In het Nederlands voor kidbackintown. .
TomTom: "De uitbreiding testen zones van onze klanten"
Een paar dagen in Parijs, Antoine Saucier, directeur van de Automotive divisie van TomTom, sprak over de projecten gevoed door de cartograaf. Het menu wordt weergegeven duidelijk autonoom rijden en subtiliteiten, met inbegrip van de komende uitbreiding van de high definition dekking. Onderhoud.
0abonneren
TIJDSCHRIFT VOOR AUTO. Zes maanden na de laatste ontmoeting met de Journal de l'Automobile , wat is de stand van zaken in de wereld van de cartografie?
ANTOINE SAUCIER. Het landschap wordt duidelijk. Na een periode van exploratie en onderzoek, iedereen vindt zijn plaats. Het is duidelijk dat de afbeelding een belangrijke rol in de toekomst van de auto en twee concurrenten, wiens strategie te ondersteunen fabrikanten TomTom en hier geïdentificeerd en versterkt hun positie houdt. Kom de opeenvolgende fasen van de instelling samen verschillende technologieën voor de autonome auto werkt en de gebruiker onderwijs. We merken op dit punt in het verhaal weer alles convergeert naar het in kaart brengen als een autonoom voertuig aanvankelijk een bestemming nodig.
JA. Wij begrijpen dat voor u ook, mens-machine-interface zal een cruciale rol te houden?
AS. Sterker nog, het zal het voertuig begrijpelijk te maken. Neem een voorbeeld: vul de plaats van bestemming, de bestuurder heeft de keuze tussen verschillende paden. Het systeem zal dan in staat zijn om uit te leggen dat het verschil in de tijd tussen het gedrag dat hij zal genieten kan liggen. Misschien is de chauffeur zal hij de voorkeur aan een langere afstand, maar laat haar handen vrij, als het niet voor de tijd wordt ingedrukt. Het algoritme zal complexer, maar tegenover moeten we eenvoudig voor de gebruiker blijven. Dat is een van de nieuwe uitdagingen als we willen dat de tewerkstelling van functies aan te moedigen.
JA. Zijn er nog andere zaken die u gerealiseerd?
AS. Wanneer een bestuurder rijdt, geven we hem instructies, maar wanneer het voertuig alleen wordt aangedreven, moeten we uitleg over de gemaakte keuzes, en geruststelling te maken. Dus we zullen moeten om oplossingen te vinden.
JA. Met dit in het achterhoofd, je onderzoek ze je duwen om partnerships in de HMI te overwegen?
AS. We zien de fabrikanten verken de paden van de intelligente verlichting in interieurs. Dit is niet direct gerelateerd aan de autonome auto, maar we proberen om ons te communiceren met dergelijke oplossingen als we konden innovaties zoals verlichting berekend op de verkeersstroom of, nog belangrijker te maken over het beheer gebieden overgang van de autonome rijden en handmatig rijden. Dat wil zeggen dat de wagen zal de cartografische data die de bestuurder moet voorbereiden weer controle.
JA. Onder welke teken ga je de Paris Motor Show 2016 te zetten?
AS. Ik denk dat we het te plaatsen in het teken van deze cruciale periode die ik zojuist beschreven. Deze fase, die ons van de traditionele navigatie, degene die ons succesvol gemaakt, navigatie van high definition, in reactie op de verwachtingen van de fabrikanten, autonoom voertuig revolutie. De Paris krijgt de gelegenheid om onze nieuwste technologie demonstreren.
JA. Het nieuws was vrij rustig aan deze kant, hoe zit van s contract ondertekenen?
AS. Vorig jaar hadden we een doelstelling van 100 miljoen euro orderintake en kwam uit op ongeveer 300 miljoen euro. We zijn in een groeifase, in termen van resultaten en commando. De Europese markt pikt een beetje. Er zijn nieuwe lanceringen, zoals PSA.
JA. Met meer hoogte, hoe dynamiek is de markt?
AS. We wonnen een contract met Volvo het leveren van software, het in kaart brengen en diensten wereldwijd, in een visioen dat wij weten, dat het verminderen van het aantal sterfgevallen nul. Een belangrijke markt veroveren. Ik denk dat er een echt partnerschap gebouw momentum. Industriële berekenen projecten op de lange termijn. Alles wat we in infotainment resultaat van deze visionaire logica hebben opgebouwd en vindt een natuurlijke afvoer in de autonome voertuig. Het voordeel is dat we niet losgekoppeld en verwachtingen van de klant.
JA. En hoeveel gaat het vertalen in de World 2016?
AS. Er zal een sterke reclame in de wereld, die betrekking hebben op zowel uitbreidingen in omvang als nieuwe contracten. Neem het voorbeeld van Fiat. Wij werken al lang met de groep en, aangezien we geïntegreerde Alfa Romeo en Lancia. Binnenkort zal TomTom producten voor andere voertuigen van de Fiat Chrysler Groep. We bespreken ook met Aziatische fabrikanten zoals Nissan en Toyota, onder anderen.
JA. Sinds UNOCI plaatsvond, overheden geven experimentele mogelijkheden van autonoom voertuig, wat hij bij TomTom verwacht?
AS. We kijken ernaar uit om deze wetgevende ontwikkelingen, gerealiseerd in de tijd. Als een partij die zich bezighouden met autonome rijden, zullen we mededelingen te maken op dit gebied. We kunnen de test zones van onze klanten uit te breiden.
JA. Zal het, bijvoorbeeld, een kaart van Parijs in high definition voor het WK?
AS. Bijvoorbeeld (glimlach).
JA. Hoe machtig de groep, investering capaciteiten zijn niet oneindig. Wat zijn uw strategische trade-offs?
AS. We zijn gericht op de ontwikkeling van de gebieden. We hebben het tot nu toe twintig Amerikaanse staten en een deel van Duitsland. TomTom wil alle belangrijke wegen in de VS en Europa te dekken voor het einde van 2017. We kiezen de assen volgens onze overtuigingen en eisen van klanten. In feite is dit geen probleem dekking, maar irrelevant. Ik wil de komst van de robot taxi's die zullen uitnodigen om zich te concentreren op specifieke gebieden, zodat we weten te tonen.
JA. Precies, kan uw afspraken met Volvo, dat is een partnerschap aangegaan met Uber om robot taxi's te ontwerpen, uit te breiden buiten Pittsburg?
AS. Ja, duidelijk, dat niet uit te sluiten.
JA. Waar zijn we in de oprichting van een data-formaat?
AS. TomTom is altijd open geweest, vandaar onze bijdrage in het consortium NDS. Deze technologie is volwassen grootte. Nu blijft hoe het werk van elk van de componenten zo zal toestaan ??dat alles werkt.
JA. Wat zijn de obstakels?
AS. Er is geen slot, maar een R & D-werk dat kost tijd. Niets ongewoons. Natuurlijk, het blijft een deel van industrieel geheim dat de expertise beschermt, maar in de autonome betrokken voertuig interconnectie dan alles wat ooit heeft gemaakt.
JA. Meer persoonlijk, wat is uw geloof?
AS. Ik ben ervan overtuigd dat de standaard globale moet zijn. Het is niet denkbaar dat autonome voertuigen nemen noties van regionaliteit, per continent of land. Dan denk ik dat er een overgangsfase met een geleidelijke integratie van technologieën, met uitzondering van robot-taxi's, die zal aankomen in hun definitieve vorm, dat wil zeggen zonder chauffeur.