Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Yrrab
1
Deze week weer met (soms aangename) verbazing de JET-ontwikkelingen hier gevolgd. Thanks!

Dat iedereen, hier en elders, op zeker moment toch het gezonde verstand mag terugvinden

Goed weekend allemaal, met veel IJsjes, Leuke Ontmoetingen - en een overload aan Thuisbezorgd.nl, niet te vergeten!
vlug
2
quote:

JohnWick schreef op 10 juni 2022 18:47:

[...]

Volgens mij hadden wij(?) deze discussie van de week ook al en toen ik liet zien dat JET klanten inderdaad vooral bestaat uit jonge mensen en lage inkomens. Ik denk dat die liever kiezen voor hun energie rekening en sigaretten.

Maar buiten dat snap ik niet waarom je nu in een bedrijf wilt zitten wat niet eens in de buurt komt van winst maken terwijl de toekomst van de wereldeconomie zeer onzeker is. We zitten gewoon in een bear market.

BTW ik vind het niet erg, want ik blijf nog shorten op elke opleving van dit soort aandelen.
Discussie hadden wij niet hoor. Je kan inderdaad shorten vanwege de volatiliteit. Prima als je daarmee kan verdienen. Aandelen en opties schrijven kan ook prima. Ben zelf niet overtuigd dat de categorie die jij noemt hier veel bestellen maar heb geen onderzoek gedaan. Ik geloof in dit soort bedrijven en is / gaat mijns inziens de toekomst worden in de welvaartswereld. Of JET het redt is de vraag. Maar wordt dan overgenomen. Je moet eerst investeren. Kost gaat voor de baat. Het is eten of gegeten worden. Er worden overigens ook al huizen gebouwd zonder keuken. Maar goed eenieder zijn mening.
JohnWick
0
quote:

vlug schreef op 10 juni 2022 19:31:

[...]Discussie hadden wij niet hoor. Je kan inderdaad shorten vanwege de volatiliteit. Prima als je daarmee kan verdienen. Aandelen en opties schrijven kan ook prima. Ben zelf niet overtuigd dat de categorie die jij noemt hier veel bestellen maar heb geen onderzoek gedaan. Ik geloof in dit soort bedrijven en is / gaat mijns inziens de toekomst worden in de welvaartswereld. Of JET het redt is de vraag. Maar wordt dan overgenomen. Je moet eerst investeren. Kost gaat voor de baat. Het is eten of gegeten worden. Er worden overigens ook al huizen gebouwd zonder keuken. Maar goed eenieder zijn mening.
Nou ja als je geen onderzoek doet dan ga ik het voor het gemak er maar even vanuit dat je er niet veel geld in hebt gestoken. Prima natuurlijk. Fijn weekend allen!
vlug
1
quote:

JohnWick schreef op 10 juni 2022 19:49:

[...]

Nou ja als je geen onderzoek doet dan ga ik het voor het gemak er maar even vanuit dat je er niet veel geld in hebt gestoken. Prima natuurlijk. Fijn weekend allen!
Ik doe wel onderzoek maar kijk ook naar veel andere zaken. Ben er van overtuigd dat aandeel wel weer stuk hoger komt. Ik geloof erin. Zal mogelijk worden overgenomen. Als het vorig jaar 100 euro was kan dat zeker op termijn (misschien geen 100) behoorlijk hoger staan. Teveel afgestraft en meer potentie dan iedereen denkt. Ik mag die Jitse wel Laat zich niet gek maken. Misschien wel wat meer aandacht schenken aan de wereld om hem heen.
Drost1996
4
quote:

vlug schreef op 10 juni 2022 20:32:

[...]Ik doe wel onderzoek maar kijk ook naar veel andere zaken. Ben er van overtuigd dat aandeel wel weer stuk hoger komt. Ik geloof erin. Zal mogelijk worden overgenomen. Als het vorig jaar 100 euro was kan dat zeker op termijn (misschien geen 100) behoorlijk hoger staan. Teveel afgestraft en meer potentie dan iedereen denkt. Ik mag die Jitse wel Laat zich niet gek maken. Misschien wel wat meer aandacht schenken aan de wereld om hem heen.
Ben het met je eens Vlug. Ik ben denk ik ook een van de weinige die respect/waardering heeft voor Jitse. Zeker omdat hij makkelijk had kunnen cashen op het hoogtepunt, zoals zoveel CEO’s zouden doen. Siert hem wel wat mij betreft.
Yrrab
1
quote:

vlug schreef op 10 juni 2022 20:32:

[...]Ik doe wel onderzoek maar kijk ook naar veel andere zaken. Ben er van overtuigd dat aandeel wel weer stuk hoger komt. Ik geloof erin. Zal mogelijk worden overgenomen. Als het vorig jaar 100 euro was kan dat zeker op termijn (misschien geen 100) behoorlijk hoger staan. Teveel afgestraft en meer potentie dan iedereen denkt. Ik mag die Jitse wel Laat zich niet gek maken. Misschien wel wat meer aandacht schenken aan de wereld om hem heen.
"OMG... Vlugzout... nu!"

;))))
vlug
1
quote:

Yrrab schreef op 10 juni 2022 21:22:

[...]

"OMG... Vlugzout... nu!"

;))))
grapjas :-)
[verwijderd]
1
Heerlijk, Jet in raket modus en nasdaq -3%,

Go Jitse Go get them!

Binnenkort 99 miljoen gebruikers....krankzinnig toch!
Yrrab
1
[quote alias=vlug id=14242106 date=202206102123
[...]grapjas :-)
[/quote]

Inderdaad, tot het uiterste blijven lachen!

En nu relativeren maar weer. Iederee kan het - met wat oefening.
Bert12345
3
Gefeliciteerd met de koersstijging. Mss minder dat sommigen hoopten, maar - niet sarcastisch - de long-ers hebben al het nodige meegemaakt.

Geniet van het weekend.
DeZwarteRidder
1
Flitsbezorgers in Berlijn vechten voor hun voortbestaan

Supersnelle boodschappenbezorgers uit Berlijn haalden in een handomdraai honderden miljoenen durfkapitaal op. Maar dat groeigeld werd er ook weer razendsnel doorheen gejaagd. Nu houden investeerders de hand op de knip en lijkt de hype rondom flitsbezorging over.
SEVA_
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 11 juni 2022 09:43:

Flitsbezorgers in Berlijn vechten voor hun voortbestaan

Supersnelle boodschappenbezorgers uit Berlijn haalden in een handomdraai honderden miljoenen durfkapitaal op. Maar dat groeigeld werd er ook weer razendsnel doorheen gejaagd. Nu houden investeerders de hand op de knip en lijkt de hype rondom flitsbezorging over.
www.hln.be/economie/flitsbezorger-gor...
Yrrab
1
"GoodGorillas... it's a jungle out there!"

Gorillas blaast er naar verluidt nu tussen de €50 en €75 miljoen per maand doorheen. Met pakweg 10.000 werknemers. Dat is gemiddeld € 5.000 tot € 7.500 per werknemer, elke maand opnieuw. Best veel, zeg ik maar voorzichtig.

Na twee jaar start-up viert Gorillas de 16 miljoenste order, aldus een PB. Gegeven dat er ruwweg € 2,2 miljard in drie rondjes werd opgehaald - en de portemonnee nu leeg is -, komt dat neer op een gemiddelde investering van € 140 per order. Ook best ruim - aannemende dat het cijfer van 16 miljoen orders juist is.

Zullen we aannemen dat Gorillas op dit moment 1 miljoen orders per maand uitlevert? Op 10.000 riders is dat gemiddeld 100 orders per maand. 5 per dag? 0.6 deliveries per uur?

Bij het bruto sommetje uurloon van ruwweg € 25 (incl. werkgeverslasten) + € 15 overhead, moet er ca. € 60 per delivery verdiend worden om break-even(!) te draaien... en is er tot nu toe gemiddeld nog eens € 100 per order extra achteraan gesmeten om de onderneming van de grond te tillen. En dat zonder zicht op de eerste euro winst...

Zo mag ik niet rekenen, zeggen sommigen. Maar ik doe het lekker wel.

FLITS... snel geld!
perry1
0
Dat hele flits gaat nooit geld opleveren onder aan de streep, het is leuk voor klanten dat het kan. Maar als het te duur is laat men het, ik zou er geen cent in investeren.
Jimnotaris
0
Bezorgen is een kostenpost en geen verdienmodel. JET verdient aan zijn marktplaatsorders en verliest op de bezorgorders. De landen waar JET winstgevend is zijn de landen waar de marktplaatsorders zo rond de 90% liggen (o.a.Nederland/Duitsland). Engeland was ook winstgevend totdat ze rond de 40% marktplaats orders (van 90%) kwamen. Canada (winstgevend)is een uitzondering, omdat daar wel redelijke bezorgkosten ( gemiddeld 7 dollars) in rekening worden gebracht. Flitsbezorgers hebben helemaal geen marktplaatsorders.
vlug
0
quote:

Jimnotaris schreef op 11 juni 2022 12:37:

Bezorgen is een kostenpost en geen verdienmodel. JET verdient aan zijn marktplaatsorders en verliest op de bezorgorders. De landen waar JET winstgevend is zijn de landen waar de marktplaatsorders zo rond de 90% liggen (o.a.Nederland/Duitsland). Engeland was ook winstgevend totdat ze rond de 40% marktplaats orders (van 90%) kwamen. Canada (winstgevend)is een uitzondering, omdat daar wel redelijke bezorgkosten ( gemiddeld 7 dollars) in rekening worden gebracht. Flitsbezorgers hebben helemaal geen marktplaatsorders.
Beetje ongenuanceerde conclusie.. Engeland is bv verlieslatend omdat ze nog in de groeislag zitten. Dat bezorgen geen verdienmodel kan zijn klopt natuurlijk niet. Het is juist een mooie combinatie met marktplaatsorders die zorgen voor kostprijsverlaging. De vraag is ook waar je bezorgt. Wat de flitsbezorgers betreft is het eerst veel geld verbranden. Alleen de grootste wint.
Jimnotaris
0
[quote alias=vlug id=14242487 date=202206111248]
[...]Beetje ongenuanceerde conclusie.. Engeland is bv verlieslatend omdat ze nog in de groeislag zitten. Dat bezorgen geen verdienmodel kan zijn klopt natuurlijk niet. Het is juist een mooie combinatie met marktplaatsorders die zorgen voor kostprijsverlaging. De vraag is ook waar je bezorgt. Wat de flitsbezorgers betreft is het eerst veel geld verbranden. Alleen de grootste wint.
[/quote

Helemaal niet ongenuanceerd. Het zijn de feiten. Zoek het maar op. Engeland was winstgevend todat ze de slag aan moesten met Uber e.d en massaal op bezorgen gingen inzetten. Het maakt zeker uit waar je bezorgt, maar er zit een limiet op het aantal bezorgingen per bezorger (max 2 a 3 per uur). Ik spreek uit ervaring van (tien) duizenden bezorgingen van een zeer efficient (winstgevend) bedrijf. Dit zijn overigens ook de ervaringen van JET en andere bezorgers.

Kijk SPAR heeft het door en gaat niet voor 2 tientjes(gratis) bezorgen.

voordelen van lunch bestellen bij SPAR
? minimum bestelbedrag van €15,-
? verser dan vers, we bereiden je lunch zodra je jouw bestelling plaatst
? zelf je bezorgmoment kiezen*

? voor €4,95 bezorgd op je werk of thuis*
? we bezorgen gratis vanaf €50,-*

? ophalen in de winkel is altijd gratis
? makkelijk en veilig online betalen met iDEAL of creditcard
? achteraf betalen door te bestellen op rekening

vlug
0
quote:

Jimnotaris schreef op 11 juni 2022 13:02:

[quote alias=vlug id=14242487 date=202206111248]
[...]Beetje ongenuanceerde conclusie.. Engeland is bv verlieslatend omdat ze nog in de groeislag zitten. Dat bezorgen geen verdienmodel kan zijn klopt natuurlijk niet. Het is juist een mooie combinatie met marktplaatsorders die zorgen voor kostprijsverlaging. De vraag is ook waar je bezorgt. Wat de flitsbezorgers betreft is het eerst veel geld verbranden. Alleen de grootste wint.
[/quote

Helemaal niet ongenuanceerd. Het zijn de feiten. Zoek het maar op. Engeland was winstgevend todat ze de slag aan moesten met Uber e.d en massaal op bezorgen gingen inzetten. Het maakt zeker uit waar je bezorgt, maar er zit een limiet op het aantal bezorgingen per bezorger (max 2 a 3 per uur). Ik spreek uit ervaring van (tien) duizenden bezorgingen van een zeer efficient (winstgevend) bedrijf. Dit zijn overigens ook de ervaringen van JET en andere bezorgers.

Kijk SPAR heeft het door en gaat niet voor 2 tientjes(gratis) bezorgen.

voordelen van lunch bestellen bij SPAR
? minimum bestelbedrag van €15,-
? verser dan vers, we bereiden je lunch zodra je jouw bestelling plaatst
? zelf je bezorgmoment kiezen*

? voor €4,95 bezorgd op je werk of thuis*
? we bezorgen gratis vanaf €50,-*

? ophalen in de winkel is altijd gratis
? makkelijk en veilig online betalen met iDEAL of creditcard
? achteraf betalen door te bestellen op rekening

Ben het niet met jou eens. Ga eens kijken hoe kostprijsbepaling werkt. Maar maakt verder ook niet uit.Ieder zijn mening. Overigens werkt JET gewoon samen met SPAR.
Jimnotaris
1
quote:

vlug schreef op 11 juni 2022 13:11:

[...]Ben het niet met jou eens. Ga eens kijken hoe kostprijsbepaling werkt. Maar maakt verder ook niet uit.Ieder zijn mening. Overigens werkt JET gewoon samen met SPAR.
Jammer, je komt met geen enkel (inhoudelijk) tegenargument. Mogelijk heb je wel verstand van de business waar je zelf (wel) in zit. JET werkt inderdaad met SPAR samen. SPAR doet het juist goed om geen verlieslatende bezorgingen te doen. Dat is het punt dat ik probeer te maken.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront