TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
[verwijderd]
0
Nieuwe video over de nieuwe demo opstelling van TomTom. Opvallend hoe TomTom zich de laatste tijd neerzet als belangrijke speler in de toekomst van autorijden. Nieuwe TomTom campagne vanaf 20 juni moet dat bij het grote publiek bekend maken om zo ook de verkoop van navigatiekastjes met live services te stimuleren.

TomTom is goed op weg. Voor TomTom geldt wat voor de technologische vooruitgang geldt: De verwachtingen op korte termijn worden vaak overschat maar de verachtingen voor de lange termijn worden onderschat.

www.youtube.com/watch?v=86U4sxCpRf8&a...
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 8 juni 2016 11:15:

toch tegenvallend deze koers wees eerlijk
JIJ JIJ...hebt het weer voormekaar gekregen gast! HET Moneymakereffect.

Standbeeld op de Zuid-AS.
pete67
0
In china moet je een lokale partner hebben om zaken te doen. Dat was met de export economie niet zo'n probleem daar. Nu gaan ze naar een diensten economie en betekent een externe partner dat deze dus handel gaat wegsnoepen van chinese partijen en daar is men niet happig op en dus wordt het vinden en samenwerken met een chinese partij moeilijker. Data verzamelen in china is nu indirect mogelijk lijkt mij met een samenwerkingspartij en dat is best knap te noemen niet iedereen komt daar nu meer binnen.
Dokus.
1
quote:

Natte krant schreef op 8 juni 2016 11:17:

[...]
JIJ JIJ...hebt het weer voormekaar gekregen gast! HET Moneymakereffect.

Standbeeld op de Zuid-AS.
papa? ben jij dit?

natte krant schreef op 8 jun 2016 om 10:44
Wat doet je vader tegenwoordig nadat ie z'n baan verloor bij de bank?

Hij is, ja tegen niemand zeggen hoor, hij is trol geworden bij IEX. Best goed betaald. Hij heeft een paar draadjes waar die op zit.
Wat ie nou precies doet weet ik niet. Iets met ali-assen en bashen. Joh ik zie dat ie gelukkig is. Elke avond zit ie in de kroeg. Neemt ie een lekker jong ding mee naar huis. Sinds ie gescheiden is geeft h'm dat rust.
Van die gouden handdruk heeft ie een huisje in Engeland gekocht.
De vastgoed is daar booming zei hij.
Nou ik weet het nog niet zo net. Voorjehetweet is er een BREXET
pete67
0
Daarom kopen die grote amerikanen bedrijven (bv Apple in Didi) ook van die chinese 'Uber' en navigatiebedrijfjes om zodoende daar hun diensten te kunnen uitbreiden.
[verwijderd]
1
quote:

pete67 schreef op 8 juni 2016 11:18:

In china moet je een lokale partner hebben om zaken te doen. Dat was met de export economie niet zo'n probleem daar. Nu gaan ze naar een diensten economie en betekent een externe partner dat deze dus handel gaat wegsnoepen van chinese partijen en daar is men niet happig op en dus wordt het vinden en samenwerken met een chinese partij moeilijker. Data verzamelen in china is nu indirect mogelijk lijkt mij met een samenwerkingspartij en dat is best knap te noemen niet iedereen komt daar nu meer binnen.
Zie mijn post over Baidu in het draadje over hype cycle. Ik vermoed dat Baidu de Chinese partner van TT kan worden. Baidu bood samen met UBER op HERE, maar viste achter het net. Daarna tekende UBER bij TomTom, van Baidu hebben we nog niks gehoord. Maar Goddijn hintte wel op Baidu in een gesprek met een analist en recent was een Baidu persoon ook gastspreker bij TomTom over het onderwerp standaardisatie van data formats.
[verwijderd]
0
quote:

Y schreef op 8 juni 2016 10:51:

[...]
Gewoon doorrollen die putjes
Dat doe ik pas als de uitslag bekend wordt gemaakt na 23 juni.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 8 juni 2016 11:24:

[...]

Zie mijn post over Baidu in het draadje over hype cycle. Ik vermoed dat Baidu de Chinese partner van TT kan worden. Baidu bood samen met UBER op HERE, maar viste achter het net. Daarna tekende UBER bij TomTom, van Baidu hebben we nog niks gehoord. Maar Goddijn hintte wel op Baidu in een gesprek met een analist en recent was een Baidu persoon ook gastspreker bij TomTom over het onderwerp standaardisatie van data formats.
JMdVries wist natuurlijk al dat dit in de pijplijn zat toen ik hem sprak. Dit voedt wel de fantasie omdat hij uitsprak "te hopen en te verwachten dat zich rond Tom2 een consortium gaat vormen". Wie zijn hier de usual suspects? Of moeten we idd meer aan China gaan denken? Ford zou een mooie ijsbreker zijn in het conservatieve Amerika. Daar willen ze op zeker gaan en zien nu dat de 'meest zekere' Europese autobouwer in zee gaat met Tom2.
[verwijderd]
0
quote:

Rabo. schreef op 8 juni 2016 09:11:

straks weer gewoon onder de 8 euro, geen paniek dus.
Goh je zal maar net verkocht hebben vorige week en wachten tot onder de7 om ze weer op te pikken..
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 8 juni 2016 11:29:

[...]

Dat doe ik pas als de uitslag bekend wordt gemaakt na 23 juni.
Bij mijn weten wordt er niet gespeeld op 23 juni.

www.google.nl/#q=ek+2016
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 8 juni 2016 11:29:

[...]

Dat doe ik pas als de uitslag bekend wordt gemaakt na 23 juni.
kukeleku heb je al eerder gepost dat iets zakken van de koers (is beursbreed) ivm brexit niet erg is als we daarvoor flink stijgen.
Chameleon
0
quote:

*Justin* schreef op 8 juni 2016 10:48:

[...]

Wat het in elk geval zal doen is dat veel autofabrikanten bij tomtom deze maps gaan aanvragen om te testen. Om de simpele reden dat tomtom de enige aanbieder is. Je wilt de autonome auto op verschilende soorten wegen en weer en klimaat condities testen.

Het mooie er aan is dus dat alle autofabrikanten die met zelfrijdende auto's testen, nu met tomtom in contact zijn of gaan treden. En die contacten worden vervolgens gebruikt om ook 'gewone' deals (minder ver weg in de tijd dus niet over autonoom rijden) te scoren.

Wat ook een belangrijk gegeven is, is dat sommigen denken dat hd maps maken voor tomtom te duur is. Maar ze doen 17 staten in een krap half jaar binnen de huidige begroting. En ook in Europa zijn ze flink bezig, ik hoorde dat ook Europa dit jaar af moet zijn. Het is dus ook een bewijs van de snelheid en kostenefficientie van het realtime maps platform.

De owners van here (het consortium) zal toch even achter de oren krabben als ze dit zien, want dit gaan ze zelf nooit redden. Dus achterstand met de machinerie (platform), met hd maps dekking, met nds routesoftware en in traffic kwaliteit.

----

Misschien moeten ze maar hetzelfde doen als Microsoft met haar delen van Nokia heeft gedaan. 8 miljard afgeschreven en opgedoekt ;-)

Die nieuwe CEO van Here heeft inderdaad een flinke uitdaging op zijn bord liggen. Een kat in het nauw kan alleen wel rare sprongen maken. Een white knight als Amazon is ook niet uitgesloten.

Zag ook dat er weer iemand van Here naar de Renault-Nissan alliance is overgestapt (Bruno Simon). Dat is nr 3 na Redzic en Vd Klashorst. En de autononmous vehicle activiteiten voor Renault en Nissan worden nu centraal aangestuurd door Redzic.
Dit kan de volgende grote vis voor TT worden.

Volvo binnen, nu nog Tesla erbij en dan hebben ze een paar van de voorlopers op HAD gebied te pakken.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 8 juni 2016 11:30:

[...]

JMdVries wist natuurlijk al dat dit in de pijplijn zat toen ik hem sprak. Dit voedt wel de fantasie omdat hij uitsprak "te hopen en te verwachten dat zich rond Tom2 een consortium gaat vormen". Wie zijn hier de usual suspects? Of moeten we idd meer aan China gaan denken? Ford zou een mooie ijsbreker zijn in het conservatieve Amerika. Daar willen ze op zeker gaan en zien nu dat de 'meest zekere' Europese autobouwer in zee gaat met Tom2.
Ik denk Tesla, Ford, Toyota en ik hoop ook General Motors en Nissan.
trend follower
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 juni 2016 11:16:

[...]

Goddijn zit er ten tijde van het bekend maken van de orderinstroom 2015 volledig naast met zijn take-rates van slechts 27% en nauwelijks groeiend (zie CC Q3-2015).

De orderinstroom is dan dus veel te conservatief gecalculeerd. De take-rate verdubbelt in 2016/2017 naar 60% en is volgens de marktexperts in 2019 minimaal rond de 80%.

Bij Volvo is dat in 2019 zo goed als zeker zelfs al richting de 100% (die bouwen ADAS standaard als veiligheid in de auto).

Het orderboek 2015 van boven de 300 miljoen kan straks eenvoudig 600 miljoen zijn.

De quote van SNS viel mij enigzins tegen of interpreteer ik de info onjuist?

"Op termijn zal de omzet uit het contract 22 miljoen tot 25 miljoen euro bedragen, gerekend met een totaal aantal voertuigen van 600.000 wereldwijd."

die 22/25 miljoen is dat dan op jaarbasis ergens in 2019?
Als dit zo is, wat is dan de totale contract waarde gedurende de gehele looptijd.

Ik dacht zelf meer aan 80-100 mil?

Iemand suggesties of benadering om te komen tot het bedrag?
[verwijderd]
0
quote:

Chameleon schreef op 8 juni 2016 11:38:

[...]

Die nieuwe CEO van Here heeft inderdaad een flinke uitdaging op zijn bord liggen. Een kat in het nauw kan alleen wel rare sprongen maken. Een white knight als Amazon is ook niet uitgesloten.

Zag ook dat er weer iemand van Here naar de Renault-Nissan alliance is overgestapt (Bruno Simon). Dat is nr 3 na Redzic en Vd Klashorst. En de autononmous vehicle activiteiten voor Renault en Nissan worden nu centraal aangestuurd door Redzic.
Dit kan de volgende grote vis voor TT worden.

Volvo binnen, nu nog Tesla erbij en dan hebben ze een paar van de voorlopers op HAD gebied te pakken.

Helemaal mee eens ;-) Nissan, Musk, denk Ford ook.
Dokus.
0
quote:

*Justin* schreef op 8 juni 2016 11:41:

[...]

Ik denk Tesla, Ford, Toyota en ik hoop ook General Motors en Nissan.
Tesla zit vooralsnog in het mobileye kamp. Tesla's worden daar in tegen ook gebruikt door Bosch om te testen.

Toyota zit nog met HERE navigatie; neemt wel TT traffic producten af. voor autonomous heb ik geen idee met wie ze werken.

Ford zit, voor autonomous, in het Nvidia kamp, samen met audi, ford, BMW
Diepo
1
quote:

*Justin* schreef op 8 juni 2016 11:11:

En trouwens: welk nieuws is groter?

Volvo of HD maps?

corporate.tomtom.com/releases.cfm
Volvo is veruit het belangrijkst!

Wat heeft Volvo voor op HD maps?

1) het is een feit; contract is gesloten

2) het is global; komt nog niet vaak voor bij Tom Tom

3) het is een totaal pakket; één van de eersten

4) wat er bij Tom Tom bijkomt gaat er bij HERE vanaf; precedent werking

De HD maps betreffen voornamelijk interstates. Dus zo'n 3.200 km rechte snelweg per staat. Dat is niet zo veel. Persbericht komt wel goed over en autofabrikanten kunnen er wel wat mee.
mjmj
0
Nu 1,8 miljoen omzet. Computers maken overuren. Kan me niet voorstellen dat er niet een soort risico-signaal wordt getriggerd. Het valt me wel op dat ondanks de omzet de koers zo vlak blijft liggen.
[verwijderd]
0
Hop daar gaat ie.

Iedereen die liep te klagen bij koersen onderin de 7. Het was absurd, maar ook een kans.
5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 16:59
Koers 5,660
Verschil +0,040 (+0,71%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 242.870
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront