TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 29 juli 2015 09:56:

@R8GT

Tuurlijk wij ook. Ik ook. Ik probeer het aan elkaar te verbinden. Een goed geleid bedrijf met duidelijke visie en groeikansen vormen een bodem en trading en speculatie zijn icing on the cake.
precies, en voor het één heb je de analisten nodig en voor de anderen die gasten die aan de pedalen zitten.

maar als die aan de pedalen gaan bepalen wat de analisten moeten schrijven is het over en uit.
mjmj
0
quote:

R8GT schreef op 29 juli 2015 09:50:

klopt Traders zijn opportunistisch, maar dat zijn we allemaal tot op zekere hoogte.
ik denk dat de LT outlook voor TT staat, de vraag is enkel is die ingegeven vanwege de opkomende contracten die gaan bijdragen aan de winst en omzet of is dit ook ingegeven dat TT uiteindelijk toch gaat kapitaliseren op de kaarten, dat is een echt kroonjuweel dat weet iedereen nu wel.
ik kan die vraag niet beantwoorden

Google wil een car club formeren, Google wil ook Tesla, ze hebben het al eens geprobeerd ( Google wil eigenlijk voor de auto industrie doen, wat de Duitsers met Here willen )

Apple wil Musk, maar wil geen Tesla, Apple wil het zelf doen, ze praten met BMW

Justin, het is echt niet te bekijken ook niet door de analisten, deze markt gaat helemaal op zijn kop, natuurlijk is het makkelijker voor TT van 20% te groeien dat het voor NOK is om 80% te houden.

als de Duitsers Here krijgen, wie zegt dat TT nog nieuwe lange termijn contracten binnen gaat halen ?
echt niemand weet het, het is al moeilijk 2 of 3 jaar vooruit te kijken laat staan 5 jaar

BDB schrijft dit goed, hij heeft het over de ontwikkeling die gaat plaats vinden en die is niet te stoppen, maar wie de main players zijn over 5 jaar of onder welk dak die zitten, niemand weet het.

de Duitsers willen geen Valley
het is al moeilijk 2 of 3 jaar vooruit te kijken laat staan 5 jaar
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 29 juli 2015 09:59:

@Justin,
Ik heb bij dé Bank geleerd om me te houden aan absolute getallen en me te onthouden van termen als: goed, beter, meer, groter dan....

Het onderstaande dus ook:

Zo kijk ik dus een beetje naar tomtom. Corinne Vigreux heeft gezegd dat over vijf jaar de helft van alle tomtom omzet uit sport moet komen. Dan praat je over 500 miljoen euro. Waar dat precies uit moet komen? Ik ken hun product pijnlijn cq roadmap niet. Zij wel. En zij maakt de claim.

Als over 5 jaar de omzet nog maar € 400 miljoen is omdat er meerdere onderdelen zijn weggevallen/verkocht, dan heeft ze met € 200 miljoen nog altijd de waarheid gesproken, maar ons op het verkeerde been gezet.
Over 5 jaar is de omzet natuurlijk geen 400, want doel is dat sport bijdraagt aan de groei van de topline van de hele tomtom groep. Ik denk dat het eerder 50% van 1,2 mrd is dan 50% van 1 mrd.
Juun
0
Nog zoiets:
"het contract met Apple is verlengd en uitgebreid"
"de onderhandelingen met Apple waren tof maar fair (vrij vertaald)"

Ook hier is een conclusie eraan verbinden voor ons onmogelijk, want als het zo gegaan zou zijn:

Het contract wordt met een paar jaar verlengd, waarbij Apple meer kaarten krijgt en TT geen geld, maar meer probes dan voorheen....
(nog even afgezien van de randvoorwaarden die Apple kan hebben gesteld)

Dan is nog steeds niet gelogen:
"het contract met Apple is verlengd en uitgebreid"
"de onderhandelingen met Apple waren tof maar fair (vrij vertaald)"


Immers: Over de contractinhoud tussen partijen en Apple mag nooit inhoudelijk naar buiten worden getreden.
mjmj
0
[verwijderd]
0
Wat mij opvalt is dat het volume plots zéér laag is bij zo een verhoogd koersdoel. Shorters gaan nu niet drukken want dan worden ze gewoon door anderen opgekocht en wordt het een slag in het water voor hen. Je merkt wel dat de laat 'relatief' leeg is en de minste koopgolf de koers hoger zet. Echter dan wel keerzijde dat als koopdruk niet massaal is maar de koers vandaag richting 10 stijgt ... Shorters alsnog rond 15h00 deze eens 30 cent lager zetten met de illusie dat er terug voorbeurs USA iets tegenvallends geweten is ... en de val zodus opnieuw gespannen wordt. Enkel dus een aanhoudende koopdruk zou dit kunnen tegengaan is mijn aanvoelen van hoe het hier gemanipuleerd wordt en kan tegengehouden worden. In ieder geval is -10€ een mooie aankoop-koers!!
[verwijderd]
0
R8GT

Zo bezien, als je het ziet als een samenspel van emotie en ratio. Dan zou de emotie kunnen zijn: een overname van here door drie duitsers is negatief, want dat waren toch juist de klanten die tomtom aan haar portefeuille wil toevoegen?

Ik zie emotie en ratio niet als elkaars tegenpolen maar als samenspel. De een triggert de ander. Dus dan is het zaak om de aannames te onderzoeken.

Dan is dus de vraag om eens twee jaar vooruit proberen te stappen en te redeneren:

- hoe ziet nokia here er dan uit (als het dan nog zo heet?)

- doen de duitse drie nog zaken met tomtom (ik denk van wel)

- wat is de strategie? Zullen ze automotive only zijn of ook gericht op andere markten (de licensing markt, telco's en gis)?

- maakt here hierdoor een technologische inhaalslag of loopt ze juist achterstand op?

- hoe reageren andere autofabrikanten hier op? Met wie doen ze liever zaken?

- neemt tomtom nog bepaalde acties en welke?

- Hoe goed zal het trio zijn in het besturen van here?

- Waar ligt het hart? In Finland, In Duitsland of in Chicago? Gaat dat gepaard met verlies van talenten?

- Kan TomTom nu makkelijker de 'onafhankelijk' kaart spelen in haar positionering?

Etc. Etc.

Er zullen vast negatieve aspecten zijn, maar ik zie er (veel) meer die positief zijn.
[verwijderd]
0

ik ontken dat toch niet Justin, ik stel toch dat de gemiddelde koersdoelen van de analisten kloppen, ik zeg enkel dat ik a ) niet weet of we eerst nog een correctie krijgen b) wat doet het algehele beurssentiment en c) waar staat TT over 2 jaar, zijn de kaarten nog bij TT of zitten die bij een ander

naturlijk zijn er veel meer positieve aspecten dan negatieve , we staan toch aan 10 euro en niet aan 5 euro zoals eind verleden jaar

ik was één van de weinige die schreef ik denk dat TT voor 2015 eerder een 7 euro noterend aandeel gaat zijn dan 5, toen was Here nog niet in beeld, nu staan we op 10 , we staan hier omdat het allemaal positief is, was er meer negatief stonden we nu op 6 of 7
[verwijderd]
0
Er is iets dat je wel ontkent.

De mogelijke positieve gevolgen van een Duits Here.
[verwijderd]
0

Ja dat zie ik niet, ik zie niets positief voor TT aan het feit dat de Duitsers in Here stappen, kan ook niet begrijpen dat je dit als positief ervaart, ik heb het over het bedrijf TT, dat deze Here overname kan leiden tot een verkoop van de kaarten van TT en daardoor een hogere koers, daar heb ik het niet over.
[verwijderd]
0
Im Geheimlabor von GM.

PremiumAls erster Hersteller will der US-Konzern General Motors 2016 ein selbstfahrendes Auto auf den Markt bringen. Auch die Marke Opel soll von der neuen selbstfahrenden Technik profitieren und so sicherer werden.

www.handelsblatt.com/my/unternehmen/i...

- - -

Bosch Honored by General Motors as a 2005 Supplier of the Year

FARMINGTON HILLS, Mich. – Bosch was named as a General Motors Supplier of the Year for its overall business performance in providing GM with world-class technology and engineering services

tis wel uit 2005 (award) maar denk dat Bosch hun "world-class technology and engineering services " blijft leveren aan GM en zodoende ook Opel.....(1+1=2)??
[verwijderd]
0
Verkoop van HERE aan de autobedrijven zal een schokgolf teweeg brengen, alle voorspellingen ten spijt. Gezien de koers houdt men daar al rekening mee, een onvermijdelijk feit.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Ik moet jullie wel waarschuwen ik praat heel veel dus jullie zullen vast veel last van mij krijgen op dit forum. Jullie zijn gewaarschuwd.
[verwijderd]
1
quote:

schreef op 29 juli 2015 10:51:

Verkoop van HERE aan de autobedrijven zal een schokgolf teweeg brengen, alle voorspellingen ten spijt. Gezien de koers houdt men daar al rekening mee, een onvermijdelijk feit.
Maar welke kant gaat die schokgolf op?

Stel je bent beslisser bij Ford of GM. Als je bij nokia here blijft of gaat shoppen, dan maak je hen groter. Terwijl zij belang hebben bij dual source. Anders worden ze afhankelijk van een Duits trio. Er is dus een incentive om in tomtom te investeren.
[verwijderd]
0
mobil.openpr.de/index.php?go=article&...

Amsterdam, 24.06.2015. TomTom Telematics bringt in Deutschland und Großbritannien eine Smartphone-App auf den Markt, die Fahrern Echtzeit-Informationen zu ihrem Fahrverhalten liefert.
mjmj
0
quote:

Hibii schreef op 29 juli 2015 10:57:

Ik moet jullie wel waarschuwen ik praat heel veel dus jullie zullen vast veel last van mij krijgen op dit forum. Jullie zijn gewaarschuwd.
Prima Hibli, als je ook wilt dat je gelezen wordt moet je nadenken over kwaliteit van je bijdragen. Als je zomaar wat gaat brullen zonder onderbouwing of feiten dan ben ik bang dat velen je zullen negeren.
Ballo
0
quote:

schreef op 29 juli 2015 10:51:

Verkoop van HERE aan de autobedrijven zal een schokgolf teweeg brengen, alle voorspellingen ten spijt. Gezien de koers houdt men daar al rekening mee, een onvermijdelijk feit.
Iets is een feit of iets lijkt onvermijdelijk...
Juun
0
quote:

R8GT schreef op 29 juli 2015 10:43:

Ja dat zie ik niet, ik zie niets positief voor TT aan het feit dat de Duitsers in Here stappen, kan ook niet begrijpen dat je dit als positief ervaart, ik heb het over het bedrijf TT, dat deze Here overname kan leiden tot een verkoop van de kaarten van TT en daardoor een hogere koers, daar heb ik het niet over.
Als we de meer dan 10 scenario's wat betreft de verkoop van HERE, die de afgelopen maanden de revue zijn gepasseerd op een rij zetten, in volgorde van droomscenario tot nachtmerrie, dan staat het initiatief dat de Duitsers nu tonen, waarbij ze een open platform willen waarbij iedere autobouwer zich "gratis" kan aansluiten, wat mij betreft aan de kant van de nachtmerrie. Ik ben geen angsthaas, maar bij HERE in Duitse handen, hebben ze gewoon minder TT nodig.
1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront