TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Ozzyman2 schreef op 1 juni 2016 14:13:

Waarom ondernemen we geen actie ipv hier alleen te *sorry voor mijn taalgebruiken heren en dames* zeiken?

Ik zie hier goede initiatieven naar voren komen, net als die van tatje. Laten we ten minste wat proberen te doen met z'n alle. In het ergste geval, ben ik zelf bereid om contact op te nemen met Harold. Heb hem toevallig op Linkedin (niet dat ik hem persoonlijk ken), als we een lijst aanleveren met 200+ aandeelhouders met xxx aandelen die meer duidelijkheid wilt... kan hij toch niet negeren?

En als het hij het negeert, gaan we naar Adam en leg ik het op "zijn bureau".

Is het een idee om hier een draadje hierover te starten? Dan doen we tenminste iets om voor ons zelf op te komen ipv alleen maar te klagen. Want ik ben ook moedeloos van het aandeel en de IR. Ik geef Jank, moneymaker, vuurgoudhaantjes en riet gelijk voor hun wijze van communiceren, want het is gewoon een rukaandeel van een prachtbedrijf.

Een oproep doen en dan met 20-30 man naar Amsterdam, en spandoeken mee is voer voor de media en even flink signaal afgeven met zijn allen.
[verwijderd]
0
quote:

Slainte schreef op 1 juni 2016 15:10:

[...]

Haha, nu weet ik het zeker.

? Je bent zwanger.
mjmj
0
quote:

Geld als schreef op 1 juni 2016 15:24:

[...] Een oproep doen en dan met 20-30 man naar Amsterdam, en spandoeken mee is voer voor de media en even flink signaal afgeven met zijn allen.
Ja mss beter Huizen ipv Amsterdam?
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 1 juni 2016 15:28:

[...]

Ja mss beter Huizen ipv Amsterdam?
Hoofdkantoor !
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 1 juni 2016 15:16:

[...]

Ik ben het met je eens dat mensen geen 'acuut koersgevoelige' inside info moeten verspreiden en er ook niet naar op zoek moeten. Daarom zoek ik vooral naar strategische info. Informatie die wel je beleggingsbeslissing onderbouwt maar niet acuut van invloed is op de beurswaarde. Als voorbeeld: hoe het spel rond HERE gespeeld wordt.

Dat gezegd hebbende vind ik jouw uitspraak: "zeg me wie je bronnen zijn" teveel gevraagd. Daar zijn het niet voor niets bronnen voor. Ik heb ook een en ander gehoord gewoon door op een congres een praatje met iemand aan te knopen.

Zo iemand wil je niet in de verlegenheid brengen door die met naam en toenaam op het forum te zetten. Zeker niet omdat er op het forum tegenwoordig zoveel gekkies zijn dat ik ze ervoor aanzie om direct je bron te benaderen cq te belagen.

Ook heb ik contacten met wat mensen die in de sector werken (bewust niet met mensen bij tomtom) en ook met iemand die bij HERE werkt. Zo lang je niet naar acuut gevoelige informatie zoekt maar meer probeert een algemeen beeld te vormen vind ik dat geoorloofd. En ja, soms struikel je wel eens over wat informatie of over losse puzzelstukjes die alleen gezamenlijk van betekenis zijn en niet los van elkaar.

Als jij niet uitgaat van volvo en tesla is jouw goed recht. Ik denk daar het mijne van.
Justin , tweede deel was: "of waar we zelf de informatie kunnen teruglezen". Mischien kunnen er wel meerdere geruchten, door verschillende mensen op verschillende tijdstippen gehoord, naar één en dezelfde bron herleid worden.
Als het nou een vermoeden is, oké. Dan hou je nog een slagje om de arm. Maar sommigen beweren het met grote stelligheid. Ik zou echt wel willen dat het waar was. Maar uit de markt zou ik dan toch op zijn minst wat convergerende berichten verwachten die onze gedachten in de richting van zo'n deal zouden sturen.
Maar bij zowel Tesla als Volvo heb ik dat gevoel juist helemaal niet. Ook Toyoyta die met de gezamenlijke Tom2 partner Uber optrekt heb ik dit gevoel ook niet.
Het zijn júist 3 bedrijven die volledig hun eigen weg gaan en ook nog eens alledrie een verschillende kijk op Maps en Mapmaking hebben.
Maar goed, uiteindelijk zal de tijd het ons leren.

Tom2 moet er maar eens een berichtje uitsturen dat ze helemaal niet op al die OEM's zitten te wachten, maar zélf gaan partneren met een nieuwe EV-autoproducent die zich al in 2018 gaat richten op openbaar vervoer en taxi's. Is Faraday Future niks? Het geen gerucht, maar zou er zo maar één kunnen worden!

Mogelijk kan ik het dan niet meer volgen want ik ben bang dat ik vanwege de lage Tom2 koers spoedig mijn laptop moet verkopen om de hongerige monden van mijn arme kroost te voeden.
[verwijderd]
2
quote:

Riet van Milt schreef op 1 juni 2016 14:54:

[...]

Gelijk heb je JanK. Vervelend dat je weer zo'n onzinnige preek hebt gekregen die alleen maar bedoeld was om jou (voor de zoveelste keer) onderuit te halen. Het is niet moeilijk voor te stellen wie daar ab's aan geven.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die inzien dat alle sprookjesverhalen over koersen tot 200 de grootste flauwekul zijn. Laat je niet inpakken door eigen-egostrelende nonsensproza zoals hierboven door mensen die nog nooit iets over het bedrijf of de koers te melden hadden.
Met mij zijn er velen die jouw kritische geluid ter harte nemen.
Ach Riet, je komt over als een verstandige man dus ook jij zal hebben gezien dat er maar weinig posters praten over 100+ koersen. Ik heb martinmartin en groeibriljant er over zien schrijven maar alleen in combinatie met de woorden "als" en "dan". Dus als de takerate omhoog gaat en als het marktaandeel naar ..% gaat dan zijn koersen mogelijk boven de 100.

Daar kun je mee eens zijn en uiteraard mee oneens maar doe niet net alsof 80% van het forum denkt dat we over 2 maanden op 100 euro staan. Over het dikgedrukte deel geef ik je groot gelijk, maar gelukkig pretendeer ik dat ook niet. Apart dat je mij daarop aanspreekt en niet je eigen bijdrage kritisch bekijkt. Ik zou zeggen lees de laatste 20-50 bijdrage eens door en evalueer zelf of dat waardevolle berichten waren. En nu ik je toch spreek kan ik gelijk even zeggen dat ik het niet netjes vindt hoe je Jank behandeld en benaderd. Die man is 67 geloof ik die ziet heus wel hoe jij dingen opschrijft en bedoeld.

Met heel veel vriendelijke groeten,

Jan Anton


[verwijderd]
0
Heeft het wel met 'informatie' te maken?

Als de koers zonder aanleiding stijgt dan is het motto "vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan". En als de koers daalt dan is er sprake van gebrekkige informatie.

@Harrysnel

Alle grote beursgenoteerde bedrijven doen roadshows waarbij ze met analisten spreken. En ook voeren CEO's 1-op-1 gesprekken met CEO's. Ik heb er net nog eentje gelezen van TKH en van Aalberts. (zie afb.)

Het idee dat er in die interviews en roadshows geen informatie mag zitten die jij niet al als aandeelhouder weet of zou kunnen weten is begrijpelijk maar denk ik ook ondoenlijk.

Ik heb zelf in elk geval niet het idee dat ik informatie mis over tom2. Al moet je er wel moeite voor doen. Alhoewel. Als je IEX volgt en een beetje goed bent in verbanden leggen dan moet je toch een aardig eind komen.
Bijlage:
[verwijderd]
2
Het is teveel om ieder persoonlijk te bedanken voor de geweldige reacties. Ik ben net zo stom geweest dan de volgers hier, want ook ik was ook zo'n fanatieke geloofsgenoot. En ja ik ben er anders naar gaan kijken omdat HG cs alleen maar voor eigen glorie bezig zijn. Ze zijn zo gesloten als een mossel en minachten de beleggers. Ik heb eerder aangegeven dat ik nog op €8,45 zit met mijn aandelen TT. Daar gaat het niet om maar de scenario's hier bieden geen enkele zekerheid qua uitkomst en zij die vonden dat ik negatief bezig ben zijn precies hetzelfde maar dan in het verheerlijken van TT en zijn verwerpelijke bestuur. Het staat een ieder vrij zijn/haar mening te geven en de cultuur van de volgers is die van verheerlijking die z'n weerga niet kent . Ik blijf mijn mening verkondigen ongeacht wat men er van vindt. Gelukkig heb ik meerdere fondsen van bedrijven met een normaal en open management, Ik mis alleen nog mijn trouwe volger maar die meldt zich nog wel.
bartvde
0
Mapbox Drive is the first lane guidance map designed for car companies to control the in-car experience. Built specifically for semi-autonomous driving, ride sharing, and connected cars, the map is updated live from our network of sensors. From designing the map to customizing the navigation, we're building the platform for you to own every aspect of the relationship with the driver.

www.mapbox.com/blog/drive/
NoWorry
1
quote:

Slainte schreef op 1 juni 2016 14:23:

[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]

Zeer goede actie Henk.
Het forum begint langzamerhand weer vol te stromen met bagger.
Niet meer door te komen.

Groet
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 1 juni 2016 15:37:

[...]

Justin , tweede deel was: "of waar we zelf de informatie kunnen teruglezen". Mischien kunnen er wel meerdere geruchten, door verschillende mensen op verschillende tijdstippen gehoord, naar één en dezelfde bron herleid worden.
Als het nou een vermoeden is, oké. Dan hou je nog een slagje om de arm. Maar sommigen beweren het met grote stelligheid. Ik zou echt wel willen dat het waar was. Maar uit de markt zou ik dan toch op zijn minst wat convergerende berichten verwachten die onze gedachten in de richting van zo'n deal zouden sturen.
Maar bij zowel Tesla als Volvo heb ik dat gevoel juist helemaal niet. Ook Toyoyta die met de gezamenlijke Tom2 partner Uber optrekt heb ik dit gevoel ook niet.
Het zijn júist 3 bedrijven die volledig hun eigen weg gaan en ook nog eens alledrie een verschillende kijk op Maps en Mapmaking hebben.
Maar goed, uiteindelijk zal de tijd het ons leren.

Tom2 moet er maar eens een berichtje uitsturen dat ze helemaal niet op al die OEM's zitten te wachten, maar zélf gaan partneren met een nieuwe EV-autoproducent die zich al in 2018 gaat richten op openbaar vervoer en taxi's. Is Faraday Future niks? Het geen gerucht, maar zou er zo maar één kunnen worden!

Mogelijk kan ik het dan niet meer volgen want ik ben bang dat ik vanwege de lage Tom2 koers spoedig mijn laptop moet verkopen om de hongerige monden van mijn arme kroost te voeden.
Van toyota weet ik het niet. Er zijn enkele losse puzzelstukjes die voor mij onvoldoende zijn om uit te gaan van een partnership met Toyota. Maar het is wel voldoende om er op een later moment nog eens in te duiken of er niet meer informatie te vinden is. Want het is zeker wel een optie.

Ik hoor wat dingen die 'circumstantial' zijn.

*** Op de open dag zou gezegd zijn hoe belangrijk de japanners het vinden om bij de spelen van 2020 met self driving cars te komen ter promotie van de Japanse technologische voorsprong. Men is bij TT dus in elk geval bekend met de Japanse ambities.

*** Grappig genoeg zei IR van BMW tegen mij dat ze trots zijn op "de Duitse voorsprong" op het gebied van de sdc en ze noemden daarin zowel het consortium+Here en TomTom+Bosch als 'Duitse' voorbeelden. Ja, in een donker Duits verleden was Nederland ooit al een 'aanslibsel van Duitse rivieren' ;-)

Gezien de gepercipieerde strijd tussen Japan-Germany-US, als zou het om een wedloop gaan, kan ik me bovendien voorstellen dat de Japanners eerder bij TomTom aankloppen dan bij 'Duitse' HERE. Geen gekke gedachte toch?

*** Verder hoorden we tijdens de AvA dat Goddijn snel naar Japan moest.

*** Toyota Europe is inmiddels traffic klant van TomTom. Dus er liggen wel wat lijntjes.

*** Ook is TomTom samen met Bosch in Japan aan het testen. Dat is ook een aardige hint www.automotiveworld.com/news-releases...

*** Vacaturetekst die leek te wijzen op een sterk verdiepende relatie met een grote Japanse autofabrikant. Functie in Tokyo.

Allemaal circumstantial, maar toch...

Over Volvo is nu wel genoeg gezegd.
Dokus.
0
YES!~!! het nieuws waar we op zaten te wachten :-S

Global navigation and mapping company using Apigee’s API platform to help monetize its APIs and grow the ecosystem of TomTom-powered applications

apigee.com/about/press-release/apigee...
[verwijderd]
0
Alle focus op "onbemand" terwijl er meerdere partijen bezig zijn met verschillende methodes, "uiterst riskant" zag ik zojuist voorbij komen bij RTLZ op de Beleggers-dag.
Je kunt aandelen TomTom aanschaffen als je ook de hele inzet probleemloos echt kunt missen, het is gewoon een gok.

Het TT-managemnt kan niets beloven omdat het niet zeker is of ze het ooit waar kunnen maken, niets melden dus!....
[verwijderd]
0
Het is toch gewoon duidelijk , dat ze vanwegen het binnenhalen van orders ( waar het NU het moment-suprême voor is ) nog geen berichten naar buiten brengen over de vorderingen hiervan , zeker niet met welke klanten reeds overeenstemming is bereikt. Ook de intensievering van de samenwerking met Apple moet subtiel gebracht worden ( veel fabrikanten werken liever samen met TomTom ( qua informatie-uitwisseling ) dan met Apple. De vermoedens van een overname door Apple moeten derhalve niet aangewakkerd worden.

Komt goed !

[verwijderd]
2

@ Jan Anton,

mag ik Anton zeggen, mijn hond zegt is oké, het mag

ik ben niet gelovig en ik predik ook niet
aandelen zijn immer een bewegend doel, er spelen vele factoren een rol die de prijs bepalen , sommigen intern en door het bedrijf zelf te sturen, andere extern en die worden bepaald door het algehele beurssentiment of ontwikkelingen binnen de sector waar het bedrijf zich in begeeft

2015 was voor TT voornamelijk een sterke aandrijving komende uit de sector en dan met name , doordat TT's grootste concurrent werd overgenomen door de 3 Duitse autoconstructeurs
Morgan Stanley heeft daar een bijzonder rapport over geschreven en daarna ook nog een update voor aanpassing op gegeven, ze hadden het over TT als kaartbedrijf, welke een unieke positie heeft in de markt en daarbij ook een positie die het bedrijf , volgens MS in een blue sky scenario een waarde zou kunnen geven van Here x 1,6 , dat wel gezien als strategische waarde , dan heb je het dus over een mogelijke waarde van 4,5 miljard euro, dat was geen fantasie, we hebben het dan over 20 euro per aandeel
sindsdien is de waarde van de kaarten enkel toegenomen en is volgens HG de voorsprong op Here uitgedrukt in jaren, al 5
nu moet je dit ook een beetje met een korrel zout nemen, want een voorsprong in jaren is ook onderhevig aan Geld en als Here dadelijk een cheque uitschrijft voor 1,5 miljard aan kosten dan is die 5 jaar 2,5
nu is het wel duidelijk dat Here enkel bereid is die cheque uit te schrijven als de verdeelsleutel niet 3 participanten zijn maar 5 of liefst 7, ze doen hun uiterste best, maar vooralsnog is ook op dat front niets te melden.

maar nu terug naar die 20 euro die ik mid 2018 voorzie, dat is geen 'pie in the sky' , de onderwaardering zit nog steeds voor TT in de Beurswaarde, de fantasie - da's wat anders, die is uit het aandeel gelopen, maar dat zijn 2 verschillende dingen, het eerste is fundamenteel, het 2e is speculatief

TT is een groeiaandeel, de sector groeit en TT zelf groeit ook, da's dubbel op, maar nu de winst, want die moet het aandeel fundamenteel daar zetten, want het Bestuur heeft nu eenmaal geopteerd ( voor NU ) niet te verzelfstandigen , dus die winst, hoe moet dat nu ?
wat is nu nodig om TT van 25 cent wpa naar 75 cent wpa te krijgen , er van uitgaande dat 75 cent X 30 voor multiple en dat mag zeker voor TT, ons die 20 euro koers gaat geven ?

HG heeft duidelijk gezegd dat winst nu een prioriteit is, hoe kan je daar nu in 2 jaar naar toe, van de huidige 25 cent naar 75 cent

- omzet omhoog en kosten omlaag en investeringen spreiden of delen

en dat staat m.i. dan ook te gebeuren, wanneer krijgen wij dit te horen en nog liever te zien ?

1e kwartaal 2017

wanneer krijgen anderen dit te horen of te zien ?
na de zomer

waar staat TT dus einde jaar ?
10 euro

waarom zakt TT?
algeheel sentiment, zomer dip, weet ik veel, wat maakt het uit, het is een kwestie van tijd, TT's koers is als een kookwekker of zandloper, het gaat traag , maar het loopt door

wil iemand er nog in?
Ja, dat weet ik wel zeker.
is die al bezig ?
reken maar.

kan t lager ?
Ja, dat kan

dus, velen denken dat ik op de hand ben van de short spelers of hedge funds, absoluut niet ik ben bullish op TT en nog niet zo zuinig ook, maar ik weet wel dat zonder nieuws andere zaken de overhand nemen en dat zien we nu in de koers.

TT is gewoon een verdomd moeilijk aandeel om te lezen, maar dat is voor nu ook Delta Lloyd en ook Post NL en ook KPN , dat zijn allemaal aandelen die rijp zijn om genomen te worden en dan ontkom je niet aan periodes van druk, want zo werkt het nu eenmaal, er zijn meerdere belangen en die neuzen staan niet allemaal naar het Noorden, maar wat deze mensen allemaal wel willen is buy low and sell high en ze schromen dan ook niet een aandeel daar te zetten, als het ze lukt.

dit is mijn persoonlijke mening, zeg het er maar even bij, dus ik kan er compleet naast zitten, mocht dat zo zijn, dan gaat TT het echt héél moeilijk krijgen, want als TT in de komende 2,5 jaar haar voorsprong niet weet om te zetten in koersaanwas, dan lukt het nooit.
[verwijderd]
2
quote:

Jan Anton schreef op 1 juni 2016 15:39:

[...]

Ach Riet, je komt over als een verstandige man

En nu ik je toch spreek kan ik gelijk even zeggen dat ik het niet netjes vindt hoe je Jank behandeld en benaderd. Die man is 67 geloof ik die ziet heus wel hoe jij dingen opschrijft en bedoeld.



Je zuigt zoals alleen vrouwen kunnen, NOK

Hou daar eens mee op en besteed wat meer tijd aan je Nederlands. De vier (!) lagere school-fouten in de laatste twee (!) zinnen doen pijn aan mijn ogen.
[verwijderd]
1
quote:

Riet van Milt schreef op 1 juni 2016 16:09:

[...]

Je zuigt zoals alleen vrouwen kunnen, NOK

Hou daar eens mee op en besteed wat meer tijd aan je Nederlands. De vier (!) lagere school-fouten in de laatste twee (!) zinnen doen pijn aan mijn ogen.
Maak je me nu belachelijk om dat ik dyslectisch ben?
[verwijderd]
1
Iemand misschien een lekker kopje thee, koekje erbij?
Tante Riet 2 klontjes suiker geloof ik?

@Potpourri: zware last op schouders HG en z'n team. We gaan zien of ze het redden.
Dokus.
0
quote:

Riet van Milt schreef op 1 juni 2016 16:09:

[...]

Je zuigt zoals alleen vrouwen kunnen, NOK

Hou daar eens mee op en besteed wat meer tijd aan je Nederlands. De vier (!) lagere school-fouten in de laatste twee (!) zinnen doen pijn aan mijn ogen.
ik zie liever basisschool spelfouten in een post dan basisschool inhoudsloze posts!
En daar post jij er wel heel veel van de laatste tijd, Rietje
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 1 juni 2016 16:15:

Iemand misschien een lekker kopje thee, koekje erbij?
Tante Riet 2 klontjes suiker geloof ik?

@Potpourri: zware last op schouders HG en z'n team. We gaan zien of ze het redden.
Doe maar een klontje of 20 suiker ter compensatie van het zuur , ben blij dat er geen beeld bij zit op IEX :((
5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront