Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

ZwartSchaap
0
Wij hadden ook een hybride. Mitsubishi Outlander PHEV. Destijds (ca. 2014) goed voor de bijtelling.

Achteraf ook goed voor Shell. Zoals de meeste natuurlijk nooit opgeladen en jezus, wat slurpte dat ding.

Iemand ervaring met een moderne hybride?
Oil Bear 130
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 26 oktober 2020 10:15:

[...]Er zijn in 2019 52.000 EV verkocht van in totaal 450.000 verkochte auto's (bijna 12%). Dat kwam voornamelijk door de bijtelling die nog op 4% was, is nu 8%. Je zag dit effect in dec 2019. Jouw post zit vol met onwaarheden. Probeer de volgende keer echte cijfers te gebruiken.
Het is precies andersom. Het is een onwaarheid te beweren dat ik onwaarheden verkondig. Ik heb het niet over de cijfers van 2019, want we zitten nu in 2020. Kijk even rond op kentekenradar.nl (zie mijn andere post). En eind dit jaar gaan we weer precies hetzelfde effect krijgen met de bijtelling wanneer we van 8% naar 12% gaan. Feiten doen ertoe.
The Duck Master
0
Al die hybrides rijden voor 95% op peut.
Enige reden dat mensen die kochten was om subsidies op te strijken.
En wat maakt het Shell uit of ze straks naast benzine, diesel, waterstof ook stroom gaan verkopen aan de pomp?
Realistische belegger
1
Vreemde reacties over dat Shell naar 9 Euro gaat, komt alleen door de olieprijs.... En Q3 cijfers hoezo slecht? Olieprijs boven de 40 Dollar geweest gedurende Q3 en gasprijs fors gestegen, dus cijfers zullen meevallen
Fireblade954RR
0
quote:

Oil Bear 130 schreef op 26 oktober 2020 10:12:

Nog even wat onderbouwing: www.kentekenradar.nl/registraties-ele...

En voor benzine: www.kentekenradar.nl/registraties-ben...

Maar bedenk dat dat de hybrides worden meegeteld onder de benzine-auto's. Die moeten dus van de getallen voor benzine-auto's worden afgetrokken: www.kentekenradar.nl/registraties-hyb...
Je geeft cijfers van de laatste 3 maanden, de 7 maanden daarvoor geven een heel ander beeld. Zie:
www.autointernationaal.nl/2020/10/ver...
www.autointernationaal.nl/2020/10/ver...
Als je de getallen van deze twee links combineert dan is het percentage elektrisch circa 11% van de nieuw verkochte auto's en niet 25%. Heeft waarschijnlijk 2 redenen: de koopsubsidie voor particulieren die gold vanaf 1 juli en die aanstonds weer zal worden afgeschaft als ik de staatssecretaris goed heb begrepen en jij geeft kentekenregistraties en geen verkochte auto's. Daar kan op korte termijn een groot verschil in zitten omdat dealers, importeurs dat doen om verkoopcijfers op te poetsen of, tegen het einde van het jaar, fiscale maatregelen te omzeilen.
yellowcab
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 26 oktober 2020 10:15:

[...]Er zijn in 2019 52.000 EV verkocht van in totaal 450.000 verkochte auto's (bijna 12%). Dat kwam voornamelijk door de bijtelling die nog op 4% was, is nu 8%. Je zag dit effect in dec 2019. Jouw post zit vol met onwaarheden. Probeer de volgende keer echte cijfers te gebruiken.
Klopt. En die bijtelling zal ieder jaar verder omhoog gaan. Te beginnen met over 2 maanden. Het subsidiëren van elektrische auto's door de overheid met ons belasting geld is namelijk niet vol te houden. Liever verdien ze aan autobelastingen dan het weg te geven.
[verwijderd]
0
quote:

Realistische belegger schreef op 26 oktober 2020 10:27:

Vreemde reacties over dat Shell naar 9 Euro gaat, komt alleen door de olieprijs.... En Q3 cijfers hoezo slecht? Olieprijs boven de 40 Dollar geweest gedurende Q3 en gasprijs fors gestegen, dus cijfers zullen meevallen
dit dus.... snap sommige niet.

Vandaag prijs wat lager, maar in het algemeen 40 dollar aangetikt. Lockdowns zijn elders langer bekend en shell zit toch niet alleen in de olie?
Underdog
0
quote:

Realistische belegger schreef op 26 oktober 2020 10:27:

Vreemde reacties over dat Shell naar 9 Euro gaat, komt alleen door de olieprijs.... En Q3 cijfers hoezo slecht? Olieprijs boven de 40 Dollar geweest gedurende Q3 en gasprijs fors gestegen, dus cijfers zullen meevallen
Gascontracten komen pas 3 tot 6 maanden later terug in de resultaten van shell. Dus Q3 zal geen groot feest zijn aangezien de lage gasprijs van begin dit jaar in de cijfets gaat zitten. Volgend jaar wordt het wel iets feestelijker denk ik. Shell op 10 euro is voor elke 30'er een fantastische investering lijkt mij.
yellowcab
0
quote:

Fireblade900RR schreef op 26 oktober 2020 10:36:

[...]

Je geeft cijfers van de laatste 3 maanden, de 7 maanden daarvoor geven een heel ander beeld. Zie:
www.autointernationaal.nl/2020/10/ver...
www.autointernationaal.nl/2020/10/ver...
Als je de getallen van deze twee links combineert dan is het percentage elektrisch circa 11% van de nieuw verkochte auto's en niet 25%. Heeft waarschijnlijk 2 redenen: de koopsubsidie voor particulieren die gold vanaf 1 juli en die aanstonds weer zal worden afgeschaft als ik de staatssecretaris goed heb begrepen en jij geeft kentekenregistraties en geen verkochte auto's. Daar kan op korte termijn een groot verschil in zitten omdat dealers, importeurs dat doen om verkoopcijfers op te poetsen of, tegen het einde van het jaar, fiscale maatregelen te omzeilen.
Klopt. Die piek van elektrische auto verkopen (zakelijk, en dat is het overgrote deel) zien we ieder jaar. Is bijtellings gedreven. Hier komt binnenkort een einde aan aangezien die bijtelling gestaffeld omhoog zal (blijven) gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Realistische belegger schreef op 26 oktober 2020 10:27:

Vreemde reacties over dat Shell naar 9 Euro gaat, komt alleen door de olieprijs.... En Q3 cijfers hoezo slecht? Olieprijs boven de 40 Dollar geweest gedurende Q3 en gasprijs fors gestegen, dus cijfers zullen meevallen
ik zal mijn bereiking delen.

olie trading zal weinig opleveren vergeleken met het eerste kwartaal
Europese marges zijn negatief in raffinaderijen

shell heeft best veel exsposure in europa en heeft haar grooste raffinaderij stil gelegd.

en het weg vallen van trading kan 750 miljoen tot 1250 miljoen kosten

ga je uit van een olie prijs van 40 en een gas prijs van 2,25
maak je ongeveer 2,25 tot 2,5 miljard meer winst

senario zit je 1,6 miljard tot 1,85 miljard aan winst shell trade voor 10x/15x kw.

dan kan shell nog naar 9,5 tot 14,5

meer potentie omhoog dan omlaag zou je zeggen, maar shell heeft meer pessimisme
Basjeb
0
tikken gewoon de 11 weer aan vandaag als deze koerstrend doorzet, slechte opening ik denk dat de mensen wat onzeker worden in de weekenden omdat ze niks horen van de koers 1 á 2 dagen. spannend als je erg short zit. gewoon lekker afwachten en dan zijn we aan het eind van de rit weer een gezond en verduurzaamd bedrijf.
boldie
0
quote:

Underdog schreef op 26 oktober 2020 10:38:

[...]

Gascontracten komen pas 3 tot 6 maanden later terug in de resultaten van shell. Dus Q3 zal geen groot feest zijn aangezien de lage gasprijs van begin dit jaar in de cijfets gaat zitten. Volgend jaar wordt het wel iets feestelijker denk ik. Shell op 10 euro is voor elke 30'er een fantastische investering lijkt mij.
die leeftijd heb ik helaas niet maar 10 a 9 e wil ik ze ook best wel hebben:)
Underdog
0
Shell is wel zowat de enige major die er misschien in gaat slagen Q3 beperkte winst te maken. Net zoals in Q2. Exxon en anderen gaan zwaar in verlies gaan voor de tweede keer op rij. Dat is mijn pronostiek en zegt genoeg voor mij waarom ik voor shell kies.
[verwijderd]
0
quote:

Basjeb schreef op 26 oktober 2020 10:41:

tikken gewoon de 11 weer aan vandaag als deze koerstrend doorzet, slechte opening ik denk dat de mensen wat onzeker worden in de weekenden omdat ze niks horen van de koers 1 á 2 dagen. spannend als je erg short zit. gewoon lekker afwachten en dan zijn we aan het eind van de rit weer een gezond en verduurzaamd bedrijf.

deze tijden durf ik geen short positie te nemen exxon staat op het punt om hun dividend te snijden en shell kan haar dividend verhogen als de winsten prima zijn.

stel je heb nu 10000 aandelen geshort en ze verhogen het dividend naar 1 euro per aandeel. ben je in een klap 20000 euro kwijt
andre68
3
quote:

yellowcab schreef op 26 oktober 2020 10:36:

[...]

Klopt. En die bijtelling zal ieder jaar verder omhoog gaan. Te beginnen met over 2 maanden. Het subsidiëren van elektrische auto's door de overheid met ons belasting geld is namelijk niet vol te houden. Liever verdien ze aan autobelastingen dan het weg te geven.
I.d.d. de "happy few" grachtengordel-groenlinks-speknekken* subsidiëren met belastinggeld zodat zij wél een Tesla kunnen kopen is niet meer uit te leggen aan de kapper, de bakker op de hoek en de basisschoolleraar.

*Bij voorbaat excuus voor deze nogal lomp geformuleerde generalisatie.
leesmee
0
quote:

Oil Bear 130 schreef op 26 oktober 2020 10:00:

Heel af en toe kom ik hier terug, en zie dan dat er niets is veranderd. Nog steeds veel mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien. En heel veel zogenaamde 'nieuwe' beleggers in Shell die opeens een kans zien op deze niveau's
Welkom terug! Weet niet of je hier de laatste keer was begin van het jaar toen RD op 27 stond? Nu op 10,70. Zou het kunnen zijn dat er dan veel van de nieuwe realiteit is ingeprijsd?
Basjeb
0
quote:

real123 schreef op 26 oktober 2020 10:44:

[...]

deze tijden durf ik geen short positie te nemen exxon staat op het punt om hun dividend te snijden en shell kan haar dividend verhogen als de winsten prima zijn.

stel je heb nu 10000 aandelen geshort en ze verhogen het dividend naar 1 euro per aandeel. ben je in een klap 20000 euro kwijt
Ik zit zelf niet short, heb vorige week shell gekocht voor de lange termijn. Echter worden mensen nerveus in deze tijden. Ik wacht gewoon af en laat de tijd het leren.
Underdog
0
quote:

Daan 008 schreef op 26 oktober 2020 10:11:

Aardgas futures omhoog

nl.investing.com/commodities/natural-gas

Holy canoli! Dat was niet verwacht in de forecasts zo snel stevig bove 3.. dat ze de prelude maar in gang trappen binnenkort.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3373 3374 3375 3376 3377 3378 3379 3380 3381 3382 3383 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 09:28
Koers 33,270
Verschil -0,465 (-1,38%)
Hoog 33,650
Laag 33,240
Volume 873.560
Volume gemiddeld 7.335.281
Volume gisteren 5.140.595

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront