TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wist u dat.........................?

5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
[verwijderd]
0
@Wies,

Van mij mag iedereen beleggen op de manier die hij, zij wenselijk vind. Geen probleem het zijn niet mijn centen dus waar zal ik mij dan druk over maken.

Wat ik frappant vind aan jouw betoog over groei- en waarde aandelen is dat je TT hier niet in ziet, ik ook overigens ook niet, en dat je dit dan kracht bij wil zetten door de volgende vraag neer te zetten:

" TomTom is nu 10 jaar op de beurs en wat heeft TT haar aandeelhouders gebracht"? En dan moeten wij allemaal in koor roepen "niets". Okay en dan? Wat wil dat zeggen dan? Kijk eens naar Apple, waar jij toch een groot fan van bent, wat heeft Apple aan haar aandeelhouders in de eerste jaren na de beursintroductie gebracht? Niets! Dus tot aan de IPhone was het ook maar helpen met Apple en wie zegt mij dat TomTom dit in mindere mate ook niet kan overkomen?
Ik heb er alle vertrouwen in, dat is duidelijk.
boem!
0
@ WIESJE

Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Klinkt allemaal heel plausibel maar is evengoed te weerleggen met voorbeelden.

Beiden hebben we een goed gevoel bij waar tom2 nu staat.

Jij gaat voor de befaamde 1 vogel in de hand omdat de toekomst per definitie onzeker is; ik ga ervoor om te bezien hoeveel vogels er uit de lucht kunnen worden gehaald.

Tom2 is en zal geen grote speler worden met tientallen/honderden miljarden aan omzet.
Dat is ook niet nodig enkele miljarden aan omzet is genoeg.
Enkele wijsneuzen (MS, ING) hebben bemerkt dat er een gerede kans bestaat dat Tom2 een redelijk marktaandeel kan behalen in een zeer verwachtingsrijke markt en de gebrekkige rekensommen die zij aan dat scenario hebben besteed leiden tot koersdoelen die ik als start zie van een mogelijke ontwikkeling.
nr36
0
[verwijderd]
0
quote:

Nait Soesen schreef op 29 augustus 2015 01:03:

Telematics reborn?
report from the company’s Developers Conference

fieldservicenews.com/telematics-rebor...

fieldservicenews.com/telematics-rebor...
Leuk gevonden. Maar dit leest wel heel erg als een advertorial (is het dat ook?).

Het blijft mij persoonlijk verbazen dat we niet meer autonome groei zien bij TTT. Als marktleider in Europa zou je de marktgroei toch moeten kunnen overtreffen?
[verwijderd]
0

@ Martin & Gerard, we hebben alle 3 het zelfde doel voor ogen, enkel verschillen we in de gedachte hoe daar te komen, ik zie liever zekerheid ingebouwd in de huidige Koers door een onderdeel hard te maken en dan stapsgewijs de keuze te hebben of nog verder te kapitaliseren of de business te laten bloesemen, maar om nu met een hand uit de hemel van NOK die in 1 x de onderwaardering van TT keihard laat zien door de verkoop van Here ongemarkeerd voorbij te laten gaan, daar gaan ze nog spijt van krijgen.

als er over 6, 12 of 18 maand een onvoorziene situatie zich voordoet in de wereld die een mega impact kan hebben op de Beurzen en de financiële situatie dan zie ik TT liever van 15 euro naar 1O terug zakken met wat Cash in de bank dan nu van 10 naar 5 en niets opgeschreven te hebben.

succes en gd wknd.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 29 augustus 2015 07:50:

[...]
Leuk gevonden. Maar dit leest wel heel erg als een advertorial (is het dat ook?).

Het blijft mij persoonlijk verbazen dat we niet meer autonome groei zien bij TTT. Als marktleider in Europa zou je de marktgroei toch moeten kunnen overtreffen?
Laat ze TTT maar verzelfstandigen, en dan tegen de waardering van Fleetmatics. Voor mij persoonlijk hoeft het niet zo, maar het kan de verborgen assets van TT eindelijk eens aantonen. Krijgt Wies ook zijn zin.

En met de rest stug doorgaan. Hoewel: een afgesplitste jv op mappingebied (met TT als meerderheidsaandeelhouder, iets als bij ASML) zou ook welkom zijn. Om bij de komende HAD en 3D maps meer slagkracht te vormen tegen Google, Apple (als die los van TT door zouden willen gaan), HERE en Uber.
De volgorde is bewust. Uber kan ik hier nauwelijks serieus nemen.
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Informer schreef op 28 augustus 2015 07:17:

Justin

Is Navinfo nog steeds kandidaat nummer 1 voor overname van TT Maps ?

Jij schreef op 17 juni 2015..

Een ding kan ik je verzekeren. Dat is dat China Inc (Baidu, Navinfo, Tencent, Alibaba) zich willen inkopen in de westerse wereld. Navinfo heeft al een klein bedrijf in Eindhoven overgenomen en is naarstig op zoek naar andere opportunities en Nokia HERE is voor hen een once in a lifetime opportunity. De handel ligt stil, ze zijn leningen aan het uitgeven en het bericht dat ze samen met Tencent en private equity 4 miljard willen bieden is al even zichtbaar geweest.

Tegelijkertijd zie je in de San Francisco bay area dat een routing specialist 200.000 dollar per jaar betaald krijgt. Bij TomTom zijn dat de 'normale banen'. De schaarste is enorm. Dan gaan we weer terug naar "those people don't grow on trees", wat een reden was voor een Bank of America analyst om te denken dat tomtom wordt overgenomen door Apple.

Dan is het kopen van TomTom ook interessant, want ten eerste is het aantal specialisten dat tomtom heeft sowieso niet te vinden, laat staan groepen die op elkaar ingewerkt zijn met duidelijke processen en goede systemen. En dan kosten ze ook nog eens 3 tot 4 keer minder.

Lof voor je uitgebreide citaten van Navinfo. Maar ik constateer dat Justin in alle talen zwijgt.
Die citaten zijn kennelijk door de google-vertaling gehaald chinees. Geen touw aan vast te knopen. Semi-kapitalistisch gelul van te rijk geworden Chinezen.

Eerder haalde Navinfo hun eigen info van hun site weg. Het lijkt op interne onenigheid, of op z'n minst op Chinese instabiliteit. Bij ADO den Haag zit af en toe ook een te rijke Chinees op de tribune... Je zou je als Hagenees toch kapot schamen!
Chinezen zijn gek op olifantenivoor. Daarom zijn zij mijn vijanden.

Die a-sociaal geworden Chinezen hebben momenteel hun eigen zorgen. Wij ook, met vluchtelingen en zo.
It's along way, before the chain shall meet.

[verwijderd]
0
Al gepost ?

SGN targets savings of £1million by transforming driver behaviour

27 Aug 2015

London, August 27, 2015
Gas distribution company SGN is expecting to save in the region of £1million by implementing a driver performance improvement programme across its 2,000-strong fleet.



The company, which operates across the south of England and the whole of Scotland, is using TomTom Telematics technology, including driver behaviour improvement system OptiDrive 360, to tackle inefficient practice.

During a 100-vehicle trial, SGN reduced the volume of fuel wasted through idling by almost 68 per cent and improved average fuel consumption by 11 per cent.

“The finance department at SGN recognised a huge opportunity for using driver performance data to transform operational efficiency and we now stand to make major savings on both fuel and maintenance,” said Chris Stone, Head of Finance at SGN.

“Prior to implementing this programme, the company was wasting 13,000 litres a month through vehicle idling alone, but now we are able to provide drivers and managers with visibility around problem trends and the reasons why they occur.”

“We understand drivers don’t intentionally drive badly so this isn’t about punishing them. Instead, we are focused on working with our employees to help them perform more efficiently and safely on the road.”

OptiDrive 360 scores drivers based on a range of key performance indicators including speeding, driving events, idling and gear shifting and constant speed. Regular performance reports are shared with managers, allowing them to work with individual drivers to tackle any specific issues.

The TomTom system also integrates with SGN’s fleet management provider Inchcape. This means Inchcape is given access to live engine fault code data, allowing them to conduct pre-emptive maintenance work when required.
[verwijderd]
1
HERE steers establishment of common interface for in-vehicle sensor data transmission

telematicswire.net/here-steers-establ...

During the forum held at HERE in Berlin, Germany, participants representing 16 companies agreed the industry must define a format in which vehicle sensor data is ingested by a location cloud. Additionally, participants discussed a range of technical issues, including data content, security, anonymization, and transmission accuracy and efficiency based on the ingestion interface specification recently published by HERE.

The creation of a common specification for in-vehicle sensor data is prerequisite to an industry standard, following a similar approach taken by HERE and its industry peers to usher in ADAS Interface Specification. In the upcoming weeks and months HERE will re-engage industry peers across the globe to establish a formal working group on sensor ingestion standardization.

Tom3
0
quote:

R8GT schreef op 28 augustus 2015 15:12:

@ Gerard, prima , is niet mijn insteek een ieder is vrij om een aandeel te bezitten voor welke reden hij juist acht

voor mij is een LT investeringsaandeel, eentje die je rendement en zekerheid geeft er zijn namelijk waardeaandelen en groeiaandelen, TT valt voor mij in deze laatste categorie vanwege de sector waar TT zich in beweegt, die gaat zeker groeien en vanwege het feit dat je het bij TT van koerswinst moet hebben en die realiseer je het beste door de Beurs naar de waarde van je assets te krijgen.

mocht TT ooit een dividend yielding aandeel worden , die getrouw een return geeft aan haar aandeelhouders dan is het een ander verhaal, maar om TT als investeringsaandeel in de categorie te plaatsen van de Nestlé's of Shell's van deze wereld, gaat mij veel te ver. ( ik zeg niet dat jij dat doet )

er zijn mensen die 15 jaar in Nestlé of Shell zitten, soms wat meer, soms wat minder, maar deze aandelen hebben een track-record van trouwe dividend betalers in goede en slechte tijden, dan is eigenlijk koerswinst van ondergeschikt belang, het is als een security die je een rendement geeft, maar waar je toch ook mee kunt profiteren van het algehele beursklimaat of van de sector waar zij zich in bevinden.

nogmaals mijn kijk op TT is anders, TT staat dacht ik 10 jaar aan de Beurs wat heeft TT tot nu toe de aandeelhouder gegeven ?
wat was de issue prijs en hoeveel geld hebben ze opgehaald bij de aandeelhouder en wat is daar de aangepaste beursprijs van voor hen die vanaf dag 1 met TT op de beurs hebben meegedaan ?
al die mensen die meegelopen zijn vanaf dag 1 met Goddijn en hem trouw zijn blijven volgen tot de dag van vandaag, wat hebben die nu voor hun geld gekregen, 10 jaar hé, is geen kattenpis, ik heb het niet over de laatste 3 jaar.
ik heb ook goed geboerd op TT sinds ik erin zit nu 1 1/2 jaar, maar dat is allemaal speculatieve koerswinst, voornamelijk met dank aan Nokia.
@R8GT, ik ben het niet helemaal eens met je wat betreft je laatste zin. Toen de Here verkoop bevestigd werd op 10 april ging de koers van 7,40 naar 8,17. De verkoop van Here maakte duidelijk welke onderwaardering verscholen zat in Tom2 en dat Tom2 zijn zaakjes voor wat betreft kaartonderhoud beter op orde heeft dan Here. De koersstijging is ook in de ogen van de analisten geheel gerechtvaardigd, maw er zit weinig lucht in. Dat de koers nu wat terug loopt is te danken aan het weglopen van de fantasie dat Tom2 nu ook wel in de etalage zal gaan komen. Denk dat we uiteindelijk beter kunnen vertrouwen op de goede ontwikkelingen binnen het bedrijf zelf. Een eventuele partiele verkoop beschouw ik dan als bonus.
[verwijderd]
0
Mooi overzicht waar Bosch automotive mee bezig is, sinds 2015. Hopelijk ook T2.

paultan.org/2015/08/30/2015-bosch-int...

For 2015, Bosch has decided to parade (many) test vehicles that were equipped with technology designed to emphasise three key criteria that it predicts will become more relevant in the automotive industry – electrification of combustion engines, automated driving and vehicular connectivity beyond entertainment.

As mentioned, the list of vehicles on offer was exhaustive, to say the least. Under the electrification umbrella, Bosch provided vehicles such as the BMW i8, i3, eScooters and the Volkswagen XL1. Also showcased were Bosch’s latest steps in optimised combustion and low-volt technology.

A B7 Volkswagen Passat 2.0L TDI BlueMotion demonstrated the boost recuperation system – said car utilises a 48-volt diesel mild hybrid setup. An Audi A3 Sportback g-tron, along with another Passat and Mercedes-Benz E 400, demoed Bosch’s latest piezo injector tech under the optimised combustion platform.

Moving on to the automated realm, Bosch provided a Land Rover Discovery Sport equipped with the brand’s autonomous emergency braking system as well as a Tesla Model S to showcase its capabilities in developing a highly-automated vehicle for the road.
Willemijn1
0
quote:

gerard_ecb schreef op 29 augustus 2015 00:07:

@Wies,

Van mij mag iedereen beleggen op de manier die hij, zij wenselijk vind. Geen probleem het zijn niet mijn centen dus waar zal ik mij dan druk over maken.

Wat ik frappant vind aan jouw betoog over groei- en waarde aandelen is dat je TT hier niet in ziet, ik ook overigens ook niet, en dat je dit dan kracht bij wil zetten door de volgende vraag neer te zetten:

" TomTom is nu 10 jaar op de beurs en wat heeft TT haar aandeelhouders gebracht"? En dan moeten wij allemaal in koor roepen "niets". Okay en dan? Wat wil dat zeggen dan? Kijk eens naar Apple, waar jij toch een groot fan van bent, wat heeft Apple aan haar aandeelhouders in de eerste jaren na de beursintroductie gebracht? Niets! Dus tot aan de IPhone was het ook maar helpen met Apple en wie zegt mij dat TomTom dit in mindere mate ook niet kan overkomen?
Ik heb er alle vertrouwen in, dat is duidelijk.
Dit herinnert mij aan een verhaal (waar gebeurd) wat ik eens heb gehoord.
De oprichters van IBM moesten, toen zij begonnen ook "geld verzamelen" om hun ideeën uit te werken. Ze verkochten voor een "luttel" bedrag aandelen aan familie, vrienden, buren etc. Veel mensen met, zeg maar, een inkomen van 1 tot 3 keer modaal. Aandelen op de plank (het had ook zomaar helemaal NIKS kunnen worden). Totdat jaren later IBM ging groeien en ze allemaal schat- en schatrijk zijn geworden. Het is wel een beetje geduld, vertrouwen en geloof in het product hebben en ook in de mensen, die het ontwikkelen.
Juun
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 30 augustus 2015 09:29:

HERE steers establishment of common interface for in-vehicle sensor data transmission

telematicswire.net/here-steers-establ...

During the forum held at HERE in Berlin, Germany, participants representing 16 companies agreed the industry must define a format in which vehicle sensor data is ingested by a location cloud. Additionally, participants discussed a range of technical issues, including data content, security, anonymization, and transmission accuracy and efficiency based on the ingestion interface specification recently published by HERE.

The creation of a common specification for in-vehicle sensor data is prerequisite to an industry standard, following a similar approach taken by HERE and its industry peers to usher in ADAS Interface Specification. In the upcoming weeks and months HERE will re-engage industry peers across the globe to establish a formal working group on sensor ingestion standardization.

Momenteel vind ik dit de grootste bedreiging voor TT. 16 die de handen ineen slaan met rechtstreeks onderling contact en TT die afhankelijk is van Bosch, of en hoe die het opnemen voor de kwaliteiten van TT. En dat bij een initiatiefnemer HERE ! Die gaan echt niet TT promoten en naar de voorgrond halen.

M.i. móét er nu op korte termijn nieuws van TT komen dat er op het gebied van het vormen van een standaard ook initiatieven zijn die van belang zijn. Anders heeft TT straks op papier de beste standaard, maar wordt in de praktijk de standaard van HERE ingevoerd. Helaas kun je van de papieren standaard geen facturen versturen, dat is alleen mogelijk als er in de praktijk overgeschakeld is op je standaard.

Voor mijn gevoel doemt steeds de vergelijking op met Betamax, Video2000 en VHS. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Juun
0
M.a.w.:
Je moet altijd zelf meer invloed hebben op een positieve ontwikkeling van je eigen toekomst dan dat een ander invloed heeft op jouw toekomst. En dat gevoel heb ik er vandaag niet bij. En dat meer invloed is uitdrukkelijk niet het bezit van een meerderheid van de aandelen.

Terugkijkend op het laatste half jaar zal HG wel denken/gedacht hebben:
"HAD ik maar de raad op het IEX forum opgevolgd en voor het ASML scenario gekozen". Dan HAD TT nu 16 volgers op zijn/achter de hand gehad, en voldoende (financiële) steun om iedere ontwikkeling op een dusdanige manier naar zijn hand te zetten dat de standaard die TT voorstelt, ook de standaard is die in de praktijk wordt ingevoerd.
dipity
0
@Juun De uitkomst van dit forum is geen overeenkomst tussen 16 partijen, maar hetgeen waar ze het over eens zijn op basis van dit forum (het is prerequisite). Er gaat nog veel water door de Rijn voor er een industrie standaard komt, of meerdere, of helemaal niet, en voor partijen overeenkomsten sluiten. Gezien de hoeveelheid spelers aan de kant van automotive en tech plus de potentiele omvang van de markt, en de uitstekende cont(r)acten van TT op dit ogenblik, plus kartelwetgeving, komt er of een universele standaard waar TT deel van uitmaakt, of er komen twee (max drie) standaarden of er komt geen standaard. Duurt nog wel een jaar of drie / vijf tot het is uitgekristalliseerd.
dipity
0
Met Betamax en VHS is het niet te vergelijken, overigens. Ten eerste is video een enkelvoudig systeem, terwijl het bij HAD gaat om een geintegreerd zeer complex proces . Ten tweede: TT is al aan boord bij zeer grote partijen als Apple, Bosch, Volkswagen en verzamelt / verwerkt dagelijks op de meest efficiente wijze verreweg het grootste aantal probes gerelateerd aan de automotive industrie. En deze verwerking van probes zijn (o.a.) cruciaal voor HAD, zie voor de juiste uitleg de posts van BDB.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 30 augustus 2015 10:48:

[...]
Momenteel vind ik dit de grootste bedreiging voor TT. 16 die de handen ineen slaan met rechtstreeks onderling contact en TT die afhankelijk is van Bosch, of en hoe die het opnemen voor de kwaliteiten van TT. En dat bij een initiatiefnemer HERE ! Die gaan echt niet TT promoten en naar de voorgrond halen.

M.i. móét er nu op korte termijn nieuws van TT komen dat er op het gebied van het vormen van een standaard ook initiatieven zijn die van belang zijn. Anders heeft TT straks op papier de beste standaard, maar wordt in de praktijk de standaard van HERE ingevoerd. Helaas kun je van de papieren standaard geen facturen versturen, dat is alleen mogelijk als er in de praktijk overgeschakeld is op je standaard.

Voor mijn gevoel doemt steeds de vergelijking op met Betamax, Video2000 en VHS. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
AB

Helemaal mee eens. Ik heb dit ook meermalen aangehaald. Maar twijfels rond de strategie van Tom2 worden op het forum niet gewaardeerd, terwijl ze in mijn ogen juist de discussie verlevendigen.
[verwijderd]
0
quote:

dipity schreef op 30 augustus 2015 11:26:

Met Betamax en VHS is het niet te vergelijken, overigens. Ten eerste is video een enkelvoudig systeem, terwijl het bij HAD gaat om een geintegreerd zeer complex proces . Ten tweede: TT is al aan boord bij zeer grote partijen als Apple, Bosch, Volkswagen en verzamelt / verwerkt dagelijks op de meest efficiente wijze verreweg het grootste aantal probes gerelateerd aan de automotive industrie. En deze verwerking van probes zijn (o.a.) cruciaal voor HAD, zie voor de juiste uitleg de posts van BDB.
Aan tafel zitten met de grote jongens is in deze fase juist cruciaal.
[verwijderd]
0
Door dat tomtom zijn eigen niet laat horen sinds de verkoop van Here, denken velen hier, dat ze niets tot weinig doen, om hun eigen op de kaart te zetten ...ik wacht eerst de maand september af, eer ik een conclusie trek......We gaan het zien....
5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil +0,065 (+1,17%)
Hoog 5,635
Laag 5,510
Volume 225.292
Volume gemiddeld 278.330
Volume gisteren 304.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront