TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 1 juli 2016 17:44:

[...]

Mee eens, we hebben het over een procentje, maar allemachtig wat een baggeraandeel.
Inderdaad een leuk bedrijf,maar een baggeraandeel.
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 1 juli 2016 17:57:

[...]

Ik heb toch liever M&M's

Maar met AH zijn we deze week toch maar mooi ongeveer €1,30 p/a gestegen. Maakt nog iets goed voor de rest zoals het verlies op BAM en TT

Fijn weekend
Klopt Jan ,sterke week na een onstabiele tijd.En een shortpositie van meer dan twee en half % in Ahold!.Nog nooit vertoond.Ze flikken ook van alles die lui.In het weekend moet die fusie maar definitief worden..

En volgende week met TomTom en MM knallen!

Mooi weekend.
[verwijderd]
0
quote:

Dickit o schreef op 1 juli 2016 18:41:

[...]

Hahaha

Rutte bonkt de minima en WA maxima
Jort heet toch Kelder ?
( Whats in a name )
[verwijderd]
0
quote:

KOS schreef op 1 juli 2016 15:22:

Wat is er met het aandeel Mittal aan de hand?....dat gaat nu al een paar dagen door het dak.
Ook een speelse aandeel als TT. Leuk toch?
[verwijderd]
0
quote:

Ozzyman2 schreef op 1 juli 2016 18:30:

Leuk feitje: als je 5 maanden geleden in Mobileye was gestapt had je nu een kleine 100% winst.
Als je twee weken geleden in Lavide was gestapt 200%
[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 1 juli 2016 19:37:

[...]

Als je twee weken geleden in Lavide was gestapt 200%
als je nergens instapt, heb je tenminste een normaal rustig leven.
[verwijderd]
1
Uitstaande aandelen:

Datum Aantal Toename
15-6-2016 232.253.586,00 1.089.425,00
31-5-2016 231.164.161,00 283.075,00
30-4-2016 230.881.086,00 107.035,00
31-3-2016 230.774.051,00 120.875,00
29-2-2016 230.653.176,00 108.595,00
31-1-2016 230.544.581,00 48.600,00
31-12-2015 230.495.981,00 77.667,00
30-11-2015 230.418.314,00 480.860,00
31-10-2015 229.937.454,00 369.506,00
30-9-2015 229.567.948,00 186.453,00
31-8-2015 229.381.495,00 462.475,00
30-6-2015 228.919.020,00 465.110,00
31-5-2015 228.453.910,00 2.482.420,00
30-4-2015 225.971.490,00 379.708,00
31-3-2015 225.591.782,00 550.684,00
28-2-2015 225.041.098,00 1.471.276,00
30-11-2014 223.569.822,00 744.685,00

Stel De Mol heeft zijn aandelen "rechtstreeks" gekocht dan,

als iedereen nou steeds een zin toevoegt kijken waar we op uitkomen

[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 1 juli 2016 22:41:

Bizar, zelfs Tesla is vandaag 2% gestegen.
Tesla zegt gewoon: "Gecondoleerd maar je moet tijdens het handsfree rijden ook gewoon je handen aan het stuur houden."

Mobileye zegt "Die sensor die nodig was hadden we niet verkocht, maar die kun je binnenkort wel bij ons kopen."

Welkom in het Angelsaksische rechtssysteem! In NL en Duitsland heb je nog zoiets als redelijkheid maar dat kennen ze daar niet.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 1 juli 2016 20:10:

Whoever Owns the Maps Owns the Future of Self-Driving Cars

www.popularmechanics.com/cars/a21609/...

TomTom doesn't want to be left out, so is working with Bosch, the world's largest automotive supplier, to license its data to carmakers.
Bosch? Ik heb nog een boormachine liggen in de garage...wel met TT inside :-)

koek koek
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 1 juli 2016 23:02:

[...]
Tesla zegt gewoon: "Gecondoleerd maar je moet tijdens het handsfree rijden ook gewoon je handen aan het stuur houden."

Mobileye zegt "Die sensor die nodig was hadden we niet verkocht, maar die kun je binnenkort wel bij ons kopen."

Welkom in het Angelsaksische rechtssysteem! In NL en Duitsland heb je nog zoiets als redelijkheid maar dat kennen ze daar niet.
Waarschijnlijk zat de 'bestuurder' tegen alle adviezen van Tesla in niet op te letten. Er zijn tekenen dat hij een DVD zat te kijken. Tja, het is natuurlijk ook geen 100% zelfrijdende auto. Tesla zegt dat je altijd alert moet zijn en je handen aan het stuur moet houden.
[verwijderd]
0
Wat heb je aan een zelfrijdende auto als je je handen aan het stuur moet houden?

En dan wel marketing bedrijven met je handsfree functionaliteit?
[verwijderd]
1
quote:

Accuboor schreef op 2 juli 2016 00:06:

Wat heb je aan een zelfrijdende auto als je je handen aan het stuur moet houden?

En dan wel marketing bedrijven met je handsfree functionaliteit?
Zelfrijdende autos bestaan nog helemaal niet. De huidige modellen, waarvan geclaimd wordt dat ze zelfrijdend zijn, zijn autos met zgn uitgebreide cruisecontrol systemen. In een auto met cruisecontrol dien je ook je handen aan het stuur te houden.

De huidige zelfrijdende autos hebben naast een cruisecontrol ook sensoren links/rechst/voor/achter die bijsturen als obstakels (dus ook mede-verkeer/autos) in het sensorgebied komen. Dat is uiteraard in de huidige generatie autos nog helemaal niet onfeilbaar. En mensen die achter het stuur van zo'n auto al rijdend in slaap vallen of een dvd film gaan kijken.....tekenen in feite voor hun dood, zeker bij snelheden van 120-180 km / uur. En dat is dus gebeurd. Maar nog veel vaker komt het voor dat er bijna ongelukken zijn of heel erge ongelukken, maar net nog geen dodelijke.....check youtube maar.
[verwijderd]
1
quote:

KOS schreef op 2 juli 2016 08:28:

[...]

Zelfrijdende autos bestaan nog helemaal niet. De huidige modellen, waarvan geclaimd wordt dat ze zelfrijdend zijn, zijn autos met zgn uitgebreide cruisecontrol systemen. In een auto met cruisecontrol dien je ook je handen aan het stuur te houden.

De huidige zelfrijdende autos hebben naast een cruisecontrol ook sensoren links/rechst/voor/achter die bijsturen als obstakels (dus ook mede-verkeer/autos) in het sensorgebied komen. Dat is uiteraard in de huidige generatie autos nog helemaal niet onfeilbaar. En mensen die achter het stuur van zo'n auto al rijdend in slaap vallen of een dvd film gaan kijken.....tekenen in feite voor hun dood, zeker bij snelheden van 120-180 km / uur. En dat is dus gebeurd. Maar nog veel vaker komt het voor dat er bijna ongelukken zijn of heel erge ongelukken, maar net nog geen dodelijke.....check youtube maar.
Vervelend voor de automobilist is alleen dat Tesla net doet of men al een heel eind op weg is. Ze zijn nu wel begonnen met waarschuwen. Moet ook wel met al die ongelukken en nu zelfs ook dodelijke slachtoffer (er zullen er vast veel meer zijn maar gelukkig rijden er niet al te veel Tesla's rond).
Tesla werkt bijv. met herkenning van strepen/lijnen voor de positionering en dat is niet voldoende. Levensgevaarlijk zelfs. Zeker in de USA waar het onderhoud van de wegen nou niet bepaald optimaal is. Knal je bijvoorbeeld opeens bijna bovenop een tegenligger omdat de positionering van de auto op de weg niet klopt.
Kun je dus veel beter een technologie als TomTom RoadDNA gebruiken voor deze ADAS-systemen.
Uiteindelijk zal er een combi van allerlei technologie nodig zijn; redundant en bij voorkeur los van de cloud (geen afhankelijkheid van fragiele en kwetsbare mobiele dataverbindingen voor de primaire veiligheidssystemen).

Die volledig zelfrijdende auto's gaat nog wel even duren. 2021 is vrij optimistisch maar zou voor de snelwegen kunnen. In de dorpen en steden kan het volgens sommige AI-experts nog heel lang duren. Er wordt zelfs 20, 30 jaar genoemd.
Energy
1
Het rapport van MdV is gebaseerd op veel inschattingen.Als je wat betreft je inschattingen aan de voorzichtige kant gaat ziiten dan rolt er een ander koersdoel uit je spreadsheet.Hij gaat uit van de nu bekend gemaakte deals en dat is ook logisch.Wat er niet is kun je ook niet meerekenen.
Velen van ons gaan er van uit dat de grote deals nog moeten komen binnen een periode van een jaar en lopen daar dus op vooruit.
Ik denk wel dat MdV voor de omzet van licensing in 2017 te laag zit.Het contract met Uber draagt in 2016 nog nauwelijks bij aan de omzet.Vanaf 2017 gaat dit contract een groei laten zien bij licensing.
Hoeveel dat zal zijn weten wij niet en MdV ook niet.Het is wel een omzet met een hoge marge.
Denk wel dat ze en bij Tt en de meesten hier op het forum en MdV verbaast zijn over de koersontwikkeling.
Het is ook logisch dat MdV iets voorzichtiger wordt in zijn aannames.

Er is geen winstwaarschuwing vanuit tt geweest.Afgelopen 2 jaar zijn er alleen maar positieve persberichten gepubliceerd.
De omzet stijgt.Koers staat op een derde deel van de waarde bij eventuele opsplitsing.

mjmj
0
quote:

Hik schreef op 1 juli 2016 23:26:

[...]

Waarschijnlijk zat de 'bestuurder' tegen alle adviezen van Tesla in niet op te letten. Er zijn tekenen dat hij een DVD zat te kijken. Tja, het is natuurlijk ook geen 100% zelfrijdende auto. Tesla zegt dat je altijd alert moet zijn en je handen aan het stuur moet houden.
Ja hallo, niet iedereen (v)rijdt veilig volgens de voorschriften. Dus een voorschrift wordt nooit 100% gevolgd. Dan kan je je wel beroepen op die voorschriften en je juridisch indekken maar als de ongelukken blijven komen gaat er toch echt iets gebeuren met je reputatie. In dit soort situaties gaat het om robuustheid van de techniek en daar spelen menselijke factoren de hoofdrol.
5.132 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 253 254 255 256 257 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront