Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
PEPRE
0
Euronav is Belgisch dus snap de 30% voorheffing (krijg ik 15% van terug trouwens) maar Frontline heeft zijn HQ in Bermuda en daar betaal je geen tax dus wat wil mijn broker (deGiro) dan gaan inhouden?
krach03
0
quote:

Becb schreef op 30 augustus 2023 13:35:

weet ik niet goed of de 'supercycle' een grand Cru super cycle wordt.
Ik vind de volgende maanden toch spannend wat dat betreft.
Ik ben het met je eens. De consensus is zodanig, maar dan ook zodanig groot dat de supercycle start vanaf Q4 '23 dat ik er mijn grondige twijfels bij heb !!! Het zou mij dan ook niet verbazen indien we van hieruit eerst zes of negen maanden aanmodderen en pas dan in gang schieten, maar ik vergis mij graag.
2024 is een jaar met enorm veel dry-docks (net zoals in 2004!!), dus dat is een strohalm om zich aan vast te houden.

Ik begrijp je beweegredenen voor stng en insw (deze laatste heeft overigens ook 10 vlcc in bezit). Maar ik kies bewust eurn en fro voor het superlage orderbook voor vlcc en suezmax. Dààrom ben ik van mening dat de supercycle zich vooral bij die schepen zal afspelen, zeker als je een langere beleggingstermijn hebt van 36 of 48 maanden.
IlonaP
0
Ik snap niet dat dit aandeel vandaag (de dag VOOR de ex-dividend dag) zo erg is gedaald? Dit terwijl het dividend dat wordt uitgekeerd (80 cent) best hoog is.
Kan iemand dit verklaren?
krach03
0
quote:

IlonaP schreef op 5 september 2023 20:47:

Ik snap niet dat dit aandeel vandaag (de dag VOOR de ex-dividend dag) zo erg is gedaald? Dit terwijl het dividend dat wordt uitgekeerd (80 cent) best hoog is.
Kan iemand dit verklaren?
1. De Arabieren die hun productie blijvend terugschroeven tot eind december. Alle beursgenoteerde tanker bedrijven deden het rotslecht gisteren, niet enkel EURN.
2. Zoals steeds dumpen Amerikanen (en bij uitbreiding alle niet-Belgen??) dit aandeel de dag voor ex-dividend vanwege de dubbele roerende voorheffing.
boothram
0
Natuurlijk is de productiecut een verlaging van transportbehoeften...Op korte termijn hoeft dat niets te betekenen...tenzij de hoofdaandeelhouders aandelen willen bijkopen. De waarde van de schepen wijzigd niet noemenswaardig: nieuwbouw is iets goedkoper geworden, maar de schepen blijven iets langer in gebruik voorlopig. En nieuwbouw... nog altijd te duur in vergelijking met aandelenkoersen: ze zijn nog altijd aan halve prijs... Wel komt het volgende dividend in 'gevaar', de meerwaarden worden niet uitgekeerd, en de septembermaand was een stuk zwakker: al bij al geen slecht q3, maar q4 is nog zeer onzeker en begint toch zeer zwak. Voor q3 acht ik nog wel een 30 a 50 cent dividend, en dit keer wel gereserveerde winst op verkoop. Het zou kunnen dat wat meer dividend betaald wordt vanuit uitkeerbare resreves...
Becb
0
Dit is dan het moment dat een mens beseft dat hij iets te veel 'tanker' exposure heeft. Tussen 20 en 25% in mijn geval. Ik had niet verwacht dat de de Arabieren zo de belangen van de Russen zouden volgen. Ze willen duidelijk een hogere olieprijs. VLCC is het meeste geinpacteerd. 11,5k spot slechts.
In Q4 zullen die wel.omhoog gaan, maar wss niet zo hard als verwacht.

Becb
0
Bootrham, voor jou is dit een bijkoop kans? ( zoals hierboven gezegd; iets te veel tankers al, dus niet voor mij)
boothram
1
bijkopen?
ik zou het zeker aanraden voor wie dividend voorheffing kan recupereren..
Nu zie ik wel enkele andere opportuniteiten, gezien sommige onverantwoord lage koersen.
Bijna alle financiële aandelen, banken en holdings zo ik nog aanraden aan huidige koersen.
ik raad wel aan om 15% van de aandelen te beleggen in gas of olietankers, en euronav is daar een uitstekende kandidaat voor: langere termijn... en als het plots beduidend meer is (16,5% bv) dan verkoop je het teveel.., en als het nu wat gezkt is... terug aanvullen. Op die manier maak je af en toe een koop/verkoop met ..22% brutowinst, op de 10% van je portefeuille (aankopen aan 90% en verkopen aan 110%). je verkoopt ook niet teveel als ze plots gaan stijgen, en je koopt ook niet teveel bij een neergaande trend.
16 euro vindt ik nu een goede koers ex-dividend. dus kopen aan 14.4 en verkopen aan 17,6+ lopende dividend, 0.1 euro per maand...(bijvoorbeeld)
Dergelijke strategie op een ganse portefeuille vergt ook wat liquiditeiten...om koopkansen te benutten. Uiteindelijk beperk je zo vooral risico en een normaal langetermijnrendement met veel beperkter risico.
((goede koers wel soms aanpassen bij duidelijk gewijzigde onderliggende waarde...)
maci
0
7 September 2023 – 08:00 a.m. CET

EURONAV BEVESTIGT LANGE TERMIJN
BEVRACHTINGSOVEREENKOMST

ANTWERPEN, België, 7 september 2023 – Euronav NV (“EURN” of “Euronav”) (NYSE: EURN
& Euronext: EURN) is verheugd aan te kondigen dat het een tijdbevrachtingscontract van
twee jaar heeft afgesloten met een blue chip partner voor de VLCC Donoussa (2016 dwt –
299.999). Het contract gaat onmiddelijk in en zal ongeveer 24 miljoen USD cash voor
Euronav genereren gedurende de looptijd van de overeenkomst.
Lieve Logghe, Euronav interim CEO en CFO, zei: “We zijn verheugd om deze commerciële
ontwikkeling te delen die de kracht en waarde van het Euronav platform bevestigd. De
toevoeging van nog een kwaliteitsvolle tijdbevrachting weerspiegelt de onderliggende
robuustheid van onze markt bij het ingaan van een belangrijk winterseizoen en wat volgens
ons een aanhoudende upcycle zal zijn voor de sector van de grote ruwe olietankers.”
boothram
1
Blijkbaar nu weer interesse voor langetermijn charters...55000 per dag voor 3-jaar contract.(zie tradewindsnews voor details. Dat is dus al 60 miljoen...Alles wijst erop dat er een grote onzekerheid is,en wie de vlcc's nodig heeft wil dus betalen. Ook euronav heeft een langetermijn contract behaald voor een 7 jaar oud schip...Men zal uiteindelijk de nieuwbouwprijs moeten vergoeden, of er komen geen nieuwe.. Dat er nu tijdelijk een overschot is aan vervoercapaciteit is wellicht deels het gevolg van de inzet van (te) oude vlcc en de beperkingen van productie o.a. in Rusland, die alleen wil produceren wat ze met de 'zwarte' vloot kunnen vervoeren). Dat er uiteindelijk een tekort komt bij hernemen van normale uitvoer uit die landen, maakt het erg waarschijnlijk dat er op korte termijn dus geen of weinig nieuwbouw komt, maar destemeer oververhitting in de volgende jaren. Op korte termijn dus geen al te grote verwachtingen, ook niet voor q4 (q3 valt nog mee, op lager winstgevend niveua). Of Frederiksen nu een bod zal doen? Als hij nog bijkoopt is het van moeten. Als hij nog wat langer wacht kan hij misschien een lager bod doen, nu moet hij de maximum prijs betalen over de voorbije periode. Eventueel terug wat aanvullen, als het aandeel in je portefeuille teveel zakt, maar de waarde van de boten lijkt nog steeds gegarandeerd.
PEPRE
0
"we" blijven gewoon optimistisch !
(https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Supertanker-Stocks-Ride-The-Waves-Of-Volatile-Oil-Market.html)

Supertanker Stocks Ride The Waves Of Volatile Oil Market

By Alex Kimani - Sep 08, 2023, 6:00 PM CDT
Freight rates for U.S.-loading supertankers soared as Asian refiners turned to the U.S. market, but recent production cuts by OPEC+ nations have shaken the market.
Saudi Arabia and Russia's extended production cuts have impacted the demand for large capacity tankers, leading to a downturn in shipping stocks.
Analysts and experts remain optimistic about the long-term prospects for tankers, forecasting significant growth and a potential "rate eruption" by 2024.
GiGa
0
HappynES
1
Bij mijn corporate actions staat uitbetaling op 19/9. (Exdivident is net geweest)
GiGa
1
De ex-coupon datum voor het interim dividend van €0,80 bruto per aandeel van Euronav is 6 september 2023, met betaaldatum van het netto dividend (na aftrek van de zeer hoge dividendbelasting in België) van $0,56 op 19 september 2023. Let er op dat Euronav het dividend aankondigt in Amerikaanse dollars en uiteindelijk in euro's uitkeert aan Nederlandse en Belgische beleggers, net zoals onder meer Shell dat al jaren doet.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:39
Koers 15,630
Verschil +0,030 (+0,19%)
Hoog 15,770
Laag 15,590
Volume 37.295
Volume gemiddeld 218.146
Volume gisteren 40.265

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront