky bets
0
Euronav: degroof petercam
Facts: Q2 in line, outlook more cautious due to demand pressure

Q2 performance in line. Euronav reported Q2-20 EPS of USD 1.21, which was in line with our estimate, and slightly above consensus of USD 1.16. Net Debt of USD 1.1bn came in modestly above our estimate and consensus (USD 1.0bn). For Q3, the company has booked 48% of its VLCCs at USD 60,250 per day, and 48% of Suezmax at USD 36,500 per day.
More cautious on near term outlook. Management is becoming clearly more cautious on near term outlook because demand for floating storage is declining faster than anticipated due to OPEC cuts and US production declines. The IEA now expects that it will take until 2022 before oil demand supply and demand will return to pre-Covid-19 levels. This means the market will enter the transition phase earlier than the company anticipated. The tanker supply side remains very encouraging with around 150 VLCCs and Suezmax tankers older than 15 years that need to undergo a special survey before the end of 2021. Lower freight rates are likely to trigger a downsizing of the global fleet, especially as the pipeline of vessels on order is at a very low level.
Ongoing high returns to shareholders. Euronav has bought back USD 75m in shares, and will buy back an additional USD 25m before the end of Q3. In combination with the Q2 dividend of USD 0.47 this means it will again return 80% of quarterly profit to shareholders, in line with its policy.
Our view: Scrapping should rebalance the market
Q2 results were solid and Euronav is having an encouraging start of Q3 with good rates secured for roughly half of the capacity. Current rates are at a lower level, and we expect the market to move through a weaker period over the coming quarters. This is likely to lead to scrapping of the many older vessels that were kept active in the past quarters due to the exceptionally strong demand. With more than USD 1bn in liquidity, Euronav is in excellent shape to use this period to acquire new vessels at discount prices from distressed sellers.

We will cut our 2020 and 2021 estimates to reflect the recent slump in tanker rates.

Investment conclusion
We rate Euronav a Buy because of the favourable market outlook and attractive valuation:

Healthy fundamentals for the tanker market in the coming years. We expect that the recent dip in tanker rates will lead to a catchup in the scrapping of the many old vessels that have been given a new lease of life thanks to the H1 boom in demand for floating vessels. The inflow of new tankers will be very limited, as the current number of vessels on order (7% of the global fleet) is very low. New additions to this backlog are held back by uncertainty on the impact on new CO2 emission rules. We therefore expect the market to quickly rebalance and move into a new period of tightness in the coming years.
High cash returns to shareholders. The high rates in late 2019 and early 2020 in combination with Euronav’s generous policy of returning 80% of quarterly profits to shareholders have led to EUR 0.99 in dividend payments per share (12% yield), plus EUR 64m in share buybacks (4%) year to date. At the same time, the company maintained excellent liquidity in excess of USD 1bn. This protects it in downturns, allowing it to purchase distressed assets at discount prices to rejuvenate its fleet. We expect lower shareholder returns in the remainder of the year, but shareholders can be sure to fully share in the benefits of the next boom.
Attractive valuation. The shares trade at a 20% discount to NAV, despite the young fleet, strong liquidity and favourable medium term outlook. We expect that discount to disappear when the market comes out of the current dip. We will cut our target price of EUR 14 to around EUR 13.50 to reflect the recent pressure on tanker values. Note that valuation can become much higher if the scarcity of tanker starts to push up their value. NAV calculations based on asset values in favourable markets indicate a value of EUR 19 per share
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 15,720
Verschil +0,090 (+0,58%)
Hoog 15,880
Laag 15,680
Volume 35.658
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 37.295

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront