TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
zoetelievegerritje
0
zijn de optiebelangen al uitgespeeld? mogen wij daarom weer stijgen? wordt een mooie dag zo!
[verwijderd]
0
Dat nu ook de laatste shorters de aftocht blazen is echt goed nieuws. Met dit tempo zijn ze er nog niet uit als de Q2 cijfers worden gepresenteerd as dinsdag. Snap dat ze met de huidige omzetten niet veel sneller kunnen inkopen zonder de koers sterk te laten stijgen. Echter volgende week terugkopen wordt waarschijnlijk veel duurder... Ik heb er geen medelijden mee.
Dokus
0
quote:

zoetelievegerritje schreef op 17 juli 2015 10:34:

zijn de optiebelangen al uitgespeeld? mogen wij daarom weer stijgen? wordt een mooie dag zo!
Wirldquant of marshall spike! Zelfde als gisteren, daarna weer langzaam naar beneden
zoetelievegerritje
0
quote:

gerard_ecb schreef op 17 juli 2015 10:36:

Dan zijn wij zo gek nog niet

www.nu.nl/economie/4089793/pensioenfo...
Ze hadden ook gewoon begin Q2 tomtommetjes moeten kopen Gerard;)
Bosporus
0
quote:

NicoB schreef op 17 juli 2015 10:31:

[...]

Nee, hij moest de stukken terugkopen die hij niet had (die hij short zat,tekort kwam...)
Klopt, hij moet terugkopen, maar uiteindelijk wil hij er vanaf ;-)
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 17 juli 2015 10:29:

[...]
- Waar gaat de route heen zodat je kan anticiperen.

Dit staat op je telefoon die je in je achterzak hebt. wat je tijdig wilt weten is of je li,re of rechtdoor moet gaan. De rest is niet van belang tijdens het fietsen. De gps-en waarmee ze nu rijden staan allemaal op een schaal van 100-200 meter zodat ze weten wanneer de bocht genomen moet worden, is deze straat of een verder? Ze weten dus echt niet waar ze heen gaan. Dat weten we wel we hebben immers de route gemaakt.
Wat wel handig is aangeven scherpe of flauwe bocht maar je kan dit ook zien en je zou dit kunnen ondervangen met een apart teken op het horloge.

- Snelheid

De professionele fietsers werken met een aparte snelheids- en cadansmeter een goed merk is polar. Via Tomtom heb je alle statistieken op mytomtom. mooi zou zijn deze dan te koppelen met FB en Strava. Hey en met FB dat gecombineerd met de beelden van de actioncam dus route plaatje met link naar stukje film, chique!
De snelheid kan getoond worden op je watch.

- Hartslag

Daar is de horloge voor gemaakt. Verder kan je die instellen op de soort training en krijg je een waarschuwing als de hartslag te hoog is. Dat is voldoende het heeft geen zin om continu op het scherm te kijken, je moet je ogen op de weg houden. Dus hartslag wordt in gemeten zonder borstband. weer een voordeel.

- Cadans

Zie Polar. Heb je sensoren voor nodig. ik zit in een grote fietsclub (300 leden waarvan 100 actief) fanatieke en minder fanatieke fietsers en als ik eerlijk ben dan fietst daar niemand met een cadans meter en ook niet een hartslagmeter.

- stijgingspercentage

Ja dat is vinden veel mensen mooi en dat zou je dus klein in beeld kunnen brengen op het horloge met intervallen van <3% niet tonen en boven de 3% wel tonen bergop en pas bij 5-6% tonen bergaf of juist helemaal niet tonen bergaf.

Ja ik denk dat dit echt kan werken en vooral met een bril dat zou een mooie toevoeging zijn.

Action camera allemaal aanwezig in de Bandit.
Ik ga echt niet voortdurend op mijn horloge kijken of ik over 100 meter links of rechts af moet.
De andere items kan je allemaal koppelen aan een Garmin.
Die brilnavigatie lijkt me bijzonder, bedenk wel dat je niet altijd dezelfde glazen gebruikt....
Crash Bandicoot
0
Heb ik ook wel eens zitten denken, een voorruit op sterkte.
Ook handig tegen diefstal hahaha.
[verwijderd]
0
quote:

beeldscherm schreef op 17 juli 2015 09:57:

[...]

Volvo Talks Up Its Self-Driving Cars

...
Drive Me uses high-performance GPS and a high-definition 3D map, which together can help provide the vehicle with accurate information about its surroundings.

"This high-definition mapping solution is a crucial step forward for self-driving vehicles," said Egil Juliussen, senior director and analyst for automotive technology at IHS Technology.

www.technewsworld.com/story/81734.html

zou kunnen..
Ja is een klant van TomTom. Automaatje had daar eens een puzzel over...
[verwijderd]
0
quote:

Wervel Wind schreef op 17 juli 2015 10:41:

[...]

Ik ga echt niet voortdurend op mijn horloge kijken of ik over 100 meter links of rechts af moet.
De andere items kan je allemaal koppelen aan een Garmin.
Die brilnavigatie lijkt me bijzonder, bedenk wel dat je niet altijd dezelfde glazen gebruikt....

Nee hoeft ook niet juist het mooie van een de watch die zit aan je lichaam vast een zachte trilling voor links en twee keer voor rechts, een piep voor links en twee keer voor rechts.

Overigens zitten ze nu ook steeds op hun gps te kijken met die kleine schermpjes en plaklenzen in hun bril omdat ze het anders niet kunnen lezen. Wel eens gezien hoeveel 50+ er op een racefiets zit?

De andere items kan je allemaal koppelen aan een Garmin.

Ik heb nooit gezegd dat dit niet mogelijk is met een Garmin of MIO of andere fabrikant van die GPS apparaten, ik heb alleen gezegd dat ik het slim vind dat TT daar tot nu toe zijn tijd niet aan verspild heeft.

Die brilnavigatie lijkt me bijzonder, bedenk wel dat je niet altijd dezelfde glazen gebruikt....
Zelfde oplossing als de brillen van nu verwisselbare glazen afhankelijk van het daglicht en weer.

PS Wervel Wind ik stop er mee, ik ga niet over de productontwikkeling bij TT en het is puur hoe ik er naar kijk. Voor nu is het geen optie omdat die zaker er simpel weg niet zijn.

Fijne dag
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 17 juli 2015 10:47:

[...]

Ja is een klant van TomTom. Automaatje had daar eens een puzzel over...
ja..dan hebben ze een hele grote vis binnengehaald,,,
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 17 juli 2015 10:51:

[...]
Nee hoeft ook niet juist het mooie van een de watch die zit aan je lichaam vast een zachte trilling voor links en twee keer voor rechts, een piep voor links en twee keer voor rechts.

Overigens zitten ze nu ook steeds op hun gps te kijken met die kleine schermpjes en plaklenzen in hun bril omdat ze het anders niet kunnen lezen. Wel eens gezien hoeveel 50+ er op een racefiets zit?

De andere items kan je allemaal koppelen aan een Garmin.

Ik heb nooit gezegd dat dit niet mogelijk is met een Garmin of MIO of andere fabrikant van die GPS apparaten, ik heb alleen gezegd dat ik het slim vind dat TT daar tot nu toe zijn tijd niet aan verspild heeft.

Die brilnavigatie lijkt me bijzonder, bedenk wel dat je niet altijd dezelfde glazen gebruikt....
Zelfde oplossing als de brillen van nu verwisselbare glazen afhankelijk van het daglicht en weer.

PS Wervel Wind ik stop er mee, ik ga niet over de productontwikkeling bij TT en het is puur hoe ik er naar kijk. Voor nu is het geen optie omdat die zaker er simpel weg niet zijn.

Fijne dag

Jah, maar een trilling of piepje is geen duidelijk signaal, je wilt dan toch bevestiging of je nog op de juiste weg zit, dus kijk je op je horloge. OK, misschien is dat dan weer op te lossen dat, zodra je fout zit, je horloge 10 tikken geeft..

Wat die verwisselbare glazen betreft, ik weet niet of dat verwisselen mogelijk is met die techniek. Misschien ook wel, ben benieuwd wat de kosten dan zouden worden. Zoals je zegt, is het nu nog niet aan de orde maar het zou zo maar de toekomst kunnen zijn, dat ben ik met je eens.

Voor nu heb ik gewoon liever een compact apparaatje op mijn stuur dat mij alle informatie geeft.

Jij ook een fijne dag :-)

[verwijderd]
0
Ik heb een vraag over automated driving en de samenwerking tussen TomTom en Bosch.

Betreft dit alleen het leveren van mappen en expertise?
Of gaat het om meer en gaan de sensoren van Bosch gebruik maken van TomTom Road DNA (door TomTom gepatenteerd)?

Is bekend hoe Road DNA eruit ziet, ik kan namelijk geen video vinden.

Wel vond ik een aantal dagen geleden een video van Bosch waar misschien Road DNA technologie te zien is in een Tesla.
www.youtube.com/watch?v=KwD1hjlbhwU
Rick!!!
0
Zelfrijdende auto Google voor het eerst betrokken bij ongeval met gewonden
Foto: AFP
Gepubliceerd: 17 juli 2015 07:15
Laatste update: 17 juli 2015 07:48

Een zelfrijdende auto van Google is voor het eerst bij een ongeluk betrokken geraakt waarbij gewonden zijn gevallen. De botsing was het gevolg van een menselijke fout.
Dat blijkt uit een blog van Chris Urmson, hoofd van de afdeling zelfrijdende auto's bij Google.

Op 1 juli werd een zelfrijdende auto van het bedrijf van achteren aangereden. De drie inzittenden van de zelfrijdende auto raakten daarbij gewond.

Ze hadden volgens Urmson last van een "lichte whiplash", maar konden snel na het ongeval uit het ziekenhuis worden ontslagen. De zelfrijdende auto van Google wordt in onder meer Californië al op de openbare weg getest, maar er moet dan wel altijd iemand in de auto aanwezig zijn.

Ongeval
Volgens Urmson naderde de zelfrijdende auto een verkeerslicht dat op groen stond. Er reden nog twee auto's voor het voertuig van Google en het voorste voertuig stopte ondanks het groene verkeerslicht om de kruising niet te blokkeren. Het verkeer aan de overkant van het kruispunt stond namelijk stil.

Ook de tweede auto en de zelfrijdende auto van Google kwamen vervolgens tot stilstand. Uit gegevens van de sensoren op de auto van Google blijkt dat het vierde voertuig in de rij helemaal niet heeft afgeremd en daardoor met 27 kilometer per uur tegen Googles auto aanreed.

Veertiende keer
Het is de veertiende keer dat een auto van Google betrokken is bij een ongeluk sinds 2009, toen de voertuigen voor het eerst de openbare weg op gingen. Volgens Google is de autonome auto nog nooit de oorzaak geweest. In elf van de veertien gevallen werd het voertuig van achteren aangereden.

"Onze zelfrijdende auto's worden opvallend vaak geraakt door andere bestuurders die afgeleid zijn. En dat is een belangrijke motivatie voor ons", schrijft Urmson.

Statistieken
Op papier zijn de autonome auto's veel vaker betrokken bij ongevallen dan een normale Amerikaanse automobilist. Volgens Urmson zijn die statistieken echter niet betrouwbaar omdat wordt gekeken naar het aantal ongevallen waarbij een politierapport is opgesteld.

"Naar schatting wordt bij mogelijk 55 procent van alle ongevallen geen rapport opgesteld. Ook bij geen van de ongelukken waarbij mensen onze auto's hebben geraakt is dat gebeurd", aldus Urmson. Volgens Google ligt het aantal ongevallen per afgelegde kilometer dan ook veel hoger dan nu wordt gedacht.

www.nu.nl/gadgets/4089839/zelfrijdend...
[verwijderd]
0
quote:

notebookje schreef op 17 juli 2015 11:02:

Ik heb een vraag over automated driving en de samenwerking tussen TomTom en Bosch.

Betreft dit alleen het leveren van mappen en expertise?
Of gaat het om meer en gaan de sensoren van Bosch gebruik maken van TomTom Road DNA (door TomTom gepatenteerd)?

Is bekend hoe Road DNA eruit ziet, ik kan namelijk geen video vinden.

Wel vond ik een aantal dagen geleden een video van Bosch waar misschien Road DNA technologie te zien is in een Tesla.
www.youtube.com/watch?v=KwD1hjlbhwU
Hoop dat dit je vraag beantwoordt, anders de deskundigen op dit forum even vragen:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
ballie2
0
Met veel geweld omhoog en met minimale aandelen de koers weer naar beneden.
Het wordt de shorters wel makkelijk gemaakt!
[verwijderd]
0
quote:

ballie2 schreef op 17 juli 2015 11:15:

Met veel geweld omhoog en met minimale aandelen de koers weer naar beneden.
Het wordt de shorters wel makkelijk gemaakt!
Inderdaad, eerst uitlokken naar beneden, dan coveren, waardoor er weer kopers uitgelokt worden, en dan met lage aantallen weer omlaag...
pbr
0
quote:

ballie2 schreef op 17 juli 2015 11:15:

Met veel geweld omhoog en met minimale aandelen de koers weer naar beneden.
Het wordt de shorters wel makkelijk gemaakt!
Volume laag
Daardoor makkelijk grote sprongen te maken
Denk dat de coverende partjen zelf de koers eerst drukken...
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 17 juli 2015 11:25:

[...]

Inderdaad, eerst uitlokken naar beneden, dan coveren, waardoor er weer koers uitgelokt worden, en dan met lage aantallen weer omlaag...
Vaak zie je dat toch andersom. Met een flinke bestens verkooproder de boel flink lager zetten, wat SL meenemen en dan weer langzaam opbouwen en meer terugkopen dan je verkocht hebt.

Echter als de vraag zijde nu klein is dan kan je met kleine aantallen de boel lager zetten maar hoe kan ik daar dan een shortpositie mee terugbrengen het zijn immers kleine aantallen.

Lijkt mij dus niet de shorters die hier bezig zijn. Hoogstens die grote hap waardoor we ineens flink de lucht in schoten.
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 17 juli 2015 11:28:

[...]
Vaak zie je dat toch andersom. Met een flinke bestens verkooproder de boel flink lager zetten, wat SL meenemen en dan weer langzaam opbouwen en meer terugkopen dan je verkocht hebt.

Echter als de vraag zijde nu klein is dan kan je met kleine aantallen de boel lager zetten maar hoe kan ik daar dan een shortpositie mee terugbrengen het zijn immers kleine aantallen.

Lijkt mij dus niet de shorters die hier bezig zijn. Hoogstens die grote hap waardoor we ineens flink de lucht in schoten.
Precies, schreef het wat ongelukkig, maar bedoelde hetzelfde..
1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 5,550
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,625
Laag 5,550
Volume 204.317
Volume gemiddeld 274.514
Volume gisteren 141.944

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront