Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Stier
2
Uit de Volkskrant.

Frauduleuze Chinese bussen in Oost-Nederland zorgen voor problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden’

Pieter Hotse Smit, 31 augustus 2023, 12:00

De Chinese elektrische bussen die na een frauduleuze aanbesteding sinds een paar jaar in Oost-Nederland rijden, zorgen voor veel fysieke problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden.’

Net voordat buschauffeur Henk tegen de stoep aan knalt, grijpt hij het stuur. Als hij weer veilig rechtdoor rijdt, is tussen zijn handen op het stuur duidelijk te zien dat ‘BYD’, de afkorting van het Chinese busmerk, niet recht staat. ‘Zie je dat: de bus trekt vanzelf opzij’, zegt hij rijdend door Apeldoorn. ‘Bij lange ritten krijg ik schouderpijn van het tegensturen.’

Henk – niet zijn echte naam, ‘dan is het morgen op het matje komen’ – is niet de enige die in concessiegebied IJssel-Vecht last heeft van zijn werkplek. De 234 elektrische bussen van BYD, kort voor Build Your Dreams, blijken voor chauffeurs al jaren een nachtmerrie. Pols, rug, nek, zitvlak, elleboog: de klachtenlijst is omvangrijk. Behalve veroorzaakt door tegensturen, ook door stoelen die slecht zitten, of niet recht achter het stuur staan, een te kleine cabine, zwaar sturen.

Geheime afspraken
De Chinese BYD-bussen waren voor provinciebestuurders direct al een kwelling. Kort na het aanbestedingstraject bleek in 2020 uit onderzoek van Follow the Money dat vervoerder Keolis fraude had gepleegd. Het Franse bedrijf had bij het verkrijgen van de concessie geheime afspraken met de Chinese leverancier verzwegen. Keolis werd van de concessie gehaald, maar vanwege tijdgebrek en de coronapandemie mocht de vervoerder toch tot eind vorig jaar blijven rijden in de regio, die strekt van Apeldoorn tot Zwolle en van Harderwijk tot Hardenberg.
Unimog
0
quote:

Pimplepurple schreef op 31 augustus 2023 13:17:

Dat volume ook vandaag, om 13:15 een luttele 9600 stukjes...
meer kopen is de meest eenvoudige oplossing
Unimog
7
quote:

Stier schreef op 31 augustus 2023 15:20:

Uit de Volkskrant.

Frauduleuze Chinese bussen in Oost-Nederland zorgen voor problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden’

Pieter Hotse Smit, 31 augustus 2023, 12:00

De Chinese elektrische bussen die na een frauduleuze aanbesteding sinds een paar jaar in Oost-Nederland rijden, zorgen voor veel fysieke problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden.’

Net voordat buschauffeur Henk tegen de stoep aan knalt, grijpt hij het stuur. Als hij weer veilig rechtdoor rijdt, is tussen zijn handen op het stuur duidelijk te zien dat ‘BYD’, de afkorting van het Chinese busmerk, niet recht staat. ‘Zie je dat: de bus trekt vanzelf opzij’, zegt hij rijdend door Apeldoorn. ‘Bij lange ritten krijg ik schouderpijn van het tegensturen.’

Henk – niet zijn echte naam, ‘dan is het morgen op het matje komen’ – is niet de enige die in concessiegebied IJssel-Vecht last heeft van zijn werkplek. De 234 elektrische bussen van BYD, kort voor Build Your Dreams, blijken voor chauffeurs al jaren een nachtmerrie. Pols, rug, nek, zitvlak, elleboog: de klachtenlijst is omvangrijk. Behalve veroorzaakt door tegensturen, ook door stoelen die slecht zitten, of niet recht achter het stuur staan, een te kleine cabine, zwaar sturen.

Geheime afspraken
De Chinese BYD-bussen waren voor provinciebestuurders direct al een kwelling. Kort na het aanbestedingstraject bleek in 2020 uit onderzoek van Follow the Money dat vervoerder Keolis fraude had gepleegd. Het Franse bedrijf had bij het verkrijgen van de concessie geheime afspraken met de Chinese leverancier verzwegen. Keolis werd van de concessie gehaald, maar vanwege tijdgebrek en de coronapandemie mocht de vervoerder toch tot eind vorig jaar blijven rijden in de regio, die strekt van Apeldoorn tot Zwolle en van Harderwijk tot Hardenberg.
Bedankt voor het delen

Weg met die troep en in Nederlandse bussen gaan rijden op onze eigen wegen.
lucas D
1
Ebusco:

2022:
31 dec € 13,170 = ijkpunt einde maand winst/verlies

2023:
31 januari slotkoers € 13,510 = + 2,6 %
28 februari slotkoers € 13,040 = – 1 %
31 maart slotkoers € 9,520 = - 27,7 %
30 april slotkoers € 8,930 = - 32,3 %
31 mei slotkoers € 7,670 = - 41,7 %
30 juni slotkoers € 7,730 = - 43,1 %
31 juli slotkoers € 8,035 = - 39 %
31 augustus slotkoers € 7,715 = - 41,2 %

Slotkoers vrijdag 04 augustus € 8,005
Slotkoers vrijdag 11 augustus € 7,865
Slotkoers vrijdag 18 augustus € 7,390
Slotkoers vrijdag 25 augustus € 7,305

De maand augustus een slotkoers van € 7,715 dat is € 0,320 lager dan de voorgaande beursmaand.
Nieuws:
Blijft staan:

De slotkoers van augustus is € 5,455 lager gesloten dan de slotkoers van 31 december

Hoogste dagkoers 18 januari € 15,050
Laagste dagkoers 27 juli € 7,250
Volgende maand een nieuw overzicht onder voorbehoud portefeuille.
K. Wiebes
0
nos.nl/teletekst#113

"Fietsenfabrikant VanMoof wordt door Lavoie overgenomen. De Britse fabrikant van elektrische
steps gaat "enkele tientallen miljoenen euro's" steken in de Amsterdamse e-bikebouwer.

Het moederbedrijf van Lavoie is McLaren,ook bekend van Formule 1.Topman Nick Fry zegt dat
hij VanMoof wil gaan gebruiken om leidend te worden in de wereld van elektrische mobiliteit"....

Neem er 'n paar busjes bij, zou ik zeggen ;)
Marcel H.
0
quote:

lucas D schreef op 31 augustus 2023 18:23:

Ebusco:

2022:
31 dec € 13,170 = ijkpunt einde maand winst/verlies

2023:
31 januari slotkoers € 13,510 = + 2,6 %
28 februari slotkoers € 13,040 = – 1 %
31 maart slotkoers € 9,520 = - 27,7 %
30 april slotkoers € 8,930 = - 32,3 %
31 mei slotkoers € 7,670 = - 41,7 %
30 juni slotkoers € 7,730 = - 43,1 %
31 juli slotkoers € 8,035 = - 39 %
31 augustus slotkoers € 7,715 = - 41,2 %

Slotkoers vrijdag 04 augustus € 8,005
Slotkoers vrijdag 11 augustus € 7,865
Slotkoers vrijdag 18 augustus € 7,390
Slotkoers vrijdag 25 augustus € 7,305

De maand augustus een slotkoers van € 7,715 dat is € 0,320 lager dan de voorgaande beursmaand.
Nieuws:
Blijft staan:

De slotkoers van augustus is € 5,455 lager gesloten dan de slotkoers van 31 december

Hoogste dagkoers 18 januari € 15,050
Laagste dagkoers 27 juli € 7,250
Volgende maand een nieuw overzicht onder voorbehoud portefeuille.
Het jaartal loopt op. Dat is duidelijk.
Marcel H.
0
Misschien had McLaren voor Ebusco moeten kiezen i.p.v. VanMoof.
Trager dan een elektrische fiets kan haast niet en sneller
dan een F1 bolide hoeft niet.
De beoogde miljoenen euro’s zijn ook welkom bij Bijvelds.
G20 Xdrive
0
Marcel H.
0
Unimog
0
quote:

G20 Xdrive schreef op 1 september 2023 11:00:

Met enkele stukjes de koers omlaag brengen, welke manipulator is hier mee bezig ??
En met 11k stukken in 5 minuten omhoog naar 7,88
liggen nu 6k voor de liefhebber a 7,76 te koop
dat is beter dan 100 120 150 per cent
Unimog
0
Op de dag en de week hoog gesloten. Volgende week graag weer zo en snel verder weg bij de bodem.
Marcel H.
1
De bodem is €7.25. Zodra dat getal weer dregt op te gaan doemen wordt het tijd op zoek
te gaan naar een nooduitgang.
Ruval
0
quote:

Marcel H. schreef op 2 september 2023 11:43:

De bodem is €7.25. Zodra dat getal weer dregt op te gaan doemen wordt het tijd op zoek
te gaan naar een nooduitgang.
Een aantal paniekzaaiers op dit forum lijkt de afgelopen week ook via de nooduitgang te zijn vertrokken…..

Afgelopen week kleine rebounce met een plus van 8%…. Maar ok, er is nog een hele lange weg te gaan
lucas D
1
Marcel H.
0
quote:

Ruval schreef op 2 september 2023 12:08:

[...]
Een aantal paniekzaaiers op dit forum lijkt de afgelopen week ook via de nooduitgang te zijn vertrokken…..

Afgelopen week kleine rebounce met een plus van 8%…. Maar ok, er is nog een hele lange weg te gaan
Wel heel korte termijn. Het gaat niet om paniek zaaien. Ik ben uitgestapt.
Volg wel de ontwikkelingen.Tot dusver geen spijt van mijn besluit.
Na 1 of 2 maanden bezien of mijn beslissing correct is geweest.
Ebusco zelf houdt de kaken redelijk stevig op elkaar.
Als je de personeelswerving via Randstad leest kun je
nauwelijks opmaken wat de profielsschets van de kandidaten
moet zijn. 13 in een dozijn?
Ruval
0
quote:

Marcel H. schreef op 2 september 2023 13:56:

[...]

Wel heel korte termijn. Het gaat niet om paniek zaaien. Ik ben uitgestapt.
Volg wel de ontwikkelingen.Tot dusver geen spijt van mijn besluit.
Na 1 of 2 maanden bezien of mijn beslissing correct is geweest.
Ebusco zelf houdt de kaken redelijk stevig op elkaar.
Als je de personeelswerving via Randstad leest kun je
nauwelijks opmaken wat de profielsschets van de kandidaten
moet zijn. 13 in een dozijn?
Hi Marcel, ik had het zeker niet over jou :-)

Horizon is idd heel kort, zegt niets.
Henk86
0
Vanochtend een bericht bij DFT dat einde van toeleveringsproblemen zorgt voor omzetsprong autobranche. Hopelijk gaat de situatie bij Ebusco op dit vlak ook op korte termijn sterk verbeteren.
€URO-Trader
1
quote:

Henk86 schreef op 4 september 2023 13:40:

Vanochtend een bericht bij DFT dat einde van toeleveringsproblemen zorgt voor omzetsprong autobranche. Hopelijk gaat de situatie bij Ebusco op dit vlak ook op korte termijn sterk verbeteren.
alles op wielen in de schaduw van Eindhoven gaat failliet. Middels een doorstart is er kans vsn slagen. De eerste keer wordt veelal een debacle.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 2,928
Verschil -0,042 (-1,41%)
Hoog 3,050
Laag 2,928
Volume 254.892
Volume gemiddeld 354.138
Volume gisteren 92.774

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront