TomTom « Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 8 september: inzet vandaag € 11,00

33 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

munckf schreef:

Het bericht van vandaag zal de niet-insider waarschijnlijk niet zoveel zeggen. Maar voor mij was het reden om de call-kant te sluiten van eerder geschreven put/call-combinaties op 9,92 en 10,50 (t.b.v. "premie-melken"). Die ga ik nu mogelijk op 11 en/of 11,57 gedeeltelijk opnieuw schrijven.

Ik verwacht dat de betekenis van dit bericht de komende dagen langzaam maar zeker duidelijk zal gaan worden (behalve voor analisten want die gaan het pas snappen als het allemaal ook voor de schoenpoetser op de hoek van de straat duidelijk is).
in het land van de blinden is eenoog koning.
masterw
0
quote:

munckf schreef:

Het bericht van vandaag zal de niet-insider waarschijnlijk niet zoveel zeggen. Maar voor mij was het reden om de call-kant te sluiten van eerder geschreven put/call-combinaties op 9,92 en 10,50 (t.b.v. "premie-melken"). Die ga ik nu mogelijk op 11 en/of 11,57 gedeeltelijk opnieuw schrijven.

Ik verwacht dat de betekenis van dit bericht de komende dagen langzaam maar zeker duidelijk zal gaan worden (behalve voor analisten want die gaan het pas snappen als het allemaal ook voor de schoenpoetser op de hoek van de straat duidelijk is).
zou u me eens kunnen uitleggen wat dit nu precies inhoudt?
kan er nog niet zoveel wijs uit
bvd
[verwijderd]
0
quote:

masterw schreef:

[quote=munckf]
Het bericht van vandaag zal de niet-insider waarschijnlijk niet zoveel zeggen. Maar voor mij was het reden om de call-kant te sluiten van eerder geschreven put/call-combinaties op 9,92 en 10,50 (t.b.v. "premie-melken"). Die ga ik nu mogelijk op 11 en/of 11,57 gedeeltelijk opnieuw schrijven.

Ik verwacht dat de betekenis van dit bericht de komende dagen langzaam maar zeker duidelijk zal gaan worden (behalve voor analisten want die gaan het pas snappen als het allemaal ook voor de schoenpoetser op de hoek van de straat duidelijk is).
[/quote]
zou u me eens kunnen uitleggen wat dit nu precies inhoudt?
kan er nog niet zoveel wijs uit
bvd
Wanneer je richting expiratie gaat (volgende week vrijdag) dan zit er bij beweeglijke fondsen als TomTom vaak nog behoorlijk veel premie in de opties (bij T2 op dit moment nog zo'n 50 cent bij zowel de at-the-money put als de call. In zo'n situatie wil ik nog wel eens gaan "premie-melken". Ik schrijf dan zowel de ATM put als de ATM call.

Daar kan ik dus binnen 1,5 week zo'n 10% mee verdienen als de koers gelijk zou blijven. Gaat de koers dalen moet ik afwegen of ik mijn bestaande aandelenbezit voor expiratie verminder met het aantal dat me toegewezen zal worden of dat ik de aandelen laat komen. Als de koers stijgt dan raak ik mijn aandelen kwijt. Maar zolang die stijging minder is dan 10% heb ik er altijd nog aan verdiend t.o.v. gewoon de aandelen aanhouden.

Die constructie heb ik de afgelopen week toegepast op uitoefenprijzen van 9,72 en 10,50. In beide gevallen had ik eerder de aandelen 0,40 lager gekocht. Dus mijn totale winst zou dan zo'n 1,40 zijn in 2 weken, met een goede bescherming tegen koersterugval.

Bij TomTom ben ik er nu vast van overtuigd dat de komende tijd geldt: "the only way is up". Alleen weet ik niet hoe hard het zal gaan.

Daarom koop ik nu de geschreven calls terug (daar is inmiddels zo'n 30-40 cent premie uitgelopen) en vervolgens schijf ik weer nieuwe ATM-calls, waar dan weer opnieuw zo'n 50 cent premie in zit. De geschreven puts laat ik gewoon waardeloos aflopen.

Op die manier kan ik mijn winst opkrikken tot zo'n 1,70 in 2 weken.
[verwijderd]
0
Zo, het blok op de 11,12 is ook weer opgesnoept, dus nu kunnen we wel weer een duppie omhoog.

BTW op het Crucell-forum wil ik nog wel eens uitleggen hoe de arme sloebers die daar BAH in aandelen zitten met TomTom toch nog wat rendement zouden kunnen maken zonder dat ze hun kansen in Crucell hoeven te vergooien. Nou, je wilt niet weten hoe ik dan de wind van voren krijg. Ze zien groen en geel van de jaloezie, maar proberen wat op te steken, ho maar!

Dan is het sfeertje hier een stuk beter!
[verwijderd]
0
quote:

la rinconada schreef:

gaan we weer onder de €11
Ik zou de kans maar waarnemen zolang als het duurt.
[verwijderd]
0
quote:

munckf schreef:

[quote=roypeters ]
[quote=CaseV]
nu nog ff de 17 aantikken en tomtom staat weer in de groene cijfers in mijn portefeuille
[/quote]

Hier idem. Heb ze ook voor gemm. net iets onder de 17
Had niet verwacht dat ze alweer zo snel op 11 zouden staan... had mijn verlies eigenlijk al min of meer afgeboekt
[/quote]
Hebben jullie ook tijdig bijgekocht?

In de portefeuille van mijn ouders, die ik voor hun beheer, gaan met 10-15 keer zoveel aandelen omhoog als waarmee we destijds mee omlaag zijn gegaan.

Da's best wel leuk ;-) !!
Ja zeker op tijd. Heb 1 minuut voor sluitingsijd met claim ingewisseld voor aandelen (4,21 meen ik ?)
Zat er eerst voor gemm. zo'n 24 euro in en nu voor iets minder dan 17 euro.

Er is weer hoop :-)
[verwijderd]
0
AMSTERDAM (Dow Jones)--Analisten van ING Wholesale Banking zijn van mening dat de economie geen gestaag herstel zal laten zien (V-model), maar dat eerder sprake is van een W-vorm of een plateau-herstel. Zij raden daarbij aan niet over de breedte te investeren, maar een paar individuele aandelen te selecteren.

De analisten stellen daarbij dat, bij uitblijven van een sterk bewijs van een krachtige terugkeer naar groei, vooral gekeken moet worden naar defensieve aandelen in combinatie met bedrijven waarvan de waarde momenteel ver verwijderd is van het mid-cyclisch potentieel.

De lijst met top picks van ING bestaat uit: de Euronext Amsterdam-aandelen Aalberts, Ahold, Grontmij, KPN, TomTom en Unit 4 Agresso en de Euronext Brussel-aandelen D'Ieteren, Nyrstar en SES.

Daarbij is TomTom volgens ING een van de meest aantrekkelijke aandelen binnen de Benelux, nu de balansproblemen zijn opgelost en het groeiverhaal weer nieuw leven is ingeblazen.

Aalberts heeft inmiddels geen last meer van speculaties over een mogelijke claimemissie en wordt momenteel tegen een enorme korting verhandeld ten opzichte van zijn branchegenoten, aldus de analisten. Ook Ahold lijkt goedkoop, met het meeste opwaarts potentieel binnen zijn peergroup.

Wat betreft Grontmij wijzen de analisten erop dat in deze economische neergang, het klantenprofiel beter is dan dat van de meeste van zijn concurrenten, met 70% van de omzet afkomstig van overheden en nutsbedrijven.

KPN is wat betreft ING een sterke 'cash generator' met een unieke strategie die robuust zou moeten blijven in de recessie.

Unit 4 Agresso wist bij de halfjaarcijfers zijn outlook voor 2009 te handhaven en de analisten van ING zien zelfs nog ruimte voor een opwaartse bijstelling, wijzend op de de veelbelovende start van het derde kwartaal, een sterke pijplijn en buitengewone voortgang met de kostenbesparingen.
la rinconada
0
quote:

roypeters schreef:

De 11 hebben we gehaald !
Nu kijken of we dat vandaag vast kunnen houden...

RT = 11,05 (+3,17%)

ben ook benieuwd!
[verwijderd]
0
quote:

la rinconada schreef:

[quote=roypeters ]
De 11 hebben we gehaald !
Nu kijken of we dat vandaag vast kunnen houden...

RT = 11,05 (+3,17%)

[/quote]

ben ook benieuwd!
Ik ben zojuist thuisgekomen en al is is die 11,00 net niet blijven staan dan nog ziet het er gewoon goed uit
Poultje
0
En deze:
www.telegraaf.nl/dft/4786106/__ING_ve...

Het meest te spreken zijn de analisten van ING over TomTom. De navigatiefabrikant is uit de financiële gevarenzone. Ook lijken er weer voldoende mogelijkheden de winst te vergroten nu belangrijke overeenkomsten worden gesloten met autofabrikanten voor inbouwnavigatie. Ook de lancering van navigatiesoftware voor Apple's populaire iPhone biedt goede mogelijkheden op het vergroten van de markt. Ook de ondersteunende betaaldiensten van TomTom, Live, wint volgens de analisten aan kansen.

Als ik zo de nieuwsberichten lees de laatste weken en als ik denk aan het goede nieuws dat nog kan komen dan blijf ik nog maar eventjes op mijn stukken zitten...
GVteD
0
Zes op de tien huishoudens heeft een navigatiesysteem
TomTom is duidelijk markleider, zowel voor portable systemen als op de mobiele telefoon

Rotterdam , 7 september 2009
Zes op de tien Nederlandse huishoudens bezit één of meerdere navigatiesystemen. Een draagbaar systeem is populair want vier op de tien Nederlandse huishoudens beschikt over een draagbaar navigatiesysteem, terwijl 15 procent van de navigatiesystemen is ingebouwd in het dashboard van de auto. Daarnaast maakt 18 procent gebruik van de mobiele telefoon of pda om de weg te vinden, zo blijkt uit de Navigatie Monitor 2009, het periodieke onderzoek naar de markt voor navigatiesystemen van Blauw Research.

TomTom duidelijk marktleider
TomTom is duidelijk marktleider binnen de markt voor draagbare navigatiesystemen: 55 procent van de mobiele navigatie bezitters beschikt over een systeem van dit merk. Op grote achterstand volgen nummer twee MioTechnology en nummer drie Garmin met marktaandelen van respectievelijk 10 procent en 9 procent.

Ook voor navigatiesystemen op de mobiele telefoon heeft TomTom een sterke positie, 58 procent van de mobiele telefoons en PDA’s met navigatiesoftware is voorzien van TomTom Navigator. Google Maps en Nokia Maps hebben beiden circa 10 procent marktaandeel en Route66 komt op de vierde plaats met 8 procent. Een ingebouwd systeem in de auto is vaak van de autofabrikant zelf (43 procent), of van VDO Dayton (15 procent). Een fors deel van de consumenten (17 procent) heeft geen idee wie het systeem eigenlijk levert.

Bijgeleverde kaarten en prijs belangrijkste aspecten bij aanschaf
Bij de aanschaf van een navigatiesysteem worden de bijgeleverde kaarten (68 procent) en de prijs van het apparaat en de software (60 procent) het belangrijkst gevonden. Ook de grootte van het scherm (43 procent ), de prijs van nieuwe kaarten (31 procent) en een TMC functie (27 procent) zijn belangrijke aspecten. Audio en video afspeelmogelijkheden worden door slechts een enkeling (circa 2 procent) belangrijk geacht.

Weinig updates van kaartmateriaal
Opvallend is dat, ondanks het belang van de prijs van nieuwe kaarten, slechts een kleine groep bezitters van een navigatiesysteem al wel eens een update van het kaartmateriaal heeft aangeschaft. Bij een ingebouwd systeem in de auto hebben acht op de tien bezitters nog nooit een update aangeschaft. Bij een draagbaar systeem heeft een kwart wel eens een update van de kaarten aangeschaft. Bij de mobiele telefoon bezitters is updaten wel meer gangbaar; 44 procent heeft de kaarten wel eens vernieuwd.

Vervangingsmarkt staat onder druk
Slechts vier procent van de ondervraagde gezinnen verwachtte in het afgelopen half jaar een nieuw portable navigatiesysteem aan te schaffen. Zeven op de tien verwachtten toen dat dit (weer) een TomTom zou zijn. Dat houdt in dat er bijna 300.000 portable navigatiesystemen vervangen zouden moeten zijn in Nederland in de afgelopen zes maanden.

Blauw Research zal binnenkort de ondervraagde huishoudens opnieuw benaderen in een vervolgmeting om de vervangingsmarkt in kaart te brengen. Geïnteresseerden in dit nieuwe onderzoek kunnen contact opnemen met Ivo Langbroek via +31 10 4000 924 of ivo.langbroek@blauw.com

Over het onderzoek:
Aan het begin van dit jaar (februari 2009) onderzocht Blauw Research het bezit van navigatiesystemen en de aankoopverwachtingen in 2009. Cijfers kwamen tot stand via een representatief onderzoek onder 1018 Nederlandse huishoudens (Nieuw Nederlands Peil panel).

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Caroline Nevens; +31 10 4000 988; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiende full service top 10 onderzoekbureau van Nederland met vestigingen in Rotterdam, Amersfoort, Neurenberg en Londen. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw werkt voor (internationale) klanten in diverse branches – o.a. Public, FMCG, Durables, Finance, Energie - en is actief in diverse werkvelden zoals Marketing, Communicatie, Sponsoring, Customer Relations en Pricing.
33 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,100 (-1,76%)
Hoog 5,770
Laag 5,525
Volume 493.388
Volume gemiddeld 278.336
Volume gisteren 199.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront