Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
tonneke
0
Heb net 750 aandelen CPLP gekocht op 3.01 nou heb ik er in ieder geval kijk plezier tot 22.00 ;-)))
tonneke
0
Risky bets ik heb weer beginners fouten gemaakt, heb de aandelen aangeschaft bij de giro, dit was niet real time dus toch nog te duur gekocht haha en ik wist niet dat je op nasdaq ook met 10de van centen kon werken, het is voor mij de eerste keer om ook aandelen op de nasdaq te hebben.
Risky bets
0
quote:

Risky bets schreef op 14 juli 2016 14:38:

:)

Vandaag vind ik wel vaag. Frontline is oslo doet het goed. Olieprijs up en meestal correleert de koers van EURN daar sterk mee. Algemeen sentiment top, met meer dan een procent Aex... Heb een paar keer bijgekocht. Zal me niet verbazen als we binnen een half uur na opening US gewoon weer op 9.03 staan ofzo...
Kreeg het even warm toen EURN wegdropte, maar in het laatste half uurtje viellen de meeste puzzelstukjes van mijn bovenstaande plan toch nog samen :P
Risky bets
0
quote:

tonneke schreef op 14 juli 2016 17:06:

Risky bets ik heb weer beginners fouten gemaakt, heb de aandelen aangeschaft bij de giro, dit was niet real time dus toch nog te duur gekocht haha en ik wist niet dat je op nasdaq ook met 10de van centen kon werken, het is voor mij de eerste keer om ook aandelen op de nasdaq te hebben.
Ik heb vandaag ook bijgekocht CPLP, net nog op 3. Is een hele grote positie nu. Ik vraag me wel af of je ook weet waarom je CPLP koopt of dat je dat blind doet alleen omdat ik die naam hier roep. Als het t tweede is, is dat wel erg gevaarlijk. Moet je erg mee uitkijken in de toekomst, want daar ga je nog een keer mee op je plaat.

CPLP is voor mij nu veruit de beste risk-rewards uit shipping omdat:

- Bijna 100% charters, veel zelfs doorlopend tot 2020-2025
- 10% dividend rendement, een rendement waarvan ik verwacht dat ze deze de komende jaren zeer comfortabel zullen coveren.
- Ze, onder het 10% dividend betalen, ook nog een enorm schuld afbouw programma aan het doen zijn.
- Dit terwijl ze nu al een erg sterke balans hebben, voor een moderne vloot.
- Als ze de 2016-2018 schuld maturities kunnen doorrollen het komende jaar, kan het dividend weer terug omhoog richting 15c+ per kwartaal.
- Ze handelen op een fractie van hun real time NAV. Dit terwijl ze heel veel schepen hebben met een lange termijn charter erop ver boven de huidige dayrates. Daardoor denk ik dat de ruimte naar beneden beperkt is en kan ik me niet voorstellen dat ze na het oplossen van HMM nog onder de 2,5 gaan handelen.
tonneke
0
Ik heb ze echt omdat jij er enthousiast over bent, ik zal je er nooit op aankijken Risky bets ik handel zelf maar ben wel blij dat je me deze tip en het hoe en waarom van dit aandeel verteld hebt, ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen, heb er elke dag nog steeds zin in.
Talk
0
Howdy iedereen, ik ben aan het kijken voor een goede investering met het juiste risico/rendement. Banken en verzekeraars noteren, over het algemeen, laag. Deze tak van sport vind ik te risicovol. Naast de banken en verzekeraars hebben bedrijven in het transport van olie/gas lage waarderingen. Althans, zo lijkt het.

Ik heb van deze branche helemaal geen kaas van gegeten. Het is vooralsnog moeilijk te begrijpen. De cijfers van Euronav heb ik eens bekeken. Na hele mooie jaren zijn er verliesjaren te zien. Zeer cyclisch. Een nadeel is dat het aandelenkapitaal hard stijgt door de jaren heen.

Dit heb ik inmiddels geleerd:
- Belangrijk is dat de vraag naar olie (hoog) blijft, want zo kunnen olietankers blijven exporteren en blijven de vrachtprijzen op pijl.
- De olieprijs moet tussen de 40-60 dollar blijven bewegen, dit zorgt voor extra vraag. Hier hebben de olietankers baat bij.

Is de samenkoppeling van de baltic dry index en de olieprijs een goede indicator voor de ontwikkelingen in de sector?
De k/w, koers/ev-verhouding en het dividendrendement zijn aantrekkelijk te noemen. Volgens mij is dit aandeel koopwaardig. Wat zijn jullie meningen? Ik zie namelijk op dit forum naast Euronav andere bedrijven de revue passeren.

Alvast bedankt!
Risky bets
2
quote:

Talk schreef op 14 juli 2016 19:46:

Howdy iedereen, ik ben aan het kijken voor een goede investering met het juiste risico/rendement. Banken en verzekeraars noteren, over het algemeen, laag. Deze tak van sport vind ik te risicovol. Naast de banken en verzekeraars hebben bedrijven in het transport van olie/gas lage waarderingen. Althans, zo lijkt het.

klopt

Ik heb van deze branche helemaal geen kaas van gegeten. Het is vooralsnog moeilijk te begrijpen. De cijfers van Euronav heb ik eens bekeken. Na hele mooie jaren zijn er verliesjaren te zien. Zeer cyclisch. Een nadeel is dat het aandelenkapitaal hard stijgt door de jaren heen.

cyclish klopt. Voor verlies moeten dayrates dit keer wel aardig bizar zakken, want EURN heeft ongeveer 20% van de vloot het komende jaar op super winstgevende niveau's vastgelegd. En Q3 is ook al voor ongeveer de helft binnen, dus die kan nooit meer negatief worden (als je op 10 juli een 70 daagse trip boekt, is voor dat schip je hele kwartaal al bijna gedekt).

Dit heb ik inmiddels geleerd:
- Belangrijk is dat de vraag naar olie (hoog) blijft, want zo kunnen olietankers blijven exporteren en blijven de vrachtprijzen op pijl.
Niet helemaal, belangrijk is de balans tussen het aantal beschikbare schepen en het aantal per zee te vervoeren km aan olie traffic. Factoren dus; hoeveel schepen komen er nieuw bij, hoeveel oude worden er gesloopt, waar wordt de nieuwe olie geproduceerd (usa wordt bijvoorbeeld per pijplijn vervoerd en is dus slecht voor tankers, midden oosten wordt per zee getransporteerd, afstanden van trips (iran--> india is kort, Brazilie --> china heel lang), Is de oliemarkt in stevige contango? zo ja wordt offshore olie opslag interessant... Dat soort dingen...
- De olieprijs moet tussen de 40-60 dollar blijven bewegen, dit zorgt voor extra vraag. Hier hebben de olietankers baat bij.

Ja, dit is de theorie van EURN uit de presentatie. Ben hem verder nergens tegengekomen, maar opzich zit er een logica in. Zeker in de hoge prijzen. Al denk ik dat een dip naar 25-30 juist heel goed zal zijn, omdat dit een enorme klap aan schalie geeft en er dan waarscheinlijk supercontago is

Is de samenkoppeling van de baltic dry index en de olieprijs een goede indicator voor de ontwikkelingen in de sector?

bdi is bulk, totaal ongerelateerd. Olieprijs alleen indirect (of een klein effect door dure of goedkope stookolie). Olie tankers winsten worden bepaald door dayrates. www.crweber.com of de gratis app "vlcc fixtures" vind ik de beste bronnen. Wil je alleen een algemeen beeld kan je ook gewoon deze bekijken en hier is de groene lijn belangrijk voor EURN... www.lloydslistintelligence.com/llint/...

De k/w, koers/ev-verhouding en het dividendrendement zijn aantrekkelijk te noemen. Volgens mij is dit aandeel koopwaardig. Wat zijn jullie meningen? Ik zie namelijk op dit forum naast Euronav andere bedrijven de revue passeren.

EURN is zeer solide bedrijf, met goede balans en handelt onder NAV. Niks mis mee. Houdt er wel rekening mee dat al die k/w en dividend rendementen allemaal rekening houden met winsten en dividenden uit het verleden. Aangezien dayrates lager zijn, gaan de winsten van EURN ook omlaag voor Q2 en Q3. Als ik nu zou moeten gokken zou ik 0,44c eps voor Q2 en 0,26c eps voor Q3 gokken... Houdt dus met iets dergelijks rekening.

Alvast bedankt!
Talk
0
@Risky bets, hartelijk dank voor je snelle en goede antwoord! Mag ik vragen hoe je het weet dat 20% van de vloot het komende jaar op super winstgevende niveaus is vastgelegd? Hoe bereken je die eps op een bierfiltje met betrekking tot de dayrates?

Wat betreft de NAV. Pak je de total assets? Zo ja, dan is dit de NAV over alle jaren Euronav, zie bijlage. Ik kan de exacte beurskoersen van Brussel vinden. De historische koersen van Amerika niet. De koersen in euro heb ik verhoogd met de huidige dollar wisselkoers, hier zitten dus aannames in..
De verwaterde winst in dollar heb ik onderaan neergezet. Je kunt een patroon zien dat als er een winst is dat de beurskoers (gelet op de hoogste koers van het jaar) dan hoger is dan de NAV. Als er een verlies wordt geschreven dan is de beurskoers lager dan de NAV. In theorie zal nu je moeten kopen, want we verwachten de komende kwartalen winst, terwijl Euronav onder de NAV staat.
Bijlage:
Risky bets
1
Oef, dit worden een paar posts achter elkaar...

Dit zijn de fixed rate Charters:

euronav.com/webfleet.aspx?l=6
en

euronav.com/webfleet.aspx?l=8

Eurn is niet bepaald open over de rates op welke deze charters zijn afgesproken. Je zou misschien eens de 20-F sec filing door moeten spitten? Die FSO's zijn onder contract tot en met Sept 2017 voor iets van 150k-170k usd/dag(uit mijn hoofd). De rates voor de VLCC's en Suezmaxes waren gemiddeld (zie Q1 rapportage, onderaan pagina 2) 41.8k en 32.2k.
Charter rates zijn het afgelopen jaar veel hoger geweest dan de jaren ervoor. In deze gemiddelden zitten dus een aantal oudere charters (tegen een lagere rate, die het gemiddelde omlaag halen), welke sneller af gaan lopen. De lang doorlopende contracten zijn meer recentelijk afgesloten en dus ook tegen rates hoger dan bovenstaande gemiddelden.

Kostprijs per dag van een VLCC voor EURN verwacht ik ongeveer 22.5k per dag. Dit is inclusief afschrijvigen en financierings kosten. Dit is wat zowel DHT als FRO als guidance geven. Aangezien EURN een sterkere balans heeft (minder schuld), en de aanschafprijs voor EURN veel lager is geweest, verwacht ik dat ze dat zeker minimaal kunnen matchen. Voor Suezmax verwacht ik dat dit ongeveer op 17k/dag zit. Vandaar mijn opmerkingen dat de huidige charter deals tegen erg winstgevende rates zijn vastgelegd.

Wat betreft bierfiltje; ik volg de industrie al een poosje en de dayrates dagelijks. Dit is mijn verwachting. Overigens is de huidige wallstreet estimate iets lager dan mijn verwachtingen, maar ik denk dus dat deze te pessimistisch zijn en dat EURN gaat beaten. Maar ik zit maar een paar cent boven de estimate, dus niet heel ver uit de richting. Een groot gedeelte van de Q2 verwachting komt voort uit (q1 rapportage eurn):

So far in the
second
quarter
of 2016
the
Euronav VLCC fleet operate
d in the
Tankers
International P
ool has earned
about
USD
59,342
per day
and
43%
of the available days
have been fixed.
Euronav’s Suezmaxes trading on the spot market have earned about
USD
32,595
per day
on average
with
41.5%
of the available days fixed
for the
second
quarter
of
2016
Risky bets
0
sindsdien zijn dayrates wel gezakt, dus zal EURN een lager gemiddelde gaan tonen. Maar zoals je ziet staat 43% en 41.5% al vast.

In jou bijlage, gebruik je volgens mij boekwaardes om NAV te berekenen. Leuk en aardig, maar in praktijk zegt een boekwaarde natuurlijk niks. De meest volledige bron van huidige scheepswaardes is het bedrijf:
www.vesselsvalue.com/

Die houden alle 2e hands transacties bij en modelleren wekelijks de waarde van de schepen. De waarde van tankers is dit jaar sterk gedaald overigens.

Via een analist die ik volg, is dit de waarde van de EURN vloot per ultimo Q1:
"Fleet Valuations

The latest VesselsValue.com report confirms a total fleet valuation of $2.31B, $124M worth of JV assets ($62M net equity assuming 50% leverage in the JV), and $249M in remaining newbuilds (1x 2016 VLCC). I estimate the two FSOs (EURN owns 50% of each) are worth $200M each, but these are separately financed through a JV. My best guess at the equity valuation (net of debt) is roughly $100M each, or $50M each to EURN. EURN has a total pro forma fleet valuation of roughly $2.72B."

Sindsdien zijn scheeps waardes verder gezakt, en zou ik de huidige 2e hands waarde op 2.6B schatten. Overigens is het natuurlijk gek om een bedrijf te waarderen op 2e hands waarde van de assets, ipv de cashflow generatie...

Je kan de waarden US niet vinden in de history trouwens, omdat de quote in de US pas een jaar oud is. Voor die tijd handelde EURN alleen in Brussel, inmiddels dus een dual listing.
Risky bets
1
De huidige enterprise value (schuld + market cap), is lager dan die 2.6B en vandaar mijn opmerking dat EURN onder NAV handeld. Een nieuw hedge fund kan het dus niet beter doen dan jij door even een miljard in nieuwbouwschepen te investeren, wat in het verleden wel vaak is gebeurd. Als een hedge fund dat zal doen, koopt het schepen in op NAV, terwijl je aandelen EURN kan kopen onder NAV. Dit geeft aan dat instappen op het huidige niveau fundamenteel gezien wel logica heeft.

Die laatste alinea is in mijn ogen onzin. Dat is een beetje zoeken naar patronen.

EURN handeld extreem hoog dividend % en extreem lage P/E, enterprise value/ebitda ratio's en dergelijke. Dit is niet specifiek voor EURN, maar voor de hele sector. Er zijn een aantal peers zelfs nog goedkoper op veel van deze metrics (maar EURN heeft een sterke reputatie en heel sterke balans). Maar een GNRT, DHT en TNK zijn nog goedkoper. Maar elk van die bedrijven heeft zijn voor en nadelen.

De extreem lage waarderingen van tanker stocks geeft aan dat investeerders extreem pessimistisch zijn over toekomstige winsten. Het komende jaar zullen er veel nieuwe schepen afgeleverd worden en zaal de vloot veel harder stijgen dan de vraag naar zeevervoer. Op de midden lange termijn zijn er alleen nu al 18 maanden nauwelijks nieuwe schepen besteld, en ziet 2018-2019 er dus uit als dat er dan heel weinig nieuwe schepen zullen komen (terwijl er dan juist wel een grote pluk schepen 20 jaar oud raken).

Ik hoop dat dit je vragen beantwoord?
Risky bets
0
Misschien wel zo eerlijk om de disclaimer toe te voegen dat ik op het moment geen enkel puur tanker bedrijf heb, maar al bovenstaande bedrijven het afgelopen jaar wel gehad. En dat ik regelmatig in en uit deze namen trade.

Mijn huidige lange termijn holdings in shipping zijn TK, CPLP en TNP.
tonneke
0
Goedemorgen, Risky bets bedankt voor de uiteenzetting, ik kan er wel wat uithalen maar eerlijk het is voor mij nog een hoge school tekst, heb ik weer iets om uit te gaan pluizen ;-)))
Talk
0
@Risky bets, wow! Bedankt voor het uitgebreide en zeer goede antwoord! Ik had het zelf niet tot zover kunnen uitzoeken.

Wat een sector, zeg. Het huidige orderboek was voor afgelopen kwartaal zeer goed gecoverd, maar de dagprijzen liggen lager. Met het toenemende aantal schepen mogen we redelijkerwijs verwachten dat het orderboek minder gevuld gaat raken en dat de dagprijzen lager zullen gaan, op basis van de huidige vraag.
Na waarschijnlijk mindere resultaten komende kwartalen tot en met 2017, zullen de dagprijzen in 2018-2019 stijgen op basis van de huidige vraag.

Het is me duidelijk wat je met de NAV bedoelde. Ik kan in een aantal databanken, maar de vesselvalue website is niet beschikbaar voor mij.
Wat betreft die cashflow generatie. Dat is een beste opgave, haha. Per schip de leverduur, de verwachte en werkelijke dagprijzen, de kosten, (afschrijving) en een disconteringsvoet eroverheen.

Bedoel je dat Euronav olie vervoert en sommige schepen worden gebruikt als mobiele opslagplaats? De bedrijven die jij aangeeft vervoeren tevens LNG etc. en hebben dus een uitgebreidere productmix?
Risky bets
0
quote:

Talk schreef op 15 juli 2016 11:50:

@Risky bets, wow! Bedankt voor het uitgebreide en zeer goede antwoord! Ik had het zelf niet tot zover kunnen uitzoeken.

Wat een sector, zeg. Het huidige orderboek was voor afgelopen kwartaal zeer goed gecoverd, maar de dagprijzen liggen lager. Met het toenemende aantal schepen mogen we redelijkerwijs verwachten dat het orderboek minder gevuld gaat raken en dat de dagprijzen lager zullen gaan, op basis van de huidige vraag.

Grootste probleem is geweest dat er productie cuts zijn geweest in Libie, venezuela en nigeria; allemaal ocean going productie. Tevens had vooral Iran veel olie met de sancties in voorraad op schepen. Dit hebben ze inmiddels verkocht en deze schepen zijn op de markt erbij gekomen. Vanaf Q4 komt er een grote golf newbuilds aan

Na waarschijnlijk mindere resultaten komende kwartalen tot en met 2017, zullen de dagprijzen in 2018-2019 stijgen op basis van de huidige vraag.

Wellicht. Lastig vooruit kijken. Maar feit is wel dat 1998-2003 onwijs booming jaren waren en er toen heel veel tanker zijn gebouwd. Vanaf 2018 krijg je dus steeds meer 20yr oude tankers, en kan je verwachten dat er dus meer oude tankers van de markt gaan verdwijnen. Het duurt 2.5-3.5 jaar om een super tanker te bouwen, dus het feit dat er nu al 18 maanden nauwelijks nieuwe tankers zijn besteld betekend dat dit ook een periode gaat zijn met weinig aanwas van nieuwe tankers. Maar al met al is het van veel afhankelijk, het grootste gevaar vind ik zelf het eventuele succes van Schalie. USA is een grote importeur van olie, als schalie helemaal hersteld en ze daar veel meer zelf gaan produceren, valt veel zeevervoer op lange termijn weg. Het is dus vooral de vraag WAAR de olie voornamelijk geproduceerd gaat worden 2018+

Het is me duidelijk wat je met de NAV bedoelde. Ik kan in een aantal databanken, maar de vesselvalue website is niet beschikbaar voor mij.
Wat betreft die cashflow generatie. Dat is een beste opgave, haha. Per schip de leverduur, de verwachte en werkelijke dagprijzen, de kosten, (afschrijving) en een disconteringsvoet eroverheen.

Bedoel je dat Euronav olie vervoert en sommige schepen worden gebruikt als mobiele opslagplaats?

Op het moment nauwelijks. Maar als het front end contract ver onder het contract +3m staat (bijvoorbeeld >6 euro verschil), dan wordt het interessant om schepen te huren om olie een tijdje op te slaan. Als 10% van de schepen hiervoor gebruikt worden, ontstaat er krapte en dus hoge dayrates. Nu is er niet voldoende contango, maar als olie weer terug crashed richting de 30$ zal die contango ook weer fors in de markt schieten

De bedrijven die jij aangeeft vervoeren tevens LNG etc. en hebben dus een uitgebreidere productmix?
ja, zijn andere subsectoren. Ik heb ze niet zozeer uitgekozen vanwege de diversificatie van de productmix. Maar de hele scheepvaart sector is enorm afgestraft dit jaar, en ook de laatste weken weer. Hier is maar weinig onderscheid gemaakt tussen de bedrijven, alles is naar beneden geknald. Ik heb deze bedrijven meer uitgekozen omdat deze veel meer vaste prijs contracten hebben, en daarom (in mijn ogen) veel veiliger zijn. Al is TK heel geleveraged, dus zal ik die niet onder "veilig" schalen. TK heeft 3 dochters, TGP, TOO en TNK. Zowel TGP en TOO zijn bijna volledig op meerjaarse contracten. TNK weinig, misschien 25%, maar dat is maar een heel klein onderdeel van het TK conglomeraat (misschien 15-20%).
TNP en CPLP hebben veel meer lange termijn charter coverage, en zijn veel meer exposed naar product tankers. Het orderboek van product tankers is veel lager als % van de huidige vloot dan crude tankers, en tevens zit er veel meer groei in de product tanker vervoer markt. Vandaar dat ik veel meer bullish ben op de dayrates de komende jaren voor product tankers (al zijn rates dit jaar aardig ingestort door veel nieuw bouw schepen en koude winter. Maar vanaf eind 2016 zijn er bijna geen nieuwbouw product schepen op bestelling, vooral in de MR en Handy klasse. Dit is in het heel kort een beetje het idee van die posities.


Talk
0
@Risky bets, chapeau! Nogmaals dank. Via databanken heb een global rank kunnen vinden voor TNP en CPLP, zie bijlage.

Naar aanleiding van jouw verhaal en mijn gevonden informatie gaat mijn voorkeur uit naar CPLP. Het management van CPLP is uitermate jong! Niet dat dat een nadeel is, hoor. Het valt echter op voor een beursgenoteerde onderneming.

Ik heb ook een SWOT over TNP kunnen vinden van MarketLine. Deze is opgesteld op 28 januari 2016. Helaas is de informatie wat verouderd. Als mensen hem alsnog willen zien dan kan ik hem posten.
De komende dagen ga ik mij beter inlezen en wellicht neem ik een positie.
Bijlage:
tonneke
0
Risky bets, ik ben uit Euronav gestapt deze ochtend met klein verlies, heb fugro op 0,02 cent van laagste stand gekocht en hetzelfde met air france, het aandeel CPLP op de nasdaq is top, bedankt nog, ik blijf je hier wel volgen en vragen stellen ;-)
Risky bets
0
quote:

tonneke schreef op 15 juli 2016 16:28:

Risky bets, ik ben uit Euronav gestapt deze ochtend met klein verlies, heb fugro op 0,02 cent van laagste stand gekocht en hetzelfde met air france, het aandeel CPLP op de nasdaq is top, bedankt nog, ik blijf je hier wel volgen en vragen stellen ;-)
Haha prima. CPLP is lucky timing. Maar het is eigenlijk het enige scheepvaarts aandeel die ik 100% confortabel vasthou voor de Q2 rapportage. De meeste aandelen hebben toch weinig goed nieuws te vertellen.

Overigens is het niet mijn bedoeling om mensen weg te halen uit EURN. Het is een prima solide bedrijf en een uitstekende lange termijn belegging.
Risky bets
0
quote:

Talk schreef op 15 juli 2016 15:45:

@Risky bets, chapeau! Nogmaals dank. Via databanken heb een global rank kunnen vinden voor TNP en CPLP, zie bijlage.

Naar aanleiding van jouw verhaal en mijn gevonden informatie gaat mijn voorkeur uit naar CPLP. Het management van CPLP is uitermate jong! Niet dat dat een nadeel is, hoor. Het valt echter op voor een beursgenoteerde onderneming.

Ik heb ook een SWOT over TNP kunnen vinden van MarketLine. Deze is opgesteld op 28 januari 2016. Helaas is de informatie wat verouderd. Als mensen hem alsnog willen zien dan kan ik hem posten.
De komende dagen ga ik mij beter inlezen en wellicht neem ik een positie.

Ik hou zelf eigenlijk niet zo van databanken. Al die gegevens die daar staan zijn allemaal terugkijkend. Er zitten ook heel vaak fouten in.

Hier bijvoorbeeld het CPLP dividend rendement, dat is dus verlaagt naar 7.5c per kwartaal en dus bij lange na geen 29% dividend rendement.

Over TNP mis je in een database bijvoorbeeld de grote groei die het bedrijf het komende jaar mee gaat maken. Een groei die al volledig gefinancierd is, en schepen die op 1 of 2 na allemaal al op hele lange termijn charters zijn doorverhuurd. Dit gaat de winsten vanaf Q3 aardig stuwen.

Tevens zie je voor TNP alleen het dividend rendement, wat voor een scheepvaarts bedrijf vrij laag is. Er staat alleen niet bij dat ze ook 5-6% van het aandelenkapitaal hebben terug gekocht het afgelopen jaar.

Ik hou er zelf meer van om de laatste paar kwartaal berichten te lezen, de laatste earning call transcript, de laatste presentatie en eventueel wat opinie stukken van bloggers of op seeking alpha ofzo.

P.s. over jong bestuur CPLP. Het is een dochter bedrijf van het grotere "capital maritime" wat een private bedrijf is van de Marinakis familie.

en.wikipedia.org/wiki/Evangelos_Marin...

Wie er ook officieel bij CPLP in het bestuur zit is niet echt belangrijk. De echte macht ligt bij bovenstaand figuur.
19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 13:58
Koers 17,900
Verschil +0,250 (+1,42%)
Hoog 17,950
Laag 17,780
Volume 23.154
Volume gemiddeld 218.870
Volume gisteren 107.821

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront