Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Kaviaar
0
Echt goed doortrekken naar boven blijft tot dusver uit.
Er hebben er baat bij dat het op en neer gaat.
JohnWick
1
quote:

Kaviaar schreef op 10 juni 2022 12:27:

Echt goed doortrekken naar boven blijft tot dusver uit.
Er hebben er baat bij dat het op en neer gaat.
Ja denk een groot complot van de rothschilds.
Kaviaar
0
quote:

JohnWick schreef op 10 juni 2022 12:33:

[...]

Ja
Ik ben benieuwd of de renteverhoging al een fractie laten zien van een lagere inflatie. Ik denk dat dat nog te kort dag is om dat al te kunnen zien, maar wie weet.
Yrrab
0
quote:

JohnWick schreef op 10 juni 2022 12:34:

[...]

Ja denk een groot complot van de rothschilds.
Het benne schoften. Rijke schoften, maar toch schoften...
Gaston Lagaffe
1
quote:

Yrrab schreef op 10 juni 2022 11:35:

[...]
Goed, stel dat het lukt om GrubHub te 'downsizen' naar het niveau dat het door Uber mag worden overgenomen. En stel dat er ooit wel groene cijfers geschreven kunnen worden - ik betwijfel dat nog steeds op basis van boerenverstand -, waar in de toekomst komt er een return on investment voor Uber na restructuring? Dat zou ook snijden in eigen vlees betekenen, gezien het marktaandeel dat Uber nu heeft.

En waar in de toekomst komt dat roi-punt voor JET? Frankrijk prijsgeven, de focus op Nederland en Duitsland. En dan breken voor JET ineens - en als vanzelf - gouden tijden aan?

Kan aan mij liggen, maar ik zie het nog steeds niet voor het product 'food &/or groceries delivery'.

Intussen is de onderneming speelbal van alle marktpartijen. Voor zolang het duurt.
Op zich allemaal relevante opmerkingen. Alles begint met het verdienmodel. Als je niet gelooft in online voedsel-bestellingen
(marketplace en delivery) dan kan ik je daar vooralsnog gelijk in geven. Zelfs de meest lucratieve posities in deze branche renderen op dit moment niet meer dan redelijk (zie JET Duitsland). Er dient (veel) verder gegroeid te kunnen worden (en dan bedoel ik niet die 5% jaarlijkse groei die JET nu prognotiseerd).

Voor wat betreft Grubhub : in grote steden (zoals New York) is de kritische massa om rendabel te kunnen worden. Uber en Doordash gaan deze markt verdelen maar Grubhub is juist hier redelijk sterk. De vraag is dus wie gaat er winnen (of wordt het een oligopolie = ook goed). Uber (maar ook Doordash) kan besluiten marktaandeel te kopen en Grubhub over te nemen. Hiermee versnellen ze het proces om rendabel te kunnen worden. Vergeet niet dat of je nu 20 % of 60% van de markt bedient, het is nagenoeg even duur. Als deze sector ooit rendabel wordt dan zal het eerst in de grote steden en met een groot marktaandeel (> 60%) gebeuren.

JET zal op termijn niet overleven. De grote sprong voorwaarts is mislukt en de aansluiting bij Uber en Doordash dus ook. Dat wil niet zeggen dat JET geen rendabele/interessant posities kan overhouden. Mogelijk wordt het een eeuwige overnamekandidaat. Het belang in Ifood is sowieso waardevol (> 80% marktaandeel in Brazilie). Zou je Can-Aus-Israël verkopen en je concentreren op P-D-NL-B eventueel GB (?) dan zal JET hier de dominante speler worden. Fr is al verloren, mogelijk dat ze Spanje kunnen winnen.

Alles staat of valt met het vertouwen in het verdienmodel. Garantie tot de deur (en zelfs dat nog niet)
Denker&Doener
0
Denkt u dat JET akkoord gaat met een deal van 1 miljard ? Ik dacht van niet!. Ik denk dat JET gaat niet akkoord met een deal die minder is dan 3 miljard en terecht vind ik!. Met andere worden de huidige aandeel waarde staat te laaag!!! DENK IK wat denkt u??
DeZwarteRidder
1
quote:

Denker schreef op 10 juni 2022 13:08:

Denkt u dat JET akkoord gaat met een deal van 1 miljard ? Ik dacht van niet!. Ik denk dat JET gaat niet akkoord met een deal die minder is dan 3 miljard en terecht vind ik!. Met andere worden de huidige aandeel waarde staat te laaag!!! DENK IK wat denkt u??
U denkt teveel..........!!
WSQ
2
Er is geen 6 miljard aan waarde vernietigd……

Aankoop Grub tegen aandelen was origineel tegen een bod van $7.3 miljard, echter op moment van uitvoer zijn er 62.8 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven tegen € 73.89 / € 4.78 miljard = $ 5.8 (koers 15 juni 2021) betaald.

Mocht er een bod komen van € 1.5 miljard, zou je in theorie alle 62.8 miljoen aandelen die zijn uitgegeven terug kunnen halen ad. € 25,- per stuk.
(Uiteraard theoretisch want probeer maar eens 62.8 miljoen aandelen (33% van alle aandelen in omloop) op te pikken na dat nieuws, zonder dat de koers als een raket gaat)

Dan rest alleen een boekhoudkundig verlies voor JET en dragen de kopers van de toen nieuw geplaatste aandelen het cash verlies van € 49,- per aandeel.

Dus als er al waarde vernietigd is, is het € 3 miljard vermogen van aandeelhouders (62.8 mio x € 49). JET heeft alleen een boekhoudkundig verlies…..

Of zie ik iets over het hoofd?
SEVA_
0
quote:

JohnWick schreef op 10 juni 2022 10:49:

Kleine shortpositie geopend 22,17
Gaat wel een goede trade worden denk ik. Yanks zullen het weer richting de 20.50/21 willen hebben.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 juni 2022 13:16:

[...]

U denkt teveel..........!!
Of te weinig ....... ??
tradersonly
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 10 juni 2022 13:12:

Ben jij het, Farid Azarkan?
Uit betrouwbare bron kan ik bevestigen dat hij het is. Hij wil een petitie starten teneinde JET maaltijden te laten bezorgen in de Tweede kamer. Uiteraard halal voor Denk.
Yrrab
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 10 juni 2022 13:07:

[...]Op zich allemaal relevante opmerkingen. Alles begint met het verdienmodel. Als je niet gelooft in online voedsel-bestellingen
(marketplace en delivery) dan kan ik je daar vooralsnog gelijk in geven. Zelfs de meest lucratieve posities in deze branche renderen op dit moment niet meer dan redelijk (zie JET Duitsland). Er dient (veel) verder gegroeid te kunnen worden (en dan bedoel ik niet die 5% jaarlijkse groei die JET nu prognotiseerd).

(...)

Alles staat of valt met het vertouwen in het verdienmodel. Garantie tot de deur (en zelfs dat nog niet)
Dank voor je reactie. Erg veel vrolijker wordt het niet, vrees ik.

En aangezien het product zelf niets meer is dan 'daghandel', zou ik vanuit de visie van Uber en DoorDash geen stuiver uittrekken voor overname van GrubHub, een bleeder waar zelfs de meest ervaren arts geen pleister meer op plakt.

Als de patient eenmaal is overleden, neem je zijn plaats zonder moeite en met een strak gezicht in. Zoals ik ontdekte (vorige week?) zijn de plafforms van GrubHub, Uber en DoorDash in NY identiek op de restaurants, ook op dat punt valt er geen bijzondere extra waarde te ontdekken in GrubHub.

Dat verdienmodel voor de sector wordt extra belangrijk, nu iinvestors weer een return beginnen te eisen; men zal op dat punt een drievoudige dubbelslag met backflip en salto moeten maken.

Enfin, ik had geen positie en die zal ik ook niet innemen. Intrigerend blijft het wel!
tradersonly
0
Waarom ga je niet short Yrrab?
ps ze maken mooie winst in Dld/Ned/Canada. Echter ook in die landen waren daar eerst flinke investeringen en tijd voor nodig. Logisch dunkt mij.
IQ
0
quote:

tradersonly schreef op 10 juni 2022 13:57:

Waarom ga je niet short Yrrab?
ps ze maken mooie winst in Dld/Ned/Canada. Echter ook in die landen waren daar eerst flinke investeringen en tijd voor nodig. Logisch dunkt mij.
Doel van elke groep in deze sector om de grootste te worden, kost tijd en geld, eenmaal de grootste, kassa.
tradersonly
0
quote:

Kaviaar schreef op 10 juni 2022 14:14:

€ 22,28 lijkt een barrière
Klopt zo'n 4 x op afgeketst op dagbasis. Cijfers dadelijk zijn bepalend.
Denker&Doener
1
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront