TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom januari 2024

1.057 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
tatje
0
quote:

Spoorstudent schreef op 15 januari 2024 12:23:

Blue monday.
Can’t trust that day….

Ja Tatje. Het is een hard gelag.

Je lot leggen in de handen van Goddijn de Goddelijke Heer.

Hier ver vandaan groeien de bomen tot aan den hemel.

Aan de Westkust van de Verenigde Staten.

Maar niemand die zn knip trekt om ons te verlossen met een miljard of 5-6.

En dat terwijl ze dat gewoon in de vensterbank op een bijkantoor hebben liggen.

Gek eigenlijk als je er eens bij stilstaat.
Ben het voor het eerst met je eens.

verlossen met 5 of 6 miljard, minimaal is mijn mening :-)

Mijn mening over de aandelen inkoop.

Laatste mogelijkheid :-)

Ligt een pak sneeuw in het zuiden, dus tot vanavond.

Doei :-)
JH1988
0
Laten we het hopen. Voor alsnog brengt TomTom weinig in het laatje. Te kleine speler die nergens bekend is. Hoop op 12 euro bod minimaal en dan mogen ze mijn stukken hebben.
Spoorstudent
0
quote:

JH1988 schreef op 15 januari 2024 14:19:

Gaat eerst nog even onder de 6 verwacht ik.
Morgen?
Een bod van 12 op een koers van 6.
Whisfull thinking. Hoe mooi zou het zijn.
Goddijn cs weten al een maand hoe het Q4 is gegaan.
Kwam ie daarom met dat verhaal na de Kerst.?
JH1988
0
quote:

Spoorstudent schreef op 15 januari 2024 14:23:

[...]
Morgen?
Een bod van 12 op een koers van 6.
Whisfull thinking. Hoe mooi zou het zijn.
Goddijn cs weten al een maand hoe het Q4 is gegaan.
Kwam ie daarom met dat verhaal na de Kerst.?
Wie weet vandaag nog wel onder de 6, gaat snel op deze manier:)
Wereldbelegger
0
Begin van een supply-chain probleem voor meerdere autoproducenten?

Volvo pauzeert Belgische productie om ‘Rode Zee’
Zonder onderdelen geen auto

Na Tesla ziet ook Volvo zich genoodzaakt om een Europese autofabriek tijdelijk stil te leggen vanwege de situatie in en om de Rode Zee. Ditmaal zijn de gevolgen nog dichter bij huis te vinden, in het Belgische Gent.

Volvo sluit de Gentse fabriek, waar de XC40, C40 en V60 van de productieband rollen, voor drie opeenvolgende dagen. Dat gebeurt volgens Reuters volgende week en is nodig omdat de levering van broodnodige onderdelen door de escalatie in en om de Rode Zee flinke vertraging oploopt.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
Wereldbelegger
0
Polestar belooft Android Auto en Apple CarPlay niet te dumpen

Althans, een trend: Ingenlath reageert met name op het besluit van GM om Android Auto en Apple CarPlay te schrappen uit zijn nieuwste modellen. Volgens de Polestar-CEO is dat niet aan de orde bij de auto’s van Polestar. “Het is nog steeds te belangrijk voor onze klanten om de keuze te hebben”, meldt de topman tegenover TechCrunch. Ingenlath vraagt zich ook af waarom GM de systemen uit zijn auto’s heeft verwijderd. Dat zou “niet de juiste manier zijn om klanten te behandelen”, aldus de CEO van de Europese EV-fabrikant.

Ingenlath lijkt er bovendien van overtuigd dat klanten Android Auto of Apple CarPlay ‘vanzelf links laten liggen’ als het OS van het infotainmentsysteem goed genoeg is. Daarvoor moet Google built-in, Googles naamgeving voor Android Automotive OS, nog wel iets worden geoptimaliseerd, klinkt het. Tijdens CES kondigde Google al enkele optimalisaties aan, zoals de mogelijkheid om Maps-routes op je telefoon te plannen en draadloos naar Maps op je Polestar te sturen. Ook brengt Polestar samen met Google de Chrome-browser naar Android Automotive.

Meer van zulke verbeteringen liggen volgens Ingenlath in het verschiet. Google Maps zou weldra bijvoorbeeld gedetailleerde informatie over rijbanen kunnen geven. Ook werkt Polestar nauw samen met Google om extra personalisatiemogelijkheden te bieden voor zijn klanten. Welke functies het op termijn wil aanbieden, laat de topman vooralsnog in het midden.

Overstap naar Google built-in
Voor Google lijkt zeker en vast een belangrijke rol weggelegd in de toekomst van de autobranche. Er is namelijk steeds meer interesse in het Google built-in-systeem. Zowel Nissan als Ford komen dit jaar met auto’s waarop Android Automotive OS draait, en ook Porsche zou het OS in de toekomst willen gebruiken op zijn auto’s. Wat de impact daarvan is op de implementatie van Android Auto en Apple CarPlay, zal mettertijd moeten blijken.

Polestar belooft beide platformen te blijven ondersteunen. Wagens zonder Google built-in zullen de platformen vermoedelijk ook blijven omarmen, tenzij ze het pad van GM kiezen. Bij GM kwam het in 2023 tot een besluit om zowel Android Auto als CarPlay te schrappen. Volgens de autofabrikant was die stap noodzakelijk om zijn eigen OS op “holistische wijze” in de auto te integreren.

techpulse.be/nieuws/455210/polestar-b...
Spoorstudent
0
Ook Panama kanaal is een bottleneck vanwege lage waterstand.
Dan maar rond Kaap de Goede Hoop. Of Kaap Hoorn.

Een Britse zeezeiler omschreef de passage rond Kaap Hoorn als volgt: you are driving in a small truck and coming towards you is a twelve story high building:)))

Zeg maar beleggen in TomTom.
Wereldbelegger
0
Geen klanten van TomTom en mogelijke bedreiging voor oems die wel klant zijn van TomTom. Ik ben benieuwd of bij de toelichting van de cijfers op 2 februari er iets over gezegd wordt.

Chinese export auto’s met 63,7% gestegen in 2023

De Chinese export van auto’s steeg in 2023 met 63,7%, terwijl de binnenlandse verkoop, gestimuleerd door stimuleringsmaatregelen aan het einde van het jaar, met 4,2% steeg, aldus een brancheorganisatie donderdag.

Chinese autofabrikanten hebben op agressieve wijze de export uitgebreid op zoek naar groeimogelijkheden in eigen land nu de Chinese economie vertraagt. Ze hebben zich ook toegelegd op elektrische voertuigen (EV’s) omdat overheidssubsidies China hebben omgevormd tot ‘s werelds grootste EV-markt, zelfs nu de autoverkoop over het algemeen stagneert.

De totale autoverkoop in China bedroeg vorig jaar 21,9 miljoen auto’s, terwijl de export steeg tot 4,1 miljoen, meldde de China Association of Automobile Manufacturers. De binnenlandse verkoop is gedaald ten opzichte van een piek van ongeveer 24 miljoen in 2017.

De stijging in de export kan China voorbij Japan stuwen als ‘s werelds grootste exporteur van auto’s. Japan exporteerde 3,6 miljoen auto’s in de eerste 11 maanden van het jaar en het definitieve cijfer wordt verwacht op 31 januari.
Verkoop aan Rusland

Een explosieve groei van de verkoop aan Rusland hielp de Chinese export in 2023 omhoog, omdat Europese en Japanse autofabrikanten zich terugtrokken vanwege de oorlog in Oekraïne. China exporteerde 840.000 voertuigen naar Rusland in de eerste 11 maanden van vorig jaar, waaronder vrachtwagens en bussen, maar ook auto’s.

De China Passenger Car Association zei eerder deze week dat de vraag in Rusland en de buurlanden vertraagt en dat toekomstige groei van de export zal afhangen van een uitbreiding van de verkoop van EV’s in het buitenland. Chinese EV-fabrikanten hebben zich onder andere gericht op markten in Zuidoost-Azië, Europa en Australië.

tpo.nl/2024/01/11/chinese-export-auto...
Wereldbelegger
1
quote:

JH1988 schreef op 15 januari 2024 14:56:

[...]

Wie weet vandaag nog wel onder de 6, gaat snel op deze manier:)
Dan hoor je er bij te zeggen: een mooi bijkoopmoment.
Dat wordt namelijk als een positieve opmerking gezien.
((-;
Spoorstudent
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 januari 2024 15:12:

[...]

Dan hoor je er bij te zeggen: een mooi bijkoopmoment.
Dat wordt namelijk als een positieve opmerking gezien.
((-;
Nico?? Zit die er niet een beetje naast.
Jaap
4
Als ik me Wereldbelegger voorstel, dan zie ik hem bij een Casino of kermis, het publiek om te leiden naar zijn eigen attractie.
In dit geval het toch wel fascistische China, waar mensen verdwijnen en ook de Oeigoeren hun cultuur moeten opgeven
Dat ook predikt dat Taiwan bij het communistisch China hoort.

Een echte Hollandse geest heb je, Wereldbelegger.

Nee dus, je bent ambassadeur voor alles wat niet TomTom Nederlands is.
Vive tu vida positivamente
0
Het koersverloop is op zijn zachtst gezegd zeer opmerkelijk en klopt niet met hetgeen Tomtom communiceert! Harold is de persoon die de shortende boeven kan stoppen door herhaald te communiceren en goede cijfers en outlook wereldkundig te maken. Het absurde koersgedrag valt nu iedereen op en kan weleens tot een onderzoek gaan leiden!!

Wie stopt de shorters?!
JH1988
0
boxer2
0
quote:

JH1988 schreef op 15 januari 2024 15:53:

Mooie prijsactie! Kan nog wel paar procent vandaag af. Even onder die 6 prakken.
Heb je ook een fundamentele bijdrage. Met alleen koersvoorspellingen vergroot mijn inzicht niet echt.
Vive tu vida positivamente
0
Zijn we de onderstaande positieve ontwikkelingen al vergeten?

TomTom creates AI-based conversational assistant for vehicles with Microsoft
www.reuters.com/technology/tomtom-cre...

TomTom and Microsoft are making their own K.I.T.T.
At least, that’s what it sounds like in TomTom’s description of its upcoming Azure-based Generative AI voice assistant for vehicles.
The company says it’s built on TomTom’s Digital Cockpit, and allows drivers to “converse naturally with their vehicle,” verbally control navigation and locate stops en route, and even control onboard systems like opening windows or adjusting temperatures. It’ll be demonstrated at CES in January
www.theverge.com/2023/12/19/24007568/...

Mapping company TomTom teams up with Microsoft to bring AI assistant for vehicles
seekingalpha.com/news/4047782-mapping...

«????»ChatGPt???? TomTom????????
www.chinatimes.com/realtimenews/20231...

Dus dat gaat goed.
Wereldbelegger
2
quote:

Jaap schreef op 15 januari 2024 15:34:

Als ik me Wereldbelegger voorstel, dan zie ik hem bij een Casino of kermis, het publiek om te leiden naar zijn eigen attractie.
In dit geval het toch wel fascistische China, waar mensen verdwijnen en ook de Oeigoeren hun cultuur moeten opgeven
Dat ook predikt dat Taiwan bij het communistisch China hoort.

Een echte Hollandse geest heb je, Wereldbelegger.

Nee dus, je bent ambassadeur voor alles wat niet TomTom Nederlands is.
Wat een treurige kletspraat.
Zeer waarschijnlijk van een chagrijn die 'belegt' in TomTom
maar niet kan geloven dat deze koers op de borden staat,
doordat andere beleggers weinig vertrouwen (in de toekomst) hebben in dit fonds.
Jaap
2
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 januari 2024 16:31:

[...]

Wat een treurige kletspraat.
Zeer waarschijnlijk van een chagrijn die 'belegt' in TomTom
maar niet kan geloven dat deze koers op de borden staat,
doordat andere beleggers weinig vertrouwen (in de toekomst) hebben in dit fonds.
Net zoals je TomTom in een hoekje plaatst doe je dat met mij.

Maar een hoekje heet niche, in dit geval een wat grotere niche.
JH1988
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 januari 2024 16:31:

[...]

Wat een treurige kletspraat.
Zeer waarschijnlijk van een chagrijn die 'belegt' in TomTom
maar niet kan geloven dat deze koers op de borden staat,
doordat andere beleggers weinig vertrouwen (in de toekomst) hebben in dit fonds.
Waarschijnlijk omdat tomtom een slechte naam heeft gekregen bij beleggers afgelopen 10 jaar.

Als ze nou eerst de naam eens veranderen naar een meer catchy naam, iets wat doet vermoeden dat het een software bedrijf is ipv wat ze nu uitdragen met hun naam.

"Electronic Charts software and analytics" ECSA.
GLMF
2
quote:

Jaap schreef op 15 januari 2024 16:39:

[...]

Net zoals je TomTom in een hoekje plaatst doe je dat met mij.
beste om niet meer te reageren, is simpelweg zijn/haar/hen rol op dit forum (en als het je dwarszit de NOK te gebruiken; toevlucht die hij/zij /hen ook gelijk neemt)
1.057 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 12:14
Koers 5,610
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,665
Laag 5,580
Volume 141.270
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront