TomTom « Terug naar discussie overzicht

TT Maandag 21 februari 2011

467 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

slim schreef op 20 februari 2011 18:42:

We zullen zien , maar ik denk niet dat het zover gaat komen deze week dat er nog eens ongeveer 10% vanaf gaat , we zullen denk ik tot aan Q1 tussen de 6.00 en de 7.00 euro blijven hangen .
Heb het niet over deze week maar ergens in de komende twee/drie maanden,
daarom geduld.
Vino72
2
[Modbreak IEX]: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, tekst is bij dezen verwijderd.]

[verwijderd]
0
quote:

BWR schreef op 20 februari 2011 18:27:

[...]

Je kunt ze ook krijgen voor 5,60 - 5,70 als je geduld hebt.
ja koop ze maar lekker. Ik stap pas in rond de 1 a 2 euro.
Vino72
0
quote:

ing-trader schreef op 20 februari 2011 19:14:

[...]

ja koop ze maar lekker. Ik stap pas in rond de 1 a 2 euro.
Ik hoop dat je dan morgen put opties koopt aangezien je zoooo overtuigd bent van je koersdoel, verdien je ook nog eens geld.
[verwijderd]
0
quote:

Muisie de Kater schreef op 20 februari 2011 17:09:

[...]

Ja en zelfs daar luister je niet naar, hoevaak is het tegen jou gezegd voor vrijdag en toch blijf je zitten.
Nu wordt het weer tegen je gezegd en nog steeds eigenwijs he.
Klink een beetje als sadomachosisme:-)
Nou succes hoor blijf maar lekker zitten.

Ja grijs muisje...al klaar met huiswerk maken vanavond? Ooit kan je een t2 aandeel kopen. Goed sparen jochie.
Putz
0
quote:

ing-trader schreef op 20 februari 2011 19:14:

[...]

ja koop ze maar lekker. Ik stap pas in rond de 1 a 2 euro.
Nou dan hoef je voorlopig niet meer op dit forum te komen want dat duurt nog wel even... tot dan!
Bedankt voor al je posts en succes met je andere beleggingen.
[verwijderd]
0
quote:

BWR schreef op 20 februari 2011 18:46:

[...]

Heb het niet over deze week maar ergens in de komende twee/drie maanden,
daarom geduld.
BWR = afkorting van betweter? Weet niet eens wat een koerswinstverhouding betekent. Iedere keer als TomTom tegenvalt komen de trollen omhoog om iedereen bang te maken en eigen shortposities te spekken. Of gewoon om te genieten van anderen die euro's verloren hebben. Either way enorm zielig gedrag.
[verwijderd]
0
quote:

ing-trader schreef op 20 februari 2011 19:14:

[...]

ja koop ze maar lekker. Ik stap pas in rond de 1 a 2 euro.
Jij roept vrijdag Tomtom gaat failliet en nu wil je instappen rond de 1 a 2 euro?
Gaan ze nou ineens niet meer failliet??
Erik9400
0
Wessanen is een fonds waarbij de vorige CEO zijn uiterste best deed om elke kwartaal niet alleen matige cijfers te laten zien maar vooral een slechte outlook. Volgens mij nog steeds een manier om de hut te verkopen...dat lijkt niet te lukken en nu is de koers zo dood als een pier.

HG heeft steeds de houding dat TT zijn kindje is waar hij trots op is...vrijdag alleen niet (misschien is het geen ochtend mens) terwijl de cijfers helemaal niet slecht waren. Hij is niet dom en ziet ook dat bij andere fondsen de koers hard omlaag gaat als het geen goed nieuws show is...er is geen winstwaarschuwing afgegeven en de hut staat niet in de brand dus waarom een outlook die nergens op slaat?

STEL dat hij inziet dat TT te klein is om zelfstandig investeringen te doen om verdienmodel aan te passen dan wil hij het maximale uit onderhandelingen halen door TT goed neer te zetten.... STEL dat hij een serieuze aanbieding heeft gehad (informeel?) dan zou hij daar ook met meer zelfvertoruwen hebben gestaan omdat dat dan de laatste jaarcijfers van hem waren.

Ik hoop zo dat we morgen goed nieuws krijgen want ik heb vertrouwen in TT maar wil niet 1 a 2 jaar tegen een vlakke koers aankijken zoals bij Wessanen
[verwijderd]
0
quote:

twister schreef:

[...]

Jij roept vrijdag Tomtom gaat failliet en nu wil je instappen rond de 1 a 2 euro?
Gaan ze nou ineens niet meer failliet??
Zolang je op deze badgasten reageert blijven ze terug komen,gewoon negeren.
[verwijderd]
0
quote:

Muisie de Kater schreef op 20 februari 2011 17:09:

[...]

Ja en zelfs daar luister je niet naar, hoevaak is het tegen jou gezegd voor vrijdag en toch blijf je zitten.
Nu wordt het weer tegen je gezegd en nog steeds eigenwijs he.
Klink een beetje als sadomachosisme:-)
Nou succes hoor blijf maar lekker zitten.

Binnenkort een overname bod en dan kan ik lachen want ik heb mijn Tommetjes nog op de plank liggen.
Ze eten geen brood en liggen niet in de weg en gaan eens voor een leuk extra zakcentje zorgen.
[verwijderd]
0
Hier het verhaal van de VEB site:

TomTom vervolgt moeizame tocht van kastjes naar software

Topman Harold Goddijn schroeft de R&D en marketing uitgaven op om van TomTom een software in plaats van een hardwarebedrijf te maken. Beleggers hebben twijfels, zo blijkt uit de fikse koersdaling.
De vierde kwartaalcijfers van TomTom vertellen een bekend verhaal. In vergelijking met het derde kwartaal vorig jaar verkocht het bedrijf weer minder navigatiekastjes.

Jaarcijfers TomTom

Waarschijnlijk gaan de TomTommetjes ook tegen een lagere prijs over de toonbank, maar zeker is dat niet. Sinds begin vorig jaar geeft TomTom geen inzicht meer in de gemiddelde verkoopprijs van de apparaten.

De ‘kastjesdivisie', nog altijd 80 procent van de totaalomzet, zag de omzet met zeven procent dalen tot 418 miljoen euro .

Op zoek naar zachte landing
De omzetstijging van de veel kleinere divisies ‘automotive' en ‘content en services', kunnen niet voorkomen dat de totale omzet van het concern met drie procent daalt.

Het toekomstige succes van de laatste divisie, waar de omzet met 16 procent steeg, gaat bepalen of TomTom er in zal slagen te transformeren van een hardwarebedrijf (de simpele kastjes) tot een softwarebedrijf (slimme navigatieprogramma's).

De groei van ´content en services´ is te danken aan de groeiende populariteit van de zogenoemde ‘HD traffic service'. Dit slimme programma houdt rekening met bijvoorbeeld de files bij het calculeren van de snelste route. Het lijkt een lichte aanwijzing dat klanten best bereid zijn voor iets te betalen als het goed is.

Toch gooien beleggers, na bekendmaking van de cijfers, het aandeel resoluut in de verkoop. De koers daalt met circa 8 procent. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de daling van de operationele marge van 21 tot 13 procent. En deze hangt weer samen met de fors opgeschroefde R & D uitgaven (+24 procent ten opzichte van vierde kwartaal vorig jaar) en de fors hogere marketingkosten ( + 86 procent).

Niet gratis
Topman Harold Goddijn beseft hij moet blijven innoveren wil zijn bedrijf bestaansrecht hebben. Het bedrijf spuugde het afgelopen jaar bijna wekelijks persberichten uit over nieuwe of uitgebreide bestaande overeenkomsten (Fiat en Toyota), slimmere softwaresystemen (Go Live) en andere samenwerkingsverbanden (GPS Fitness met Nike).

Alle jaarcijfersopeenrij

‘Tegen het einde van 2010 hadden wij meer dan 3.450 patenten uitstaan', zo stelt TomTom. De vierde kwartaalcijfers maken duidelijk dat deze niet gratis zijn verworven.

Of de patenten echt wat gaan opleveren blijft de hamvraag. Zullen klanten van TomTom werkelijk abonnementgelden gaan betalen voor geleverde diensten.

Midden 2011 weten we meer. In dezelfde periode vorig jaar gaf Harold Goddijn iedere koper van een navigatiekastje een gratis jaarabonnement op de TomTom ´Live Services´. Hoeveel klanten zouden voor 50 euro per jaar de service blijven gebruiken?

www.veb.net/content/HoofdMenu/Home/Ho...
[verwijderd]
0
quote:

twister schreef op 20 februari 2011 19:50:

[...]
Jij roept vrijdag Tomtom gaat failliet en nu wil je instappen rond de 1 a 2 euro?
Gaan ze nou ineens niet meer failliet??
tomtom gaat (naar mijn mening) op LT failliet. Korte termijn is er wel winst te behalen. 2 euro (zoals putz al zei) gaan we voorlopig niet zien. Ik denk morgen openen rond de 6 euro en dan licht herstel. 2 euro is wel haalbaar met de befaamde correctie.
[verwijderd]
0
Het niveau op het forum mag wel weer wat omhoog net zoals de koers van TT.
Is vrijdag toch wel iets teveel afgestraft denk ik zomaar.

succes maar weer.
[verwijderd]
0
quote:

Bobo schreef op 20 februari 2011 19:59:

Hier het verhaal van de VEB site:

TomTom vervolgt moeizame tocht van kastjes naar software

Topman Harold Goddijn schroeft de R&D en marketing uitgaven op om van TomTom een software in plaats van een hardwarebedrijf te maken. Beleggers hebben twijfels, zo blijkt uit de fikse koersdaling.
De vierde kwartaalcijfers van TomTom vertellen een bekend verhaal. In vergelijking met het derde kwartaal vorig jaar verkocht het bedrijf weer minder navigatiekastjes.

Jaarcijfers TomTom

Waarschijnlijk gaan de TomTommetjes ook tegen een lagere prijs over de toonbank, maar zeker is dat niet. Sinds begin vorig jaar geeft TomTom geen inzicht meer in de gemiddelde verkoopprijs van de apparaten.

De ‘kastjesdivisie', nog altijd 80 procent van de totaalomzet, zag de omzet met zeven procent dalen tot 418 miljoen euro .

Op zoek naar zachte landing
De omzetstijging van de veel kleinere divisies ‘automotive' en ‘content en services', kunnen niet voorkomen dat de totale omzet van het concern met drie procent daalt.

Het toekomstige succes van de laatste divisie, waar de omzet met 16 procent steeg, gaat bepalen of TomTom er in zal slagen te transformeren van een hardwarebedrijf (de simpele kastjes) tot een softwarebedrijf (slimme navigatieprogramma's).

De groei van ´content en services´ is te danken aan de groeiende populariteit van de zogenoemde ‘HD traffic service'. Dit slimme programma houdt rekening met bijvoorbeeld de files bij het calculeren van de snelste route. Het lijkt een lichte aanwijzing dat klanten best bereid zijn voor iets te betalen als het goed is.

Toch gooien beleggers, na bekendmaking van de cijfers, het aandeel resoluut in de verkoop. De koers daalt met circa 8 procent. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de daling van de operationele marge van 21 tot 13 procent. En deze hangt weer samen met de fors opgeschroefde R & D uitgaven (+24 procent ten opzichte van vierde kwartaal vorig jaar) en de fors hogere marketingkosten ( + 86 procent).

Niet gratis
Topman Harold Goddijn beseft hij moet blijven innoveren wil zijn bedrijf bestaansrecht hebben. Het bedrijf spuugde het afgelopen jaar bijna wekelijks persberichten uit over nieuwe of uitgebreide bestaande overeenkomsten (Fiat en Toyota), slimmere softwaresystemen (Go Live) en andere samenwerkingsverbanden (GPS Fitness met Nike).

Alle jaarcijfersopeenrij

‘Tegen het einde van 2010 hadden wij meer dan 3.450 patenten uitstaan', zo stelt TomTom. De vierde kwartaalcijfers maken duidelijk dat deze niet gratis zijn verworven.

Of de patenten echt wat gaan opleveren blijft de hamvraag. Zullen klanten van TomTom werkelijk abonnementgelden gaan betalen voor geleverde diensten.

Midden 2011 weten we meer. In dezelfde periode vorig jaar gaf Harold Goddijn iedere koper van een navigatiekastje een gratis jaarabonnement op de TomTom ´Live Services´. Hoeveel klanten zouden voor 50 euro per jaar de service blijven gebruiken?

www.veb.net/content/HoofdMenu/Home/Ho...

De VEB doet zijn huiswerk ook niet goed want de omzet is wel met 3% gestegen en niet met 3% gedaald in 2010 zoals ze hier zeggen...
[verwijderd]
0
amg is veel beter dan tomtom kan je ook niet vergelijken amg is specialen metaal die grondstoffen zijn erg opgelopen . dus amg heeft toekomst tomtom niet vrees ik , ze zullen de eerste 2 jaar echt niets doen dus doodgeld.nee heb je nog tomtom verkoop ze dan snel morgen voor je het weet staan ze rond de 5 euro weer
[verwijderd]
0
quote:

ing-trader schreef op 20 februari 2011 19:59:

[...]

tomtom gaat (naar mijn mening) op LT failliet. Korte termijn is er wel winst te behalen. 2 euro (zoals putz al zei) gaan we voorlopig niet zien. Ik denk morgen openen rond de 6 euro en dan licht herstel. 2 euro is wel haalbaar met de befaamde correctie.
Jij wil instappen voor 1 a 2 euro in een bedrijf die op de LT failliet gaat.
Hoe dom kun je zijn...
[verwijderd]
0
Morgen of in de loop van de week nog een koersdoel van ABN? Of van UBS? Kan aanleiding zijn voor weer wat stijging..
Porscheknakker
1
quote:

buna! schreef:

[...]

AMG en TT zijn in niets met elkaar te vergelijken, wat je hierboven beweert is dan ook pure onzin. Tuurlijk moet je kopen als iets laag staat, maar je weet nooit hoever iets blijft stijgen. Dacht je bij bij bv ASMI een kleine 2 jaar geleden ook toen ie van 5 naar 10 steeg dat je niet meer ging kopen omdat ie al 100 % gestegen was? En vervolgens in april vorig jaar, toen het aandeel al op 20 stond, dacht je toen hetzelfde? En 10 maanden later staat het al op 30. Is dat dan het eindpunt? Je weet het niet.

Om op AMG terug te komen, dat is een bedrijf dat door de stijgende grondstofprijzen een hele goede outlook heeft voor de komende tijd. En dat is heel wat anders dan bij TT het geval is.

En jouw laatste zin: "Ik zou zeggen: blijf zitten waar je zit en verroer je niet", lijkt mij voor aandelen in het algemeen 1 van de slechtste adviezen ooit gegeven.

Groet,
Buna
Beste Buna,

Het gaat in de beurshandel niet om het bedrijf maar om het koersverloop. Daalt een aandeel erg veel, dan wordt het op een gegeven moment goedkoop voor de koopjesjagers en dan vliegt de koers omhoog.
Stijgt een aandeel erg veel, dan worden de winstnemers gevolgd door de angsthazen actief.
Dit heeft totaal niets met de kwaliteit van het bedrijf te maken. Voorbeelden genoeg. Kijk maar eens naar het koersverloop van het kwakkelende BAM.
AMG zal een dezer dagen last krijgen van winstnemers.
Tom2 zal een dezer dagen last krijgen van de koopjesjagers.

Groet
[verwijderd]
0
quote:

mpv schreef op 20 februari 2011 20:45:

Morgen of in de loop van de week nog een koersdoel van ABN? Of van UBS? Kan aanleiding zijn voor weer wat stijging..
Morgen en in de loop van de week wellicht nog shortsell akties en smeden wanneer het ijzer heet is in het TomTom aandeel in een bijhoorlijke nerveuse markt.
Geld maken op de beurs doe je op twee manieren: gebruik maken van ups en downs.
De kunst is te weten wanneer dat plaatsvindt, of gaat plaatsvinden.
467 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront