Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Riding the Tiger
0
Winst

De timing zit niet mee voor Ebusco, soms heb je geluk, deze timing is zeer ongelukkig. Bedrijven die hun winst naar beneden bijstellen, krijgen het hard te verduren. De prijs van geld (lees schulden) is van 0 naar 5% geknald...In alle sectoren worden ze afgeslacht : het rijtje wordt lang ; enkele voorbeelden : BPost, Colruyt, Vastgoedaandelen (VGP, Xior,...),... Ook op Nasdaq is er een ware slachting gebeurd ; onder de EV gerelateerde aandelen : Allego, Nio, QuantumScape, Nikola, etc...

De gestegen kosten voor arbeid, grondstoffen en energie zullen niet ineens afnemen. Inflatie is er om een tijd te blijven. En enkel zij die de prijs kunnen doorrekenen aan de klant zal overleven. Ik denk niet dat Ebusco dat in zich heeft. Ze hebben de schaal niet. Ebusco met Tesla vergelijken, is belachelijk. Ebusco zal nooit 1/1000 e van de omzet van Tesla halen, en ....Tesla maakt winst.
Instapmoment
0
Ik ben benieuwd naar de webcast. Vind de cijfers niet eens zo slecht. Mooie backlog en veel kansen om orderflow binnen te halen. Marges zullen verbeteren en de organisatie zal winstgevend worden.
jan6307
0
quote:

Suc6trader schreef op 29 maart 2023 10:02:

ik denk 5 euro op termijn
Ben jij je opties nog niet kwijt Jongen

Ik zou maar niet te lang wachten slot vandaag €10.30
Ron50
2
Komt allemaal goed. Kwestie van geduld. Positief blijven, dit bedrijf heeft toekomst in de hele "transitie" waar we inzitten.
Onder de regenboog
0
We kunnen hier natuurlijk allemaal de boel recht praten, maar toegeven dat wij hier allemaal verkeerd inzicht hadden, lijkt mij een beter uitgangspunt om nog meer schade te voorkomen. Wij wachten gewoon even op het eerste kwartaal, tot de boel tot rust komt. Dat een "deel" van die bussen uit China kwam hielp natuurlijk ook niet echt. De container prijs begint nu weer te normaliseren. maar Hun concurrent heeft blijkbaar, ondanks dat de bus slechter uit de test komt, betere papieren en dus contacten en verkoopt hierdoor eenvoudigweg meer bussen. Wij wachten nog een half jaar, dan kan de boel weer iets bij trekken, iedereen weet hier, dat als er een paar grote orders voorbij komen de aandeelhouders de slechte cijfers snel vergeten en de boel weer goed lullen. Struisvogelgeld zullen we maar zeggen. We gaan het zien !
voda
0
Beursblik: Degroof Petercam verlaagt koersdoel Ebusco fors

Van 26,00 naar 16,00 euro.

(ABM FN-Dow Jones) Degroof Petercam heeft woensdag het koersdoel voor Ebusco fors verlaagd van 26,00 naar 16,00 euro, maar handhaafde het koopadvies.

De impact van de vertraagde leveringen is volgens analist Luuk van Beek groter dan verwacht, waardoor de jaarresultaten tekortschoten. Ook het opvoeren van de productie gaat in een lager tempo, al verbetert de efficiëntie in Deurne na de uitdagingen in 2022. De vertraging in de productiegroei zal ook een impact hebben op 2023, waardoor een verbetering in de resultaten ook vertraagt.

"In deze fase is het belangrijk dat Ebusco een winstgevende productie van de 3.0-bussen op gang krijgt in Deurne, waarna de volumes opgeschaald kunnen worden door het productiemodel te kopiëren voor de tweede fabriek in Rouen", aldus Van Beek. Positief noemde de analist dat Ebusco nog steeds mikt op de productie binnen vijf jaar van 3.000 bussen per jaar.

Van Beek was al sceptisch over de margedoelstelling van 35 procent, dus het is voor de analist geen verrassing dat deze doelstelling werd verlaagd naar 20 tot 25 procent. In het midden van de bandbreedte zou de marge wel wat lager uitvallen dan de 25 procent waarop Degroof voor de middellange termijn mikt.

De kasuitstroom moet in 2023 ook significant lager zijn, omdat de investeringen dit jaar slechts 10 tot 15 miljoen euro zullen bedragen. Degroof mikte voor dit jaar op 48 miljoen euro aan investeringen. Ook in andere jaren lijkt het er volgens de analist op dat Ebusco de investeringen laag wil houden. Daarnaast betekent een vertraging in de productie-uitbreiding ook lagere kosten voor het werkkapitaal. Degroof verwacht dat het geld binnenstroom in 2023, als de vertraagde bussen worden geleverd en zijn afbetaald.

Degroof verlaagde het koersdoel vanwege de tragere productie-uitbreiding en de lagere margeverwachtingen. Evenwel ziet Van Beek voldoende opwaartse potentie om het koopadvies te handhaven.

Het aandeel Ebusco daalde woensdagochtend met 10,2 procent tot 9,54 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
[verwijderd]
2
Spoorman
0
quote:

Tsjonge jonge schreef op 29 maart 2023 10:12:

Pffffffffffffff lees de commentaren op Alfen van een paar jaar geleden terug.
Heeft Alfen ook bussen bouwen als core business?
objectief
1
quote:

Ron50 schreef op 29 maart 2023 09:59:

Mijn aandelen verdubbeld en mijn GAK van 13,66 naar 11,60 bemiddeld, dit is nog ver weg maar ik moet dit doen want het hoort bij mijn beleggingsstrategie. Niets verkopen met verlies. Ebusco is in mijn ogen zeker 15€ waart.
Die strategie heb ik ook meermalen toegepast; doe ik nooit meer dat middelen om de GAK te verlagen.
Je kunt beter je GAK verhogen door bij te kopen in kwaliteitsaandelen.
[verwijderd]
1
Xander
5
Komt niet als een grote verrassing deze cijfers lijkt mij. Neemt het potentieel van het bedrijf voor de toekomst niet weg. Er ligt een grote vraag, komende tijd mag Ebusco het waar gaan maken.

Allemaal niet zo druk maken, is niet goed voor je gezondheid.
Hopper58
0
cc Heb het gevoel dat de webcast niet zo goed loopt. Veel kritische vragen bv over Working Capital, Order Book etc. Twijfelende antwoorden. Het lijkt alsof ze de zaken (een beetje?) te mooi voorstellen. Ik ben niet zo goed op de hoogte van alles want zit er niet in. Hoor het zelf eens aan raad ik iedereen aan.
innicksname
1
quote:

Spoorman schreef op 29 maart 2023 10:19:

[...]
Heeft Alfen ook bussen bouwen als core business?
Nee, die doen in energie (laadpalen, mobiele opslagunits, etc.), zoals Ebusco ook een beetje: www.ebusco.com/nl/ebusco-tekent-contr...
Hopper58
0
cc Waarom verlaat de CFO het bedrijf ?: omdat hij eens ergens anders heen wou. Pijnlijk.
Hopper58
0
Drs P.
0
quote:

Hopper58 schreef op 29 maart 2023 10:50:

cc Waarom verlaat de CFO het bedrijf: omdat hij eens ergens anders heen wo? Pijnlijk.
onzin, hij is al op leeftijd
Xander
2
quote:

Hopper58 schreef op 29 maart 2023 10:41:

cc Heb het gevoel dat de webcast niet zo goed loopt. Veel kritische vragen bv over Working Capital, Order Book etc. Twijfelende antwoorden. Het lijkt alsof ze de zaken (een beetje?) te mooi voorstellen. Ik ben niet zo goed op de hoogte van alles want zit er niet in. Hoor het zelf eens aan raad ik iedereen aan.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dat ze goed inhoudelijk reageren, op inderdaad sterk kritische vragen. Echter hoor ik geen twijfelende antwoorden, ze antwoorden juist rustig en niet overhaast.
Sjarel
1
quote:

Gesina49 schreef op 29 maart 2023 10:43:

Levert die webcast nog wat op?
Die paar Ebusco 3.0's die in München rondrijden verbruiken effectief 30% minder stroom dan vergelijkbare bussen van de concurrentie.
Het product is goed, maar de productie van de 3.0 moet nu dringend op kruissnelheid komen.
Ontbrekende onderdelen en te weinig werkvolk blijven ernstige problemen dit jaar.
Er moet nog zeker 200 man gevonden worden voor de assemblage.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 2,990
Verschil -0,070 (-2,29%)
Hoog 3,082
Laag 2,982
Volume 243.063
Volume gemiddeld 353.111
Volume gisteren 172.282

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront