TomTom « Terug naar discussie overzicht

maandag 15 november....doorpakken en op de plank laten liggen

228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ach, gun ze ook wat ........... onder de € 7,- kan vandaag nog gekocht worden ;-)
[verwijderd]
1
Laten we ons vooral richten op het nivo van TomTom zowel qua beurskoers als kwaliteitsbedrijf in de wereld.Dit forum is leuk maar hier is niets te regelen,de markt bepaald alles en die is huge!!!!!
[verwijderd]
0
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is 101113-005503. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

Naar aanleiding van de door u gestelde vraag meld ik u bij deze dat er op dit moment geen opties bestaan om rekeningrijden in het gebruik van uw TomTom te betrekken.

Het is zeer goed mogelijk dat dit in de toekomst een onderdeel wordt van de geboden mogelijkheden. Ik zet uw feedback in ieder geval door terbevestiging van het feit dat klanten hier op wachten.

Ik hoop hiermee uw vraag volledig beantwoord te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

Met vriendelijke groeten,

Melvin
TomTom Customer Care Team
vreemdvermogen
1
Dat het forum noch de koers van het aandeel noch de ontwikkeling van het bedrijf regelt is me wel duidelijk. Dat geldt voor elk forum. Ik volg Tom2 vanaf de enorme daling door berichtgeving van navigatie op mobieltjes. Mede dank zij Beeldscherm en anderen is voor mij duidelijk geworden dat Tom2 wel degelijk toekomst heeft. De meerwaarde van het forum is dus dat er mensen zijn die alles uitzoeken en willen delen, zodat ik/wij kunnnen beslissen daarin te participeren. Dat heb ik een kleine 2 maanden gedaan op berichtgeving op dit forum. En daar ben ik inmiddels heel tevreden over.
Forums hebben wel degelijk waarde en invloed. Vergeet niet koren van het kaf te scheiden.

jan
voda
0
INTERVIEW: TomTom maakt kaart bewerking mogelijk voor gebruikers


Door Roberta B. Cowan

Van DOW JONES NIEUWSDIENST


AMSTERDAM (Dow Jones)--De droom van elke kaartenmaker is om de meest up to date kaarten te hebben. Voor TomTom zou die droom op korte termijn realiteit kunnen worden nu het bedrijf een nieuwe mogelijkheid biedt aan zijn gebruikers om via al zijn platforms data uit te wisselen en correcties aan te brengen in de kaarten.

Alain de Taeye, mede-oprichter en voormalig Chief Executive van de digitale kaartenmaker Tele Atlas dat TomTom in 2007 kocht voor EUR2,9 miljard, vertelde Dow Jones Nieuwsdienst onlangs in een interview dat TomTom tools ontwikkelt om de "heilige graal" voor cartografen te realiseren, waarbij als er iets verandert in de wereld, dat onmiddellijk wordt opgepikt en gecorrigeerd, waarna een nieuwe dataset aan alle gebruikers verzonden wordt.

Op dit moment stelt TomTom met zijn Map Share bewerkings-tool, die beschikbaar is op 80% van de navigatie-apparaten, gebruikers in staat om correcties aan te brengen op de kaarten in hun apparaat en deze te delen met andere gebruikers van Map Share. Ingenieurs ontwikkelen nu een nieuwe versie die 50 miljoen gebruikers van TomTom de mogelijkheid geeft om kaarten te actualiseren door middel van online bewerkingstools via alle TomTom platforms, zoals de smartphone, internet en de navigatie-apparatuur.

Navigatie, gps-toepassingen en de opkomst van smartphones met een internetverbinding hebben het speelveld voor digitale kaartenmakers veranderd nu de kaarten zijn gaan dienen als interface tussen klanten en bedrijven die diensten aanbieden, zoals coupons die alleen op bepaalde locaties gelden, reserveringen, games, aanbiedingen, sociale netwerken en reclame.

Maar TomTom zal de balans moeten vinden tussen behoefte aan up to date informatie en de noodzaak om accuraat te blijven, met name aangezien het bedrijf significante omzet haalt uit de licensering van zijn kaarten aan autofabrikanten voor ingebouwde navigatie-systemen. Toevoegingen van gebruikers worden dan ook continu aan strenge kwaliteitscontrole onderworpen, aldus De Taeye.

"Niets gaat in onze database dat niet op kwaliteit is gecheckt. We zijn van mening zijn alleen als je dat doet en je gebruikmaakt van de expertise die we in 25 jaar kaartenmaken hebben ontwikkeld, je geen kwaliteit kunt leveren die noodzakelijk is voor de automotive industrie, en die industrie is erg belangrijk voor ons".

Volgens de bestuurder onderscheidt TomTom zich met deze kwaliteitscontroles van concurrent OpenStreetMap (OSM), dat vooral gebruik maakt van gebruikersinput.

OSM, gelanceerd in 2004, wordt geleid door vrijwilligers en levert een gratis online kaartendatabase die iedereen kan gebruiken om zelf kaarten te maken of kaartenservers te laten draaien.

De dienst bleek populair bij applicatie-ontwikkelaars; dit jaar had OSM zo'n 300.000 geregistreerde kaartenmakers, van 1.000 vorig jaar, en Microsoft Corp.'s (MSFT) Bing zoekmachine en AOL Inc.'s (AOL) MapQuest hebben het aan hun platforms toegevoegd.

"Ja, de input van de gebruikers is extreem belangrijk, maar de kwaliteitscontroles en alle technologie die we in de kaarten verwerken, om ze navigeerbaar te maken, is complex en naar mijn mening kun je dat niet bewerkstelligen middels de input van de gebuikersgemeenschap", aldus De Taeye.

TomTom, dat concurreert met commerciele kaartenmakers als Google Inc. (GOOG) en Navteq van Nokia Corp (NOK) verzamelt met zijn satellieten 2,5 biljoen data punten, ofwel vier keer de volledige straatkaarten van Europa per dag, die het bedrijf gebruikt om historische en live verkeers- en routeinformatie te verwerken, zo zei De Taeye.

Momenteel heeft het bedrijf 35% van de wereldwijde markt voor kaarten-content voor de automotive industrie in handen en een marktaandeel van bijna 20% in Europa op de markt voor ingebouwde navigatie hardware. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf "in-dash"-overeenkomsten gesloten met Toyota Industries Corp. (6201.TO), Fiat SpA. (F.MI), Renault SA (RNO.FR), Mazda Motor Corp. (2761.TO) en recent Subaru Co. Ltd (9778.OK).

De Taeye bevestigde dat TomTom ook zijn applicatie interface, of API, openstelt, om derden in staat te stellen om locatie-specifieke applicaties te ontwikkelen die kunnen worden gekocht bij een TomTom app-winkel en worden ingeladen op de apparaten. Hij wilde echter niet zeggen wanneer deze partijen toegang krijgen tot de API's en wanneer de winkel wordt gelanceerd.


Door Roberta B. Cowan; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; roberta.cowan@dowjones.com

[verwijderd]
0
Hopelijk vandaag nog tijdens de reguliere handel richting 6,98 en in de veiling op en over de € 7,-
[verwijderd]
0
Mensen, begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook tevreden met het koersverloop, maar we hebben nog een lange weg te gaan.
Denk maar eens aan de beleggers die er nog dik en hoog inzitten. daar is de 7 euro nog een fooi voor.
Ben je net ingestapt dan heb je een snelle winst, leuk maar dat is het niet,laten wij dus gepast blij zijn en hopen dat de hoge instappers er ook goed uit komen.
[verwijderd]
0
Weer een mooi bericht en daar zulen we morgen weer met een flinke koersstijging van kunnen profiteren.
[verwijderd]
0
quote:

wildspieker schreef:

Mensen, begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook tevreden met het koersverloop, maar we hebben nog een lange weg te gaan.
Denk maar eens aan de beleggers die er nog dik en hoog inzitten. daar is de 7 euro nog een fooi voor.
Ben je net ingestapt dan heb je een snelle winst, leuk maar dat is het niet,laten wij dus gepast blij zijn en hopen dat de hoge instappers er ook goed uit komen.
Ik ben het volledig met je eens. Maar de laatste 2 maanden gaat het gewoon erg goed met TT. Iedere keer weer goede berichten. Ik zelf zit er erg laag in en heb een leuke (papieren)winst. Natuurlijk hoop ik voor diegene die er een stuk hoger inzitten, dat ze hun verlies om kunnen zetten in winst door bijvoorbeeld de gemiddelde aankoopkoers te verlagen.
[verwijderd]
0
klopt ik ben een belegger die destijds hoog is ingestapt en 7 euro idd nog maar een fooi is maar alles helpt om verlies wat te reduceren :-)

quote:

wildspieker schreef:

Mensen, begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook tevreden met het koersverloop, maar we hebben nog een lange weg te gaan.
Denk maar eens aan de beleggers die er nog dik en hoog inzitten. daar is de 7 euro nog een fooi voor.
Ben je net ingestapt dan heb je een snelle winst, leuk maar dat is het niet,laten wij dus gepast blij zijn en hopen dat de hoge instappers er ook goed uit komen.
[verwijderd]
0
ja ja ,,je moet wel poen hebben dan zelf heb ik nog nooit tt gehad ,kom van 6,16
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
de slotveiling, gaan de 7 niet zien vandaag denk ik maar goed, al met al een mooie dag...
228 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil +0,010 (+0,17%)
Hoog 5,825
Laag 5,700
Volume 154.387
Volume gemiddeld 287.126
Volume gisteren 256.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront