BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Groep - Augustus 2013

2.014 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
pardon
0
Bouwkundige werken voor Liefkenshoekspoorverbinding zijn voltooid
12 augustus 2013 - BAM PPP bv
(Persbericht Infrabel:) Brussel, 8 augustus 2013 – Alle bouwkundige werken voor de Liefkenshoekspoorverbinding zijn intussen voltooid. Dit is een belangrijke mijlpaal in de realisatie van deze nieuwe, rechtstreekse goederenverbinding tussen Linker- en Rechteroever. Het doel is een verdere verhoging van de spoorcapaciteit in de Antwerpse haven. Infrabel is volop bezig met de spoorwerken die mooi op schema zitten waardoor de Liefkenshoekspoorverbinding in september 2014 in gebruik kan worden genomen.

Bouwkundige werken volledig klaar, spoorwerken volop bezig
Het bouwconsortium THV LOCOBOUW (bestaande uit MBG, CEI-De Meyer, Vinci Construction Grands Projets en Wayss & Freytag Ingenieurbau) werkt sinds 12 november 2008 – in opdracht van Infrabel – aan de Liefkenshoekspoorverbinding. Bijna vijf jaar later zijn de bouwkundige werken nu afgerond op de grootste spoorwerf van België. Op piekmomenten waren er dagelijks honderden mensen tegelijk actief op de werf en alles verliep onder toezicht van TUC RAIL, Infrabels studiebureau voor de spoorinfrastructuur.

Infrabel werkt sinds een jaar aan de aanleg van de sporen, de seininrichting en de bovenleidingen. De spoorwerken vanaf Bundel Zuid tot aan de Beverenspoortunnel zijn nagenoeg voltooid, in de geboorde tunnelkokers en op Antwerpen-Rechteroever zijn de werkzaamheden nog volop bezig. Vanaf het voorjaar 2014 zal de nieuwe spoorinfrastructuur uitgebreid worden getest om ze vervolgens na de vereiste certificatie in september 2014 ter beschikking te stellen van de spooroperatoren.

Nieuwe spoorverbinding van Linker- naar Rechteroever omvat langste spoortunnels in België
Het traject van de Liefkenshoekspoorverbinding (16,2 km) begint op Linkeroever (LO) in de sporenbundel Zuid. Een spoorbedding (6,7 km) verbindt dit vertrekpunt met de bestaande Beverenspoortunnel (1,2 km) die volledig werd aangepast en vernieuwd. Een open sleuf zorgt voor de verbinding met de vertrekschacht van waaruit de twee boortunnels (2 x +/- 6 km) onder de Schelde en het Kanaaldok werden geboord.

De ontvangstschacht (= eindpunt van de tunnelboringen) op Rechteroever (RO) wordt via een toegangshelling verbonden met de aangepaste spoortunnel (75 m) onder de ring R2. Wat verder gebeurt de aansluiting met het rangeerstation Antwerpen-Noord, het eindpunt van de toekomstige spoorverbinding.

Veiligheid, dé topprioriteit voor de Liefkenshoekspoorverbinding
Gedurende de volledige duur van de aanleg van de Liefkenshoekspoorverbinding, maar ook tijdens de voorbereidingen en de latere exploitatie vormt veiligheid de absolute prioriteit. Overeenkomstig zijn strategie installeert Infrabel onmiddellijk op het traject van de Liefkenshoekspoorverbinding het Europese veiligheidssysteem ETCS (European Train Control System).

Voor de hulpdiensten komen er in totaal veertien evacuatieschachten en dertien tunnelverbindingen én de nodige toegangswegen en -schachten. De spoortunnels zijn vervaardigd uit beton met een grote brandwerendheid. Ze worden onder meer uitgerust met veiligheidssystemen (onder andere branddetectie, toegangsdetectie, camera’s, …), een RWA-ventilatiesysteem (Rook- en Warmte-Afvoer) en een uniek automatisch schuimblussysteem. Het geheel van deze veiligheidsuitrustingen zal continu worden aangestuurd en opgevolgd door de controlekamer in Antwerpen-Centraal.

Tweede project van publiekprivate samenwerking
De realisatie van de Liefkenshoekspoorverbinding verloopt net zoals de Diabolo (de noordelijke spoorontsluiting van Brussels Airport die in dienst is sinds 10 juni 2012) via een publiekprivate samenwerking én omvat zowel de werken met private investering binnen de PPS als met publieke investering buiten de PPS.

Binnen de PPS wordt € 690 miljoen gefinancierd door eigen middelen van de investeerder LOCORAIL NV en door een financiële inbreng van € 107 miljoen door het Vlaamse Gewest. De rest wordt in gelijke delen gefinancierd door enerzijds de Europese Investeringsbank en anderzijds zes commerciële banken. De projectvennootschap LOCORAIL NV (bestaande uit BAM PPP Investments België, CFE NV en VINCI Concessions SA) financiert de werken van burgerlijke bouwkunde.

Buiten de PPS investeert Infrabel zelf in de spoor- en seininstallaties over het volledige traject. Deze werken worden momenteel uitgevoerd en deze investering werd destijds geschat op € 75 miljoen maar evolueert met de inflatie en is nog onderhevig aan aanpassingen en verbeteringswerken op het terrein. Infrabel betaalt vanaf 2013 een periodieke beschikbaarheidsvergoeding van ongeveer € 50 miljoen op jaarbasis gedurende 38 jaar. Die dekt ook het onderhoud tijdens de volledige duur van de PPS.

Capaciteitsuitbreiding als steun voor de Antwerpse havengroei
Met de Liefkenshoekspoorverbinding beoogt Infrabel een stapsgewijze capaciteitsuitbreiding van de spoorinfrastructuur. Deze verbetert ook de verkeersstromen tussen het Deurganckdok en de Waaslandhaven (LO) en het rangeerstation Antwerpen-Noord (RO). Vanaf september 2014 zullen de treinen niet meer via de knelpunten (Kennedyspoortunnel + spooras Antwerpen-Berchem – Antwerpen-Schijnpoort) moeten omrijden. Zo komt er daar ook spoorcapaciteit vrij voor het reizigersverkeer.

Deze nieuwe spoorverbinding zorgt voor een ondersteuning van de groei van de Antwerpse haven en past in de strategie van een optimale intermodaliteit tussen het spoor en het water. Infrabel wenst het aandeel van het spoorvervoer (de containertrafiek) in de Antwerpse haven verder te verhogen van de huidige 10% naar 15% tegen horizon 2030.
pardon
0
Op dit moment 25000 winst met bam,maar verkoop zeker weten nog niets,bij 6 euro gaan er wel 10.000 stukjes uit.
manuss
0
gpjf
0
Ik reken er een beetje op dat het Google verhaal wordt bewaard tot 22 augustus maar ik wordt het wachten en de verhalen er over wel een beetje zat. De koers lijkt zo vast als een huis te liggen en op zich hoeft dat niet ongunstig te zijn maar we willen op basis van al die projecten waar BAM bij betrokken is, vooruit met de koers . Ik heb goede verwachtingen, wil er ook absoluut niet van af maar het is saai zo !
manuss
0
Ik begrijp er ook niets van! Heijmans stond in de loop van deze dag ook veel hoger(0,09) , van Ballast Nedam begrijp ik het evenmin.
welshterrier 5
0
[quote alias=gpjf id=7076430 date=201308131537]
Ik reken er een beetje op dat het Google verhaal wordt bewaard tot 22 augustus maar ik wordt het wachten en de verhalen er over wel een beetje zat. De koers lijkt zo vast als een huis te liggen en op zich hoeft dat niet ongunstig te zijn maar we willen op basis van al die projecten waar BAM bij betrokken is, vooruit met de koers . Ik heb goede verwachtingen, wil er ook absoluut niet van af maar het is saai zo !
[/quote
Off topic, koop er wat imtech bij, echt niet saai
gpjf
0
pardon
0
ESSEN (AFN/BLOOMBERG) - Hochtief, het grootste bouwbedrijf van Duitsland, heeft in het tweede kwartaal de winst flink zien stijgen, geholpen door hogere resultaten in Azië en Noord-Amerika. Verder werd in Europa het verlies sterk teruggedrongen. Dat maakte Hochtief woensdag bekend.

De winst voor belastingen steeg tot 328,2 miljoen euro, van 164,8 miljoen euro een jaar eerder. De winst viel daarmee veel hoger uit dan de 157 miljoen euro die gemiddeld was verwacht door analisten. De omzet ging met ruim 10 procent omhoog naar 7,1 miljard euro.

In Europa drong Hochtief het verlies terug tot 5,8 miljoen euro, van 71,6 miljoen euro een jaar eerder. Voor heel dit jaar rekent Hochtief, dat grotendeels in handen is van het Spaanse bouwconcern ACS, op een winst voor belastingen van 580 tot 660 miljoen euro
gpjf
0
quote:

welshterrier schreef op 14 augustus 2013 00:57:

Short 0% kijk dat is mooi
en dat is het toch eigenlijk beetje gek dat de koers van BAM niks doet (zelfs iets in de min) op de cijfers van Hochtief
Franske53
0
Dirck van Buren
0
Dirck van Buren
0
Toch geen Ballast Nedam overname door BAM???
Dit zou desastreus zijn voor de BAM koers
gerrit 69
0

Mooie slotkoers vandaag op bijna € 4,56 voor BAM.
22 augustus worden de halfjaar resultaten bekend gemaakt, maar de gemiddelde belegger is daar niet bang voor.
Volgend jaar verwacht ik een hoger dividend wat waarschijnlijk weer rond de € 0,16 per aandeel gaat worden, zeker nu de meeste landen in Europa uit de recessie klimmen.

Gerrit
hvasd2
0
Ballast lijkt mij niet echt een partij die op zijn rug ligt ! Denk dan eerder aan Heijmans ....
gpjf
0
Nu maar die investeringsmaatregelen eens afwachten of dat de bouwsector stimuleert en dus de koers van BAM
hvasd2
0
BAM stabiliseert onder de weerstand 4,59.
BAM heeft binnen de stijgende trend, rond weerstand 4,59 (top van 4 juli 2011), het koersdoel bereikt. De stijgende trend krijgt enkel een nieuwe impuls indien deze laatste top wordt gebroken. In dat geval mag men verdere koersstijgingen tegemoet zien. BAM heeft pas steun rond 4,35 (gevormd op 7 augustus).
Na een uitbraak boven weerstand 4,59 wordt 5,34 het volgende opwaartse koersdoel.
Eerder ingenomen posities mag men aanhouden, zolang de steun op basis van de slotkoers intact blijft.

BAM koers nu 4,56 !

Cum. volume --- 498.289
Gemiddelde dagomzet --- 902.431
2.014 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,860
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.429.485
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront