Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Rode_Appel
0
Het voelt allemaal vrij kansloos, welk nieuws er nu van JET komt op deze koers is een verloren pb.

Met 15% stijging sta je dan nog op koers van voor/op dag van punlicatie Q3.
Goed bezig
8
Op deze koers is het lekker aandelen inkopen. Na Q4 gewoon opnieuw een aandelen inkoop programma starten. Ondertussen timmert JET goed aan de weg.
Door de shorters en verkopers kun je nu gewoon meer aandelen inkopen, dat is behoorlijk gunstig.
Jetmania
0
ik vind het koersverloop ronduit bizar. begrijp dat het sentiment momenteel negatief is maar waarom werkt dit bij JET 3x zo hard door als bij ieder ander aandeel? Welk positief nieuws er ook komt, een blijven effect lijkt dit op de koers niet te hebben.
Gotcha70
0
quote:

valeo 325 schreef op 26 oktober 2023 11:57:

Is wel een beetje jammer en had deze ook niet verwacht meer

dat komt omdat je naar de verkeerde mensen luistert. Dit was voorspeld. Geen winst, JET gaat de dieperik in, remember?

Maar luisteren naar sprookjes dat de shorters eieren voor hun geld voor hun geld gaan kiezen en de koers naar boven gaat knallen is natuurlijk veel leuker.
MWSACC
0
Heerlijk toch zo een lage koers. Lekker goedkoop aandelen opslurpen met inkoopprogramma. Voor de lange termijn prima dat de koers zo laag staat. Gewoon even volhouden.
Bossie89
0
Het circus van de aandelenmarkt flikt weer een kunstje.

Ik denk dat ik er in me leven nog nooit zo naast heb gezeten als bij JET, ongehoord en ongekend wat hier gebeurt.

Het bedrijf is nu nog iets meer dan 2 miljard waard? Wat een lachertje zeg, zelfs flitsbezorging is niet zo hard afgewaardeerd, gewoon onmogelijk dit.
dinkyron
1
quote:

Jetmania schreef op 26 oktober 2023 12:21:

ik vind het koersverloop ronduit bizar. begrijp dat het sentiment momenteel negatief is maar waarom werkt dit bij JET 3x zo hard door als bij ieder ander aandeel? Welk positief nieuws er ook komt, een blijven effect lijkt dit op de koers niet te hebben.
waarschijnlijk omdat de markt geen geduld meer heeft met Jet.Ook wel begrijpelijk omdat de afgelopen jaren steevast volgend jaar winst beloofd is door Jitse.

Nu moeten ze het gewoon in 2024 waarmaken,dan komt het vertrouwen wel weer terug.Wanneer het weer een loze belofte blijkt,vrees ik dat het vertouwen niet meer terug komt.

Je kunt niet eindeloos blijven beloven en vervolgens niet leveren. het is nu eerst zien dan geloven.
ronald64
0
Delivery Hero staat op bijna -7%.
Laagste koers aangetikt van € 21,92.
We bevinden ons in goed gezelschap.
Gotcha70
0
quote:

dinkyron schreef op 26 oktober 2023 12:39:

[...]

waarschijnlijk omdat de markt geen geduld meer heeft met Jet.Ook wel begrijpelijk omdat de afgelopen jaren steevast volgend jaar winst beloofd is door Jitse.

Nu moeten ze het gewoon in 2024 waarmaken,dan komt het vertrouwen wel weer terug.Wanneer het weer een loze belofte blijkt,vrees ik dat het vertouwen niet meer terug komt.

Je kunt niet eindeloos blijven beloven en vervolgens niet leveren. het is nu eerst zien dan geloven.
winst maken in volle recessie?
Eagle1959
0
quote:

Bossie89 schreef op 26 oktober 2023 12:31:

Het circus van de aandelenmarkt flikt weer een kunstje.

Ik denk dat ik er in me leven nog nooit zo naast heb gezeten als bij JET, ongehoord en ongekend wat hier gebeurt.

Het bedrijf is nu nog iets meer dan 2 miljard waard? Wat een lachertje zeg, zelfs flitsbezorging is niet zo hard afgewaardeerd, gewoon onmogelijk dit.
Je bent niet de enige Bossie. Nu verkopen lijkt waanzin, maar elke dag je slecht voelen door JET is ook niet leuk. Wordt dijd dat de ommekeer komt, heel veel verder kan dit toch niet gaan.
Schipper
0
quote:

Gotcha70 schreef op 26 oktober 2023 12:43:

[...]

winst maken in volle recessie?
Er zijn er niet veel in de wereld die juichen over een recessie! Hoop dat ik het mis heb, maar jouw berichten lezend kan volgens mij voor jou de recessie (en bijkomende ellende) niet stevig genoeg zijn en niet lang genoeg duren. Ik zie liever een werled waarin het voor iedereen zo goed mogelijk gaat.
Sir Piet
0
quote:

inbetween schreef op 26 oktober 2023 10:28:

De beurs blijft toch verrassen. Flow traders, ronduit bar slechte cijfers, stijgt ruim 6%. Jet zou op basis van zulke cijfers nu op min 20% staan of erger. Ik twijfel om jet nu terug te kopen na verkoop gister op 10,74. Opening gemist, vergadering, en vanaf hier verwacht ik toch weer een daling vandaag. Nog maar even cash, succes aan een ieder.
Flow nog wel winst.
Bossie89
0
quote:

Eagle1959 schreef op 26 oktober 2023 12:44:

[...]
Je bent niet de enige Bossie. Nu verkopen lijkt waanzin, maar elke dag je slecht voelen door JET is ook niet leuk. Wordt dijd dat de ommekeer komt, heel veel verder kan dit toch niet gaan.
Ik zou zo graag zelf daar een maandje willen zitten, eens kijken wat er gebeurt in de toplaag van dit bedrijf. Hebben ze het zelf al opgegeven? Is er een strategie? Wordt er nog gepraat onderling door de kopstukken?

Je zou denken dat het niet veel lager kan, maar dat dacht ik ook toen we rond de 2,8-3miljard beurswaarde zaten.

Verkopen gaat sowieso niet gebeuren, liever naar 0, dan blijft die les me in ieder geval de rest van me leven bij.
GakGak
0
quote:

Bossie89 schreef op 26 oktober 2023 12:31:

Het circus van de aandelenmarkt flikt weer een kunstje.

Ik denk dat ik er in me leven nog nooit zo naast heb gezeten als bij JET, ongehoord en ongekend wat hier gebeurt.

Het bedrijf is nu nog iets meer dan 2 miljard waard? Wat een lachertje zeg, zelfs flitsbezorging is niet zo hard afgewaardeerd, gewoon onmogelijk dit.
.
Het kan allemaal nog erger/ dramatischer
.
Worldline SA

9,87
+0,45
(+4,82%)....vandaag
.
maar eerder:
.
De aandelen van Worldline SA zijn met een record van ruim 59 procent gedaald, waardoor meer dan 3,7 miljard euro aan marktwaarde verloren is gegaan. Dat gebeurde nadat het Franse betaalbedrijf zijn verkoopvooruitzichten had verlaagd. De oorzaak moeten we in de eerste plaats zoeken bij de vertraagde economische groei wereldwijd.

Worldline is een wereldwijde speler in elektronische betaaloplossingen, zowel in winkels via de terminal als online. Het beursverlies is te wijten aan de winstverwachtingen, die het bedrijf in negatieve zin heeft bijgesteld. Worldline verwacht nog een organische omzetgroei van 6 tot 7 procent, in vergelijking met een eerdere voorspelling van 8 tot 10 procent. De verkoopcijfers van het bedrijf in het derde kwartaal voldeden ook niet aan de schattingen.

De reactie van beleggers komt als een schok voor analisten, van wie de meesten een koop- of een soortgelijke aanbeveling voor het aandeel hadden. Het agentschap Bloomberg vindt een verklaring in de huidige economische omstandigheden. Terwijl banken worden beloond door stijgende rentemarges, die de winstmarges opkrikken, lijkt Fintech plots minder wenselijk. In een slabakkende wereldeconomie zijn er minder elektronische transacties, waar bedrijven als Wordline een marge op nemen.

Worldline is het tweede Europese fintechbedrijf dat onlangs de rekening kreeg gepresenteerd op de beurs. In augustus maakte het aandeel van branchegenoot Adyen een duik en dinsdag zakte CAB Payments met 72 procent. Adyen daalt ook woensdag met 9,8 procent, terwijl een andere concurrent, Nexi SpA, 18 procent lager is genoteerd
.
WLN.PA 9.83
EUR
+0.33(+3.47%)
Close Time: October 26, 23

Yield for the period: -63.13%
pakman
0
quote:

Bossie89 schreef op 26 oktober 2023 12:31:

Het circus van de aandelenmarkt flikt weer een kunstje.

Ik denk dat ik er in me leven nog nooit zo naast heb gezeten als bij JET, ongehoord en ongekend wat hier gebeurt.

Het bedrijf is nu nog iets meer dan 2 miljard waard? Wat een lachertje zeg, zelfs flitsbezorging is niet zo hard afgewaardeerd, gewoon onmogelijk dit.
dit gewoon blijven geloven en bijkopen voor verlaging GAK terwijl ze achter je rug om allemaal naar de uitgang ,rennen wil ik nog niet direct zeggen, maar toch in een behoorlijk drafje lopen.
Synthe65
1
quote:

Gotcha70 schreef op 26 oktober 2023 12:23:

[...]

dat komt omdat je naar de verkeerde mensen luistert. Dit was voorspeld. Geen winst, JET gaat de dieperik in, remember?

Maar luisteren naar sprookjes dat de shorters eieren voor hun geld voor hun geld gaan kiezen en de koers naar boven gaat knallen is natuurlijk veel leuker.
Dit is en blijft gewoon onzin. Alle Fintech aandelen krijgen klappen sinds gisterochtend door Worldline. Worldline zelf kreeg gisteren 60% daling en de rest 5 tot 12 % eraf. Allenaal en ook alle maaltijdbezorgers zonder uitzondering. Dit heeft niets met specifiek JET te maken Fintech is de hoek waar de hardste klappen vallen nu. Stilzitten als je geschoren wordt en laag bijkopen als je kan is de enige juiste strategie. Tuurlijk zuur als Jet al zoveel gedaald is de laatste 2 jaar. Maar extra zuur als je nu uitstapt en rond 2024 ziet dat de koers weer op 20 a 25 staat Als de markten herstellen dan is Fintech de hardste groeier. Dit soort aandelen leg je op de plank als je ze goedkoop hebt ingekocht en kijk er minimaal 1 a 2 jaar niet meer naar.
Fundamenteel is er niks mis met JET op dit moment. 2 jaar geleden wel. Toen zat er veel teveel lucht in.
Als rentevertrouwen herstelt in de wereld en minder dreiging vanuit middenoosten enoekraine dan kan de koers weer heel snel omhoog. Rentebeleid is ook veel te ver doorgeschoten. Gratis geld is niet goed maar 2.5 % is een gezondere rente van 4 of 5. Teveel zand in de machine .. geen enkel aandeel is goed nu en Fintech is altijd de zwakste broeder bij daling
dinkyron
0
quote:

Gotcha70 schreef op 26 oktober 2023 12:43:

[...]

winst maken in volle recessie?
Ja wordt moeilijk,maar geef dat dan aan in je podcast dat winst door economische omstandigheden l langer kan duren,

heb vaker het idee dat Jitse dingen rooskleuriger voorstelt dan hoe het daadwerkelijk op dat moment is.

Bijv de positieve cashflow belofte, hoop niet dat die alvast berekent is zonder de feecaps.wanneer die precies verdwijnen weten we nl niet.
[verwijderd]
0
De "gretigheid" waarmee de koers lager wordt gezet is ongekend maar wel te begrijpen.
In deze lange glijvlucht acht ik het waarschijnlijk dat de JET koers binnen een drietal maanden de 9,12 euro heeft bereikt.
Dan zal er pas enige rust in het aandeel komen.

Dat de gehele beurswaarde van JET dan ruim onder de 2 miljard euro uitkomt is geen punt om deze koers te bereiken.
DeZwarteRidder
0
quote:

Synthe65 schreef op 26 oktober 2023 12:57:

[...]

Dit is en blijft gewoon onzin. Alle Fintech aandelen krijgen klappen sinds gisterochtend door Worldline. Worldline zelf kreeg gistere 60% daling eb de rest 5 tot 12 % eraf. Allenaal en ook alle maaltijdbezorgers zonder uitzondering. Dit heeft niets met specifiek JET te maken Fintech is de hoek waar de hardste klappen vallen nu. Stilzitten als je geschoren wordt en laag bijkopen als je kan is de enige juiste strategie. Tuurlijk zuur als Jet al zoveel gedaald is de laatste 2 jaar. Maar extra zuur als je nu uitstapt eb eund 2024 ziet dat de koers weer op 20 staat Als de markten herstellen dab is Fintech de hardste groeier. Dit soort aandelen leg je op de plank als je ze goedkoop hebt ingekocht en kijk er minimaal 1 a 2 jaar niet meer naar.
Fundamebteel is er niks mis met JET op dit moment. 2 jaar geleden wel. Toen zat er veel teveel lucht in.
Het lijkt me een zeer goed idee om JET om te ruilen in Worldline.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2640 2641 2642 2643 2644 2645 2646 2647 2648 2649 2650 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 09:24
Koers 13,700
Verschil -0,170 (-1,23%)
Hoog 13,915
Laag 13,700
Volume 126.047
Volume gemiddeld 2.437.358
Volume gisteren 1.563.751

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront